עמוד 1 מתוך 1

'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

פורסם: ד' אוגוסט 04, 2010 7:34 pm
על ידי בנשק
יומא ל"ה ב':
'אמרו עליו על רבי אלעזר בן חרסום שעשתה לו אמו כתונת משני ריבוא ולא הניחוהו אחיו הכהנים ללובשה מפני שנראה כערום', והוא מהתוספתא שם סוף פ"א, עי"ש.

ובירושלמי שם: מה עשה? מילא אותה ר"א בן חרסום מים וסיבב את המזבח ז' פעמים, ע"כ.
ועי' פנ"מ שם ופירושו דוחק.

שמא מי מחכמי הפורום יבאר פשר דברי הירושלמי?

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

פורסם: ד' אוגוסט 04, 2010 11:08 pm
על ידי תולדות אדם
ומה רע בפי' קרבן העדה?

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

פורסם: ה' אוגוסט 05, 2010 12:28 am
על ידי בנשק
גם הוא קשה.

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

פורסם: ו' נובמבר 13, 2020 12:00 pm
על ידי עושה חדשות
מענין לענין אכתוב כאן דבר נאה מאד ששמעתי מחכ"א -
רש"י ביומא שם מפרש ב' ריבוא מנה. וצ"ע מה הכריחו לזה, ולמה לא פירש ב' ריבוא דינרים שהם מאתיים מנה, ותהיה הכתונת של ר"א בן חרסום כפולה מהכתונת של ר"י בן פאבי, אבל לא בהפרש כ"כ גדול (עשרת אלפים דינר לעומת ב' מליון). אמנם בעירובין דף פו ע"א מבואר דמי שיש לו אלף ספינות בים וביבשה לא ראוי לו ללבוש בגד של מאתיים מנה אלא חשוב יותר, והרי ביומא שם מבואר דכן היה לאביו של ר"א בן חרסום.

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

פורסם: ו' נובמבר 13, 2020 12:50 pm
על ידי לוצאטי
נראה שמילא מים כדי להראות שהיא אטומה וממילא אין בשרו נראה מתוכה ואך דמיון הוא.