היא שיחתי כתב:יש באוצר?
תודה
אכן רק בשל המאור ולא בשל מכון ירושלים משום מה. הדרת קודש לא בדקתי.חכם באשי כתב:ההגהות נדפסו בארבע טורים הוצאת 'אל המקורות'.
ובמהדורות החדשות (זו של המאור)
איש_ספר כתב:אכן רק בשל המאור ולא בשל מכון ירושלים משום מה. הדרת קודש לא בדקתי.
בגנזי אהבת שלום יש כ"י מלא יותר מהנדפס באל המקורות. קטעים ממנו פורסמו באליבא דהלכתא. (ויש הגהות מהרש"ל המצוטטות בפוסקים שאין בנדפס ומקורן בכת"י, ויש מהם המצויות בכת"י זה).
איש_ספר כתב:אכן רק בשל המאור ולא בשל מכון ירושלים משום מה. הדרת קודש לא בדקתי.
תולעת-ספרים כתב:משום מה לא נדפסו כל ההגהות בטור המאור אלא ליקוט אקראי.
תוך כדי דיבור כתב:אדהכי והכי, עוד דבר שנחסר משום מה במהדורה של מכון ירושלים, הוא שפירוש מהר"י אבוהב לטור שצורף בסוף הכרכים, נגמר בהלכות שבת בסימן שכ"ז. והלומד ודאי סבור שפשוט שם נקטעו הדברים בכתב היד (וכמו שבכרך שלפני כן מסתיים הפירוש בסי' קס"ה. אח"כ יש גם בהלכות יו"ט וחנוכה). אבל תא חזי שבמהדורת פירוש מהרי"א שנדפסה בנפרד על ידי מכון ירושלים, ישנו הפירוש לכל הלכות שבת עד גמירא (סי' שד"מ)!
ולמי הפתרונים מדוע לא זכו י"ז הסימנים האחרונים להיות מצורפים אל מהדורת הטור השלמה, או בכל אופן מדוע עד היום לא משלימים בה את החיסרון.
הוגה ומעיין כתב:ב"ישורון" יא פרסם הרב יוסף מרדכי דובאוויק סקירה של כתבי יד הגהות מהרש"ל מספריות רבות בעולם, ונראה מדבריו שתכנן להוציא לאור מהדורה חדשה הכוללת אותם. מישהו יודע מה עלה בעניין?
יהודה בן יעקב כתב:הוגה ומעיין כתב:ב"ישורון" יא פרסם הרב יוסף מרדכי דובאוויק סקירה של כתבי יד הגהות מהרש"ל מספריות רבות בעולם, ונראה מדבריו שתכנן להוציא לאור מהדורה חדשה הכוללת אותם. מישהו יודע מה עלה בעניין?
מאז י"ל על טור אעה"ז ח"א בשם 'אפריון לשלמה'
האם בדעתו להמשיך להו"ל על שאר ד"ח הטור?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 616 אורחים