עמוד 1 מתוך 1

תשוב"ה

פורסם: ו' ספטמבר 03, 2010 11:09 am
על ידי פוזנא
אחד מגדולי רבותינו הראשונים כמלאכים זי"ע, אולי הרוקח וכדומה, מביא רמז יפה בתיבת "תשובה".
שהוא נוטריקון: ו-העברתם ש-ופר ת-רועה ב-חודש ה-שביעי...
רמז למה שכתב הרמב"ם ז"ל, שמטרת תקיעת השופר בחודש השביעי - בראש השנה, לעורר לתשובה.

וכן הוא נוטריקון: ש-וש ת-שיש ו-תגל ה-עקרה ב-קיבוץ...
בשם ה"אמרי אמת" מגור.

Re: תשוב"ה

פורסם: ו' ספטמבר 03, 2010 11:31 am
על ידי חכם באשי
נוטריקון אחר, מפורסם יותר, הוא:
ת'ענית ש'ק ו'אפר ב'כיה ה'ספד.

ראה: אלפא ביתא קדמייתא דשמואל זעירא, עמ' 432-431. ובמהדורה בתרא באו הדברים בהרחבה גדולה.

Re: תשוב"ה

פורסם: א' ספטמבר 05, 2010 1:22 pm
על ידי אדג
אגב אורחא, נימא בה מילתא, מה שמצאתי בסה"ק 'היום יום' לאדמו"ר מליובאויטש (ג' תשרי):
"ביחידות הצ"צ אצל רבינו הזקן ב' תצא בששי באלול תקס"ד סיפר לו רבינו: ש"פ תבוא תקכ"ח אמר מורי ורבי (הרב המגיד ממעזריטש) - תורה והתחלתה ושבת עד הוי' אלקיך, וביאר כי עבודת התשובה צריכה להיות עד אשר הוי', שהוא למעלה מהעולמות יהי' אלקיך, אלקים בגימט' הטבע, בראשית ברא אלקים. כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרה"צ ר' משולם זוסיא מאניפאלי אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת תשובה כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה ר"ת: ת, תמים תהי' עם הוי' אלקיך, ש, שויתי הוי' לנגדי תמיד, ו, ואהבת לרעך כמוך, ב, בכל דרכיך דעהו, ה, הצנע לכת עם ה' אלקיך".