עמוד 1 מתוך 1

תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ד' אפריל 02, 2014 8:28 pm
על ידי גם זו לטובה
תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

הוספתי את מאמרו הארוך של בראון

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ד' אפריל 02, 2014 11:08 pm
על ידי בינה נא זאת!
והנה התגובה עצמה.

שמעתי שלקראת סוף התהליך גילה המחבר (ד"ר בראון) שטעה בעוד נקודה - סוגיית דעת הגר"א בתפילין של ר"ת - וביקש להוסיף אותה לרשימת ההודאות בטעויותיו, ולמחוק את הפסקה אודותיה ממאמר התגובה. גם המבקר הסכים להשמיט את ההתייחסות שלו אליה מן התגובה-לתגובה שלו. אך מערכת ישורון התעקשה להשאירה על מקומה בטענה שהמאמר כבר עבר עימוד, ואין לשנות...

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 12:24 am
על ידי הבוחר בצב''א
ואיפה הביקורת עצמה

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 11:44 am
על ידי מתעמק
גם זו לטובה כתב:תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל
בהשוואה מול כרך ישורון הנדפס, ניכר שלפנינו טיוטא ראשונית של ר"י ענבל, ולא זה הנוסח הנדפס.
בינה נא זאת! כתב:והנה התגובה עצמה.
שמעתי שלקראת סוף התהליך גילה המחבר (ד"ר בראון) שטעה בעוד נקודה - סוגיית דעת הגר"א בתפילין של ר"ת - וביקש להוסיף אותה לרשימת ההודאות בטעויותיו, ולמחוק את הפסקה אודותיה ממאמר התגובה. גם המבקר הסכים להשמיט את ההתייחסות שלו אליה מן התגובה-לתגובה שלו. אך מערכת ישורון התעקשה להשאירה על מקומה בטענה שהמאמר כבר עבר עימוד, ואין לשנות...
כמי שעסק פעם בהדפסת ספרים, ואף השתתף בעריכות קובצים תורניים, לא אבין טענותיו של הרב בינה נא זאת (כפי הנשמע מתוך טון דבריו). לא הרי קובץ הנדפס, כהרי בלוג או פורום, יש דד ליין שאחריה לא מקבלים תיקונים, שהרי הגליון/קונטרס/כרך צריך לבוא לידי גמר בדפוס.
במקרה זה ביחוד, ביררתי אצל מישהו שיש לו קשרים בתוך מערכת ישורון. הנ"ל גילה, שהי' זה בימים האחרונים ממש, כאשר כבר נשלח הקובץ לדפוס, ועדיין הסכימו לקבל (לפנים משורת הדין) תיקונים זעירים המשנים לכל היותר עמוד אחד או שנים). הנ"ל הראה לי היאך שתיקון/מחיקה זו בנידון דעת הגר"א בתפילין דר"ת, מתוך מאמריהם של ד"ר בראון והר"י ענבל, היה מצריך עימוד מחדש של יותר מחמשים עמודים! (מעמוד תתסח עד אחרי עמוד תתקיט), וגם הי' יוצא לכה"פ עמוד ריק נוסף (כי בתגובתו של ענבל תופס נושא זה עמוד שלם), שהי' צורך למלאותו (אחר שכבר סודר הכל לדפוס). האם הוצאה אקדמית היתה מסכמת לכיוצא בזה?

והנני להוסיף מדילי, שאם אמת הדבר, שענבל הסכים למחוק מתוך תגובתו נושא זו, למדנו מזה תרומיות מדותיו של ענבל. שהרי נושא זה היא טענתו הכי חזקה ובהירה לכל מעיין נגד ד"ר בראון, ואף מי שלא בסוגיא מבין היטב שבראון טעה בדבר משנה כביכול (וכנ"ל שגם בראון הבין את זה, ואולי הי' לנגד עיניו תגובתו של ענבל על דבריו, ומכח זה ביקש למחוק). ואם הי' ענבל מתעקש שאינו מסכים למחוק מתוך תגובתו כלום, לא הי' אף אחד מאשימו על זה, ועכ"ז נענה לבקשת יריבו למחוק נושא זו (אם הי' עדיין אפשרי)

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 1:36 pm
על ידי צופר הנעמתי
הבוחר בצב''א כתב:ואיפה הביקורת עצמה

https://docs.google.com/file/d/0Byfi6UU ... JMGhJ/edit

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 2:38 pm
על ידי קומי_אורי
מי שמחפש פוליטיקה, במאמר הטיוטא של ר' ענבל בהערה 43 נכתב:
"מה שמעביר כביכול את נקודת הדיון מבית המדרש ההלכתי, לתחום הפסיכולוגיה. לפי המחקרים האלו, הרי פסיכולוג טוב, שירד לסוף מהלכיו הנפשיים של הפוסק, יכול להמשיך את שיטת פסיקתו גם מבלעדיו.. (ודומה הדבר לטוענים שלבלר הבקי כביכול בהלכי נפשו של גדול הדור, יכול להיות גדול הדור תחתיו לנצח..)".
ואפילו במאמר שפורסם בישורון, הערה 27 נכנסה עקיצה כזו, "עיתון הפלס שנלחם בהשכלה (-הכונה באותם ימים)"..
ייתכן שיש עוד כאלו שלא הספקתי לשים לב עליהם..

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 2:48 pm
על ידי קומי_אורי
עוד אני רואה עכשיו במאמר שבישורון הערה 7 "תובנות אישיות על רוב מנין ובנין"..

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 5:12 pm
על ידי היא שיחתי
...

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 5:22 pm
על ידי צולניק
האם ענבל הוא שם אמיתי??? והאם יש קשר לענבל שהוציא בתקופה האחרונה מספר קונטריסים בעניינים אקטואליים של הנהגת הדור וכו'????

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 6:19 pm
על ידי הוה אמינא
כן.
כן.

Re: תגובה לתגובה מאת הר"י ענבל

פורסם: ה' אפריל 03, 2014 8:47 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
הוא אחיו.

Re: תגובה ותגובה לתגובה מאת ש"ז הבלין וב. בראון

פורסם: ג' אפריל 22, 2014 10:12 am
על ידי פרטיזן
והרי תגובה של בראון למאמרו של ש"ז הבלין על ספרו שהובא כאן באחד האשכולות, ותגובתו של ש"ז הבלין על התגובה