עמוד 1 מתוך 1

שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ב' ספטמבר 13, 2010 9:49 pm
על ידי שומר מסורת
מחפש כל בדיל מידע בנושא של שכר מצוה כסימן על מעלתה, כלומר אם יש להוכיח מרמת השכר על מעלת המצוה, ולמשל ד' המקובלים שבשבת השכר על הלימוד הוא פי אלף?

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ב' ספטמבר 13, 2010 10:23 pm
על ידי עקיבא
ידוע החז"ל ששתי מצות כתב התורה שכרו, והם דומים באריכות ימים, אחד שנראה קל, והשני וכו', משל לגינה וכו'. וא"כ משמע שאין להוכיח מהשכר גודל מעלת המצוה.
נדמה לי שיש מאמר מהסבא מסלבודקה בענין.

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ב' ספטמבר 13, 2010 11:09 pm
על ידי זקן ששכח
שומר, האם דברו המקובלים על שכר או שמא הפליגו בחשיבות הענין? האם תוכל לצטט?

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 7:02 am
על ידי שומר מסורת
בבקשה:
בן איש חי (פרשת שמות שנה שניה) וז"ל, כתבו המקובלים ז"ל דגדול הפועל הנעשה מעמק התורה ביום שבת אלף פעמים יותר מן הנעשה התורה של ימי החול ע"כ,

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:54 am
על ידי סענדער
לא יודע אם זה יוסיף לך הרבה ,
ראה במ''ב הלכות ערי''כ, הטעם שנא' בתשעה לחדש בערב וגו'.

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 7:03 pm
על ידי שומר מסורת
חברים אני מתפלא עליכם, [בכולל א"ס] וכי בזה נסתתמו מעיינות החכמה והמידע?...

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:00 pm
על ידי זקן ששכח
שומר מסורת כתב:בבקשה:
בן איש חי (פרשת שמות שנה שניה) וז"ל, כתבו המקובלים ז"ל דגדול הפועל הנעשה מעמק התורה ביום שבת אלף פעמים יותר מן הנעשה התורה של ימי החול ע"כ,

היכן מצאת רמז לשכר?!

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:06 pm
על ידי יצג
יעויין אבות ב, א ובמפרשים.

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:45 pm
על ידי יאיר
זקן ששכח כתב:
שומר מסורת כתב:בבקשה:
בן איש חי (פרשת שמות שנה שניה) וז"ל, כתבו המקובלים ז"ל דגדול הפועל הנעשה מעמק התורה ביום שבת אלף פעמים יותר מן הנעשה התורה של ימי החול ע"כ,

היכן מצאת רמז לשכר?!



אמנם הדבר ידוע שגם שכרו פי אלף אך לא ידעתי עתה מקורו..דרוש חיפוש..

Re: שכר המצוה כסימן על מעלתה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 10:19 pm
על ידי אברהם
ראה דברי הרמב"ם בפיה"מ לאבות ריש פרק ב', שם מאריך שגודל השכר מוכיח על מעלת המצוה אלא שאין אנו יודעים מתן שכרן, ולכן יש לחשב כנגד הפסד המצוה, שמצוה אשר יש בה עונש חמור בידוע שיש עמה שכר גדול ומעלתה גדולה וכו', יעו"ש.