עמוד 1 מתוך 1

שאלה מענינת

פורסם: ג' אפריל 02, 2013 12:57 pm
על ידי דדא ביה כולי ביה
אדם סיפר על מאן דהו שגר ברח' זה וזה במס' זה וזה [ואין שם עוד דיירים בבנין אלא דייר בודד] עשה עבירה פלונית. והשומע קיבל הדברים כאילו נאמרו מסיני. לכאו' יהיה אסור עליו ללכת לאותו מקום לראות מיהו אותו אדם כי למפרע יחשב ללשה"ר כי עתה יודע מי הוא המדובר. וזה יכול להיות דבר מצוי שאומרים "יש איזה חנות בגדים ברח' פלוני שמוכרים שם בגדים פרוצים" והוא עובר שם לפעמים יהיה אסור לו לראות פני המוכרים כי אז ידע מי הם ויתגנו בעיניו. ואם אינו מקבל כלל ניחא אבל אם מאמין קצת ואין לו בזה שום תועלת לראות פניהם א"כ שמע לשה"ר לשווא.

Re: שאלה מענינת

פורסם: ג' אפריל 02, 2013 1:01 pm
על ידי עשוי לנחת
מזכיר את השאלה אם יש לשוה"ר במחשבה, ואחת האפשרויות לכך היא שאדם מספר כמה נתונים שאם השומע יחשבן אחד ועוד אחד הוא יגיע לתוצאה מי עשה מעשה פלוני.
מביאים שזה מח' בעה"ת והח"ח, שהבעל התניא כתב שאסור גם במחשבה [ומסתמא הכוונה לסוף אגרת כב], והחפץ חיים כשנשאל האם מותר לשוה"ר במחשבה התבטא על כך בזלזול.
אך לכאו' אין שום מחלוקת והדברים פשוטים [בפרט לפי הדברים שכתב בעה"ת באגרת שבוודאי אין על זה מח'.]

Re: שאלה מענינת

פורסם: ג' אפריל 02, 2013 4:31 pm
על ידי יאיר
ר' עשוי לנחת, זכורני שהעלת בעבר צילום (כנראה מעיתון) של שאלה זו בפתיחת אשכול...הפעם אשאיר לך למוצאו.. :)

Re: שאלה מענינת

פורסם: ג' אפריל 02, 2013 6:38 pm
על ידי עשוי לנחת
יאיר כתב:ר' עשוי לנחת, זכורני שהעלת בעבר צילום (כנראה מעיתון) של שאלה זו בפתיחת אשכול...הפעם אשאיר לך למוצאו.. :)

לא בדיוק שאלה זו,
viewtopic.php?f=7&t=10067&p=93038
אבל אולי כוונתך שמדבריך הקד' שם נוכל ללמוד גם לדידן.