עמוד 1 מתוך 1

ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 11:14 am
על ידי סענדער
מדוע אין את הספר בשלימותו ? נמצאים רק שני קונטרייסים .

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 11:24 am
על ידי מגיב ומניב
ראשית, אין זה מענין פורום זה אלא מענין שכיניו. שנית, אם הכונה לספרו של הש"ד וולפא, אכן טוב עשו שלא העלוהו...אין לך על מנת לקנטר גדול מזה, שכולו מיוסד לדחות בחבילי קש וחבילי גבבא תורתו המאירה של מרן בעל אבי עזרי זי"ע, ומוטב לו שנהפכה שליתו על פניו, ולא ראו ה'ביכלא"ך' שלו אור עולם.

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 11:48 am
על ידי בר ששת
מגיב ומניב כתב:אם הכונה לספרו של הש"ד וולפא, אכן טוב עשו שלא העלוהו...אין לך על מנת לקנטר גדול מזה, שכולו מיוסד לדחות בחבילי קש וחבילי גבבא תורתו המאירה של מרן בעל אבי עזרי זי"ע, ומוטב לו שנהפכה שליתו על פניו, ולא ראו ה'ביכלא"ך' שלו אור עולם.


לא שאני חלוק עליך ברמת העיקרון, אלא שלדעתי עלינו לדעת כי לא כל מה שיחשב על ידי צד אחד ''לקנטר'' יוסכם על כל הצדדים. יש שיתממו ויאמרו כי הספרים (וסליחה שאינני מכנה 'ביכלא'ך') נכתבו בהבנה ש'תורה היא וללמוד אנו צריכים'.

באוצר של חכמה, אין מקום לצינזור - כי אם להתמודדות.
כך דרך החכמים, שומעים את הצד השני ומתמודדים.
(לנמנעים מחשש של שמא יטע"ה, יש את מהדורת 'בני התורה').
כמה וכמה ספרים שנקראים בשקיקה ע"י, לא עולים במטרתם על ספריו של רש"ב.
אני אינני מן המעלימים דברי המתנגדים.

ועוד משהו,
כל בר דעת דחד רגעא יודע, כי ספר טוב כ'אבי עזרי' או 'תורה מאירה' -
אין לה חשש מ'חבילי קש וגבבא' - אי כנים דבריך, אדרבה, יכתבו מיליו
והלומדים בעצמם יכירו את יתרון האור מן החושך...

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 11:58 am
על ידי מור
...- - - ורק אני שומע באזני רוחי את צעדיו של איש ספר מתקרבים ובאים, ובידיו שלשלת ומנעול להציב על האשכול???

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 12:01 pm
על ידי סענדער
עיינתי בקונטרייסים הקיימים ואמנם מביא את המ' אבי עזרי אך לא מצאתי ניסוח שהוא על מנת לקנטר, יש שם מלחמתה של תורה, ואפילו לשונות כדוגמת הראב"ד על הרמב"ם אינם בנמצא.

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 12:04 pm
על ידי מגיב ומניב
בכגון דא, אין הלשונות עיקר, ואדרבה, העמדת פני תם יש כאן. אטו בא לפלפל ולדון בקרקע...

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 7:12 pm
על ידי בר ששת
לספר הסכמה מהאדמו"ר מגור בעל הפנ"מ - שהיה אז ראש ישיבת שפת אמת.

על פי השמועה, למן אותה הסכמה שניתנה בחיפזון, חדל הפנ"מ לתת הסכמות.
(בהסכמות שנתן מאז, היה מציין כי ע"פ טעם אשר עמו, מנוע הוא מלתת הסכמות
ולכן יסתפק בברכה או יעיד על המחבר כי מכירו הוא).

יש מי שבידו לאמת את השמועה?!

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 7:19 pm
על ידי ווונדערלעך
האם מישהו יכול להצביע על אי אילו מקומות בספר הנ"ל, מהם משתמע שבא לקנטר?

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 7:56 pm
על ידי המעיין
לא הבנתי הספר נמצא באוצר ותחת איזה שם? או לא נמצא

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 9:10 pm
על ידי אוצר החכמה

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 9:14 pm
על ידי זקן ששכח
בר ששת כתב:לספר הסכמה מהאדמו"ר מגור בעל הפנ"מ - שהיה אז ראש ישיבת שפת אמת.

על פי השמועה, למן אותה הסכמה שניתנה בחיפזון, חדל הפנ"מ לתת הסכמות.
(בהסכמות שנתן מאז, היה מציין כי ע"פ טעם אשר עמו, מנוע הוא מלתת הסכמות
ולכן יסתפק בברכה או יעיד על המחבר כי מכירו הוא).

יש מי שבידו לאמת את השמועה?!

גם ה'מנחת יצחק' נתן לו הסכמה על ספרו.

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 10:51 pm
על ידי שיבר
תקופה מסויימת היה באוצר ספר או חוברת עם מגמה דומה, ושמו התחיל במילים אבי עזרי, ולכן גם זכה להיות בעמוד הפותח את רשימת הספרים. אך מרפרוף מלמעלה על הספר הסתבר שלמרות שהוא התפרס על פני רוב ספרי הרמב"ם (בשונה מהרב וולפא שהתמקד בשתי הלכות, רודף ובא במחתרת ועוד אחת) הרי הערותיו שבאו בקצרה לא הגיעו ברמתן לאלו של רעהו. כאמור, הספר סולק מהאוצר בעדכון הקרוב.

יצויין כי הרב וולפא שעוסק בשנים האחרונות במפעל הנקרא 'הרמב"ם השלם' הצליח להוציא הסכמה על ספרו מלא אחר מאשר רבי חיים קניבסקי שליט"א (באמצעות אחד מאנשיו, ר' שמעון גרליץ). מאוחר יותר נודע על כך לר' חיים והוא דרש להסיר את ההסכמה. הרב וולפא שלח עורכים שלו לר' חיים להתחנן אודות ההסכמה והוא באחת, וולפא הוא רשע, הוא דיבר על הרב שך. בסופו של דבר, מאחר שאמרו לו שהספר כבר הודפס (מה שהיה נכון) הוסכם כי ידביקו מדבקה בכל ספר על הנמען של ההסכמה, הרב וולפא, ועל המדבקה נאמר לכבוד הרבנים העורכים במפעל הרמבם השלם.

Re: ידבר שלום

פורסם: א' אוגוסט 08, 2010 11:09 pm
על ידי איש_ספר
ההתממות כאן מיותרת, כשמגמת ספר היא אחת ויחידה, לבטל דברי פלוני, בצירוף יסוד סביר להניח כי מגמה זו יסודה במניעים זרים ולא בחילוקי דעות תורניים, מכאן הופך הספר מחיבור תורני לפשקוויל. ולכך 'מענה לאגרות' לא ימצא באוצר אע"פ שספרים רבים בהם משוקעים השגות על האג"מ נמצאים גם נמצאים.