עמוד 1 מתוך 1

הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ה' יולי 22, 2010 9:15 pm
על ידי ספר סופר וסיפור
תגידו חברה מה נסגר אתכם? כל אחד מעתיק פה את כל פנקסיו. מה בדיוק הכונה בכל זה?
חשבתי שהפורום מיועד לנושאים לדיון ולא לבמה לפרסום חידושים מקוריים גם אם בסוף מוסיפים את השורה המנצחת "האם יש לכם מה להוסיף כיוצא בזה וכוליה".

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ה' יולי 22, 2010 10:18 pm
על ידי גלילי
ספר סופר וסיפור כתב:תגידו חברה מה נסגר אתכם? כל אחד מעתיק פה את כל פנקסיו. מה בדיוק הכונה בכל זה?
חשבתי שהפורום מיועד לנושאים לדיון ולא לבמה לפרסום חידושים מקוריים גם אם בסוף מוסיפים את השורה המנצחת "האם יש לכם מה להוסיף כיוצא בזה וכוליה".

ומדוע לא תלך בשיטת רבי מאיר?!
ומה קרה אם מישהו כתב קצת הגיגיו, והעשיר אותנו בידיעותיו.
ככלל, שים לב שרוב החידושים הם בענייני הדרוש שיש לכל אחד שמתעסק קצת בחידושים ויש בידו אוצר החכמה, מעט מן החכמה להגיב ולהעיר, או להאיר.
ובכך יצאנו ידי שניהם.
גם אני לפעמים מעיין בנושא לעומק, ולפעמים מקופיא, ונהנה מחוו"ד שאר חברי הפורום, כל איש ותחומו ובקיאותו.
אם הייתי משיג, זה על אריכות הדברים, שעדיף לנקוט בלשון קצרה, או לפחות לתמצת החידוש ואח"כ להרחיב.
זו היא עניות דעתי,
"האם יש לכם מה להוסיף כיוצא בזה וכוליה"?

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ה' יולי 22, 2010 10:32 pm
על ידי ישראל הר כסף
אני מסכים איתך בכל מילה, רק תשים לב שבאמת אלה לא חידושים שחודשו עכשיו, אז מה קרה פתאום?
פשוט, אחרי שראיתי שאני נהנה מחדושיהם של האחרים, נכנסתי לטרנד, בין הזמנים יש יותר זמן לעיין ולהנות מדברים טובים, אז למה לא?
אמנם האריכות היא למותר ותודה על הערה. ואולי באמת לא לכל זמן מתאים 'שיתוף המסמכים' הציבורי גם אם הוא בענינים תורניים.

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ה' יולי 22, 2010 11:31 pm
על ידי מגיב ומניב
לא אמנע מלהביע דעתי בענין, באשר תחושתי היא שעיקר הביקורת מופנית אלי.

ובכן, ראשית אומר ששמו של המלין על כך נאה לו, אטו אם יחברו ספרים עבי כרס עתירי סיכומים ודברים ידועים זה 'סיפור' טוב מבחינתו. הרי כאן משתדלים החכמים להביא דברים מיוחדים מסולתם ומשמנם, ואם באנו להעתיק כל אשר עמהם בכתובים, אין די בזה למאה פורומים כיוצא בו. ומה לך כי תמנע בר.

שנית, מי שאין הדברים נוגעים לשכלו וללבו במטותא שימחול ויעבור הלאה, אטו למצוא מקורות לכל מיני דברים זניחים ועלומים זה משעשע ומשמח לבב יותר מביאור אמיתי בתפילה?

ועוד בה שלישיה, כל עוד שאין חוקה לפורום, אני חושב שיש בזה העזה לקבוע גבולות לפי תחומי התענינותו של מישהו, מדור זה אינו מצומצם לעניני המאגר של אוצר החכמה, אלא ככותרתו 'דברי תורה', ואין זה מכבוד חכמים להצר רגלי מי שחפץ בהפצת מעינותיו לרבים, סבורני שרוב הדברים שהועתקו-יש בהם יותר מנושא אחד לדיון, גם אם לא נכתבו בצורה כזו. ודי בהערה זו.

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ה' יולי 22, 2010 11:39 pm
על ידי גלילי
נאמרה פעם הלצה: בעבר היו הרבה מוציאים ספרים [וגם היום] ורוב דברים רבים, והכל בשביל חידוש או שנים טובים שהיה להם.
מה עשו, התחילו הקובצים, למען יתקבצו יחדיו כל החידושים הטובים, ולא יוציאו סתם דברים עבורם.
מה עשו חכמינו, אמרו מה אנו נשלח הדברים הטובים לקובצים, ומה יישאר לספרינו, החלו שולחים שטויותיהם לקובצים.
ומה יצא קובצים של - - -.
נקוה בכל זאת שהמקום הזה יישאר כאוסף של חידו"ת אמיתיים ונפלאים המשמחים לב ומאירים כנתינתם מסיני - - - -

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ה' יולי 22, 2010 11:57 pm
על ידי תולדות אדם
אני מצטרף לנהנים ממגמה זו, ואדרבה כאן המקום לבדוק האמנם החידוש יש בה ממש אם לאו (מה שפחות מצוי בקובץ תורני וכ"ש בספרים). אבל לדעתי היה ראוי שיפתחו פורום נפרד "פרפאות לחכמה" וכדו' בשביל שהנהנים יוכלו ליהנות, והלא נהנים יוכלו לדלג עליו לגמרי.

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ו' יולי 23, 2010 12:02 am
על ידי תחכמוני
בשביל מה כל פעם מבקשים לפתוח פורום נפרד על דה והא, בין כה כל הגולשים ישר פותחים את הנושאים פעילים.

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ו' יולי 23, 2010 12:18 am
על ידי מגיב ומניב
אחר העיון וקריאת דעות החכמים נראה לענ"ד כי הרשות נתונה לאיש ספר שליט"א לפלס נתיבות וליישר ארחות הפורום, ואשר יבחר ויקרב ישכון חציריו, אף כי עדיין קים לן כי 'כל מה שיאמר לך בעל הבית עשה חוץ מצא'. ובכן ילבש ב"ד מדו ויחגור חלציו כי כאי"ש גבורתו, ואי"ש הישר בעיניו יעשה.

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ו' יולי 23, 2010 1:42 am
על ידי חכם באשי
מגיב ומניב כתב:אחר העיון וקריאת דעות החכמים נראה לענ"ד כי הרשות נתונה לאיש ספר שליט"א לפלס נתיבות וליישר ארחות הפורום, ואשר יבחר ויקרב ישכון חציריו, אף כי עדיין קים לן כי 'כל מה שיאמר לך בעל הבית עשה חוץ מצא'. ובכן ילבש ב"ד מדו ויחגור חלציו כי כאי"ש גבורתו, ואי"ש הישר בעיניו יעשה.

וכתב המאירי בבית הבחירה, בפסחים, שתיבות 'חוץ מצא' הם 'הוספת הליצנים'. האם מכך ניתן להסיק, שאיש ספר אינו יכול לחסום ניק?
[איש-ספר, זה בהומור!]

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ו' יולי 23, 2010 2:22 am
על ידי מור
כבר דשו בענין.

כמדומה שכו"ע מודו לשתי המסקנות:
א. יופיו של הפורום (ועוז ותוקף היבדלותו מפורומים אחרים) הוא על דבר החידו"ת, ההרגשים ופניני הביאורים המופיעים בו, והרי הם בבחינת אבן חן המעטרת את הפורום כולו.
ב. לצד זאת, אין מנוס מלהצביע באצבע על חלוקה מתבקשת בין אשכולות העוסקים בפיקנטורה תורנית/מחקר תורני/היסטוריה תורנית/ספרות תורנית וכד', לבין אלו העוסקים בחידושים, ביאורים ושלל ענינים נפלאים ונכבדים.

ידעתי גם ידעתי שהענין עלה אצל הנהלת הפורום (כמו גם הרעיון שעלה אצלם של פתיחת תת פורום בסגנון "בית המדרש", לצד זה הפעיל, אשר ענינו בבחינת "בין הסדרים"), ונמתין ונדע את הדרך אשר יורונו בה נלך.

<<רק נא ימהרו, שכן ימי בין הזמנים כבר באו, ומסתמא רף הפעילות בפורום יטפס, ומן הראוי לסדר את הענין לטובת הנופשים>>

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ו' יולי 23, 2010 2:57 am
על ידי איש_ספר
שלום רב לאוהבי תורתך ורב ישע לכל החכמים המנעימים בתורתם, באי בית מדרש קדוש זה.
אחר כל הצדדים וצידי צדדים, בודאי שלא תהא שיחה בטלה של ביביליוגרפיה ושאר דברים חיצונים עדיפה ומקובלת יותר מתורה שלימה שלנו, הס כי לא להזכיר. אכן עכ"ז נראים הדברים שכתבו כאן שהיה מן הראוי להציב גבול בין מקום שיוקדש לחידו"ת,שם יתנו החכמים עדיהם ויגישו מפרי תנובתם לגאון ולתפארת, ומהם ומן המגיבים תרווח שמעתתא ויתקלס עילאה. ומקום אחר שבו ידונו ויעלו שאר ענינים.
אשר ע"כ העברנו הדברים למופקד על הצד הטכני שלפי דרכו יעשה הכל עצהיו"ט בעז"ה, במוקדם או במאוחר.
ובנתיים אל יכבשו החכמים דכאן נבואתם ויוסיפו לעטר פתורא ברזא יקירא עמיקא וטמירא וכו'.
והנלענ"ד כתבתי.

Re: הפורום - תכנה מקוונת להדפסת חידו"ת?

פורסם: ו' יולי 23, 2010 3:04 am
על ידי גלילי
איש_ספר כתב:שלום רב לאוהבי תורתך ורב ישע לכל החכמים המנעימים בתורתם, באי בית מדרש קדוש זה.
אחר כל הצדדים וצידי צדדים, בודאי שלא תהא שיחה בטלה של ביביליוגרפיה ושאר דברים חיצונים עדיפה ומקובלת יותר מתורה שלימה שלנו, הס כי לא להזכיר. אכן עכ"ז נראים הדברים שכתבו כאן שהיה מן הראוי להציב גבול בין מקום שיוקדש לחידו"ת,שם יתנו החכמים עדיהם ויגישו מפרי תנובתם לגאון ולתפארת, ומהם ומן המגיבים תרווח שמעתתא ויתקלס עילאה. ומקום אחר שבו ידונו ויעלו שאר ענינים.
אשר ע"כ העברנו הדברים למופקד על הצד הטכני שלפי דרכו יעשה הכל עצהיו"ט בעז"ה, במוקדם או במאוחר.
ובנתיים אל יכבשו החכמים דכאן נבואתם ויוסיפו לעטר פתורא ברזא יקירא עמיקא וטמירא וכו'.
והנלענ"ד כתבתי.

ותבקש ממנו מהטכני גם שיוסיף לחצן תודה כך יוכלו לומר תודה לכותב.