עמוד 1 מתוך 1

זימון ב' אנשים ואשה כשנתחייבו מעיקרא בג' אנשים

פורסם: ג' נובמבר 26, 2013 10:26 pm
על ידי קלונימוס הזקן
נשים [אפילו אשה עם בעלה ובני'] ועבדים אין מזמנין עליהם
ואפילו רצו אין רשאין
אבל אם אכלו ג' נשים או ג' עבדים כאחת רשאין לזמן אבל אין חייבין, ודעת הגר"א דחייבין, אבל לא נהגו כן.
ג' אנשים שאכלו כאחת ואכלו עמהם נשים אפילו אשה אחת או עבדים חייבים גם האשה והעבד בזימון.
אבל לא תברך האשה להוציא את האנשים
שונה הלכות סי' קצט ע"פ משנ"ב ובה"ל שם


הסתפקתי למעשה, וכעת אני מחוסר ספרים לעיין בם: כאשר ישבו לאכול ג' אנשים ואשה א' ונתחייבו כולם בזימון, והלך א' האנשים ובירך לעצמו והלך.
הנה לפנינו שלא נצטרפו אנשים ונשים לחבורה אחת לעיקר החיוב שע"ז אמרו שאין חבורתן נאה. ועתה היא והם מחוייבים בזימון, ולכאורה בדין הוא שיזמנו יחד ויברך אחד מהם ויוציא חברו והאשה


האם יידע מי מחברן, מקור לזה לחיוב או לשלילה??

Re: זימון ב' אנשים ואשה כשנתחייבו מעיקרא בג' אנשים

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 11:03 pm
על ידי רחמים
ברור שאי אפשר לצרף האישה לזימון, וכל מה שאמרו הוא שאם היו ג' גברים התחיבו גם הנשים בזימון כי יכולות לצאת ידי חובה ע''י שמיעת זימון הגברים בלא להצטרף, אבל אם הגברים נתפזרו פוקע החיוב מהאישה כי לא יכול להקיימו ע''י שתצטרף לגברים.

Re: זימון ב' אנשים ואשה כשנתחייבו מעיקרא בג' אנשים

פורסם: ה' נובמבר 28, 2013 12:11 am
על ידי קלונימוס הזקן
זה צד אחד בספק הנ"ל, ומכיון שיש צד שני, אשמח אם תביא מקור ולא רק החלטה

Re: זימון ב' אנשים ואשה כשנתחייבו מעיקרא בג' אנשים

פורסם: ה' נובמבר 28, 2013 12:41 am
על ידי כותב בדמע
רחמים כתב:ברור שאי אפשר לצרף האישה לזימון, וכל מה שאמרו הוא שאם היו ג' גברים התחיבו גם הנשים בזימון כי יכולות לצאת ידי חובה ע''י שמיעת זימון הגברים בלא להצטרף, אבל אם הגברים נתפזרו פוקע החיוב מהאישה כי לא יכול להקיימו ע''י שתצטרף לגברים.


פשוט וברור. ואינה צריכה לפנים.