עמוד 1 מתוך 3

חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 2:50 pm
על ידי סגן אלוף
במתיבתא החדש למסכת ראש השנה באוצר עיונים סימן ט' - בענין קו התאריך - הערה קצ"ה הובאה באורך שיטת הרב חיים זעליג סלונימסקי
'מדיניות מתירנית' חדשה, האמנם ?!

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 3:00 pm
על ידי עט סופר
ברור כשמש שהעורך והמבקר לא ידעו במי מדובר, כמו אותו אחד שמחק את כל הקה"י והאבי עזרי מהמהר"י אלגזי אך לא ידע כלל שצריך למחוק קול מבשר ועוד.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 3:09 pm
על ידי חכם באשי
נו, זו הבעייה, שנוטלים כזה עורך/מבקר!

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 3:19 pm
על ידי סגן אלוף
ראוי לציין שדוקא הנושא נכתב בצורה ניטרלית וזהירה מאד
יוצא מן הכלל הוא ה'ראיה' הנעלמה של הרה"ק מזווהיל מדברי הרמב"ם שהוזכרה שם.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 3:41 pm
על ידי ישבב הסופר
דברי הרה"ק מזוועהיל התפרסמו ע"י איזה קובץ של זוועהיל. יש את זה תח"י.

--
לענין חז"ס וביטויי כבוד כלפיו. viewtopic.php?p=97235#p97235

---
ןלענין ביטויי כבוד כלפי איש בעייתי, כאשר הכותב אינו יודע שהנשוא אינו ראוי לכך
[אותו אשכול, המה הודעות מעל הנ"ל]
viewtopic.php?p=71447#p71447

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 3:44 pm
על ידי סגן אלוף
ישבב הסופר כתב:לענין חז"ס וביטויי כבוד כלפיו. viewtopic.php?p=97235#p97235

---
ןלענין ביטויי כבוד כלפי איש בעייתי, כאשר הכותב אינו יודע שהנשוא אינו ראוי לכך
[אותו אשכול, המה הודעות מעל הנ"ל]
viewtopic.php?p=71447#p71447

ובזה אתה מתנצל על מעשי מתיבתא, ומוסיף גיחוך על גיחוך

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 3:46 pm
על ידי ישבב הסופר
אני מתנצל על רשלנותם?!
אני מביא גזירה שוה, חלשה דוקא, בו נידון דבר כזה בעבר. ותל"מ.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 10:08 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
אם איני טועה, התירוץ הוא פשוט. קונטרסים אלו נתחברו ע"י א' מחסידי מהר"א מסאטמאר, ואילו עוז והדר נתמכים ע"י חסידי מהרי"י. הוא אף קיים ביקור 'רב רושם' במערכת עוז והדר בבי"ש.
אין ספק שיש מקום לביקורת בלתי מבוטלת (נשמח לראות את הקונטרסים), אך על מי שאינו עושה דבר אין שום ביקורת.
שמעתי בשם הרה"ג רש"י רוזנגרטן שליט"א (ראש ישיבות בעלזא) סיפור נחמד על ההוא צורבא שהגיע לבי"ד של מעלה, ואמרו לו עמוד וערוך מה ששנית בסדרי קדשים וטהרות. נענה הצורב 'מי מגיע לשם'? אמרו לו אם כן מה למדת מסדרי זרעים ומועד. השיב הצורב 'מי בכלל מסתכל לשם'? שאלוהו 'ומה הינך יודע'. ותהי תשובתו הרמתה 'נשים נזיקין'! 'נו, אם כן איפוא, נשאלך בעבודה זרה ובהוריות'. ושוב 'מי מגיע לשם'? 'ומה אתה בכל זאת יודע'? 'בבא קמא בבא מציעא'! 'נו, אפשר לדבר בעניני הגוזל עצים. הבית והעליה'? ושוב 'מי מגיע לשם'? 'נו איז וואס וועט זיין'? ויען הצורב 'יודעים אתה מה, אתם תאמרו משהו ואתם אפריך אותו'!

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' מאי 11, 2014 10:20 pm
על ידי עשוי לנחת
לייבעדיג יענקל כתב:אין ספק שיש מקום לביקורת בלתי מבוטלת (נשמח לראות את הקונטרסים), אך על מי שאינו עושה דבר אין שום ביקורת.
שמעתי בשם הרה"ג רש"י רוזנגרטן שליט"א (ראש ישיבות בעלזא) סיפור נחמד על ההוא צורבא שהגיע לבי"ד של מעלה, ואמרו לו עמוד וערוך מה ששנית בסדרי קדשים וטהרות. נענה הצורב 'מי מגיע לשם'? אמרו לו אם כן מה למדת מסדרי זרעים ומועד. השיב הצורב 'מי בכלל מסתכל לשם'? שאלוהו 'ומה הינך יודע'. ותהי תשובתו הרמתה 'נשים נזיקין'! 'נו, אם כן איפוא, נשאלך בעבודה זרה ובהוריות'. ושוב 'מי מגיע לשם'? 'ומה אתה בכל זאת יודע'? 'בבא קמא בבא מציעא'! 'נו, אפשר לדבר בעניני הגוזל עצים. הבית והעליה'? ושוב 'מי מגיע לשם'? 'נו איז וואס וועט זיין'? ויען הצורב 'יודעים אתה מה, אתם תאמרו משהו ואתם אפריך אותו'!

אמת ויציב, ולא לשכוח את הפמ"ג המובא כאן..

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' מאי 12, 2014 10:26 pm
על ידי סגן אלוף
באמת לא בא כבושם הזה...
אם זו היא רמת הטיעונים בהקדמה, כנראה שהספר עצמו מגיע רחוק.....
צר לי עליהם שלא זכו לראות בהוצאת מתיבתא החדש כי אז היו ששים ושמחים כמוצאי שלל רב...

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' מאי 12, 2014 10:31 pm
על ידי סוקר
האם המחבר הוא לא הרב אברהאם?

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' מאי 12, 2014 10:52 pm
על ידי ישבב הסופר
נמחק, ראה למטה

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' מאי 12, 2014 11:39 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
מעיון בדפים המצורפים מתברר שהתירוץ הנכון יותר הוא מ"ש הרב המסכים שם 'וכאן המקום לשבח את דפוס עטרת'...

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' מאי 12, 2014 11:51 pm
על ידי יתר10
לייבעדיג יענקל כתב:אם איני טועה, התירוץ הוא פשוט. קונטרסים אלו נתחברו ע"י א' מחסידי מהר"א מסאטמאר, ואילו עוז והדר נתמכים ע"י חסידי מהרי"י. הוא אף קיים ביקור 'רב רושם' במערכת עוז והדר בבי"ש.

אחרי ההסכמה של פילאף...
לייבעדיג יענקל כתב:מעיון בדפים המצורפים מתברר שהתירוץ הנכון יותר הוא מ"ש הרב המסכים שם 'וכאן המקום לשבח את דפוס עטרת'...

לא ברור למה אתה מחפש מניעים נסתרים...

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 12:00 am
על ידי פולישער
יאללה, חזרה לאיראן. מלכות של חסד. אללה הוא אכבר.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 12:10 am
על ידי עט סופר
חכם באשי כתב:נו, זו הבעייה, שנוטלים כזה עורך/מבקר!

אני דוקא חושב שראוי לקחת עורך שלא יודע מי זה חז"ס...

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 12:12 am
על ידי זלמניו
אתם יודעים מה הבעיה בכל קונטרסי הליצנות הללו? [חוץ מבעיה של חוכא בספיה"ע...]
שאם ר"מ פומרנץ הוא המשכיל הנורא
ואם מהצרות הללו כשרי ישראל נאנחים ונאנקים
ואם המשועמם שהוציא את הקונטרס הוא לוחם מלחמות ה'
אזי:
אתה כבר לא יודע איך להתייחס לכרוזי מלחמות הקודש לפני מאה ומאתיים שנה. אולי זה גם היה משהו דומה?

זה מזכיר לי כשהמשטרה פשטה על משחטתו של י"ק ששחטה יותר כסף שחור מאשר עופות לבנים, ובירושלים היו מודעות בגודל של ד' על ד' על שלטון הרשע שמתנכל לשחיטה 'המסורה לנו מדור דור'.
נכנס בי אז הרהור שובב: אצל ר' יוסף חיים זוננפלד במשחטה סחרו בבישליקים? - - -

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 12:31 am
על ידי ישבב הסופר
פנו אלי אלה אשר מעורים בנעשה ונשמע, ומסרו לי כי ישנו עיקול מביד"צ נגד פרסום הספר, בנימוק שהדבר מכוון כדי לפגוע במכון שלהם. ולאור זאת הורדתי את הודעותי, למרות שכוונתי היתה להתל מהקונטרס המתלהם והסהרורי, אבל חזקו עלי דברי הנפגעים בצר להם.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 2:20 am
על ידי אריסמנדי
האמת היא שאין במיץ הזבל הזה שום דבר שיכול לפגוע במישהו חוץ מבמייצריו וב"מסכימיו". אבל מובן שהירידות האישיות המבחילות שם אינן מסיבות עונג למושאן כאשר הן מופיעות כאן בפורום מכובד זה. בכל מקרה, אין בגיבוב הבורות והרשעות האינטרסנטי הזה שום תועלת או ידיעה נכונה, אלא כולו איבוד זמן וחשש עבירה על "אסור לאדם שימלא פיו שחוק בעוה"ז".

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 7:06 am
על ידי אוצר החכמה
אכן שלחו לנו את העתק של המכתב מבית הדין האוסר על פרסום הקונטרס, לכן מחקתי אתמול את ההודעה ובה הכתובת להשגתו שהוזכרה כאן, ואין לחזור ולשים אותה.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 8:05 am
על ידי החוזר
השורה התחתונה היא שהם תמיד מנסים (ובמקרה של הפורום כאן גם מצליחים) להשתיק כל ביקורת, עניינית ושאינה עניינית. השתקה הנושאת אופי משולב כלשהו של סטמאר וגור...

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 8:11 am
על ידי אוצר החכמה
לא. ביקורת עניינית מתאפשרת בפורום וגם נעשית כמו באשכול הזה. הכפשות והשמצות לא.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 8:34 am
על ידי יתר10
אוצר החכמה כתב:לא. ביקורת עניינית מתאפשרת בפורום וגם נעשית כמו באשכול הזה. הכפשות והשמצות לא.

viewtopic.php?f=7&t=3253&p=111583&hilit=%D7%A2%D7%95%D7%96+%D7%95%D7%94%D7%93%D7%A8#p111583

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 10:16 am
על ידי הוד_והדר
האמת היא שחבל שהכותב כותב באופן מתלהם וההסכמות המיותרות שם וכו', הכותב אינו שייך לצדו של מהר"א כמו שהרב לייפר אינו שייך לצדו של מהרז"ל
אבל יש לו הרבה טענות חזקות שם, וכנראה שעוז והדר באמת אין להם מה לענות עניינית נגד זה, חוץ מהטרור, מאמר מקוצר ודי מכובד הודפס בקובץ אור ישראל האחרון שיצא לאור לפני פסח, אחרי שיצא לאור ובלחץ של עוז והדר ובמימונו הוחזר כל המלאי להגניזה והודפס מחדש על חשבון הבארון בהשמטת המאמר

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 10:50 am
על ידי אריסמנדי
כפי מה שידוע לי, ענו לו על כל קושיותיו באר היטב, אך הוא אינו רוצה להבין, ובפרט שאינו בא לבקר ולשאול בדרך ארץ מינימלית אלא בטרור קנאי מזוייף שמאחוריו עומד דררא דממונא כידוע.
כפי שידוע לי מנסיון, כל שאלה בענין החומש המגיעה אל מערכת עוז והדר נענית באופן מספק.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:40 pm
על ידי החוזר
אריסמנדי כתב:כפי מה שידוע לי, ענו לו על כל קושיותיו באר היטב, אך הוא אינו רוצה להבין, ובפרט שאינו בא לבקר ולשאול בדרך ארץ מינימלית אלא בטרור קנאי מזוייף שמאחוריו עומד דררא דממונא כידוע.
כפי שידוע לי מנסיון, כל שאלה בענין החומש המגיעה אל מערכת עוז והדר נענית באופן מספק.


הטרור הקנאי המזוייף אינו שייך דווקא לצד ההוא כמו גם טענת דררא דממונא שאינה נחלתם הבלעדית. אדרבה, מערכת עוז והדר מתנהלת בשנים האחרונות כמו בעולם תחתון: סחיטות, חמסנות, איומים, הכפשות והוצאת נשמתם של המתנגדים בכל דרך אפשרית ואינה בוחלת בשום אמצעי (וכידוע מפרשת רכישת השו"ע של מכון ירושלים). משום מה החליטו שם שאין מקום להשמיע ביקורת ולו המינימלית ביותר, וכל מי שמבקש להשמיע עמדה שונה אחת דינו.
אחרי ככלות הכול, אין מערכת עוז והדר יכולה להתהדר ולהתגאות אפילו ביצירה תורנית אחת ראויה לשמה! ניכר שמקבלי ההחלטות הם "פויער'ס" (אין לי מושג כיצד לתרגם) חסרי הבנה כלשהי במקצועות תורניים שסבורים שכמות הדפים הנדפסים היא הקובעת.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:44 pm
על ידי המעיין
אני עצמי אינני משתמש במתיבתא. אבל כמות המשתמשים בה מעידה שיש הרבה מאד מאד אנשים שלא חושבים כמוך.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:47 pm
על ידי החוזר
המעיין כתב:אני עצמי אינני משתמש במתיבתא. אבל כמות המשתמשים בה מעידה שיש הרבה מאד מאד אנשים שלא חושבים כמוך.


הצדק איתך. כמות המשתמשים מעידה שיש כמות משתמשים. מה ביקשת לומר?

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:49 pm
על ידי המעיין
שיש הרבה מאד אנשים שחושבים שזו יצירה תורנית ראוייה לשמה.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:51 pm
על ידי החוזר
המעיין כתב:שיש הרבה מאד אנשים שחושבים שזו יצירה תורנית ראוייה לשמה.


ובכך היא הופכת ליצירה תורנית ראויה לשמה?
הרבה מאוד אנשים חושבים הרבה מאוד דברים שאינם נכונים בהכרח. מתי העבירו את מדד האיכות לסקרי השוק?

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:54 pm
על ידי צולניק
הכל ענין של סדרי עדיפויות, יש מי שיעדיף לחכות שנים לארחות שבת או למהדורה חדשה של שמירת שבת כהלכתה, ולבסוף לקבל מוצר מוגמר שיודעים שכל מילה נכתבה לאחר מחשבה ודקדוק, ויש מי שרוצה לקבל מוצר מהיום למחר, ובגלל זה בא לעולם משנ"ב 'דרשו' המביא אוסף מדברי הפוסקים, חלקם קשורים לענין וחלקם אינם קשורים, חלקם מדויקים וחלקם הדברים הוצאו מהקשרם.

הוא הדין במהדורות הש"ס, יש מי שיעדיף לחכות שנים עד ששוטנשטיין יועילו בטובם להוציא כרך בודד, וגם בו לא יהיה תוספות מרובות רק ביאור על הגמרא, אך מובטח לך ביאור מדוקודק ושפה מלוטשת, ויש מי שיעדיף לקבל מוצר מהיום למחר מלא וגדוש בחומר ובמדורים אך הדיוק לא משהו...

[ד"א בעבר עוז והדר הוציאו טיפין טיפין את כרכי הש"ס תוך שהם מסבירים שלגודל המלאכה הקשה לוקח להוציא כרך כל כך הרבה זמן וכו', עד שהחלו לקום מתחרים להוצאתם ותוך זמן קצר 'זכינו' להוצאת כל הש"ס כמובן תוך הסברים שזהו הש"ס הכי טוב והכי מדויק וכו', ללמדך שהכל ענין של דררא דממונא....].

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:54 pm
על ידי המעיין
כייון שההסמכה שלך כקובע איכות יצירות תורניות אינה מצוייה בידינו, אין סיבה להעדיף את דעתך על פני דעת הרבים ולהיפך.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 1:57 pm
על ידי החוזר
המעיין כתב:כייון שההסמכה שלך כקובע איכות יצירות תורניות אינה מצוייה בידינו, אין סיבה להעדיף את דעתך על פני דעת הרבים ולהיפך.

יש בהחלט סיבה. נקוט כלל זה בידך: גרוע ותפל הוא טעמם של ההמונים.

בכל מקרה, זו איננה משימה קשה במיוחד להוכיח שרוב ככל המהדורות של עוז והדר נעשו ברשלנות, בחוסר מקצועיות, בפזיזות ובלי ידע נצרך. תבחר איזה ספר שתרצה. וכבר כתבו על זה בהזדמנויות רבות, אך כמובן שתמיד קל יותר למצוא תירוצים והתחמקויות מאשר לוותר על התדמית (בעיני ההמונים הנבערים) ולהודות על האמת. ודבריו של הדובר שהשאלות נענות באופן מספק באר היטב וכו', אינם אלא לעג מר.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 2:55 pm
על ידי קלונימוס הזקן
להאשים את עוז והדר בהאשמות הנ"ל זה כמו להאשים את גוגל במסירת מידע מטעה.
כדי להגיע ליצירות בסדר גודל של "מתיבתא" וברמת בקרת איכות מהסוג שאתה רוצה, צריך 1000 שנים.
אבל אחרי מהדורה אחת מלאה עם כל חסרונותיה, ניתן די בקלות להושיב מערכת עורכים שתסדר את הבעיות, והדבר נעשה ע"י עוז והדר במקביל לקידום פרוייקטים נוספים.
כמובן שיש נפגעים, שלא מרוצים מכך שהזיזו את הגבינה שלהם, והם צועקים, אברהאם בשפתו, ואתה בשפתך.
הסיבה לכך שהרבה אנשים משתמשים, אינה שהם פחות אניני טעם ומביני מדע ממך, אלא שהם מודעים לצורת העבודה, יודעים שלא הכל מושלם, אבל מאידך לא מוותרים על אוצר בלום של ידע תורני על כל דבר וענין.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 3:03 pm
על ידי צולניק
קלונימוס הזקן כתב:אבל אחרי מהדורה אחת מלאה עם כל חסרונותיה, ניתן די בקלות להושיב מערכת עורכים שתסדר את הבעיות, והדבר נעשה ע"י עוז והדר במקביל לקידום פרוייקטים נוספים.
.


אתה מדבר מידיעה שעוז והדר יושבים לתקן? כי נראה לי שזה לא ריוחי להוציא מהדורה שניה!?

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 3:30 pm
על ידי ארזי ביתר
החוזר כתב:
המעיין כתב:שיש הרבה מאד אנשים שחושבים שזו יצירה תורנית ראוייה לשמה.


ובכך היא הופכת ליצירה תורנית ראויה לשמה?
הרבה מאוד אנשים חושבים הרבה מאוד דברים שאינם נכונים בהכרח. מתי העבירו את מדד האיכות לסקרי השוק?

לא העבירו. מדד האיכות נמצא מאז ולתמיד, בידי הרב "החוזר". ככל היוצא מפיו - כן הוא.

החוזר כתב:
המעיין כתב:כייון שההסמכה שלך כקובע איכות יצירות תורניות אינה מצוייה בידינו, אין סיבה להעדיף את דעתך על פני דעת הרבים ולהיפך.

יש בהחלט סיבה. נקוט כלל זה בידך: גרוע ותפל הוא טעמם של ההמונים.

אכן. נקוט האי כללא. וכלל נוסף: משובח וערב הוא, טעמו של הרב "החוזר".



ואני הקטן אתמה, ניחוח גאוה...?

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 8:11 pm
על ידי החוזר
נשארו עוד תשע דקות עד ערבית. מילא. התיישבתי. מרוב עייפות לא טרחתי לפתוח ספר. מאחורי ישבו שניים ופטפטו. לאמיתו של דבר הם התווכחו. אוזני היתה נטויה וכרויה, ומאחר שאינני יודע את שמותיהם אכתוב כמנהג רש"י.
ראובן טען כי כתב העת המעיין הוא כתב העת הנחשב ביותר. תכניו שווים לכל נפש ובה בעת מגוונים יפה, הוא יוצא בתדירות ובעקביות מפליאה, ניכרת עליו יד העורך והכותבים נמנים על שורות רחבות של הציבור התורני בארץ.
לעומתו סבר שמעון כי מכל מקום אי אפשר להשוותו לקובץ התורני ישורון המהולל. שמעון היה מנומק יותר ודעתני יותר. הוא מנה את סיבותיו באופן חד כשהוא נותן בהן מספרים. ראשית, כרסו מהלכת לפניו והוא מחזיק כאלף עמודים בכריכה קשה. שנית, רמת המחקרים שבו גבוהה בהרבה וגם אין מה שיתחרה בתורת ראשי הישיבות שנפש כל חי משתוקקת לה. שלישית, יש לה אוריינטציה חרדית מובהקת, ולא כמו ההוא שמלהטט בין הגבולות וכמי שאינו מכיר את מקומו נעבאך. רביעית, בעוד הקודם נמכר במאתיים עד שלוש מאות עותקים, הרי השמועות מספרות שישורון נמכר באלף עותקים כל פעם. חמישית - - -
עייפותי פגה לגמרי. הצטערתי שנשארו רק שלוש דקות למעריב. אך תוך כדי שהסיבה החמישית מתרגשת ובאה - - - לפתע נשמע קול נוסף. קולו של לוי. מתברר שאינני היחיד שהאזין לשיחה בגניבה.
ובכן, לוי נשמע נזעם למדי. מה לכם מתקוטטים על שני הקבצים האזוטריים הללו? הרי אין שום אפשרות להשוות אותם לעיתון המודיע!
"המודיע?!" נזעקנו ארבעתנו. כלומר, ראובן ושמעון ואני ויהודה - עוד "גנב" שזה עתה נחשף.
"אכן", עונה לוי בביטחה, "המודיע!"
מסתבר שכוונתו היתה למוסף התורני של המודיע. הוא יוצא מדי שבוע בשבוע, תכניו מדהימים ומרתקים, יש בו תמונות יפות ונדירות בצבע מלא, הוא שווה לכל נפש, ועיקר העיקרים - תפוצתו חמישים אלף עותקים!
אוי, נו. זה "עיתון", למען השם, מה יש להשוות?
מה פירוש?! נזעק לוי. אינכם יכולים להתעלם מכמות המשתמשים המעידה שיש הרבה מאד אנשים שחושבים שזו יצירה תורנית ראויה לשמה.
"והיא רחים יכפייר עוון ולא ישחית והירבו להושיב אפוי ולא יועיר כל חמותוי".
התמזלנו והגיע זמן מעריב.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 8:23 pm
על ידי חכם באשי
מתוק מדבש!

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 8:35 pm
על ידי איש רגיל
יפה מאד.
הערת אגב, מי שאומר 'והיא רחים' מתחיל ב'שיר המעלות'...

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ג' מאי 13, 2014 9:32 pm
על ידי שטייגעניסט
איש רגיל כתב:יפה מאד.
הערת אגב, מי שאומר 'והיא רחים' מתחיל ב'שיר המעלות'...

נוקמא במוצאי שבת