עמוד 1 מתוך 1

מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: ה' נובמבר 08, 2012 11:12 pm
על ידי יודל'ה
אשמח למקורות קדומים.

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ

פורסם: ו' נובמבר 09, 2012 12:17 am
על ידי לייטנר
האם זה לא מתקשר לתפילה לפני העמוד החל ממוצ"ש שלפני היארצייט?
(והסיבות להתייחסות כבר ממוצ"ש ידועות).

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ

פורסם: ו' נובמבר 09, 2012 1:32 am
על ידי יודל'ה
לייטנר כתב:האם זה לא מתקשר לתפילה לפני העמוד החל ממוצ"ש שלפני היארצייט?
(והסיבות להתייחסות כבר ממוצ"ש ידועות).

לדעתך, אם היא"צ בסוף השבוע זה יוצא שהוא מתפלל במוצ"ש יותר משלשה ימים לפני היא"צ?

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ

פורסם: ו' נובמבר 09, 2012 1:52 am
על ידי איש_ספר
נחלה לישראל לרי"מ היבנר שאלה נ"א.

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ

פורסם: ו' נובמבר 09, 2012 5:10 am
על ידי שבטיישראל
לדעת הגה"ק ממונקאטש זצ"ל בספר דברי תורה אין לזה שום מקור קדום ונובע מטעות

מקור שנשמת אדם למטה בג׳ ימים שלאחר היא״צ

פורסם: א' מרץ 07, 2021 9:58 am
על ידי אצרן
מהו המקור שיש לילך לציון הצדיק בתוך ג׳ ימים שלאחר היא״צ?

תודה רבה

Re: מקור שנשמת אדם למטה בג׳ ימים שלאחר היא״צ

פורסם: א' מרץ 07, 2021 10:10 am
על ידי גל של אגוזים
יש אימרה מאחד מאדמור"י בעלזא [כמדומני מהר"י] שאמר עה"פ הנה טפחות נתתי ימי שהימים הם כמו טפחים וכמו דבטפחים איכא לבוד בשלשה כך היא בימים.

לפי"ז חשבתי דלעלות לציון הרשב"י אפשר גם ד' ימים סמוך לל"ג בעומר דר"ש לשיטתיה דאיכא לבוד בד'...

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' מרץ 07, 2021 11:12 am
על ידי בקרו טלה
כמה ימים נמשך ל"ג בעומר

שבטיישראל כתב:לדעת הגה"ק ממונקאטש זצ"ל בספר דברי תורה אין לזה שום מקור קדום ונובע מטעות
מהדורה תליתאי אות מו

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' מרץ 07, 2021 1:42 pm
על ידי אור עולם
כמדומה שיש שרצו להוכיח מכאן: "ענין מנהג שנהגו ישראל ללכת ביום ל"ג לעומר על קברי רשב"י ור"א בנו אשר קבורים בעיר מירון כנודע ואוכלים ושותים ושמחים שם. אני ראיתי למורי ז"ל שהלך לשם פעם אחד ביום ל"ג לעומר, הוא וכל אנשי ביתו, וישב שם שלשה ימים ראשונים של השבוע ההוא, וזה היה פעם הא' שבא ממצרים" (שער הכוונות דרושי פסח דרוש י"ב).
וכמדומה שיש אדמו"רים שנוהגים כך למעשה.

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' מרץ 07, 2021 1:48 pm
על ידי לבי במערב
אור עולם כתב:כמדומה שיש שרצו להוכיח מכאן . .
ראה באשכול המקוּשָׁר בהודעת הרב 'בקרו טלה'.

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' מרץ 07, 2021 1:51 pm
על ידי אור עולם
לבי במערב כתב:
אור עולם כתב:כמדומה שיש שרצו להוכיח מכאן . .
ראה באשכול המקוּשָׁר בהודעת הרב 'בקרו טלה'.

ייש"כ.
גם האשכול הזה כבר מקושר באשכול אחר, ואין לדבר סוף.

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' מרץ 07, 2021 1:58 pm
על ידי לבי במערב
אור עולם כתב:ואין לדבר סוף.
יש, ואיחוד שמו.

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' מרץ 07, 2021 11:38 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבי במערב כתב:
אור עולם כתב:ואין לדבר סוף.
יש, ואיחוד שמו.

בוצע, כבקשתכם, ונמחק הלינק המיותר.

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' מרץ 07, 2021 11:39 pm
על ידי לבי במערב
ייש"כ רב.

Re: מקור שנשמת אדם למטה בג׳ ימים שלאחר היא״צ

פורסם: א' אוגוסט 01, 2021 5:58 pm
על ידי אביש
גל של אגוזים כתב:יש אימרה מאחד מאדמור"י בעלזא [כמדומני מהר"י] שאמר עה"פ הנה טפחות נתתי ימי שהימים הם כמו טפחים וכמו דבטפחים איכא לבוד בשלשה כך היא בימים.

לפי"ז חשבתי דלעלות לציון הרשב"י אפשר גם ד' ימים סמוך לל"ג בעומר דר"ש לשיטתיה דאיכא לבוד בד'...

היכן סבר ר"ש לבוד בארבעה? זו שיטת רשב"ג

Re: מה המקור שג' ימים ליא"צ לפניו או לאחריו שייכים כבר ליא"צ?

פורסם: א' אוגוסט 01, 2021 6:26 pm
על ידי גל של אגוזים
אכן טעיתי בין רשב"ג לרשב"י