עמוד 1 מתוך 1

מחלוקת בבלי וירושלמי - אפשרות רחוקה היא?

פורסם: א' ינואר 05, 2014 1:50 am
על ידי איש רגיל
לשון האליה רבה סימן רחצ:
"ותימא שיסתור לגמרי ש"ס דילן שהוא מימרא מפורשת בברכות".
האם מצינו עוד מקומות שהבבלי יהיה ראיה מה היא דעת הירושלמי?

Re: מחלוקת בבלי וירושלמי - אפשרות רחוקה היא?

פורסם: א' ינואר 05, 2014 9:15 am
על ידי בברכה המשולשת
למיטב זכרוני יש על כך רא"ש מפורש שיש לפרש את הירושלמי לפי הבבלי

Re: מחלוקת בבלי וירושלמי - אפשרות רחוקה היא?

פורסם: א' ינואר 05, 2014 9:20 am
על ידי אברהם
בסוגיית נענועי הלולב בסוכה, נכתב בבבלי שצריך להוליך ולהביא להעלות ולהוריד, ואילו בירושלמי כתוב שצריך לנענע ג' פעמים על כל דבר,
וכל הראשונים טרחו איך לשלב את דברי שתיהם, באופן שכל תלמוד הסכים עם משנהו.

ולמדתי מזה, כמה היה קשה להם להניח שיש מחלוקת בין התלמודים.

Re: מחלוקת בבלי וירושלמי - אפשרות רחוקה היא?

פורסם: א' ינואר 05, 2014 10:19 am
על ידי איש_ספר
כבר ידועים דברי התוספות בכמה מקומות:

תוס' יבמות קי"ג ע"ב ד"ה יצתה: ובירושלמי קאמר ר' ינאי משום גרירה ופליג אטעמא דאמר דאינה יכולה לשמור גיטה אין זה תימה כ"כ כי יש סוגיות ומימרות הפוכות מהש"ס שלנו.
תוס' כתובות ק"ב ע"א ד"ה אליבא: ואף על פי שלפי הירושלמי קשה דרבי יוחנן אדרבי יוחנן אין לחוש דבכמה דוכתי פליג אגמרא שלנו.

Re: מחלוקת בבלי וירושלמי - אפשרות רחוקה היא?

פורסם: א' ינואר 05, 2014 11:19 pm
על ידי אלטנוישול
ראה גם כאן ביד מלאכי
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=375