עמוד 1 מתוך 1

קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראשון !

פורסם: א' מרץ 10, 2013 12:51 pm
על ידי איש_ספר
הופיע עתה קובץ עץ חיים באבוב גליון י"ט וכקודמיו הוא עשיר ומגוון.
גולת הכותרת שבו (לעניות טעמי) תשובה מפורטת ממרן החזו"א סדר עשית מקווה ממים שאובין, התשובה היא משנת תרפ"ח ! וע"כ בהמשך.
רצ"ב תוכן העניניים
ה.jpg
ה.jpg (188.58 KiB) נצפה 6969 פעמים
ו.jpg
ו.jpg (182.65 KiB) נצפה 6969 פעמים
ז.jpg
ז.jpg (191.5 KiB) נצפה 6969 פעמים
ח.jpg
ח.jpg (158.55 KiB) נצפה 6969 פעמים
ט.jpg
ט.jpg (166.75 KiB) נצפה 6969 פעמים
י.jpg
י.jpg (104.9 KiB) נצפה 6969 פעמים

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: א' מרץ 10, 2013 12:55 pm
על ידי איש_ספר
רצ"ב תחילת המאמר 'סדר עשית מקוה ממרן החזו"א'
סדר ותיקון עשית מקוה ממרן החזו"א
לפנינו פרסום ראשון של תשובת מרן החזו"א, שעניינה סדר ותיקון עשית מקוה. תשובה זו מחודשת הן מבחינת תוכנה, כאשר הארכנו לקמן, והן מצד עצמה, לאשר היא מתקופתו המוקדמת של מרן החזו"א, שנת תרפ"ח, טרם היותו תל שכל פיות פונים אליו.
יגיעתו הגדולה של מרן החזו"א בהלכות מקוואות החמורות, ידועה לכל באי שער ספרו הגדול , ופעליו הכבירים בבנין מקוואות ותיקונם, הלא אבן מקיר תזעק, הם כמאה מקוואות שהוקמו ושוכללו על ידו, באמצעות שליחו הנאמן הרה"ח ר' זעליג שפירא ז"ל.
יחסו המיוחד של מרן החזו"א לענין קדוש זה, אשר כפי שהתבטא, 'יסוד קיום תורתינו הקדושה תלוי בו' , ניכר היטב גם מתוך המכתב שלפנינו: הרב השואל - הוא הרה"ג ר"מ ליבערמאן רבה של יליניבה, שהכיר את החזו"א מעיירת הולדתו סטויבץ - הציע בפניו איזה בעיות בתיקון המקוה של עייירתו, והחזו"א משיבו תומ"י על אותו הדף וכותב בתחילתו: 'מכתב דנא הגיעני היום בשובי הביתה מנאות הקיץ ועדיין לא נסדרו הסדרים בבית, ולכן לא נזדמן לי גם פסת נייר ובהיות שאין ראוי הדבר להחמיץ הנני ממהר בזה'.
הרה"ג ר"מ ליבערמן שיגר את שאלתו אל הגאון בעל חזון איש זצ"ל ואל הגאון רבי עזריאל זעליג נח קושלבסקי רבה של אגוסטוב. ותשובותיהם מתפרסמות בזה לראשונה. תודתינו נתונה לנכדי ר"מ ליברמן על מתן רשותם לפרסום התשובות וברכת הלומדים נתונה להם.
מבוא לתשובת מרן החזו"א
תשובה זו שלפנינו ענינה כאמור סדר עשית מקוה של מי גשמים, בימות החמה שאין גשמים מצויים. ואגב כך נזכרים בה כו"כ מחידושי מרן החזו"א שנודעו לימים מתוך ספריו. אכן בכמה דברים נמצא חילוק בין מש"כ בספרו, לאמור כאן. עד ששיטה שדחאה לגמרי שאין מקום לחוש לה, הכא החמיר בה. ואחר העיון כמדומה שעלה בידינו בעז"ה לבאר בטוב טעם השינוי, המשתלשל מחילוק המציאות וכאשר יבואר הכל להלן.
כאמור תשובת מרן החזו"א יש בה ריבוי עניינים, שבאים בה בקיצור וכמקשה אחת. ואמרנו כי טוב איפוא, להציע עיקר הדברים המבוארים בתוכה, ובזה גם נפתח פתח לקורא שאינו מצוי עתה בעניני מקוואות, למען יוכל לרוץ בהם, לא יעף ולא יגע. בשולי תשובת הרב השואל ומרן החזו"א, נתנו ציונים לדברים שנתבארו בהרחבה במבוא.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: א' מרץ 10, 2013 3:57 pm
על ידי מאיר סובל
הר"מ ליברמן כמדומה לא היה רק מכר לחזו"א אלא קרוב משפחה

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: א' מרץ 10, 2013 4:48 pm
על ידי זאגער ישן
מאיר סובל כתב:הר"מ ליברמן כמדומה לא היה רק מכר לחזו"א אלא קרוב משפחה

לא ולא, לר"מ ליברמן הלז לא היה שום קשר משפחתי עם החזו"א. אתה מחליף בין ר' מאיר יונה ליברמן ואחיו ר"ש שהיו בני דודיו של החזו"א (וכבר דובר עליהם באשכולות אחרים, והמחפש יחפש לבד).

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: א' מרץ 10, 2013 4:55 pm
על ידי וואס
האם מערכת הקובץ נותנת את הקובץ להורדה?

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ה' מרץ 28, 2013 6:34 pm
על ידי איש_ספר
בבית אהרן וישראל (כמדומני, או בקובץ אחר), העיר מישהו על ט"ס בש"ס ווילנא בעקבות ההיגוי הליטאי של המגיה.
בקובץ ע"ח אנו מוצאים בתוך מאמר אחד שתי טעויות מדהימות שאין להם שום הסבר אא"כ הכותב הכתיב את מאמרו לאיזה חש"ו והלה הקליד לקאמפיועטר.
בעמ' תכ"ח: ובספר הפרדת כתב רש"י !
בעמ' תכ"ט: שתנא דבי אליהו מחברו הוא תנא הנזכר בהקדמת הרמב"ם למשניות בשם אליהועי!
-----
ומשהו רציני יותר.
----
נחלקו ראשונים אם יש בישול אחר אפיה, וקי"ל להחמיר, ולפי"ז אין ליתן פת בתוך כלי ראשון וגם לא בכלי שני שמא הוא מקלי הבישול. וכ"ז כתוב הדר בפוסקים.
בקובץ מתפרסם מאמר שבא להליץ על מנהגם של צדיקים להניח חתיכות לחם במרק בשבת, הכותב הופך למצוא כמה סניפים להתיר (וכדרך מאמרים שמסקנתם ידועה מראש, איכות הדברים בהתאם), מ"מ יש שם סניף אחד שלענ"ד הוא שטות ממש, ואולי הטעות אצלי. כותב הכותב כך: כלל אמר מהר"ם באנעט שכל דבר שמותר בדיעבד, ספיקו מותר לכתחילה, ולכן התיר שימוש במי ברז למים שלנו, אע"פ שיש ספק מתי נעקרו וכו', משום שהרי בדיעבד גם בלי מים שלנו טוב. מכאן ממשיך הכותב, שכיון שיש ספק מהו שיעור יד סולדת, ומכיון שבשו"ע הרב (שי"ח סוסי"ב) כתב דבדיעבד בישול אחר אפיה מותר, לכן מותר גם לכתחילה. עכ"ד.
וכאן הבן שואל, מה הפשט בשו"ע הרב דבדיעבד בישול אחר אפיה מותר? לכאורה כוונתו שאם בישל אחר אפיה אפילו בכ"ר אין לאסור התבשיל (כיון שהוא מחלוקת וקי"ל בכל מעשה שבת שאם סומך על שיטה אחת אין מעשיו אסורין). ואם זה הביאור בשו"ע הרב, מה שייך כאן דברי מהר"ם באנט? אטו מהר"ם באנט מדבר במקום שיש איסור במעשה? הרי אין איסור לאפות מצות עם מים שלא שלנו, משא"כ כאן אם בישול אחר אפיה אסור, הרי שאסור להכניס חתיכת פת למרק.
כנראה שהכותב סבר שדברי שוע"ר דבדיעבד מותר פירושו בשעת הדחק מותר לעשות כן לכתחילה, אבל נ"ל שפירוש זה לא נכנס בדברים כלל וכלל. מה דעתכם?

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ה' מרץ 28, 2013 6:48 pm
על ידי היימישער
אכן לכאו' כוונת השועה"ר התיר את המאכל ולא את המעשה.
ובאמת למיטב ידיעתי הקפידו הצדיקים לשים אצבע במרק ולבדוק שאין היד סולדת בו.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ה' מרץ 28, 2013 11:41 pm
על ידי קוץ בן פרח
אמנם לשון השועה"ר מטעה קצת, יעוי"ש, אבל ברור שהאמת כדברי הרב א"ס בלי ספק.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ה' אפריל 04, 2013 9:24 pm
על ידי לענד
הרב איש ספר האריך בענין טעותים שבקובץ עץ חיים, והצדק עמו, דהקובץ הנ"ל הוא באמת קובץ נפלא, אבל יש שמה טעותי סופר, ובתו"ד כ'
בקובץ עץ חיים אנו מוצאים בתוך מאמר אחד טעויות מדהימות שאין להם שום הסבר אא"כ הכותב הכתיב את מאמרו לאיזה חש"ו והלה הקליד לקאמפיועטר. בעמ' תכ"ט: שתנא דבי אליהו מחברו הוא תנא הנזכר בהקדמת הרמב"ם למשניות בשם אליהועי!

אבל כנראה דכוונת הכותב לא היה לכתוב 'אליהו', וכמו שהוא בבאר שבע לפנינו, אלא כוונתו לכתוב 'אליהועיני', כמו שהוא בפירוש המשניות 'אליהועיני בן הקף', והוא התנא הנזכר במס' פרה פ"ג שעשה פרה אדומה, ובטעות הדפיסו 'אליהועי', במקום 'אליהועיני'
אבל עכ"ז כנ' שהצדק עם הרב איש ספר, דצ"ל 'אליהו', דלא מצינו מי שיחס ספר תנא דבי אליהו להתנא 'אליהועיני בן הקף', אלא הבאר שבע שיחס להתנא אליהו, היינו לפי מה שסובר דשמו של האי תנאי הוא 'אליהו', וכמו שהקשה החיד"א בשם הגדולים על הבאר שבע, וא"כ צ"ל 'אליהו'

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ו' אפריל 05, 2013 12:20 am
על ידי למאי_נמ?
לגבי נתינת פת במרק, לא הבנתי הפקפוק, שמאמר והמ"ב (שיח ס"ק מז) פסק דברי הפרמ"ג שבכלי שלישי יש להקל, והמצקת בדר"כ הופכת הצלחת לכלי שלישי (עי' במ"ב שם ס"ק מה, ואורחות שבת פ"א סע' מב, וע"ע שם סע' כו, מ-מא).

ומש"כ היימישער שהקלו בהכנסת אצבע ראה בספר שובה ישראל (ח"א סי' עט) שהפשטות שיד סולדת בו היינו "שכרסו של תינוק נכווית" (שבת מ:), וטבע הבריאה שהפה רגיש פחות מהיד (שהפה יכול להשתות תה חם קרוב לשמונים מעלות צלזיוס), היד פחות רגישה מהרגל, והרגל פחות רגישה מהכרס, וא"כ יד של בוגר הרבה פחות רגישה מכריסו של תינוק, ולפ"ז יש לדבר דברי רש"י (שם ד"ה סולדת) שהכוונה שהאדם נזהר ביותר שמא ייכווה, [ולא שא"א להשאיר ידו בחום רגע]. וע"ע רש"י חולין קה: וצ"ע. (וכבר האריכו בכ"ז).
(וע"ע בנושא זה בהסבר הבהיר של הרב אביהוד שוורץ, ובסיכום דברי האח' שבספר פניני הלכה.)

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ו' אפריל 05, 2013 12:29 am
על ידי איש_ספר
לענד כתב:הרב איש ספר האריך בענין טעותים שבקובץ עץ חיים, והצדק עמו, דהקובץ הנ"ל הוא באמת קובץ נפלא, אבל יש שמה טעותי סופר, ובתו"ד כ'
בקובץ עץ חיים אנו מוצאים בתוך מאמר אחד טעויות מדהימות שאין להם שום הסבר אא"כ הכותב הכתיב את מאמרו לאיזה חש"ו והלה הקליד לקאמפיועטר. בעמ' תכ"ט: שתנא דבי אליהו מחברו הוא תנא הנזכר בהקדמת הרמב"ם למשניות בשם אליהועי!

אבל כנראה דכוונת הכותב לא היה לכתוב 'אליהו', וכמו שהוא בבאר שבע לפנינו, אלא כוונתו לכתוב 'אליהועיני', כמו שהוא בפירוש המשניות 'אליהועיני בן הקף', והוא התנא הנזכר במס' פרה פ"ג שעשה פרה אדומה, ובטעות הדפיסו 'אליהועי', במקום 'אליהועיני'
אבל עכ"ז כנ' שהצדק עם הרב איש ספר, דצ"ל 'אליהו', דלא מצינו מי שיחס ספר תנא דבי אליהו להתנא 'אליהועיני בן הקף', אלא הבאר שבע שיחס להתנא אליהו, היינו לפי מה שסובר דשמו של האי תנאי הוא 'אליהו', וכמו שהקשה החיד"א בשם הגדולים על הבאר שבע, וא"כ צ"ל 'אליהו'

לענ"ד. כבר העירו לי על כך. יש"כ.
למאי_נמ? כתב:לגבי נתינת פת במרק, לא הבנתי הפקפוק, שמאמר והמ"ב (שיח ס"ק מז) פסק דברי הפרמ"ג שבכלי שלישי יש להקל, והמצקת בדר"כ הופכת הצלחת לכלי שלישי (עי' במ"ב שם ס"ק מה, ואורחות שבת פ"א סע' מב, וע"ע שם סע' כו, מ-מא).

ומש"כ היימישער שהקלו בהכנסת אצבע ראה בספר שובה ישראל (ח"א סי' עט) שהפשטות שיד סולדת בו היינו "שכרסו של תינוק נכווית" (שבת מ:), וטבע הבריאה שהפה רגיש פחות מהיד (שהפה יכול להשתות תה חם קרוב לשמונים מעלות צלזיוס), היד פחות רגישה מהרגל, והרגל פחות רגישה מהכרס, וא"כ יד של בוגר הרבה פחות רגישה מכריסו של תינוק, ולפ"ז יש לדבר דברי רש"י (שם ד"ה סולדת) שהכוונה שהאדם נזהר ביותר שמא ייכווה, [ולא שא"א להשאיר ידו בחום רגע]. וע"ע רש"י חולין קה: וצ"ע. (וכבר האריכו בכ"ז).
(וע"ע בנושא זה בהסבר הבהיר של הרב אביהוד שוורץ, ובסיכום דברי האח' שבספר פניני הלכה.)

הרב למאי. לא נכנסתי לעצם הדיון אלא רק לסעיף הזה שבהיתר. לגוף דבריך: כותב המאמר הציג שם את הבעיה בכך שלעיתים המרק רותח ממש, וכן לא השתמשו במצקת אלא יצקו מהסיר לצלחת. ושוב, אני לא ירדתי לברר הענין אלא רק הערתי על הסעיף המופרך.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ו' אפריל 05, 2013 12:48 am
על ידי לא ידען
בחזרה למקואות והחזון איש: סיפר לי הרב יעקב שנפלד מבני ברק, בנו של הרב משה שנפלד (מאשים) מקורב החזון איש, שפעם בביקור חג אצל החזון איש, הורהו החזו"א לשכב על הריצפה. אך מיד חזר בו ואמר לא אתה מדיי מבוגר, וביקש את אחיו הצעיר ממנו (נראה לי נלב"ע כבר) להישכב על הרצפה. ולתמיהתם הסביר מיד, כי הוא באמצע סוגיא חמורה במקוואות.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ו' אפריל 05, 2013 1:16 am
על ידי היימישער
למאי_נמ? כתב:ומש"כ היימישער שהקלו בהכנסת אצבע ראה בספר שובה ישראל (ח"א סי' עט) שהפשטות שיד סולדת בו היינו "שכרסו של תינוק נכווית" (שבת מ:), וטבע הבריאה שהפה רגיש פחות מהיד (שהפה יכול להשתות תה חם קרוב לשמונים מעלות צלזיוס), היד פחות רגישה מהרגל, והרגל פחות רגישה מהכרס, וא"כ יד של בוגר הרבה פחות רגישה מכריסו של תינוק, ולפ"ז יש לדבר דברי רש"י (שם ד"ה סולדת) שהכוונה שהאדם נזהר ביותר שמא ייכווה, [ולא שא"א להשאיר ידו בחום רגע]. וע"ע רש"י חולין קה: וצ"ע. (וכבר האריכו בכ"ז).

כוונתי היתה שבדקו באצבע שכבר אין יד סולדת בו כשיעור החום ההלכתי של יס"ב, ולא שבדקו אם אפשר להשאיר שם את האצבע לרגע.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ו' אפריל 05, 2013 1:30 am
על ידי מאיר סובל
לא ידען כתב:בחזרה למקואות והחזון איש: סיפר לי הרב יעקב שנפלד מבני ברק, בנו של הרב משה שנפלד (מאשים) מקורב החזון איש, שפעם בביקור חג אצל החזון איש, הורהו החזו"א לשכב על הריצפה. אך מיד חזר בו ואמר לא אתה מדיי מבוגר, וביקש את אחיו הצעיר ממנו (נראה לי נלב"ע כבר) להישכב על הרצפה. ולתמיהתם הסביר מיד, כי הוא באמצע סוגיא חמורה במקוואות.


אגב מזכיר לי סיפור ששמעתי השבוע מאחד מבני בית הגרח"ק שליט"א, כנראה התרחש עתה ולכהפ"ח לא מזמן: נער בר מצוה הגיע לבקש ברכה, ובמקום ברכה בקשו הגר"ח להתקרב והניח לו על מצחו אצבעות, ואח"כ אמר לו ברכה שגרתית.
התעניין המקורב בן הבית מה רצה הגר"ח בתנועה הזו, ואמר לו שהיה צריך למדוד מצח של בן י"ג אם זה ב' אצבעות, ליישב שאלה בשיעור הציץ של כהן גדול. (שהציץ שיעורו אצבעיים בגלל גודל המצח והרי מצחו של כהן גדול למעלה מב' אצבעות, אלא זה צריך להיות שיעור שיכנס בכל מצח כי כהן גדול יכול להיות כבר מגיל י"ג...)

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ב' אפריל 08, 2013 12:05 am
על ידי יורה דעה
איש_ספר כתב:בקובץ מתפרסם מאמר שבא להליץ על מנהגם של צדיקים להניח חתיכות לחם במרק בשבת, הכותב הופך למצוא כמה סניפים להתיר (וכדרך מאמרים שמסקנתם ידועה מראש, איכות הדברים בהתאם),

המאמר המוסגר הינו סתם לשם קינטור וניגוח מבית מדרשו של "איש ספר", ולא שזה הוכח או נסקר באיזהו מקומן, ונא להתייחס בהתאם.
----
לגוף העניין, כבר העלה הרי"א זילבר (בירור הלכה סי' שיח), שמי שבדק ומצא שיכול להשאיר אצבעותיו בחמין זמן בלתי מוגבל, אינו בגדר יס"ב. וכ"כ בס' הלכתא רבתא לשבתא (להגר"ש וויס אב"ד שימאני) בשם תלמידי החת"ס, שמרן החת"ס הסכים לבדוק שיעור יס"ב ע"י נתינת האצבעות. וכן כ"כ בקיצשו"ע (סי' פ ס"ג), ובשו"ת מהרש"ם (ח"א סי' קצז). ובשו"ת מנח"י (ח"ה סי' קכז).

- ושיעור זה הוא בערך פחות מ-44 מעלות, וכ' בבירור הלכה (שם) שהמדידות הללו מתאימות עם דברי מומחי הרפואה שאומרים שחום מים עד 44 מעלות אכן אינו גורם כויה המשארת רושם בכריסו של תינוק, הגם שסולד ומצטער.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ב' אפריל 08, 2013 12:21 am
על ידי איש_ספר
יורה דעה כתב:
איש_ספר כתב:בקובץ מתפרסם מאמר שבא להליץ על מנהגם של צדיקים להניח חתיכות לחם במרק בשבת, הכותב הופך למצוא כמה סניפים להתיר (וכדרך מאמרים שמסקנתם ידועה מראש, איכות הדברים בהתאם),

המאמר המוסגר הינו סתם לשם קינטור וניגוח מבית מדרשו של "איש ספר", ולא שזה הוכח או נסקר באיזהו מקומן, ונא להתייחס בהתאם.

היתה כאן בעבר הודעה שסקרה את הודעותיך המוזרות והבלתי נשכחות. כנראה שהיא נמחקה, לולי כן, היתי מצרף לרשימה הלא קטנה, גם את התגובה המשונה הזו.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ב' אפריל 08, 2013 12:57 am
על ידי יורה דעה
כעת שבתי וראיתי, שכתב במנחת שלמה (סי' צא אות ח), שהגרש"ז אויערבאך זצ"ל מדד זאת אף הוא, ודעתו שעד שיעור 45 מעלות אין לחוש כלל שמא יד סולדת. אכן, דעת הגר"ש וואזנר שליט"א ש-40 מעלות כבר הוי יד סולדת, (אוצרות השבת פ"א הערה ד).

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ב' אפריל 08, 2013 10:03 pm
על ידי יורה_דעות
לענד כתב:אבל עכ"ז כנ' שהצדק עם הרב איש ספר, דצ"ל 'אליהו', דלא מצינו מי שיחס ספר תנא דבי אליהו להתנא 'אליהועיני בן הקף', אלא הבאר שבע שיחס להתנא אליהו, היינו לפי מה שסובר דשמו של האי תנאי הוא 'אליהו', וכמו שהקשה החיד"א בשם הגדולים על הבאר שבע, וא"כ צ"ל 'אליהו'


לא ראיתי אינה ראיה, מקור דברי הבאר שבע בזה הוא במאור עיניים פרק מד' והעתיק ממנו מלה במלה כדרכו בהעלמת המקור (שלא להכעיס את הצפתיים כפי שכותב ע"ז הרמ"ש) מלבד ההבדל שבמאור עיניים ייחסו במפורש לאליהו עיני בן הקוף, ואמנם המאור עיניים עצמו חזר בו מהשערה זו בספרו מצרף לכסף, ואת זה כנר' לא ראה הבאר שבע.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ג' אפריל 09, 2013 10:25 am
על ידי איש_ספר
וואס כתב:האם מערכת הקובץ נותנת את הקובץ להורדה?

ברשות ואדיבות המערכת.
חזון איש עץ חיים.pdf
(244.01 KiB) הורד 633 פעמים

אין לי את הקובץ כפי שהתפרסם בחוברת, אבל עיקר הדברים כאן.
בגי' שבחוברת נוספו עוד הערות מחכם נוסף.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ד' אפריל 10, 2013 9:47 am
על ידי שומע
לעצם ההערה של אי"ס בנוגע לבישול אחר אפייה, כנראה שהצדק איתו. וגם לגבי המאמרים שמסקנתם ידועה מראש.

אבל נ"ל שהפרשנות בשועה"ר עומדת אי שם באמצע. כי אינני בטוח שהוא הסכים לכלל שהמ"ב ייסד באופן נחרץ ש(בכל מחלוקת) [בדרך כלל] סומכים על הדעה המקילה לענין מעשה שבת. פה יתכן שסבר שעיקר הדין הוא כדעת הסוברים שאין בישול אחר אפייה.

Re: קובץ עץ חיים באבוב חדש - סדר עשית מקוה מהחזו"א פרסום ראש

פורסם: ו' אפריל 12, 2013 2:12 am
על ידי צפנת פענח
איש_ספר כתב:
וואס כתב:האם מערכת הקובץ נותנת את הקובץ להורדה?

ברשות ואדיבות המערכת.
הקובץ המצורף חזון איש עץ חיים.pdf לא זמין יותר.

אין לי את הקובץ כפי שהתפרסם בחוברת, אבל עיקר הדברים כאן.
בגי' שבחוברת נוספו עוד הערות מחכם נוסף.

לוטה בזה המאמר המושלם כפי שהופיע בקובץ. והרב איש ספר, ישן מפני חדש תוציא.