עמוד 1 מתוך 1

האם מותר / האם הגון ?

פורסם: ב' מאי 10, 2010 10:31 pm
על ידי ראובן
מנוי באוצר המקוון , מוריד PDF או מדפיס מהתוכנה ספרים רבים,
האם מותר / הגון לשמור לעצמו את הספרים אחרי שיפוג תוקף המנוי ולא יחדשו :?:
ומה אמרים אוצר החכמה:?:

Re: האם מותר / האם הגון ?

פורסם: ג' מאי 11, 2010 8:33 am
על ידי נפתלי
לדעתי: מי שמכניס ספריו לספריה ציבורית שקיימת בה מכונת צילום, נחשב הדבר כהסכמתו שיצלמו מספריו כמה שיחפצו.
וכנ"ל אוצר החכמה,
זה מזכיר את המשל על ההוא שקיבל רשות להיכנס לאוצרות המלכות לשעה אחת, שאם לא יאסוף כמה שיותר זהב ומרגליות בשעה זו לשוטה יחשב.

Re: האם מותר / האם הגון ?

פורסם: ג' מאי 11, 2010 8:50 am
על ידי נפתלי
מצאתי בעמק המשפט חלק ד' עמ' ל'.
מי שיוכל להעלות , תודה.

Re: האם מותר / האם הגון ?

פורסם: ג' מאי 11, 2010 11:32 am
על ידי אורח
הנה
1.gif
1.gif (97.42 KiB) נצפה 4411 פעמים

Re: האם מותר / האם הגון ?

פורסם: ג' מאי 11, 2010 12:09 pm
על ידי חיים
ראובן כתב:מנוי באוצר המקוון , מוריד PDF או מדפיס מהתוכנה ספרים רבים,
האם מותר / הגון לשמור לעצמו את הספרים אחרי שיפוג תוקף המנוי ולא יחדשו :?:
ומה אמרים אוצר החכמה:?:

לכאורה בייחס ל"אוצר החכמה", כל עוד המשתמש לא עבר על הסכם ההרשאה, אין מניעה מלהדפיס כמות חומר גדולה.
ההרשאה מתייחסת לשימוש בתוכנה, ולא לדפים מודפסים, או קבצי פי. די. אף.

Re: האם מותר / האם הגון ?

פורסם: ג' מאי 11, 2010 3:05 pm
על ידי חכם באשי
ושאלה נוספת:
אם מותר לאותו משתמש להוריד ספרים בPDF ולהשתמש בהם גם לאחר שהתוקף פג, האם מותר לו להעניק את הספרים לאדם אחר שמעולם לא היה מנוי באוצר המקוון.

Re: האם מותר / האם הגון ?

פורסם: ש' מאי 22, 2010 11:01 pm
על ידי חכם באשי
ועדיין אני ממתין לתשובה.

Re: האם מותר / האם הגון ?

פורסם: א' מאי 23, 2010 8:41 am
על ידי מקבל
הנה זה שנים התלבטתי האם מותר לצלם חלקים מספר אשר מופיע באוצר, שהרי כל בעלים הנותנים ספריהם לאוצר יודעים שיש אפשרות להדפיס, וזה כמובן אחד מהדברים המשמעותים באוצר. וא"כ ה"ה לצלם גם לא מהאוצר, ולכאו' בזה לכו"ע יהני, גם להנך דס"ל שאפי' חלקים אסור, ואכ"מ.
והגם שיש ספרים שכתוב להדי' שאסור אפי' חלקים, מ"מ בנתינתם לאוצר הם מחריזים לפני כל עם ועדה שלא כך, וגם אם אכן אינם יודעים את כל מרכבי התוכנה, מ"מ פשוט שלא שנא, דהו"ל למיד"ע. וכן פשוט להלכה.