עמוד 1 מתוך 1

קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ה' יולי 11, 2013 2:17 pm
על ידי לא ידען
מדוע אין מציבה ע"ג קברו.
מה המקור להקפות קברו.
למעשה מוזכר וידוע עניין הקפת ציונים והשתטחות. משום מה היום 'השתטחות' זה רק על הציון באומן (ובעשרים שנה האחרונות גם שם הוגבהה המציבה) והקפות רק כאן, בצפת.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ו' יולי 12, 2013 12:37 am
על ידי זרע הארץ
תמיד היא נפלה.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ו' יולי 12, 2013 1:36 am
על ידי לא ידען
גם אני שמעתי שמועה זאת.
האם למישהו יש מקור? ומה העניין להקיף סחור סחור.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ו' יולי 12, 2013 5:15 am
על ידי מחולת המחנים
גם כאן אנו מזדקקים לדברי תלמיד האוה"ח הק' באגרת מסע שנדפסה בס' ארץ החיים, וכה כתב על קבר ר' פנחס בן יאיר:
"למטה בבקעה גדולה זית א' עקומה קבור שם ר' פינחס בן יאיר, ויש שם אבן ויש אומרים שזה פתח המערה, וכמה פעמים רצו לבנות כיפה עליו וכל המשתדל בה אינו משלים שנתו. ואמרו שזו המערה היא חלולה מלמטה והולכת עד מירון ששם קבור רשב"י ע"ה", ראה כאן
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 20&hilite=

ובספר חבת ירושלים מאמר גולת עליות אות כ"ג כתב בזה"ל: "אחרי ככלות הבית החיים למערב יש מישור שדה תבואה ואילני זתים ושם קבור התנא האלקי ר' פנחס בן יאיר זיע"א ועכי"א, וכתב בס' עמק המלך בהקדמה (פ"ד) שהרב האר"י ז"ל גלה קברו שלא הי' שם היכר מעולם ע"כ, ועתה יש גל אבנים על קברו, ואומרים שאינו מניח לבנות עליו ציון כי לא רצה ליהנות משל אחרים", ראה כאן
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 95&hilite=

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ו' יולי 12, 2013 5:22 am
על ידי לא ידען
תודה רבה.
והעניין להקיף?

ושמא אין 'עניין' כזה...

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: א' יולי 14, 2013 1:48 am
על ידי חיס
לא ידען כתב:תודה רבה.
והעניין להקיף?

ושמא אין 'עניין' כזה...

הרה"ק רבי חיים אלעזר ממונקאטש זי"ע במסעות ירושלים (עמוד קמ"ג)
ובספרו דרכי חיים ושלום (אות תתרכ"א) כותב:
מקובל מפי צדיקים לעשות הקפות על קבר קדושת רבי פנחס בן יאיר
.
וכן עשה וצעד בראש החבורה באמירת אנא בכח ויושב בסתר, והעם אחריו מקיפין שבע פעמים.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 10:20 am
על ידי הא לחמא עניא
חיס כתב:
לא ידען כתב:והענין להקיף?
ושמא אין 'ענין' כזה...

הרה"ק רבי חיים אלעזר ממונקאטש זי"ע במסעות ירושלים (עמוד קמ"ג) ובספרו דרכי חיים ושלום (אות תתרכ"א) כותב:
מקובל מפי צדיקים לעשות הקפות על קבר קדושת רבי פנחס בן יאיר
.
וכן עשה וצעד בראש החבורה באמירת אנא בכח ויושב בסתר, והעם אחריו מקיפין שבע פעמים.

האם ידוע לאי מי מקור יותר קדום מזה???
ומה הטעם בזה???
אשמח למענה אחר שאני צריך זאת לבירור הענין.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 10:29 am
על ידי דרומי
האדמור מחבד היה מקיף את ציון חותנו - שהיה כידוע נמצא שם שעות רבות ומעתיר בתפילה - 7 פעמים, ואומר 7 פעמים "יושב בסתר" כו' והדברים מודפסים בקונטרס "מענה לשון" - שנוהגים לאומרו על קברי צדיקים.

כמדומני שבשלב מסויים החל לקצר בהקפות אלו והיה מקיף רק פעם אחת.

בכל מקרה, יש כזה ענין ללא ספק.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 11:11 am
על ידי חד ברנש
ואני קיבלתי, שיקיפו דווקא שבעה אנשים ביחד. לא פחות ולא יותר.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 11:15 am
על ידי פלגינן
גם שמעתי מעוררים על המקיפים ברכבם משום כמה חששות.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 11:38 am
על ידי חד ברנש
ניתן להקיף גם ברכב, בלא כל חשש, אך שוב, להקפיד, שזו תהיה שיירה של שבעה רכבים ובכל רכב שבעה נוסעים (ויש לעיין, אם תינוק שלפי החוק אינו נמנה כאחד מנוסעי הרכב, אם נחשב כנוסע לעניין דידן. ואכמ"ל).

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 1:49 pm
על ידי פי האתון

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 2:01 pm
על ידי שים-שלום
הא לחמא עניא כתב:האם ידוע לאי מי מקור יותר קדום מזה???
ומה הטעם בזה???
אשמח למענה אחר שאני צריך זאת לבירור הענין.


נוהגין לילך על בית הקברות בערב ראש השנה ובערב יום כפורים, ומקיפין אותו, כמו שכתב באגודה פרק ואלו מגלחין: מעשה באשה אחת שחלה בנה והקיפה העזרה. מכאן נראה להקיף בית הקברות, ומרבים שם בתחינות, ונותנים שם צדקה לעניים. והגאון מהרש"ל ז"ל נהג, שהיה נותן צדקה טרם שהתחיל להקיף, ואמר, שכן הוא נכון, שהרי מרבים שם בתחינות, לכן יש ליתן קודם לכן הצדקה, על דרך רבי אלעזר הוה יהיב פרוטה לעני והדר מצלי (בבא בתרא י א) (של"ה ר"ה נר מצוה אות י, הובא בכה"ח סי' תקפא ס"ק צז).

המנהג כפי שאני מכיר הוא הקפה תוך אמירת 'מזמור לדוד הבו' עם כוונותיו, פסוק מ'אנא בכח' וסדר שבעה כורתי ברית. בסוף כל הקפה 'ויעבור', תקיעה בשופר, ואם יש גם חצוצרות. איני יודע את מקור הסדר הנזכר.

עניין ההשתטחות מוזכר בשער רוה"ק דף עו ע"א, קז ע"ב-קט ע"ב, ובשער היחודים המקביל לו, ובשער הגלגולים הקדמה לח. יחוד ההשתטחות סודר למעשה ע"י הרב יחזקאל בינג שליט"א.
בברסלב לקחו את עניין ה'השתטחות' כפשוטו, דבר שלפי הרמב"ם (ע"ז ו, ו) בעיה חמורה וז"ל: מצבה שאסרה תורה היא בנין שהכל מתקבצין אצלה ואפילו לעבוד את ה' שכן היה דרך עובדי כוכבים, שנאמר ולא תקים לך מצבה, וכל המקים מצבה לוקה, וכן אבן משכית האמורה בתורה אף על פי שהוא משתחוה עליה לשם לוקה שנאמר ואבן משכית לא תתנו בארצכם להשתחות עליה מפני שהיה דרך עובדי כוכבים להניח אבן לפניה להשתחות עליה, לפיכך אין עושין כן לה', ואינו לוקה עד שיפשוט ידיו ורגליו על האבן ונמצא כולו מוטל עליה שזו היא השתחויה האמורה בתורה. ע"כ.

בטעם שבצפת נהגו הקפות ובאומן השתטחות נראה פשוט, שבאומן באים חסידי ברסלב להשתטח, והמקובלים נוסעים דווקא לצפת ומנהגם להקיף כנ"ל. כך נראה לי

והמחכים להביא מקורות לכל הנזכר שכרו כפול

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 3:41 pm
על ידי עזריאל ברגר
דרומי כתב:האדמור מחבד היה מקיף את ציון חותנו - שהיה כידוע נמצא שם שעות רבות ומעתיר בתפילה - 7 פעמים, ואומר 7 פעמים "יושב בסתר" כו' והדברים מודפסים בקונטרס "מענה לשון" - שנוהגים לאומרו על קברי צדיקים.

כמדומני שבשלב מסויים החל לקצר בהקפות אלו והיה מקיף רק פעם אחת.

בכל מקרה, יש כזה ענין ללא ספק.

לא שמעתי על הקפות ז' פעמים, ולא כתוב כך בקונטרס מענה לשון (כתוב לומר "ויהי נועם, יושב בסתר, אנא בכח" ז' פעמים), ומעולם לא ראיתי מי שמקיף את הציונים ז' פעמים. הקפה אחת - אכן מובא שהרבי נהג, וכמדומני שמעט מאוד חסידים נוהגים בזה (ואני הק' בתוכם).

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 3:49 pm
על ידי שש ושמח
שים-שלום כתב:עניין ההשתטחות מוזכר בשער רוה"ק דף עו ע"א, קז ע"ב-קט ע"ב, ובשער היחודים המקביל לו, ובשער הגלגולים הקדמה לח.
בברסלב לקחו את עניין ה'השתטחות' כפשוטו, דבר שלפי הרמב"ם (ע"ז ו, ו) בעיה חמורה וז"ל: מצבה שאסרה תורה היא בנין שהכל מתקבצין אצלה ואפילו לעבוד את ה' שכן היה דרך עובדי כוכבים, שנאמר ולא תקים לך מצבה, וכל המקים מצבה לוקה, וכן אבן משכית האמורה בתורה אף על פי שהוא משתחוה עליה לשם לוקה שנאמר ואבן משכית לא תתנו בארצכם להשתחות עליה מפני שהיה דרך עובדי כוכבים להניח אבן לפניה להשתחות עליה, לפיכך אין עושין כן לה', ואינו לוקה עד שיפשוט ידיו ורגליו על האבן ונמצא כולו מוטל עליה שזו היא השתחויה האמורה בתורה. ע"כ.

איך אפשר לפרש ענין ההשתטחות שלא כפשוטו?
ומנין לך שגם מי שלא מכוין להשתחוות עובר? יש מקום גדול לפקפק בזה, ולכה"פ יש לומר שאין בזה איסור דאורייתא. אולי תלוי בטעם האיסור, שלפי הרמב"ם שהאיסור משום שכך הדרך להשתחוות לע"ז מסתבר שאם לאו מכוין להשתחוות לא נאסר מדאו', אך לפי הרמב"ן בטעם השני והחינוך [עי' מקו"צ שם] שהטעם משום שנראה שמשתחווה לאבן מסתבר לאסור גם בכה"ג. - ונ"מ למעשה במי שמשתטח על הרצפה כדי לחפש משהו וכדו'.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 3:50 pm
על ידי שבע
שגיונותיו של ברלנד - אינם מייצגים את ברסלב בשופו''א.

'השתטחות' כפשוטו נהגה אצל גדולי המקובלים, שעשו זאת ע''פ התנאים ההלכתיים, ותו לא.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 05, 2017 9:33 pm
על ידי שים-שלום
שש ושמח כתב:איך אפשר לפרש ענין ההשתטחות שלא כפשוטו?
ומנין לך שגם מי שלא מכוין להשתחוות עובר? יש מקום גדול לפקפק בזה, ולכה"פ יש לומר שאין בזה איסור דאורייתא. אולי תלוי בטעם האיסור, שלפי הרמב"ם שהאיסור משום שכך הדרך להשתחוות לע"ז מסתבר שאם לאו מכוין להשתחוות לא נאסר מדאו', אך לפי הרמב"ן בטעם השני והחינוך [עי' מקו"צ שם] שהטעם משום שנראה שמשתחווה לאבן מסתבר לאסור גם בכה"ג. - ונ"מ למעשה במי שמשתטח על הרצפה כדי לחפש משהו וכדו'.


עֵינִ֥י דָאֲבָ֗ה מִנִּ֫י עֹ֥נִי קְרָאתִ֣יךָ יְהֹוָ֣ה בְּכָל־י֑וֹם שִׁטַּ֖חְתִּי אֵלֶ֣יךָ כַפָּֽי: (תהלים פח י)

כגון 'תחינתי שטוחה לפניך' וכדו' לא יעלה על הדעת שלקחתי את התחינה ושטחתי אותה על הארץ לא כן?

לעניין מי שאינו מתכוון להשתחוות ז"ל הכסף משנה שם:
ונ"ל דאינו אסור אלא נפילת אפים על הרצפה שקצת דמיון השתחואה יש בה אבל להתפלל על הרצפה מותר אף על פי ששוחה במקומות שחייבו חכמים דהא רב דאמרינן שרצפת אבנים היתה לפניו ונפילת אפים הוא דלא עבד אבל צלותא מיהא צלי דאי לא התפלל היכי הוה בעי דלינפול אאנפוי ועוד דהל"ל רב לא צלי אלא משמע דצלי ולא נפיל אאנפוי. וכו' ע"ש
כלומר לא צריך דווקא השתחוויה אלא כל תפילה אסורה בפישוט ידיו ורגליו.

שבע כתב:שגיונותיו של ברלנד - אינם מייצגים את ברסלב בשופו''א.

'השתטחות' כפשוטו נהגה אצל גדולי המקובלים, שעשו זאת ע''פ התנאים ההלכתיים, ותו לא.


אשמח מאוד לראות מקור לכך שנהגו במקומות נוספים השתטחות כפשוטו, ומהם התנאים ההלכתיים לכך.
בכ"א אני מכיר את המנהג מברסלב, מחילה אם הכללתי ולא כולל את כל ברסלב

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ג' יוני 06, 2017 7:55 am
על ידי עזריאל ברגר
ראיתי ביומנים משנת תש"י על "חסיד פולין" (כלומר: חסיד לא-חב"ד) שהשתטח על ציונו של האדמו"ר הריי"צ "בפישוט ידיים ורגליים" (טרם שנבנתה שם הגדר).
אין פרטים נוספים על החסיד ההוא.

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ג' יוני 06, 2017 8:16 am
על ידי ישראליק
בברסלב לקחו את עניין ה'השתטחות' כפשוטו


הרב שים שלום:
מכותלי דבריך נראה שאין לכבודו מושג מה זה ברסלב, כי ברסלב זה תורה ותפילה, ולתת כלים לכל אדם באשר הוא שם להיות קשור אל הקב"ה ואל התורה, ואם יש יחיד או יחידים שנוהגים וחיים בעצות ובלימודים של רבינו הקדוש בעל ליקוטי מוהר"ן זי"ע ועושים משהו, זה לא קובע שזה מנהג ברסלב

ב. אין אדם יודע מה בלבו של חבירו, ומהיכן אתה יודע שכשחסידי ברסלב משתטחים הם לא מכוונים כפי שסידר הרב בינג שליט"א? היעלה על דעתכם שעדה בישראל יעברו על הלכה המובא ברמב"ם בשאט נפש, האם אין תלמידי חכמים בברסלב? האם במשך כל הדורות מהננמ"ח לא היו תלמידי חכמים כמותך שידעו מהרמב"ם ומהכ"מ, אתמהה?

מובא ב'דרשות הר"ן' (הדרוש השמיני), וזו לשונו: "שאין ספק שראוי שנאמין שכמו שבזמן שבית המקדש קיים, היה המעון ההוא המקודש מקום מוכן לחול שפע הנבואה והחכמה, עד שבאמצעות המקום ההוא היה שופע על כל ישראל, כן ראוי שיהיו הנביאים והחסידים מוכנים לקבל [שפע] החכמה והנבואה, עד שבאמצעותם יושפע השפע ההוא על המוכנים לכל בני דורם לכך גם אם לא ישתתפו עמהם, אבל מצד הימצאם בדורם, שהם עצמם כמו המקדש המקודש כו'. וכל שכן לאותם שהם מתקרבים אליהם ומשתתפים עמהם".

״ולא בחייהם בלבד, כי גם אחרי מותם, מקומות קברותיהן ראויין להימצא השפע שם בצד מן הצדדים, כי עצמותיהם אשר כבר היו כלים לחול עליהם השפע הא-להי, עדיין נשאר בהם מן המעלה והכבוד שיספיק לכיוצא בזה. ומפני זה אמרו רבותינו ז"ל שראוי להשתטח על קברי הצדיקים ולהתפלל שם, כי התפילה במקום ההוא תהיה רצויה יותר להימצא שם גופות אשר חל עליהם כבר השפע הא-להי"


ומובא בב"ח, יו"ד, סו"ס רי"ז:
"כבר החזיקו במנהג זה וכו', להשתטח על קברי אבות ולהתפלל לפניו יתברך על כל צרה שלא תבוא בזכות אבותיו הנקברים פה וכיוצא בזה, וכבר נתקנו סדרי התפילה למשתטחים על קברי אבות, ואין לשום מודה למנוע ולבטל מנהג זה״

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ג' יוני 06, 2017 6:09 pm
על ידי בסדר
לא ידען כתב:מדוע אין מציבה ע"ג קברו.
מה המקור להקפות קברו.
למעשה מוזכר וידוע עניין הקפת ציונים והשתטחות. משום מה היום 'השתטחות' זה רק על הציון באומן (ובעשרים שנה האחרונות גם שם הוגבהה המציבה) והקפות רק כאן, בצפת.

א) לענין למה אין מציבה על קברו, עי' בספר שבחי האר"י (בחינת הדת עמק מ"ד, א') שכ' שהאריז"ל רצה לבנות מציבה על קבר פנחס בן יאיר, ואמרו לו בחלום שלא יבנה שום דבר, כי כך צריך להיות, לקיים הכתוב 'על גבי חרשו חורשים'.
ב) בענין הקפות על קברו, עי' בספר המקומות הקדושים להגאון רבי מיכל שטערן שכ' שאין שום מקור לענין הקפות על קברו דוקא, אבל ענין ההקפות ז' פעמים על קבר בכלליות אכן הוזכר בספר מגיד מישרים (פרשת מצורע) לענין קבר הרשב"י במירון, שכ' "ועל כל צרה שלא תבוא על הציבור תקיפו אותם שבעה פעמים".
ואני הקטן חשבתי בדרך אפשר שאולי אכן יש שייכות בין שתי קברים אלו, עפ"י מש"כ באגרת מסע 'ארץ החיים' לתלמידו של האור החיים הק', שכ' שיש קבלה שהמערה בקצה הבית החיים בעיה"ק צפת שמקובל בשם האר"י שהוא קבר פנחס בן יאיר, מחובר עד למערת חתנו הרשב"י במירון. וא"כ הרי זה מערה אחת, ואם יש מנהג במירון להקיף, יש ענין גם בקבר פנחס בן יאיר.
(אם יש בדיעה להקיף קבר הרשב"י במירון, נא להכין מקודם כמה בקבוקי מים קרים...).

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ג' יוני 06, 2017 7:02 pm
על ידי שים-שלום
ישראליק כתב:
בברסלב לקחו את עניין ה'השתטחות' כפשוטו


הרב שים שלום:
מכותלי דבריך נראה שאין לכבודו מושג מה זה ברסלב, כי ברסלב זה תורה ותפילה, ולתת כלים לכל אדם באשר הוא שם להיות קשור אל הקב"ה ואל התורה, ואם יש יחיד או יחידים שנוהגים וחיים בעצות ובלימודים של רבינו הקדוש בעל ליקוטי מוהר"ן זי"ע ועושים משהו, זה לא קובע שזה מנהג ברסלב

ב. אין אדם יודע מה בלבו של חבירו, ומהיכן אתה יודע שכשחסידי ברסלב משתטחים הם לא מכוונים כפי שסידר הרב בינג שליט"א? היעלה על דעתכם שעדה בישראל יעברו על הלכה המובא ברמב"ם בשאט נפש, האם אין תלמידי חכמים בברסלב? האם במשך כל הדורות מהננמ"ח לא היו תלמידי חכמים כמותך שידעו מהרמב"ם ומהכ"מ, אתמהה?

מובא ב'דרשות הר"ן' (הדרוש השמיני), וזו לשונו: "שאין ספק שראוי שנאמין שכמו שבזמן שבית המקדש קיים, היה המעון ההוא המקודש מקום מוכן לחול שפע הנבואה והחכמה, עד שבאמצעות המקום ההוא היה שופע על כל ישראל, כן ראוי שיהיו הנביאים והחסידים מוכנים לקבל [שפע] החכמה והנבואה, עד שבאמצעותם יושפע השפע ההוא על המוכנים לכל בני דורם לכך גם אם לא ישתתפו עמהם, אבל מצד הימצאם בדורם, שהם עצמם כמו המקדש המקודש כו'. וכל שכן לאותם שהם מתקרבים אליהם ומשתתפים עמהם".

״ולא בחייהם בלבד, כי גם אחרי מותם, מקומות קברותיהן ראויין להימצא השפע שם בצד מן הצדדים, כי עצמותיהם אשר כבר היו כלים לחול עליהם השפע הא-להי, עדיין נשאר בהם מן המעלה והכבוד שיספיק לכיוצא בזה. ומפני זה אמרו רבותינו ז"ל שראוי להשתטח על קברי הצדיקים ולהתפלל שם, כי התפילה במקום ההוא תהיה רצויה יותר להימצא שם גופות אשר חל עליהם כבר השפע הא-להי"


ומובא בב"ח, יו"ד, סו"ס רי"ז:
"כבר החזיקו במנהג זה וכו', להשתטח על קברי אבות ולהתפלל לפניו יתברך על כל צרה שלא תבוא בזכות אבותיו הנקברים פה וכיוצא בזה, וכבר נתקנו סדרי התפילה למשתטחים על קברי אבות, ואין לשום מודה למנוע ולבטל מנהג זה״



במחילה מכת"ר
אמנם אינני בקיא בתורת ברסלב כלל ועיקר, אך זכיתי לבוא ולהשתטח על ציון מוהר"ן מברסלב ולהתבשם מעט מתורתו הקדושה
כפי שכבר כתבתי אם השתמע מדברי הכללה לכל חידות ברסלב הריני חוזר בי. את להשתטח בפיסוק ידיים ורגלים אני מכיר רק מברסלב.

הרב בינג וכמוהו גם אני הקטן שבא על קברי הצדיקים, וכן אני מבין בדברי הב"ח ובדרשות הר"ן הוא השתטחות שאינה כפשט המילה אלא כפי שנכתב כבר למעלה 'לשטוח תפילה ובקשה' קדם ריבון העולמים בזכות הצדיק הקבור כאן (ולא לבקש ממנו כדברי המהרי"ל הל' תענית ד"ה אמר, חיי אדם כלל קלח ס"ה, א"ר ס"ק ל"ט, בא"ח נבצים ב, משנ"ב ס"ק כז, כה"ח ס"ק צה, תשובות והנהגות ח"א סו"ס תשו, ועיין בשו"ת מנחת אלעזר ח"א סי' סח ובשו"ת יבי"א ח"ד יו"ד סי' לה שהאריכו לישב המנהג לבקש מהמת שימליץ טוב בעדנו (ולא מעבר לכך))..

בוודאי שישנם ת"ח חכמים בברסלב, ולא מעטים. לענ"ד הם אינם נוהגים להשתטח בפיסוק ידיים ורגלים, ואם כן צריכים הם להביא ראיה לדבריהם משום שמפשט דברי הפוסקים נראה לאסור כנ"ל.

ובד"א אציין דאיתא בשו"ת מבי"ט (אינני זוכר הסמן' כעת) שהאומר שלרבו יש תשובה אין זו ראיה הלכתית אלא סתירה בפטומי מילי ואין שומעים לו עד שיוכיח דבריו בראיות צודקות.

כמו שאמרתי אשמח מאוד לראות מקור המתיר זאת בשופי ואולי אנהג כך אף אני

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ד' יוני 07, 2017 2:42 pm
על ידי תולדות
יש תמונה מהאדמור מבעלז משתטח על קברות אבותיו בעיירה בעלז, לפני כשלושים שנה.
יש גם תמונות מהאדמו"ר רמ"ד אונגר מבאבוב משתטח על קבר אדמור הקודם מבאבוב [לא ממש בפישוט ידים ורגלים, נותן ראשו על ידו].

Re: קבר רבי פינחס בו יאיר

פורסם: ב' יוני 26, 2017 11:25 am
על ידי שריה
תולדות כתב:יש תמונה מהאדמור מבעלז משתטח על קברות אבותיו בעיירה בעלז, לפני כשלושים שנה.
יש גם תמונות מהאדמו"ר רמ"ד אונגר מבאבוב משתטח על קבר אדמור הקודם מבאבוב [לא ממש בפישוט ידים ורגלים, נותן ראשו על ידו].