עמוד 1 מתוך 1

השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ו' נובמבר 23, 2012 1:46 am
על ידי גילוי
השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת
זכו מחברי הארחות שבת שספריהם נתקבלו בחיבה אצל בני התורה בכל אתר ואתר, ורבים לומדים ואפילו פוסקים הלכה מתוך ספר זה, ולכן אמרתי מהראוי שיהא אשכול מרוכז שבו יוכל כל אחד לכתוב השגות תיקוני ט"ס וכד', להעיר במקום שהביאו בשם אחד מהפוסקים ובספרים אחרים הביאו בשמם להיפך וכד', השמטת דעות חלוקות וכו' וכו'.
וכבר שמעתי שישנם אברכים שציינו לעצמם כל מיני תיקוני דפוס השגות וכד' כנ"ל, והיה מהראוי לאסוף הכל לפונדק אחד. [ומה עוד שלפעמים מה שנראה לאחד כטעות ברורה, יבוא חברו ויאיר עיניו שדווקא הוא הטועה.]
ובל"נ אם בע"ה יהיה כאן "חתיכה הראויה להתכבד", אני יציע הדברים בפני המחברים, ואם יתוקן במהדורה הבאה יהא בזה תיקון גדול לשמירת השבת. [ואף הגרד"ל בזמנו כתב קונטרס השגות על שש"כ מהדו"ק, ובהרבה דברים הסכים עמו המחבר ותיקן במהדורות הבאות, רק שהוא לרוב גודלו כתב בלשון חריפה וכו' ואילו אנן ...]

נ.ב הציבור מתבקש לא להסיט את האשכול, ולהעיר רק בדרך כבוד.

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ו' נובמבר 23, 2012 1:46 am
על ידי גילוי
בארחות שבת (פ"ג הערה לג) הביאו דבספר איל משולש כתב בשם הגרי"ש אלישיב ועוד גדולים שמותר לברור מצות שבורות מתוך מצות שלימות עכ"ל, ומלבד שלא ציינו מקומו, גם שיבשו בהבאת דבריו דז"ל (פ"ו הערה ס*) הגרי"ש והגר"נ התירו ע"כ, והשתא נחזי אנן, כל המעיין בספר איל משולש יראה שמביא פסקים לפעמים בשם הגר"י שפירא ולפעמים בשם הגרי"ש אלישיב, וכשכונתו להביא בשם הגרי"ש אלישיב כותב הגריש"א או הגרי"ש אלישוב, וע"כ שכאן כוונתו לגר"י שפירא, ועוד שלא הביא כן אלא בשם "הגרי"ש והגרנ"ק" והם כתבו "הגריש"א ועוד גדולים".
ובקיצור:
א' להשלים הציון - פ"ו הערה ס*
ב' במקום הגרי"ש אלישיב - הגר"י שפירא
ג' במקום עוד גדולים -הגרנ"ק

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ב' נובמבר 26, 2012 2:41 am
על ידי היא שיחתי
לפני הטירחה שאתה טורח בזה
יש לי שאלה
האם המחברים עשו איזה שינוי בכרך א' מאז שהופיע לאור לפני כעשר שנים?
בכרך ג' שמעתי ששינו את נושא המעליות
האם מישהו יכול להוסיף בזה?

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 1:24 am
על ידי גילוי
היא שיחתי כתב:לפני הטירחה שאתה טורח בזה
יש לי שאלה
האם המחברים עשו איזה שינוי בכרך א' מאז שהופיע לאור לפני כעשר שנים?
בכרך ג' שמעתי ששינו את נושא המעליות
האם מישהו יכול להוסיף בזה?


שמעתי שתיקנו כמה דברים איני יודע האם שמועה זו נכונה -

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 2:34 pm
על ידי אבי עזרי
היו כאן תגובות שנמחקו. וצע"ג, שיש במרחבי הפורום תגובות קשות וחמורות שלא נוגעים בהם. ואולי זהו כוחם של קשרים. וצ"ת.

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 2:40 pm
על ידי איש_ספר
אשכול זה הינו אשכול חדש אחר שקודמו הוסר
איש_ספר כתב:באשכול על הארחות שבת, החליט מאן דהוא להסיט את הדיון לכיוונים שלא ממין הענין, ומכיון שבלא"ה לא היה בו כל תוכן נוסף, הוסר האשכול לחלוטין.

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 9:29 pm
על ידי אחד הלומדים
בענין בישול במלח יש תיקון במהדורה השניה בארחות שבת ח"א.

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ה' נובמבר 29, 2012 12:54 am
על ידי עד עולם
ראיתי באיזה עלון פרסום לספר מעשה שבת, של נכד הגרע"י שליט"א , שהוא סובב על ארחות שבת , אבל מביא את פסקי הספרדים.

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ה' נובמבר 29, 2012 11:07 pm
על ידי מבקש דעת
שמעתי שיש בכוונתם להוציא כעת מהדורה חדשה כך שיש מקום להעיר ולהאיר.

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ג' נובמבר 17, 2015 8:10 pm
על ידי אמסטרדם
בגליון פנינים משולחן רבינו תולדות תשע"ו דן הגר"א גניחבסקי ז"ל בענין במלאכת בורר ומזכיר שם "והנה נמצאה סברא זו בספר ארחות שבת (עמוד ק"פ, אות קמ"ב) ולא הביאו ראיה לדבריהם".
מצו"ב.

אגב, היה כאן אשכול בענין המעליות: http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=20308

Re: השלמות השגות ותיקונים- לספר החשוב ארחות שבת

פורסם: ג' נובמבר 17, 2015 8:57 pm
על ידי ארזי ביתר
בעת האחרונה, יצא לי להתקל במספר שאלות בהלכות שבת, וכמנהג בני תורה רבים בדורנו, פניתי לי אצל הספר הלז. לתדהמתי, בחלקים ג' וד' גיליתי, שהרבנים מחברי הספר נמנעו מלהביא שיטות שאינן עולות בקנה אחד עם השיטה המכרעת לדעתם. אין עיתותי בידי כרגע, להעלותם על גבי הכתב, אך היטב כאב לי הדבר, שפרשו מדרכם להביא את כל הדעות, והחלו להכריע לפי השיטה הנראית להם, בלא להביא כלל את שיטת החולקים.

בעז"ה, עוד חזון למועד, שאתפנה להעלות את הדברים ולכתבם עלי לוח, באתרא קדישא הדין.