עמוד 1 מתוך 2

פני החוקר כפני הכלב

פורסם: א' יוני 16, 2013 6:34 pm
על ידי חכם באשי
חכם אחד הפנני לקטע המשעשע הזה, המופיע בסוף הקדמתו של אחד מחוקרי התלמוד:
יאפי.jpg
יאפי.jpg (50.94 KiB) נצפה 10431 פעמים


ויש לעיין, האם יאפי הכלב ג"כ קיים מצוות תלמוד תורה (בהנחה, שרבו, כותב הספר, כן קיים...) ואם זכה לבוא בשערי גן עדן...

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 6:38 pm
על ידי עזרה
גם אם יש לו שכר עדיין יש להסתפק אם מותר לכלב להיכנס לגן עדן ראה באשכול שדנו שם לגבי כלב בבית הכנסת. :)

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 6:46 pm
על ידי יגאל10
ישמרנו ה' מהטשטוש בין קודש ועוסקיו לעפרא דארעא.

(לא שיש בעי' לעסוק בתורה עם כלב. אבל אוי לנו שעוסקי התורה הם בעלי הכלבים...)

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 7:13 pm
על ידי אדג
וכסיפור הידוע אודות הכלב והקדיש...
http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=49808

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 8:31 pm
על ידי זאגער ישן
אם תדייק היטב, הוא כותב "שהיה ואינו עוד", משמע שסובר שהכלב אינו יושב תחת כנפי השכינה בג"ע... ואולי זם זה ראוי למחקר מיוחד, האם לכלבים יש חלק בג"ע, ואולי רק אגב בעליהם שמתגעגעים אליהם שם, ומה אם היה לו שני בעלים וכו' וכו'.

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 8:45 pm
על ידי יאיר

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 9:38 pm
על ידי דניאל
היה פה פעם אשכול ענק בנושא תחית המתים לבהמות
viewtopic.php?f=7&t=736&hilit=%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D+%D7%9C%D7%91%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%AA#p4687

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 9:55 pm
על ידי יאיר
פה קבור הכלב...:
viewtopic.php?f=7&t=736#p4702

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 10:01 pm
על ידי חכם באשי
ויש מן הדין ללנקק גם לאשכול הכיתובים המוזרים שע"ג מצבות, שכמה מהן הוקדשו להולכי ארבע.

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 10:05 pm
על ידי יאיר
חכם באשי כתב:ויש מן הדין ללנקק גם לאשכול הכיתובים המוזרים שע"ג מצבות, שכמה מהן הוקדשו להולכי ארבע.


אני מתפטר!

viewtopic.php?f=19&t=13868#p129553

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 10:50 pm
על ידי פלתי
איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 10:53 pm
על ידי פלתי
עוד מצאתי:
כל פטר חמר תפדה בשה. מה נשתנו פטרי חמורים מפטרי סוסים וגמלים. אמר לי' גזירת הכתוב היא. ועוד שסייעו לישראל בשעת יציאת מצרים שאין כל אחד ואחד מישראל שלא היו עמו תשעים חמורים לובים
טעונים מכספה וזהבה של מצרים לקיים מה שנאמר ואחרי כן יצאו ברכוש גדול. מהרש"א בכורות ה ניתן ללמוד מכאן כמה פרטים בגדר חובת הכרת הטוב. כשם שמכירים טובה לחמור אף שלא היה כוונה להיטיב אלא שהוכרח
לעשות זאת כך עלינו להכיר טובה כלפי כל אדם שעושה עמנו טובה אף שלא במתכוון או שהוכרח לכך. זאת ועוד כשם שמצוות פטר חמור נצחית היא לדורי דורות כך צריכה להיות חובת הכרת הטוב לאדם לא רק לו אלא אף לדורות הבאים אחריו.
הגה"צ רבי חיים פרידלנדר זצ"ל

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 11:29 pm
על ידי אוצר החכמה
יש גם בפסיקתא דרב כהנא על אדם שהושיב את כלבו לאכול עמו כי הכיר לו טובה שהציל את אשתו מיד הגויים. (גם יש שם מעשה כעין זה בנחש)

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 11:40 pm
על ידי חכם באשי
פלתי כתב:איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

הלעג הוא, בעיקר, על שום שמצא אותו אדם לקבוע את הדברים בראש ספרו!

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: א' יוני 16, 2013 11:45 pm
על ידי תוכן
חכם באשי כתב:חכם אחד הפנני לקטע המשעשע הזה, המופיע בסוף הקדמתו של אחד מחוקרי התלמוד:


חכם באשי אתה עתיד ליתן את הדין, המחבר מגלה מי הוא ואתה כיסתו!

האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: ב' יוני 17, 2013 7:22 am
על ידי חכם באשי
בסיומו (?) של אשכול, שמא ניתן להמליץ על 'נכבדנו', נשוא האשכול, הכלב יאפי, את המאמר:
"יפת א'לקים ליפת, יפיפותו של יאפי תשכון באהלי שם"....

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ב' יוני 17, 2013 10:46 am
על ידי אוהב אוצר
חכם באשי כתב:יפת א'לקים ליפת, יפיפותו של יאפי תשכון באהלי שם"....


עם כל הכבוד והערכה שאני מכבד אותך כאחד מהת"ח שכאן, נראה לי שזה כבר גובל בזלזול בד"ת.

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

פורסם: ב' יוני 17, 2013 11:10 am
על ידי פלתי
חכם באשי כתב:
פלתי כתב:איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

הלעג הוא, בעיקר, על שום שמצא אותו אדם לקבוע את הדברים בראש ספרו!

רק בשביל להבין, א"כ למה אתה לא לועג לתורה שכתבה לכלב תשליכון אותו? משום שזה לא כתוב בפרשת בראשית?

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ב' יוני 17, 2013 3:15 pm
על ידי דניאל
פלתי כתב:
חכם באשי כתב:
פלתי כתב:איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

הלעג הוא, בעיקר, על שום שמצא אותו אדם לקבוע את הדברים בראש ספרו!

רק בשביל להבין, א"כ למה אתה לא לועג לתורה שכתבה לכלב תשליכון אותו? משום שזה לא כתוב בפרשת בראשית?


ההבדל הוא בין הכרת הטוב להתייחסות לכלב כאל נפש אהובה. ואין לי מושג למה חכם באשי כתב לך את מה שכתב.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ב' יוני 17, 2013 6:57 pm
על ידי איש_ספר
החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ב' יוני 17, 2013 7:30 pm
על ידי בברכה המשולשת
איש_ספר כתב:החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

יש דוקא ספר באוצר בו המחבר שליט"א כן מודה למזכירה של המלתחה

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ב' יוני 17, 2013 8:05 pm
על ידי חכם באשי
איש_ספר כתב:החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

אי"ס,
מדוע לקטרג ולחשוד בכשרים?
אולי לאותו חוקר לא היתה מזכירה וגם לא מנקה?!

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ב' יוני 17, 2013 11:47 pm
על ידי פלתי
אם הייתי כותב ספר, ואם היה לי כלב נאמן, ואם היה לי אומץ - גם אני הייתי מקדיש לו שורה בהקדמה.
(איך אמר בעליו של יאפי ז"ל? זר לא יבין. עכ"ל).

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 12:47 am
על ידי מאיר סובל
ר' פלתי, איך אתה מבין?
אין לך ספר, אין לך כלב, אין לך אומץ. אתה לא ממש בהגדרת זר??

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 12:50 am
על ידי יאיר
אם אפשר לשאול מה שם הספר ובמה עוסק.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 11:12 am
על ידי חכם באשי
פלתי,
למען הציבור, אולי תכתוב לפנינו איזו שורה היית כותב לכלבך הנאמן?

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 12:26 pm
על ידי אוצר החכמה
זה ממש מחמם את הלב לראות איך נושא חשוב כזה מקבל טיפול מעמיק ורב הודעות כראוי לו.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 3:59 pm
על ידי יאיר
יאיר כתב:אם אפשר לשאול מה שם הספר ובמה עוסק.


חכם באשי אפשר [בבקשה] תשובה?

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 4:16 pm
על ידי סתם
יאיר כתב:
יאיר כתב:אם אפשר לשאול מה שם הספר ובמה עוסק.


חכם באשי אפשר [בבקשה] תשובה?


חפש בגוגל ספרים (אני חסום...)

ב. אולי זה לשון הרע? או דאיכא אפי תלתא...

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 4:23 pm
על ידי יאיר
חיפשתי, יגעתי ולא מצאתי.

לגבי לה"ר זה תלוי אם הוא שומר מצוות...
"לא תלך רכיל בעמך" - בעושה מעשה עמך.

(למרות שבקשתי רק את שם הספר. אפשר גם בפרטי, בטוח איני מכירו ושמו לא מעניין אותי).

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 4:41 pm
על ידי יאיר
כבר אין צורך. סייעוני בפרטי.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 4:57 pm
על ידי סתם
אנא, תשתף אותנו גם...

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ג' יוני 18, 2013 5:00 pm
על ידי יאיר
איני יודע אם הוא שומר מצוות.

בכל אופן הספר עוסק בהסטוריית המושג 'מחלל שבת בפרהסיא' בתלמוד בדת ובחברה.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ד' יוני 19, 2013 4:49 pm
על ידי הגהמ
איש_ספר כתב:החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

מזכיר לי דברי ראב"ע הידועים בפרשת משפטים "ואין לשור ריע רק בן זוטא לבדו". ואם כבר, תמחלו לי אם אני אעיר הערה חריגה מנשוא האשכול והוא שאע"פ שלדברי הראב"ע מן הנמנע הוא שרעהו במקרא הוא תואר לשור אמנם בחז"ל אכן נשתמשו בזה הביטוי כמו בב"ק 'שור שדחף את חבירו לבור' וכדו'.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ד' יוני 19, 2013 5:39 pm
על ידי זאגער ישן
המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ד' יוני 19, 2013 7:27 pm
על ידי מיללער
זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

לא באתי רק לחזק את דברי הגאון מזאגער

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ד' יוני 19, 2013 7:32 pm
על ידי לייטנר
מיללער כתב:
זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

ובשים לב כיצד פירש ראב"ע את המילה 'רעו' באיוב לו לג (בשונה מרש"י למשל המפרש שֶלאֵד יש רֵע)

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ד' יוני 19, 2013 8:34 pm
על ידי הגהמ
לייטנר כתב:
מיללער כתב:
זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

ובשים לב כיצד פירש ראב"ע את המילה 'רעו' באיוב לו לג (בשונה מרש"י למשל המפרש שֶלאֵד יש רֵע)

לי נראה שהדבר תלוי במחלוקת רש"י ותוס' במס' סוכה לט. ד"ה הלוקח. עיי"ש שנחלקו אי שייך לומר על ע"ה שהוא 'חבירו' של ת"ח. ודו"ק.

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ד' יוני 19, 2013 9:44 pm
על ידי אוצר בלום
מיללער כתב:
זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

לא באתי רק לחזק את דברי הגאון מזאגער


ומה עם "מקבילות הלולאות אשה אל אחותה"?
ואל תשיבני שגם 'אחות' אינה אלא מלשון חיבור וצוותא (על אף שגם זה נכון, כי אח הוא מלשון איחוי), כי כתיב "ויש אוהב דבק מאח".

Re: פני החוקר כפני הכלב

פורסם: ד' יוני 19, 2013 10:37 pm
על ידי הגהמ
אם בדברי ראב"ע עסקינן הרי שכל ענין כלבים העוסקים במחקר לא חדש הוא, ובפרט בתחום חקר המקרא... ("
ישתחקו עצמות חוי הכלבי שאמר..." אב"ע שמות יד:כז)