מתחיל בנו"ן ומסיים בנו"ן
פורסם: ו' מרץ 28, 2014 9:08 am
עה"פ (יג,ט) נֶגַע צָרַעַת כִּי תִהְיֶה בְּאָדָם וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן, כתב בפי' הרא"ש כאן, וז"ל,
והדברים סתומים וחתומים, מהו הסוד של 'מתחיל בנו"ן ומסיים בנו"ן', והיאך ענין זה מקשר את הנגעים לנבואה ולנהר הירדן?
אולם כבר בגמ' פרק חלק (קא, א) מצינו דין רוקק על המכה שאין לו חלק לעולם הבא במי שקורא פסוק זה 'נגע צרעת וגו' לשם רפואה, ומצאתי בשל"ה הק' מסכת תענית תורה אור אריכות עצומה בענין זה, יעו"ש, אבל האם יש לזה ביאור ע"ד הפשט?
מתחיל בנו"ן ומסיים בנו"ן, שאל ר' אליהו ז"ל למה צוה אלישע לנעמן לטבול בירדן משאר נהרים, ואמ' שמצא שם נעמן מתחיל בנו"ן ומסיים בנו"ן דכתיב נביא מקרבך וכו' אליו תשמעון ושאל לו מה יעשה בנגע צרעת שמתחיל ומסיים בנו"ן. והשיב לו נחנו נעבור חלוצים וכו' מעבר לירדן.
והדברים סתומים וחתומים, מהו הסוד של 'מתחיל בנו"ן ומסיים בנו"ן', והיאך ענין זה מקשר את הנגעים לנבואה ולנהר הירדן?
אולם כבר בגמ' פרק חלק (קא, א) מצינו דין רוקק על המכה שאין לו חלק לעולם הבא במי שקורא פסוק זה 'נגע צרעת וגו' לשם רפואה, ומצאתי בשל"ה הק' מסכת תענית תורה אור אריכות עצומה בענין זה, יעו"ש, אבל האם יש לזה ביאור ע"ד הפשט?