עמוד 1 מתוך 1

הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 9:55 am
על ידי ארי במסתרים
מאן דהו ביקש ממני לבקש כאן לצורך עבודה שמכין מקורות תורניים בעניין ה"צחוק"

אודה לכל הפניה

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 10:08 am
על ידי איש רגיל
התשובה הראשונה והפשוטה ביותר: אסור לאדם שימלא פיו שחוק בעולם הזה.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 10:57 am
על ידי אוצר החכמה
והתשובה השנייה הפשוטה הגמרא בתענית גבי שוקא דבי לף שאינשי בדיחי ששימחו אנשים הם בני עולם הבא.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 1:05 pm
על ידי יאיר
טחול שוחק (ברכות סא:).

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 1:11 pm
על ידי יאיר
אוצר החכמה כתב:והתשובה השנייה הפשוטה הגמרא בתענית גבי שוקא דבי לף שאינשי בדיחי ששימחו אנשים הם בני עולם הבא.

זכרון טוב. כמעט. לפט http://www.otzar.org/aspcrops/142562_53 ... 082013.asp

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 2:32 pm
על ידי קומי_אורי
השואל לא פירש אם כוונתו לצחוק הפיזי, או להומור הנפשי.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 2:36 pm
על ידי ארי במסתרים
גם וגם

בעיקר חשוב לו מקורות תורניים לכך שהשחוק עושה שינויים פיזיולוגיים בגוף האדם (כגון הא דאי' בגיטין גבי ריב"ז שמועה טובה תדשן עצם)

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 9:48 pm
על ידי קומי_אורי
שם מדובר על שמחה, שזה לא צחוק, ולא הומור. כדאי לדייק.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 11:13 pm
על ידי הצב''י
עיין עוד בעירובין סה: בג' דברים האדם ניכר בכוסו כיסו וכעסו, ויש אומרים אף בשחקו, ועיי"ש ביעב"ץ.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2013 11:48 pm
על ידי יאיר
קומי_אורי כתב:שם מדובר על שמחה, שזה לא צחוק, ולא הומור. כדאי לדייק.

אכן. אך אפשר לקחת את זה כדוגמא לשינוי פיזיולוגי.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2013 2:32 am
על ידי מחולת המחנים
לִשְׂחוֹק אָמַרְתִּי מְהוֹלָל וּלְשִׂמְחָה מַה זֹּה עֹשָׂה, (קהלת ב' ב').

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2013 2:36 am
על ידי יאיר
פס' יש הרבה והראשון שבהם "ותצחק שרה בקרבה".

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2013 2:56 am
על ידי איש.dot
שבת ל,ב: כי הא דרבה מקמי דפתח להו לרבנן אמר מילתא דבדיחותא ובדחי רבנן. ועיין בכל הסוגיא שם.
בהצלחה!

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2013 3:06 am
על ידי יאיר
קומי_אורי כתב:השואל לא פירש אם כוונתו לצחוק הפיזי, או להומור הנפשי.
ארי במסתרים כתב:גם וגם

viewtopic.php?f=26&t=4321
viewtopic.php?f=26&t=12764
viewtopic.php?f=10&t=3890
viewtopic.php?f=17&t=4283

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2013 9:36 pm
על ידי גילוי
ארי במסתרים כתב:מאן דהו ביקש ממני לבקש כאן לצורך עבודה שמכין מקורות תורניים בעניין ה"צחוק"

אודה לכל הפניה


האם הרד"ס בספרו ביה"ז לא האריך בזה?

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2013 9:37 pm
על ידי מיללער
למה זה מזכיר לי את הספר 'העיטוש בהלכה'?

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ו' אוקטובר 07, 2016 7:34 pm
על ידי מצליח
גילוי כתב:האם הרד"ס בספרו ביה"ז לא האריך בזה?

לא יכולתי לפענח הני ר"ת, נא לעזור

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ש' אוקטובר 08, 2016 8:40 pm
על ידי בברכה המשולשת
מצליח כתב:
גילוי כתב:האם הרד"ס בספרו ביה"ז לא האריך בזה?

לא יכולתי לפענח הני ר"ת, נא לעזור


מן הסתם, הכוונה- הרב דוד סתיו בספרו בין הזמנים

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ש' אוקטובר 08, 2016 10:55 pm
על ידי משולש
ביוסף אומץ (ועוד) מזהיר מאוד מהשחוק הנקרא "לאכן".

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ש' אוקטובר 08, 2016 11:23 pm
על ידי יאיר
"שחוק וקלות ראש מרגילין וכו'..."

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: א' אוקטובר 09, 2016 11:03 am
על ידי לעומקו של דבר
אמר ר' יענקל מילר פעם פירוש יפה שהטעם שרבא אמר מילתא דבדיחותא דייקא קודם השיעור הוא כדי לוודא שכולם יגיעו בזמן.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ב' אוקטובר 10, 2016 12:51 pm
על ידי קראקובער
איש.dot כתב:שבת ל,ב: כי הא דרבה מקמי דפתח להו לרבנן אמר מילתא דבדיחותא ובדחי רבנן. ועיין בכל הסוגיא שם.
בהצלחה!


בפני יהושע בהקדמה מסביר דהכוונה לפילפול.

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ב' אוקטובר 10, 2016 12:55 pm
על ידי מה שנכון נכון

Re: הצחוק מבחינה תורנית

פורסם: ה' אוקטובר 13, 2016 1:29 pm
על ידי חוקר ודורש
שמעתי פעם היתר מהרב ואזנר לשמוע קול זמר בקלטת והרי משחרב ביהמ"ק
אסור לשמוע,הוא אמר שבזמנינו העצבות שולטת ולפיכך כדי לאזן צריך קלטות אלו
וה"ה לגבי צחוק ולא ליצנות פעמים זה בשביל לאזן את מהלך היום יום ומי לא זקוק
לחיוך או אימרה יפה כמובן בלי ליצנות וח"ו לא על בנ"א או עידות וקהילות וכ וכו.