עמוד 1 מתוך 1

ניקודה של תיבת 'לִצְבֹא'

פורסם: א' מאי 25, 2014 10:59 pm
על ידי חכם באשי
בפרשת נשא בתחילתה: "לִצְבֹא צָבָא לַעֲבֹד עֲבֲדָה". לכאורה היה צריך להיות מנוקד 'לצבֹּא', בבי"ת דגושה, כמו בישעיה לא ד: "כֵּן יֵרֵד יְקֹוָק צְבָאוֹת לִצְבֹּא עַל הַר צִיּוֹן וְעַל גִּבְעָתָהּ". וכן גם משפט הדקדוק, בבי"ת דגושה, כמו לשבּור, לִספּור, לִגבּות, לִצבּוט, לִבכּות, לִמכּור, לִתפּוס, לִשפּוט ועוד.
בדקתי בכמה מפרשים וכמה ספרי דקדוק וחיפשתי על אתר במנחת ש"י, ולא ראיתי שמדברים בזה.
האם מישהו מדבר ומסביר את הדבר?

Re: ניקודה של תיבת 'לִצְבֹא'

פורסם: א' מאי 25, 2014 11:11 pm
על ידי א צענטער
כבודו יכול לחפש באוצר-החכמה לצב[ו]א-צבא בתוך "נושאים שונים" "דקדוק ולשון הקודש"

יש כמה מקרים דומים של יוצאים מן הכלל כאלו, כמו למשל לנתוש ולנתוץ.

Re: ניקודה של תיבת 'לִצְבֹא'

פורסם: א' מאי 25, 2014 11:19 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
עט סופר 10.JPG
עט סופר 10.JPG (54.4 KiB) נצפה 3056 פעמים


מעניין, הוא מביא מסורה שבישעיה רפה ולא הביא כך אצלנו.

Re: ניקודה של תיבת 'לִצְבֹא'

פורסם: א' מאי 25, 2014 11:27 pm
על ידי מה שנכון נכון
מספר זוג המילים בתנ"ך לד"ר בנימין לוין.

לוין.GIF
לוין.GIF (26.98 KiB) נצפה 3053 פעמים

Re: ניקודה של תיבת 'לִצְבֹא'

פורסם: ב' מאי 26, 2014 4:33 pm
על ידי נצחנות בעלמא?
קולמוס, יצאה שגגה מתחת ידך,
הוא מביא בדיוק כמו המסורת שלפנינו, שבישעי' הוא דגוש ובכל שאר המקומות רפה.
כנודע לכל מי שפתח פעם ספר מסורה "לית דגש" פירושו: המקום היחיד שהוא דגש.
ולא שאינו דגש, בינה זאת.

Re: ניקודה של תיבת 'לִצְבֹא'

פורסם: ב' מאי 26, 2014 4:38 pm
על ידי ישבב הסופר
אכן, 'לית דגש' היינו שרק כאן יש דגש ואין אחר זולתו.

Re: ניקודה של תיבת 'לִצְבֹא'

פורסם: ב' מאי 26, 2014 9:46 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
תודה רבה.