לאחר חיפוש ממושך לא מצאתי לא במדרש רבה ולא במדרש תנחומא ואחרי שכמעט נתייאשתי מצאתיו בזהר שמות פרשת בלק קצג ע"א ושם:
"
לאסיא דהוה ליה חד מאנא מליא מסמא דחיי ונטיר ליה לבריה, בעא למיהב ליה לבריה ההוא פלייטון דסמא דחיי, אסיא הוה חכים אמר עבדין בישין אית בביתי אי ינדעון דאנא יהיב לברי נבזבזא דא יבאיש בעינייהו ויבעון לקטלא ליה, מה עבד נטל זעיר מסמא דמותא ושוי אפתחא דמאנא קרא לעבדוי אמר לון אתון מהימנן קדמי תבעון לההוא סמא, אמרו נחמי מאי הוא נטלו למטעם עד לא ארחו בעו למימת אמרו בלבייהו אי האי סמא יהיב לבריה ודאי ימות ואנן נירת לרבוננא אמרו קמיה מרנא סמא דא לא אתחזי אלא לברך והא אגרא דפולחננא שבקנא גבך זיל והב ליה לשוחדא דיקבל סמא דא, כך קודשא בריך הוא אסיא חכים, ידע דאי יהיב אורייתא לישראל עד לא אודע לון בכל יומא הוו רדפין לון לישראל עלה וקטלין לון אבל עבד דא ואינון יהבו ליה מתנן ונבזבזן בגין דיקבלון לה וכלהו קביל לון משה למיהב להו לישראל הדא הוא דכתיב (תהלים סח) עלית למרום שבית שבי וגו', ובגין כך ירתו ישראל אורייתא בלא ערעורא ובלא קטרוגא כלל, בריך הוא בריך שמיה לעלם ולעלמי עלמיא".
ואעפ"י שהובא בכמה ספרים שהוא גם במדרש רבה, כאמור, לא מצאתי המשל שם אלא רק הענין הקשור אליו.
http://www.otzar.org/aspcrops/7733_412_ ... 352013.asp ומאן דמשכח מדרש זה אף במקום אחר מובילנא מאניה אברתיה...