עמוד 1 מתוך 1

אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: ש' אוגוסט 28, 2010 10:25 pm
על ידי זקן ששכח
כתב בעל הטורים, דברים כח סח:
"כ"ו שמות בתוכחה כנגד כ"ו שמות שבתפלת י"ח, חוץ מברכת המינין, להגן מכ"ו שמות שבתוכה".
1. צ"ב מה שכתב "להגן מכ"ו שמות שבתוכה". לכאורה יש צורך בהגנה מהקללות ולא מהשמות.
2. לצערי לא עלתה בידי לכוין מספר השמות, לא בתוכחה ולא בתפילת העמידה. היש ביד מי לסייע בידי?

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 12:55 am
על ידי גלילי
כנראה שהתוכחות חלים ע"י השמות שבהם.
ב. יש כ"ו פעמים שם הוי"ה בתוכחות. וכן בשמוע יש כ"ח פעמים, תוריד את ברכת המינים, יישאר כ"ז, והר' רייניץ דן בזה כאן: http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?63 ... S&page=263

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 1:20 am
על ידי זקן ששכח
בעקבות דבריך גלילי אני מביא פירוט של ברכות י"ח, אם יהיה צורך ויהיה לי פנאי אפרט מחר בע"ה גם את האזכרות שבתוכחה.
את דבריו של רייניץ לא יכולתי לראות כרגע (האם תוכל להעלותם?), כך שאינני יכול להתייחס אליהם.
הפירוט: מגן אברהם 2, אתה גבור 2, אתה קדוש 1, אתה חונן 1, השיבנו 1, סלח לנו 1, ראה נא 1, רפאנו 2, ברך עלינו 2, תקע 1, השיבה 2, ולמלשינים אינו בחשבון. על הצדיקים 2, ולירושלים 1, את צמח 1, אב הרחמן 2, רצה 2, מודים 2, שים שלום 2.
דומני שיש כ"ח אזכרות לבד מברכת המינים. האם טועה אני?

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 1:23 am
על ידי גלילי
בברכת אתה גבור אני ספרתי רק את חתימת הברכה, כיון שפתיחת הברכה כתובה בצורה שונה בסידורים, כך שאולי הכוונה שם לשם אדנות.

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 1:27 am
על ידי זקן ששכח
גלילי כתב:בברכת אתה גבור אני ספרתי רק את חתימת הברכה, כיון שפתיחת הברכה כתובה בצורה שונה בסידורים, כך שאולי הכוונה שם לשם אדנות.

למיעוט ידיעתי היינו הך. הלא כך נאמר 'זה שמי לעלם', שהשם נכתב כהוי"ה ונקרא באדנות. ושמא טועה אני ויעמידוני על טעותי?

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 1:32 am
על ידי גלילי
זקן ששכח כתב:בעקבות דבריך גלילי אני מביא פירוט של ברכות י"ח, אם יהיה צורך ויהיה לי פנאי אפרט מחר בע"ה גם את האזכרות שבתוכחה.
את דבריו של רייניץ לא יכולתי לראות כרגע (האם תוכל להעלותם?), כך שאינני יכול להתייחס אליהם.
הפירוט: מגן אברהם 2, אתה גבור 2, אתה קדוש 1, אתה חונן 1, השיבנו 1, סלח לנו 1, ראה נא 1, רפאנו 2, ברך עלינו 2, תקע 1, השיבה 2, ולמלשינים אינו בחשבון. על הצדיקים 2, ולירושלים 1, את צמח 1, אב הרחמן 2, רצה 2, מודים 2, שים שלום 2.
דומני שיש כ"ח אזכרות לבד מברכת המינים. האם טועה אני?

בבקשה:

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 1:42 am
על ידי גלילי
זקן ששכח כתב:
גלילי כתב:בברכת אתה גבור אני ספרתי רק את חתימת הברכה, כיון שפתיחת הברכה כתובה בצורה שונה בסידורים, כך שאולי הכוונה שם לשם אדנות.

למיעוט ידיעתי היינו הך. הלא כך נאמר 'זה שמי לעלם', שהשם נכתב כהוי"ה ונקרא באדנות. ושמא טועה אני ויעמידוני על טעותי?

גם בסידורים שהדפיסו שם הוי"ה בחתימת הברכות, בפתיחת 'מחיה המתים' כתבו אדנ"י, כך שהדבר אומר דרשני, עוד לא מצאתי הביאור, אבל אני משער שאין זה אותו כוונה ככל האזכרות בשמו"ע.

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 1:56 am
על ידי גלילי
זקן ששכח כתב:
גלילי כתב:בברכת אתה גבור אני ספרתי רק את חתימת הברכה, כיון שפתיחת הברכה כתובה בצורה שונה בסידורים, כך שאולי הכוונה שם לשם אדנות.

למיעוט ידיעתי היינו הך. הלא כך נאמר 'זה שמי לעלם', שהשם נכתב כהוי"ה ונקרא באדנות. ושמא טועה אני ויעמידוני על טעותי?

אולי הכוונה שאי"צ הכוונה של שם הוי"ה אלא "אדון כל", כמובא כאן:

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 8:06 pm
על ידי איש_ספר
בכל סידורי דווקני אתה גבור באדנות.
ושמעתי שהוא מיוסד על ועתה יגדל נא כח אדני שהוא גם באדנות.
[ומכאן קשה על מרן רי"ז הלוי דמנ"ל דהמברך מתכון להויה הנקראת באדנות
ודלמא אין כונתו אלא לאדנות כ: אדני אלהים אתה החילות להראות את עבדך את גדלך ואת ידך החזקה אשר מי אל בשמים אשר יעשה כמעשיך וכגבורתיך].

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 9:47 pm
על ידי תולדות אדם
וכן הוא ברור בכתבי האר"י בכמה מקומות שכאן נכתב באדנות [ויצויין מה שמובא (מהכתבים) בסידורים רבים שהר"ת של אתה גבור לעולם ה' הוא שם א' ג' ל' א' שזה מתאים רק אם בשם אדנות)

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: א' אוגוסט 29, 2010 11:10 pm
על ידי זקן ששכח
זקן ששכח כתב:כתב בעל הטורים, דברים כח סח:
"כ"ו שמות בתוכחה כנגד כ"ו שמות שבתפלת י"ח, חוץ מברכת המינין, להגן מכ"ו שמות שבתוכה".
1. צ"ב מה שכתב "להגן מכ"ו שמות שבתוכה". לכאורה יש צורך בהגנה מהקללות ולא מהשמות.

האם העת כשרה לעיין בשאלה זו?

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: ב' פברואר 27, 2017 3:09 pm
על ידי עושה חדשות
על שם אדנות בתחילה הברכה "אתה גבור לעולם אדני",

ראיתי כעת בלקט יושר -

וזכורני פעם אחת ראיתי בתפלה של קהל בניאושטט, שכתוב בה אתה גבור לעולם, והשם שכותב בכאן כתוב בא"ד ואמרתי זה להגאון זצ"ל ולא אמר לי דבר, וכן מצאתי בתפלה אחרת.

עוד ראיתי -

עטרת זקנים או''ח קיד.png
עטרת זקנים או''ח קיד.png (62.04 KiB) נצפה 1826 פעמים


שוב ראיתי:

תפילה למשה - הגרח''ק - יברוב.png
תפילה למשה - הגרח''ק - יברוב.png (8.27 KiB) נצפה 1826 פעמים


אבל תמוה, כי הרבה אזכרות בתפילה אינם ע"ש פסוקים, ואעפ"כ נכתבים בהויה, ואילו רק כאן נכתב באדנות.

גם תמוה, בכל מקום שאינו פסוק, מה שייך לומר "כתיב וקרי" בתפילה, הרי התפילה נתקנה ע"י אנשי כנה"ג לקרות ולא להיכתב.

Re: אזכרות שבתוכחה ובתפילת עמידה - מה מספרן?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 1:29 pm
על ידי 456456
איש_ספר כתב:בכל סידורי דווקני אתה גבור באדנות.
ושמעתי שהוא מיוסד על ועתה יגדל נא כח אדני שהוא גם באדנות.
[ומכאן קשה על מרן רי"ז הלוי דמנ"ל דהמברך מתכון להויה הנקראת באדנות
ודלמא אין כונתו אלא לאדנות כ: אדני אלהים אתה החילות להראות את עבדך את גדלך ואת ידך החזקה אשר מי אל בשמים אשר יעשה כמעשיך וכגבורתיך].

לא הבנתי מה אומר הגרי"ז ומה אתה מקשה על דבריו.