עמוד 1 מתוך 1

יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ד' יולי 23, 2014 1:14 pm
על ידי שומר-הגחלת
אשמח לדעת מי הראשון שקרא לערב ר"ח "יום כיפור קטן"
באחרונים מובא שנתקן ע"י הרמ"ק וכפי השמועה יש מערערים על כך וסוברים כי חכם אחר תקנו.

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ד' יולי 23, 2014 1:41 pm
על ידי גם זו לטובה
ראה - משה חלמיש, הקבלה בתפילה בהלכה ובמנהג עמ' 539

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ד' יולי 23, 2014 1:42 pm
על ידי חיים שמעון
פר"ח סי' תיז ס"ק א בשם הרמ"ק

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ד' יולי 23, 2014 1:58 pm
על ידי לומד_בישיבה
מדוע אינך מסתכל אנציקלופדיה תלמודית ערך יום כפור קטן.

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ד' יולי 23, 2014 3:17 pm
על ידי חכם באשי
המחקר המקיף ביותר על יוכ"ק הוא מאמרו של הרב גולדהבר ב'מנהגי הקהילות'.

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ד' יולי 23, 2014 3:30 pm
על ידי לומד_בישיבה
הרב ח.ב: שלחתי אותו לא"ת לא בשביל מאמר מקיף אלא בשביל האלף בית

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ד' יולי 23, 2014 5:03 pm
על ידי חכם באשי
ואחרי שיסיים את הא"ב שיתקדם למאמר המקיף. אוקיי?

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: א' אוגוסט 24, 2014 12:55 pm
על ידי אוהב אוצר
סליחה על הבורות, אם נהוג שלא לומר תחנון בערב ר"ח, מדוע בסדר התיקון יש וידוי ועוד ארוך מבכל יום?
או שכל הענין הוא שלא לומר בתפילה?

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: א' אוגוסט 24, 2014 4:59 pm
על ידי מה שנכון נכון
באמת על עיקר הענין העיר המ"א תיז,ג. ומ"מ אין המנהג כן כמ"ש המ"ב ס"ק ד.

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: א' אוקטובר 11, 2015 11:17 pm
על ידי עושה חדשות
יש קושי גדול בפיוטים של יוכ"ק, היות ומשמע מתוכם (כולם, למעט הראשון מרי"א ממודינא), שנתחברו עבור יום הכיפורים עצמו, ו'העבירום' ליוכ"ק.

ובשל כך ישנם קטעים שקשה לאומרם בערב ר"ח.

לדוגמא:

"והוציא כאור צדקי טרם יבוא השמש ויעריב", זה מתאים לשעת מנחה של יוהכ"פ, אבל ביוכ"ק, אדרבה ר"ח הוא זמן הכפרה גופא.

"היו מכפרים עלינו בשעירים העולים לגורלו", ביום הכיפורים, כמובן.

"זכר פר פנים ושעיר פנימי וחיצון יהיו נא אמרינו לפניך לרצון", זה שייך לומר אחרי שהזכירו את הפרים, ביום כיפורים גדול ולא בקטן.

"תפילתי תראה בזכרי על הסדר עבודת משרתים באי היכל", מתאים בדיוק עם סיום אמירת סדר העבודה של יוה"כ.



אא"כ נימא דיוכ"ק הוא שייך בענינו ו'סודו' ליום הכיפורים, וממילא אפשר להשתמש בלש' תפילה הראויים רק ליום הכיפורים עצמו.

עמדו על זה כבר?
ראה גם - viewtopic.php?f=7&t=18645

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ב' אוקטובר 12, 2015 12:05 am
על ידי הוד_והדר
עושה חדשות כתב:יש קושי גדול בפיוטים של יוכ"ק, היות ומשמע מתוכם (כולם, למעט הראשון מרי"א ממודינא), שנתחברו עבור יום הכיפורים עצמו, ו'העבירום' ליוכ"ק.

ובשל כך ישנם קטעים שקשה לאומרם בערב ר"ח.

לדוגמא:

"והוציא כאור צדקי טרם יבוא השמש ויעריב", זה מתאים לשעת מנחה של יוהכ"פ, אבל ביוכ"ק, אדרבה ר"ח הוא זמן הכפרה גופא.

"היו מכפרים עלינו בשעירים העולים לגורלו", ביום הכיפורים, כמובן.

"זכר פר פנים ושעיר פנימי וחיצון יהיו נא אמרינו לפניך לרצון", זה שייך לומר אחרי שהזכירו את הפרים, ביום כיפורים גדול ולא בקטן.

"תפילתי תראה בזכרי על הסדר עבודת משרתים באי היכל", מתאים בדיוק עם סיום אמירת סדר העבודה של יוה"כ.



אא"כ נימא דיוכ"ק הוא שייך בענינו ו'סודו' ליום הכיפורים, וממילא אפשר להשתמש בלש' תפילה הראויים רק ליום הכיפורים עצמו.

עמדו על זה כבר?
ראה גם - viewtopic.php?f=7&t=18645


ומה באת לחדש בזה, דברים עתיק יומין, ולזה היו ששינו הרבה בנוסחאות כדי להתאימם

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ב' אוקטובר 12, 2015 12:10 am
על ידי הוד_והדר
ולעצם הענין הנוסח נדפס בשומרים לבקר ושערי ציון

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ב' אוקטובר 12, 2015 2:14 pm
על ידי אבא יודן

Re: יום כיפור קטן, מי תיקן?

פורסם: ו' יוני 10, 2022 2:18 pm
על ידי עושה חדשות
יוכ''ק - דניאל גולדשמידט.pdf
(738.35 KiB) הורד 330 פעמים