אוצר החכמה כתב:כבר הוסבר כאן באחד הנושאים שאע"פ שיש אומרים שספר דברים אמרו משה באופן אחר משאר התורה
זה אמור רק לגבי צורת אמירתו לבני ישראל באותה שעה אבל כחלק מן התורה כל התורה כולה פרנס אחד אמרה מפי הגבורה
בשווה וכל התורה כולה עניין אחד והסכמה אחת.
זקן ששכח כתב:בראשונה יש להדגיש שלא היה זה לשם תוכחה אלא לשם הוראת דרך לעתיד, ממילא זה מתאים גם לבנים.
בר מזאת, הלא חיו עתה אלפים רבים מבני אותו דור שלמזלם הטוב עדיין היו צעירים בכמה ימים, שבועות או חודשים מגיל עשרים, ומסתבר בהחלט שהיו שותפים מלאים בלהט נעורים באותם עבירות, אז כיון שלא מתו לא מגיעה להם תוכחה?!
ישראל הר כסף כתב:שאלה קשה מנקרת במוחי זה זמן רב, בחומש דברים בעיקר בהתחלה עומד משה ומוכיח את העם בדברים חריפים שאתם עשיתם כך ובגללכם קרה כך וכו', ושאלתי בפי, וכי הם אלו שעשו? הלא אבותיהם הם אלו שעשו.
למה הדבר דומה? למשגיח שיבוא כמה שנים אחרי שקרה משהו לא טוב בישיבה, אחרי שכבר כל אלה שהיו אז התחתנו, ויצעק על בני הישיבה דהיום אתם עשיתם כך וכך וכו', הלא ללעג וקלס יהיה, וודאי שלדברי תוכחתו לא יקשיבו.
אם יש מישהו היודע פשר דבר- יבוא ויודיענו.
ישראל הר כסף כתב:שאלה קשה מנקרת במוחי זה זמן רב, בחומש דברים בעיקר בהתחלה עומד משה ומוכיח את העם בדברים חריפים שאתם עשיתם כך ובגללכם קרה כך וכו', ושאלתי בפי, וכי הם אלו שעשו? הלא אבותיהם הם אלו שעשו.
למה הדבר דומה? למשגיח שיבוא כמה שנים אחרי שקרה משהו לא טוב בישיבה, אחרי שכבר כל אלה שהיו אז התחתנו, ויצעק על בני הישיבה דהיום אתם עשיתם כך וכך וכו', הלא ללעג וקלס יהיה, וודאי שלדברי תוכחתו לא יקשיבו.
אם יש מישהו היודע פשר דבר- יבוא ויודיענו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 813 אורחים