עמוד 1 מתוך 4

הערות וציונים ביבליוגרפיים על 'אוצר החכמה'

פורסם: ו' אפריל 05, 2013 12:04 am
על ידי אלי_ש
אינני יודע אם היה כאן כבר אשכול דומה.
בכל מקרה, מאחר ומדי פעם אני נתקל בהערות על קטלוג ספרים ב'אוצר'. לעתים גם בפרטים שונים או לא מדוייקים וכדומה. חשבתי לייסד אשכול שירכז את הדברים לתועלת האחראים ולתועלת כולם. אשמח אם יצטרפו אליי החכמים דכאן.

ובזה החלי בע"ה:

הכותר 'עטרת צבי' לר' יוסף קונציו, נדפס בקירי (איטליה) בשנת שפ"ו.
כותר זה מכיל רק 2 עמ'.
ב'אוצר' נספחו לכותר זה דפי דפוס שאינם קשורים.
האחד, דף בודד שכותרתו 'חויא דרבנן', נדפס בונדסבק תפ"ו.
תיאורו במפעל הביבליוגרפיה:
שלשה כרוזים, באשכנזית, שהוכרזו בסוף שנת תפ"ה בקהילות אמשטרדם, פרנקפורט דמיין ואלטונא נגד השבתאי משה מאיר מקאמינקא שבא מזאלקווא לגרמניה. הכרוזים נדפסו זה לצד זה. הימני הוא "טופס כרוז הנעשה... בק"ק אמשטרדם... ביום ד ר"ח אב, לא ת’גורו מפ’ני איש כי ה’משפט לאלהים הוא [תפ"ה]". הכרוזים האחרים בלי תאריך.


השני, 'קשט אמרי אמת', נדפס באמשטרדם תע"ד. [4] עמ'.
תיאורו במפעל הביבליוגרפיה:
תשובת בית-הדין של הקהילה הספרדית אודות הכתבים שפרסם ר’ צבי אשכנזי נגד חיון, וביניהם "לעיני כל ישראל", [אמשטרדם תע"ד]. גם חיון פרסם באותה שנה "מודעא רבא" להצדיק דבריו. ‬
חותמים: "בי דינא... פה אמשטרדם ק"ק ספרדים... בסדר ואתם עלו לשלום [מקץ] שנת אל כל ע’ד’ת’ בני ישראל לאמר [תע"ד]... שלמה בכמה"ר יעקב אאיליון" ועמו ששה חותמים, המודיעים כי "רב הספרדים ובית דינו... אחרי שקראו ודקדקו בספר... ועלתה הסכמתם... שאין שום שמץ פיסול בכל הספר". ‬
ר’ משה חאגיז כותב שמחבר הקונטרס הוא ר’ נתנאל פואה, חתנו של ר"ש אאליון. עי’: מנחם פרידמן, אגרות בפרשת פולמוס חיון - ספונות, י, תשכ"ז, עמ’ תקו. עוד באותו ענין, עי’: יצחק שמואל עמנואל, פולמוס נחמיה חייא חיון באמשטרדם, שם, ט, תשכ"ה, עמ’ רט-רמו. ‬

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ו' אפריל 26, 2013 3:52 pm
על ידי אלי_ש
ספר 'שירי שמחות' שנדפס בירושלים בשנת תש"א (פרט השנה בשער הוא לפ"ג!).
ב'אוצר' נכתבה בטעות השנה: תשי"ח.

הרישום במפעל הביבל':
http://aleph.nli.org.il/F/GY3DCG543F693 ... format=999

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ו' אפריל 26, 2013 5:35 pm
על ידי אלי_ש
הספר 'קהילות יהודי כורדיסטאן', מאת אברהם בן יעקב. חסר ב'אוצר' בחלקו ונמצא רק עד עמוד 145 (במקום 256).

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ד' מאי 22, 2013 10:50 am
על ידי אלי_ש
שו"ת הרא"ש המכונה ב'אוצר': "דפוס ראשון", אינו אלא מהדורה שניה (ונציה שי"ב-שי"ג). המהדורה הראשונה נמצאת באוצר! (קושטא רע"ז).

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ד' מאי 29, 2013 10:31 am
על ידי אלי_ש
ספר 'הון עשיר' לר' עמנואל חי ריקי, אמשטרדם תצ"א. מהדורה ראשונה.
בטופס שב'אוצר' מופיעים שני דפי השירים (עם התוים), שאמורים להיות בסוף הספר, בין דפי ההסכמות שבראש הספר.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ד' מאי 29, 2013 7:05 pm
על ידי אTKH
גליוני הש"ס לרבי יוסף אנגל
צ"ל ענגיל

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ד' מאי 29, 2013 7:07 pm
על ידי אTKH
אסיפת זקנים החדש - ברכות
מדובר בקובץ מפרשים שבו מודפסים 9 ספרי אחרונים זה אח"ז
ולא מופיעים שמות הספרים והמחברים, גם לא בשמות נוספים.

כנ"ל "גנזי ראשונים ברכות"
ליקוט ד' ראשונים (ע"י ר"מ הרשלר).

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ד' יולי 24, 2013 12:03 am
על ידי אלי_ש
אTKH כתב:גליוני הש"ס לרבי יוסף אנגל
צ"ל ענגיל

שתי האפשרויות נכונות.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ד' יולי 24, 2013 12:08 am
על ידי אלי_ש
ספר 'פתח תשובה', מאת ר' גבריאל שוסבורג. המהדורה שנמצאת ב'אוצר' היא המהדורה השניה שנדפסה בברטיסלבה (פרשבורג) תרנ"ט, ולא כפי שנרשם שם: אמשטרדם תי"ג.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 9:20 pm
על ידי חכם באשי
העירוני:
בספר "ברך יצחק", לר' יצחק די פאס, שאלוניקי תקס"ג, חסר באוצר העמוד שאחר השער ובו הקדמת המחבר. בהיברו בוקס עמוד זה קיים.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 9:41 pm
על ידי אלי_ש
מלות ההגיון להרמב"ם, ונציה ש"י, מכונה ב'אוצר': "דפו"ר" [דפוס ראשון], אך זה אינו, שכן קדמה לו מהדורת בזל רפ"ז, שג"כ נמצאת ב'אוצר' (תחת השם "ההגיון - ספר מילות ההגיון").

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 12:20 am
על ידי הבטחתי
אני מעתיק כאן מה שכתבתי כהערה על חסרון דפים בספר דובב שפתי ישנים אזמיר תל"א, אולי מכאן תבוא עזרתי

חסר מדף קיט עד דף קכ"ה

בעותק שבאוצר עמוד קי"ח ע"ב מסתיים במילים אלכה אל מאמר הקודם ולא נמצא

בעותק כאן

http://www.hebrewbooks.org/19268

(עמוד 272 בדפדפן)

מתחילה שאלה על אודות קידושי שחוק

חיפשתי בביליוגרפיה ולא מצאתי שעמדו על זה, האם שני מהד' שונות הן, ומה טעם ההשמטה בחלק מן המהדורות

היודע פרטים נא ישיבני ותשוח"ח לו

גם המילים אלכה אל מאמר הקודם ולא נמצא טעונות הבהרה

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 12:21 am
על ידי איש.dot
קובץ "אור ישראל" מאנסי, גליון טז, חסר מאמרו של ר' יהושע מונדשיין על "הסכמות שתוקות מוולז'ין ומוילנא".

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 12:30 am
על ידי עשוי לנחת
איש.dot כתב:קובץ "אור ישראל" מאנסי, גליון טז, חסר מאמרו של ר' יהושע מונדשיין על "הסכמות שתוקות מוולז'ין ומוילנא".

אפשר להבין למה...
כבר היה כאן אשכול [ונמחק..] על ח"ד של כרם חב"ד שאינו מופיע באויצר...
אם חשוב לך, עיין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 12:56 am
על ידי איש.dot
נפלא בעיני שאתה מנסה להפוך גחמה מוזרה לענין השקפתי סדור-משנה. האם החוברת "ובא השמש וזרח השמש" על תולדות הסכסוך בישיבת פוניבז', או עוד כמה ספרים מענינים בסגנון הזה שיש בהם הרבה פוליטיקע'ס ולכלוכים על גדולי האחרון, ראויים יותר להמצא באוצר? או שאתה מחלק בין גדולי הדורות? או שאתה מחלק בין כותבי הקורות?

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ו' אוגוסט 09, 2013 1:25 am
על ידי הבטחתי
שיירי כנסת הגדולה על אורח חיים

מהד' ראשונה איננה באוצר (נמצאת בהיברובוקס בשני עותקים)

מהד' שניה נד' בקושטא תפ"ט, בתחילת הספר נוסף שו"ת וחידושי ש"ס מהג"ר דוד אופנהיים

מהד' שלישית נד' בליוורנו תקנ"ג, ללא התוספות שנד' בתחילת דפוס קושטא

כשהודפסו מהדורות צילום של הספר נטלו המצלמים את שער הדפוס ליוורנו, אך שאר הספר נד' מצילום מהד' קושטא.

באוצר החכמה יש שלשה העתקים: שנים זהים לחלוטין (אפשר למחוק אחד) שעריהם שער ליוורנו ודפוסם דפוס קושטא כולל חי' רד"א והשלישי, כולו דפוס קושטא, אך בהשמטת חידושי רד"א

דפוס ליוורנו מצטיין ביפי אותיותיו ובסידורו, מה גם שהוא הוגה ותוקנו בו טעויות רבות, לא ברור לי למה נטלו המצלמים רק את שערו, אולי לא היה בידם יותר מזה, ועשו כן להשביח מקחם

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ו' אוגוסט 09, 2013 8:27 am
על ידי תולדות
הערה לקטלוג.
השם פארהאנד, נכתב בקטלוג אצל מחבר אחד כך, ואצל מחבר אחר פורהנד.
מן הראוי לאחד בין שני הכתיבים.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: א' אוגוסט 11, 2013 4:07 am
על ידי מחולת המחנים
תולדות כתב:הערה לקטלוג.
השם פארהאנד, נכתב בקטלוג אצל מחבר אחד כך, ואצל מחבר אחר פורהנד.
מן הראוי לאחד בין שני הכתיבים.

אם כבר הועלה נושא זה, האם אין אפשרות לעשות באוצר החכמה את שני צורות הכתיבה בשמות המחברים, אחת בעברית ואחת באידיש, מפני שהרבה פעמים זה גורם לבלבול, ועם כי שברוב הפעמים חיפוש במילים דומות הבעיה נפתרת, אך יש מקרים שבהם הכתיב היידי שונה בהרבה, וקשה למצוא את מחבר הספר המדובר.
ולדוגמא נאטאנזאהן-נתנזון, פערלאוו-פרלוב, ראקאווסקי-רקובסקי, קאצינעלנבויגן-קצנלנבוגן, זאנעננפעלד-זוננפלד, שוואדראן-שבדרון.

אך דא עקא שגם באידיש עצמה ישנן כמה צורות כתיבה, ולכן אינני יודע מה לומר.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ב' אוגוסט 12, 2013 12:35 am
על ידי חכם באשי
בקשוני להעיר:
ספר הקבלה לראב"ד, מנטובה רע"ד, באוצר כתוב שהוא כמובן מנטובה רע"ד.
הענין הוא שהוא כנראה נסרק ממהדורת צילום, אקדמון, ירושלים תשל"ג. וכאשר יעידו הספרות שנוספו במהדורה הנ"ל בתחתית העמודים.
מדוע פרט זה מוסר מהאוצר?
צריך לכתוב "ירושלים תשל"ג, צילום מנטובה רע"ד" וכיו"ב.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: א' אוגוסט 25, 2013 12:25 pm
על ידי מאיר חכמים
ספר "תקון סופרים" לרשב"ש.
כרוך יחד עם "יבין שמועה" לרשב"ץ במהד' ליוורנו וצילומיה.
באוצר מקוטלג גם במהדורה החדשה כאילו יש בו גם תקון סופרים, מה שאינו נכון.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: א' אוגוסט 25, 2013 11:49 pm
על ידי אלי_ש
יש עמדי את הגירסה החדשה של ה'אוצר', ואני מאד נהנה מן האפשרות לראות את פרטי הספר בהעברה על סימן השאלה בצד. שם גם ניתן לראות 'שמות נוספים לספר'. וכעת להערה:
בספר 'רב טוב' מאת רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים מסיגעט, נכתב ב'שמות נוספים לספר': ייטיב פנים. ואיני יודע מאין זה נלקח, אולי בגלל שבשער כתוב שהספר הוא מ"בעל המחבר ספר ייטב לב וייטב פנים...".

הוספה: אחרי שכתבתי זאת, מצאתי את הסיבה: בסוף הספר ישנה "הוספה לספר ייטב פנים" וע"כ צדקו מקטלגי ה'אוצר'.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ב' אוגוסט 26, 2013 8:40 pm
על ידי אלי_ש

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 1:50 pm
על ידי חכם באשי
בקשוני להעיר:
כתב עת "הצופה לחכמת ישראל", נכנס לאוצר צילום משנת 1972, ובכרך השמיני לא כתוב בשער "שנה שמינית", וניתן לסמוך רק על האוצר שזו באמת השנה השמינית.
בהיברו בוקס http://www.hebrewbooks.org/37236 יש סריקה מהטופס המקורי ואכן כתוב בו שנה שמינית.
כיצד זה הספר מקוטלג כאילו הוא דפוס ראשון, ואינו אלא צילום כפי שכתוב בשער עצמו!

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 2:10 pm
על ידי אלי_ש
חכם באשי כתב:בקשוני להעיר:
כתב עת "הצופה לחכמת ישראל", נכנס לאוצר צילום משנת 1972, ובכרך השמיני לא כתוב בשער "שנה שמינית", וניתן לסמוך רק על האוצר שזו באמת השנה השמינית.
בהיברו בוקס http://www.hebrewbooks.org/37236 יש סריקה מהטופס המקורי ואכן כתוב בו שנה שמינית.
כיצד זה הספר מקוטלג כאילו הוא דפוס ראשון, ואינו אלא צילום כפי שכתוב בשער עצמו!

דברים אלו מצויים מאד. ב'אוצר' לא מבדילים בד"כ בין דפוס מקורי לדפוס צילום, למרות השינויים ו/או התוספות שקיימים לעתים ביניהם. בל"נ בהמשך אביא דוגמה מעניינת.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: א' אוקטובר 13, 2013 3:19 pm
על ידי חכם באשי
בקשוני להעיר:
כתב סופר על התורה, באוצר רשום "ברטיסלבה תרל"ג-תרנ"ד". והוא שיבוש נחרץ, השו"ת הוא שנדפס באותן שנים, אך כת"ס על התורה נדפס לראשונה בווינה תרמ"ג, ויש לברר מה המהדורה האמיתית שנכנסה לאוצר.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: א' אוקטובר 13, 2013 3:44 pm
על ידי אלי_ש
המהדורה שנכנסה ל'אוצר' היא אכן מהדורת תרמ"ג.
--
חכם באשי הקפיץ את האשכול וכך נזכרתי שהבטחתי כאן להביא דוגמה מעניינת להבדלים שיש בדפוסי צילום, אך מאחר והזמן דוחק, אכתוב רק בקצרה:
ספר מאמר מרדכי לר' מרדכי כרמי נדפס בשני חלקים, בשנת תקמ"ד ובשנת תקמ"ו.
אך המעיין ב'אוצר' יגלה שיש ג' חלקים!
החלוקה הזו נעשתה בדפוס צילום בירושלים (לא זוכר כרגע באיזה שנה). ומאחר והיה להם רק את דף השער של החלק הראשון, לקחו אותו והתאימו אותו מחדש גם לחלק ב' ולחלק השלישי שיצרו. דוק ותשכח (מלבד זאת, גם מחקו את כל קישוטי הדפוס בשער ובפנים הספר, שהיו בסגנון איטלקי רנססי).
אז אם תמצאו יום אחד מישהו שמפנה ל"מאמר מרדכי" חלק ג', תדעו למה הכוונה.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: א' אוקטובר 13, 2013 8:12 pm
על ידי חכם באשי
אלי,
על דבריך בקשוני להוסיף:
דוגמת מה שכתבת גבי ספר "מאמר מרדכי", יש להעיר גבי ספר "פתח הדביר", שבדפו"ר הוא ג' חלקים, ובמהדורת צילום חלק ג' פורק לשני כרכים, ובעקבותיו באוצר, והבלבולים מדברים אלו עצומים.
דוגמת זה יש בספרים רבים נוספים, מהם כמה כרכים מספר "חקרי לב" להרב היר"ח, אשר צילומים מפורקים ומבולקים אלו קנו מקומם באוצר, במקום שיסרקו באוצר את הדפוסים הראשונים עצמם אשר על הרוב הם גם נאים יותר מבחינת ברירות האותיות, וגם יותר נכונים מהמשחקים והפירוקים במהדורות הצילום.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ב' אוקטובר 14, 2013 5:52 pm
על ידי אלי_ש
יישר כח! השער של 'פתח הדביר' חלק ד' ממש נראה אותנטי.
--
מה שמעניין אותי (ואולי הרב 'אוצר החכמה' יוכל לענות על כך): האם אנשי 'אוצר החכמה' שמים לבם לעניין דפוסי הצילום, (גם אם אינם מציינים במפורש כשמדובר בד"צ), דהיינו שבמקרה שיזדמן להם עותק מקורי של הספר יסרקו גם אותו, לצד דפוס הצילום.
רק דוגמה קטנה שנתקלתי בה עכשיו: הספר 'דברי אמת' שחיבר רבי אלכסנדר משה לפידות, ונדפס בעילום שמו, נמצא באוצר בדפוס צילום, ובשער כתוב כי כבר נודע שמחברו הוא וכו'. ואני, שחפצתי לראות את השער המקורי, נאלצתי "להרחיק נדוד" לאתר HebrewBooks.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוקטובר 15, 2013 4:45 pm
על ידי אלי_ש
בספר 'עץ פרי', על שלוש מהדורותיו שנמצאות ב'אוצר', נכתב בשם המחבר: רבי יצחק אלחנן ספקטור. ולא נרשמו המחברים השותפים: רבי ישראל סלנטר, רבי אלכסנדר משה לפידות והחפץ חיים.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוקטובר 15, 2013 5:49 pm
על ידי מחולת המחנים
אלי_ש כתב:בספר 'עץ פרי', על שלוש מהדורותיו שנמצאות ב'אוצר', נכתב בשם המחבר: רבי יצחק אלחנן ספקטור. ולא נרשמו המחברים השותפים: רבי ישראל סלנטר, רבי אלכסנדר משה לפידות והחפץ חיים.

ובעיקר הסבא מסלבודקא שהיה המוציא לאור, ואף כתב את המאמר 'ראש דבר' בתחילת הספר.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' אוקטובר 15, 2013 7:04 pm
על ידי אלי_ש
מחולת המחנים כתב:
אלי_ש כתב:בספר 'עץ פרי', על שלוש מהדורותיו שנמצאות ב'אוצר', נכתב בשם המחבר: רבי יצחק אלחנן ספקטור. ולא נרשמו המחברים השותפים: רבי ישראל סלנטר, רבי אלכסנדר משה לפידות והחפץ חיים.

ובעיקר הסבא מסלבודקא שהיה המוציא לאור, ואף כתב את המאמר 'ראש דבר' בתחילת הספר.

הרב מחולת, בעניין זה קיימות כמה גרסאות, כמו שנכתב כאן:
עץ פרי.jpg
עץ פרי.jpg (211.05 KiB) נצפה 13288 פעמים

ר"י (זכ"י) = רבי יעקב ליפשיץ ב'זכרון יעקב'.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ד' אוקטובר 16, 2013 8:54 pm
על ידי חכם באשי
בקשוני להעיר:

"ספר המפלפל", רשום: קראקא חסר שנת דפוס.
בשער שבאוצר כתוב "תרע"ג", כמות הספר היא עמודים מעטים, אך הוא מתחיל בעמוד 489, ומהאותיות של הספר ניכר שהוא לא נדפס בקראקא.
בקיצור בלבול עצום.
בשורה התחתונה: חסר באוצר קובץ 'המפלפל' שתי החוברות, משנת תרע"ג.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: א' אוקטובר 27, 2013 9:35 am
על ידי חכם באשי
בקשוני להעיר:
"אהל משה" ח"ב, לר' אלעזר משה הלוי איש הורוויץ, כנראה נדפס בישראל תש"ל.
בשער האוצר נוסף "וורשא תרמ"ט", בוורשא תרמ"ט נדפס הכרך הראשון של הספר, אך הכרך השני נדפס בישראל, וכנראה ירושלים תש"ל.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ב' אוקטובר 28, 2013 11:17 pm
על ידי חכם באשי
בקשוני להעיר:

ספר "אהלי יאודה" לר' יהושע יהודה אמאדו, שאלוניקי תקפ"א, מצוי באוצר
בשער כתוב "יאודה" באלף, אך מי שמחפשו "אהלי יהודה" לא מוצאו!
מן הראוי שגם שמי שמחפש "יהודה" בהא ימצאו.

Re: הערות וציונים ביבליוגרפיים על 'אוצר החכמה'

פורסם: ג' דצמבר 03, 2013 7:42 pm
על ידי חכם באשי
בקשוני להעיר:
"ספר כוזרי" ויניציאה שנ"ד, עם ביאור קול יהודה, שמקורו מאתר הספריה הלאומית, מופיע באוצר תחת "ונציה ש"ז". ויש לתקן זאת.

Re: הערות וציונים ביבליוגרפיים על 'אוצר החכמה'

פורסם: ה' דצמבר 05, 2013 11:51 pm
על ידי צוות האוצר
חכם באשי כתב:בקשוני להעיר:
"ספר כוזרי" ויניציאה שנ"ד, עם ביאור קול יהודה, שמקורו מאתר הספריה הלאומית, מופיע באוצר תחת "ונציה ש"ז". ויש לתקן זאת.


תוקן.

Re: הערות וציונים ביבליוגרפיים על 'אוצר החכמה'

פורסם: ה' דצמבר 05, 2013 11:54 pm
על ידי צוות האוצר
חכם באשי כתב:בקשוני להעיר:
ספר "אהלי יאודה" לר' יהושע יהודה אמאדו, שאלוניקי תקפ"א, מצוי באוצר
בשער כתוב "יאודה" באלף, אך מי שמחפשו "אהלי יהודה" לא מוצאו!
מן הראוי שגם שמי שמחפש "יהודה" בהא ימצאו.


כאחד שמכיר את הכללים היה עליך לענות לו. [ואתה יודע מה]
[מה גם שאם רושמים 'אהלי י' בלבד, הוא מופיע ראשון] אבל, כאמור לעיל.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ה' דצמבר 05, 2013 11:59 pm
על ידי צוות האוצר
חכם באשי כתב:בקשוני להעיר:
"אהל משה" ח"ב, לר' אלעזר משה הלוי איש הורוויץ, כנראה נדפס בישראל תש"ל.
בשער האוצר נוסף "וורשא תרמ"ט", בוורשא תרמ"ט נדפס הכרך הראשון של הספר, אך הכרך השני נדפס בישראל, וכנראה ירושלים תש"ל.

תוקן.

Re: הערות וציונים ביבליוגרפיים על 'אוצר החכמה'

פורסם: ו' דצמבר 06, 2013 7:14 am
על ידי אוצר החכמה
צוות האוצר כתב:
חכם באשי כתב:בקשוני להעיר:
ספר "אהלי יאודה" לר' יהושע יהודה אמאדו, שאלוניקי תקפ"א, מצוי באוצר
בשער כתוב "יאודה" באלף, אך מי שמחפשו "אהלי יהודה" לא מוצאו!
מן הראוי שגם שמי שמחפש "יהודה" בהא ימצאו.


כאחד שמכיר את הכללים היה עליך לענות לו. [ואתה יודע מה]
[מה גם שאם רושמים 'אהלי י' בלבד, הוא מופיע ראשון] אבל, כאמור לעיל.



בגירסה 12 (גירסת הניסוי כמובן) נכנסתי לשינוי פרטי ספר וכתבתי את השם אהלי יהודה כשם נוסף לספר. ועכשיו כאשר אני מחפש אהלי יהודה הספר הזה גם מופיע.

Re: הערות ביבליוגרפיות על 'אוצר החכמה'

פורסם: ו' דצמבר 06, 2013 10:10 am
על ידי צוות האוצר
אלי_ש כתב:ספר 'שירי שמחות' שנדפס בירושלים בשנת תש"א (פרט השנה בשער הוא לפ"ג!).
ב'אוצר' נכתבה בטעות השנה: תשי"ח.

הרישום במפעל הביבל':
http://aleph.nli.org.il/F/GY3DCG543F693 ... format=999

תוקן.