עמוד 1 מתוך 1

ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ג' אוגוסט 26, 2014 11:57 pm
על ידי גם זו לטובה
ספר חדש מטבח כהלכה

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 22, 2014 4:39 pm
על ידי היא שיחתי
35 שקל
בדוכני מכירת ספרים

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 22, 2014 6:58 pm
על ידי גם זו לטובה
ההודעה נמחקה

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 22, 2014 7:54 pm
על ידי עשוי לנחת
אכן ספר יפה וחשוב, אם כי היודעים אומרים לקחתו בערבון מוגבל.
חלק מהמתעסקים בפסקיו של הגריש"א, טוענים שהוא מגזים מאוד, בגישה לחשמל בשבת ועוד.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ג' ספטמבר 23, 2014 12:01 am
על ידי גם זו לטובה
מי שלוקח הדברים בערבון מוגבל כנ"ל, יש תועלת גדולה מהספר הכתוב בטוב טעם בשפה השווה לכל נפש, ואדרבה ע"י תרבה הדעת והחכמה.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ג' ספטמבר 23, 2014 8:24 pm
על ידי פרטיזן
קניתי את הספר, הוא עושה רושם נהדר, ומשום מה נראה לי שהכותבים כאן סתם מפריחים אמירות בעלמא, מתוך חוסר פירגון או לא יודע מה (ומחילה מכבודם), עושה רושם שהבנאדם מכיר טוב מאד את הנושא, הוא אף מתחייב שכל עידכון שיקבל, הן על האופן המציאותי של הדברים והן על הפן ההלכתי, יעדכן במייל את הרוכשים שיירשמו.
אדרבה, אם הרבנים הנכבדים דלעיל מדברים מתוך ידיעה, שיביאו דוגמאות לכך, ולא יסתתרו מאחורי אמירות מנופחות שיש פה חוסר בידיעות, ושזה שמתייעץ עם אביו לא עושה אותו למייבין.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: א' ספטמבר 28, 2014 9:06 pm
על ידי מאן מלכי
עשוי לנחת כתב:אכן ספר יפה וחשוב, אם כי היודעים אומרים לקחתו בערבון מוגבל.
חלק מהמתעסקים בפסקיו של הגריש"א, טוענים שהוא מגזים מאוד, בגישה לחשמל בשבת ועוד.


גבי החשמל לא יודע למה זה נקרא שהוא מגזים, דבר אחד ששכנע אותי מאד חזק לשמוע שהגריש"א החמיר בזה מאד הוא המכתב שלמטה שראיתי בקונטרס אחר על החשמל, ובו מתבאר שהורה שלא יפתחו ולא ילמדו בישיבה אם אין גנרטור "ואין אנו אחראים עליהם" מההוראה הזו אנו חושב שרואים שהוא נקט שזה לא עוד איזה חומרה טובה או איזה הידור חשוב אלא או אסור מעיקר הדין או קרוב לזה ועכ"פ בשבילי זה מספיק בכדי להאמין שהוא לקח את הענין 'כבד מאד'

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: א' ספטמבר 28, 2014 10:20 pm
על ידי צולניק
מאן מלכי כתב:
עשוי לנחת כתב:אכן ספר יפה וחשוב, אם כי היודעים אומרים לקחתו בערבון מוגבל.
חלק מהמתעסקים בפסקיו של הגריש"א, טוענים שהוא מגזים מאוד, בגישה לחשמל בשבת ועוד.


גבי החשמל לא יודע למה זה נקרא שהוא מגזים, דבר אחד ששכנע אותי מאד חזק לשמוע שהגריש"א החמיר בזה מאד הוא המכתב שלמטה שראיתי בקונטרס אחר על החשמל, ובו מתבאר שהורה שלא יפתחו ולא ילמדו בישיבה אם אין גנרטור "ואין אנו אחראים עליהם" מההוראה הזו אנו חושב שרואים שהוא נקט שזה לא עוד איזה חומרה טובה או איזה הידור חשוב אלא או אסור מעיקר הדין או קרוב לזה ועכ"פ בשבילי זה מספיק בכדי להאמין שהוא לקח את הענין 'כבד מאד'

לא ברור מה עשה לך בדיוק המכתב הזה שאין בו כלל נידון והוראה הלכתית אלא צורת הנהגה של ישיבה וכו', עכ"פ למרבה הצער נושא החשמל בשבת הפך לענין מפלגתי [דומה להשתתפות בבחירות וחבישת פאה נכרית וכו'] ובו מי שמקפיד על כך משתדל לשכנע אחרים ללכת בדרכו, ומחפש עוד ועוד פוסקים שאף מהם משתמע כך וכו', ומשכך בטרם מקבלים את הדברים כהלכה קבועה יש לדרוש מהי נקודת המוצא של כותב הדברים.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 12:34 am
על ידי ערבי פסחים
למה נושא מפלגתי ?! אדרבה כמעט פה אחד הרבנים מכל העדות והחוגים חוששים בזה לאיסור כ"א מטעמו (אם מצד לפני עור אם מצד שמא ירבה וכו'). ואם אתה רוצה, תהיה ענייני תעלה סברות למה אתה רוצה להקל נגד גדולי הדור של היום ואם דבריך אמייתים חזקים וישרים, לחיים, תשתמש !!!

נושא הפאות הוא ההפוך, שכמעט ולא נמצא מגדולי הדור היום שפוסקים מדינא לאיסור אלא בעיקר מעודדים ומודים שמטפחת זה יותר צנוע וכדאי וכו', ויש המנסים למצוא כל רב שאמר איזה מילה להחמיר בנושא ומנסים למשוך את כולם לצד האיסור. האם בנושא החשמל זה כך ? כדאי ללמוד את דברי הפוס' בענין ולנסות להתמודד ולחשוב למה לא אמרו כמו שאני חושב שזה מותר ודלא כמו הקיצוניים...

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 12:45 am
על ידי מאן מלכי
צולניק כתב:לא ברור מה עשה לך בדיוק המכתב הזה שאין בו כלל נידון והוראה הלכתית אלא צורת הנהגה של ישיבה וכו',


לא אבין, אדרבה הנהגה של ישיבה ובפרט בעיני מרן זצ"ל שהאיחוד והחיזוק שיש בלימוד בישיבה ומאידך ענין הביטול דרבים שיש בהשבתת ישיבה - הם שיקולים מעל הכל וכל ההידורים והחומרות 'החשובים' לא ישוו לה. ואם בכל זאת הוא השביתה ואמר "אין אחראים עליהם" ד"ז ניתן להגיד רק שכנגד ההפסד עומד הלכה ברורה שאין לעבור עליה גם בשביל ללמוד, ופשוט.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 7:31 am
על ידי צולניק
ערבי פסחים כתב:למה נושא מפלגתי ?! אדרבה כמעט פה אחד הרבנים מכל העדות והחוגים חוששים בזה לאיסור כ"א מטעמו (אם מצד לפני עור אם מצד שמא ירבה וכו'). ואם אתה רוצה, תהיה ענייני תעלה סברות למה אתה רוצה להקל נגד גדולי הדור של היום ואם דבריך אמייתים חזקים וישרים, לחיים, תשתמש !!!

נושא הפאות הוא ההפוך, שכמעט ולא נמצא מגדולי הדור היום שפוסקים מדינא לאיסור אלא בעיקר מעודדים ומודים שמטפחת זה יותר צנוע וכדאי וכו', ויש המנסים למצוא כל רב שאמר איזה מילה להחמיר בנושא ומנסים למשוך את כולם לצד האיסור. האם בנושא החשמל זה כך ? כדאי ללמוד את דברי הפוס' בענין ולנסות להתמודד ולחשוב למה לא אמרו כמו שאני חושב שזה מותר ודלא כמו הקיצוניים...

הרבנים לא כתבו אסור הם כתבו ראוי, ואמנם דבר שראוי לעשותו הוא אכן כפשוטו כך ראוי לעשות אך צריך לזכור תמיד שיש ראוי ויש אסור, ואע"פ שהדבר אינו בגדר אסור מוצאים אנו חוברות שלמות ותעמולות בלתי פוסקות להניע אנשים שלא להשתמש בחשמל שיש בו חילול שבת הרבה יותר מנושאים אחרים שיש פוסקים שאסרו אותם [למשל, לפתוח בקבוקי שתיה בשבת].
[בנושא הפאות הלא יש מגדולי הפוסקים בדורות עברו הסוברים שהדבר אסור כלומר דבר זה אינו כיסוי ראש, ומי שיוצאת כך לשוק עוברת על איסור, ואעפ"כ רוב הציבור סומך על גדולי הפוסקים שהתירו הדבר].

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 7:35 am
על ידי צולניק
מאן מלכי כתב:
צולניק כתב:לא ברור מה עשה לך בדיוק המכתב הזה שאין בו כלל נידון והוראה הלכתית אלא צורת הנהגה של ישיבה וכו',


לא אבין, אדרבה הנהגה של ישיבה ובפרט בעיני מרן זצ"ל שהאיחוד והחיזוק שיש בלימוד בישיבה ומאידך ענין הביטול דרבים שיש בהשבתת ישיבה - הם שיקולים מעל הכל וכל ההידורים והחומרות 'החשובים' לא ישוו לה. ואם בכל זאת הוא השביתה ואמר "אין אחראים עליהם" ד"ז ניתן להגיד רק שכנגד ההפסד עומד הלכה ברורה שאין לעבור עליה גם בשביל ללמוד, ופשוט.

בעיני היחס הוא הפוך, כיון שישיבה הוא ענין ציבורי יש להקפיד בו יותר גם על דברים שאינם אסורים מעיקר הדין ואין להורות לרבים לנהוג להיתר בדבר שראוי לאסרו.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 11:01 am
על ידי מאירי
צולניק כתב:הרבנים לא כתבו אסור הם כתבו ראוי, ואמנם דבר שראוי לעשותו הוא אכן כפשוטו כך ראוי לעשות אך צריך לזכור תמיד שיש ראוי ויש אסור, ואע"פ שהדבר אינו בגדר אסור מוצאים אנו חוברות שלמות ותעמולות בלתי פוסקות להניע אנשים שלא להשתמש בחשמל שיש בו חילול שבת הרבה יותר מנושאים אחרים שיש פוסקים שאסרו אותם [למשל, לפתוח בקבוקי שתיה בשבת].


קשה לומר שהיחס בין הרבנים בהשואה בין חשמל בשבת לבין פתיחת בקבוקי שתיה הוא שוה, אבל בכל אופן החילוק ברור, בחשמל דרוש המון תעמולה ושכנוע מכיון שהדבר כרוך בהקרבה מסויימת, לא כן בפתיחת בקבוקים שאין בזה שום טירחה וא"צ שום "מסע שכנועים".
אולם יש לציין שדומני שמטרת החוברות וה"תעמולות" סביב החשמל, אינה דוקא לשכנע מישהו מסויים לנקוט בדעת האוסרים, בשונה מנושא הפיאות למשל, אלא המטרה היא להכניס מודעות לציבור, מכיון שאין הציבור מכיר את חומרת הדברים, שכן אנחנו רואים רק את הצד האוטומטי ולא רואים לפנינו את מפעל חברת החשמל, ואילו בפיאות למשל הציבור יודע היטב מה המכשלה בפיאות שאינן צנועות אשר לדאבונינו נתקלים בהם יום יום והויכוח רק מה הגדר וכו', משא"כ בחשמל שיש נטיה ל"שב ואל תעשה" מכיון שבלא"ה יש מתירים והחוברות באו להפנות את תשומת הלב להנעשה בחברת החשמל לצורכו של כל אחד מאיתנו ל"ע.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 1:58 pm
על ידי מאן מלכי
צולניק כתב:הרבנים לא כתבו אסור הם כתבו ראוי, ...


כמה לשונות מהחוברת הנזכרת (הובא בפורום viewtopic.php?f=7&t=16080 ):

החזו"א כתב פעמיים לשון איסור עיי"ש בסי' לח
ר' איסר זלמן - תלמידו העיד שהסתמך על פיקו"נ ומשנודע שע"י השימוש אנו גורמים ללפ"ע - ההיתר נפל, וחדל מלהשתמש
מכתב הבד"ץ "ובחשמל אסור להשתמש לאורו" חתמו הרב זוננפלד והכף החיים ועוד הרבה
"היה דעתו להלכה שאסור להינות וכו' " האדמו"ר מסטמאר
"אמר דיש לאסור מלהשתמש בחשמל בשבת משום דמסייע וכו'" ר' זליג בנגיס
הרב שך "פשוט שאין להסתכל על הסביבה ואין לך עון יותר מחילול השם וכו'" (זה לא נשמע רק "ראוי" ו"טוב" אלא אין לך עון מחילול ה')
וכו' וכו' עיי"ש ותדקדק בלשונות (וכמו האבן ישראל "אסור לו להדליק את נרות החשמל בשבת(א"ה היינו שיהיו דלוקים בשבת - עיי"ש בכל הענין ותבין) כי הוא מכשיל את חברת החשמל בלפ"ע וכו'"
לא אמרתי שכולם ללא יוצא מן הכלל נקטו לשון איסור גמור אבל הכיוון מובן לכל מי שרוצה להבין ואין לו נגיעות של הוצאות עבור גנרטור וכדו'.

בענין הישיבה חושבני שהדבר פשוט לכל שלא משביתים ישיבה גם עבור חומרות חשובות וודאי לא בשביל דברים שהם בגדר "ראוי" "מהודר" "טוב להקפיד" וכו' ביטול תורה דרבים עדיף מיניה.
(לבר מן דין, שמעתי באזני מר' אריה דוד מורגנשטרן שליט"א שרבו הגדול זצ"ל היה אוסר מדינא - אההה.... שכחתי הוא "קיצוני" "מגזים" [גם משקר] "מנפח" וכו' ובאמת סליחה שהזכרתיו בכלל)

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ב' מרץ 21, 2016 11:34 pm
על ידי מעט דבש
יצאה לאור מהדורה שלישית. ניתן להשיג עד פורים בדוכני המכירות של בלוי.

Re: ספר חדש מטבח כהלכה

פורסם: ג' מרץ 22, 2016 12:13 am
על ידי מעט דבש
קיבלתי קובץ דוגמא.