עמוד 1 מתוך 2

תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 12:16 am
על ידי ישראליק
מצאתי באתר תוספתא סדר זרעים - מוגה מנוקד מפוסק ברוב פאר והדר ערוך ללימוד יומית

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 8:25 am
על ידי לוצאטי
הגיעה העת לשים קץ לענין הנקרא 'נוסח הגר"א'. זה נוסח חדש, ובעצם - ספר אחר, שלָרוב גירסאותיו ללא מקור עתיק של אותו הספר.
הגר"א הגיה הרבה על פי הבבלי וכן מסברא.
שיטת ההגהות ע"פ הבבלי תמוהה, שכן בבבלי עצמו יש נוסחאות שונות - תניא הכי ותניא אידך. וגם התוספתא בגדר תניא אידך.
[שיטת ההגהות מסברא לא הומצאה ע"י הגר"א וצריך לדון בה בהקשר רחב. אציין רק להקדמת ר"ת לספר הישר.]
שלא לדבר על העריכות שעשה - העברת קטעים שלמים מהכא להתם כעושה בתוך שלו. בפרט במדרשי הלכה ותיקו"ז.

כל זה בדוק ומנוסה, וגם המלבי"ם רמז לזה פה ושם. ומ"ש ר"ח מוולוז'ין בהקדמה לספד"צ קשה.
לכן, אין זו תוספתא לפי נוסח הגר"א, אלא תוספתא של הגר"א.
עוד יצויין, שבד"כ הגר"א עצמו מצטט לפי הנוסח הרגיל ולא לפי "נוסח הגר"א".

במחילה, אין לי זמן להתווכח, ועל כן לא אגיב.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 8:34 am
על ידי אמסטרדם
.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 8:41 am
על ידי חשבונות רבים
לוצאטי כתב:הגיעה העת לשים קץ לענין הנקרא 'נוסח הגר"א'. וכו' וכו' וכו'


"אני יודע לקלף בננות יותר טוב ממך" אמר הקוף לבן האדם..."

אני מוחה על הלשון המחצופת והמזלזלת שננקטת בפורום לאחרונה כלפי עירין וקדישין, ואני מבקש ממנהלי הפורום להבהיר את צורת הכתיבה הנאותה מכאן ולהבא בצורה ברורה.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 9:13 am
על ידי בברכה המשולשת
אני הקטן מצטרף למחאה

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 10:02 am
על ידי משה גרוס
מה שמעניין בקובץ המצורף הוא שאת התוספתא לפי נוסח הגר"א הוציאו תלמידי כולל ברסלב...
'עושה שלום במרומיו'?

אבל קשה מדוע לא הוציאו נוסח ליברמן, הרבה יותר מדויק.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 10:43 am
על ידי אוצר החכמה
אחד מרעי הראה לי דברים הפלא ופלא. במקומות שבהם תיקן הגר"א, ומן הסברא כנראה, (שכן לא היה בידו כתבי יד המצויים אצלנו), והתיקון אינו תיקון פשוט וברור מן העניין אלא שינוי משמעותי, ובכל אופן כמה כיוון בדעתו הרחבה לנוסח כתבי היד, כך שאפילו במקומות שהמילה המדוייקת היא שונה מעט, הרעיון וביאור הסוגיא הם כדבריו, ברוך שבחר בהם ובמשנתם.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 12:57 pm
על ידי לוצאטי
הגר"א אמנם חכם מופלג היה וכיוון בהרבה מקומות לנוסח או לרעיון שיש בכ"י, וגם הגיה לעתים ע"פ נוסחאות שמצא בראשונים. אך אין זה הכלל.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 1:45 pm
על ידי צופר הנעמתי
גם אני מצטרף למחאה על צורת ההתבטאות.
לגופו של ענין,
לוצאטי כתב:שיטת ההגהות ע"פ הבבלי תמוהה, שכן בבבלי עצמו יש נוסחאות שונות - תניא הכי ותניא אידך. וגם התוספתא בגדר תניא אידך.

פשוט שהגהותיו של גר"א ע"פ הבבלי אינם תיקון הנוסח אלא תיקון השיטה. במילים אחרות, אין הכוונה שיש ט"ס פשוטה בתוספתא והנוסח היחיד הוא כנוסח הבבלי, אלא כוונת הגר"א לתקן את הברייתא ע"פ שיטת הבבלי שהיא השיטה העיקרית. הגהות אלו דינם ככמה מהגהות הגר"א על הר"ש למשל שבהם הגר"א מוחק את דברי הר"ש וכותב במקומה את דעתו - אין אלו הגהות של תיקון הנוסח, אלא של מחלוקת על הנוסח.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 1:56 pm
על ידי מה שנכון נכון
אריכות בענין בספרו של שפיגל עמודים הגהות פרק יג.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 3:00 pm
על ידי המעיין
צופר הנעמתי כתב:גם אני מצטרף למחאה על צורת ההתבטאות.
לגופו של ענין,
לוצאטי כתב:שיטת ההגהות ע"פ הבבלי תמוהה, שכן בבבלי עצמו יש נוסחאות שונות - תניא הכי ותניא אידך. וגם התוספתא בגדר תניא אידך.

פשוט שהגהותיו של גר"א ע"פ הבבלי אינם תיקון הנוסח אלא תיקון השיטה. במילים אחרות, אין הכוונה שיש ט"ס פשוטה בתוספתא והנוסח היחיד הוא כנוסח הבבלי, אלא כוונת הגר"א לתקן את הברייתא ע"פ שיטת הבבלי שהיא השיטה העיקרית. הגהות אלו דינם ככמה מהגהות הגר"א על הר"ש למשל שבהם הגר"א מוחק את דברי הר"ש וכותב במקומה את דעתו - אין אלו הגהות של תיקון הנוסח, אלא של מחלוקת על הנוסח.


האם כוונתך לומר כך? צודק לוצאטי שאין טעם להוציא את נוסחת הגר"א כי לא היתה כוונת הגר"א לשנות את נוסח התוספתא אלא לציין שנוסחת הבבלי שונה והיא העיקר, וממילא מה שצריך לעשות היא מה שעשה הגר"א עצמו לציין בצד. כי הוא עניין של לימוד וכעין הציונים שמציינים שבירושלמי גרס אחרת שאין הכוונה לתקן אלא ליידע. ולא שינויי נוסחאות במובן המקובל היום. לא צודק לוצאטי לפי זה בתמיהתו על הגר"א (מעבר לסגנון וגסות הרוח) אלא הטענה היא על הבנת כוונתו.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 3:14 pm
על ידי איש גלילי
בברכה המשולשת כתב:אני הקטן מצטרף למחאה

גם אני מצטרף

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' אוגוסט 28, 2014 3:34 pm
על ידי צופר הנעמתי
המעיין כתב:
צופר הנעמתי כתב:גם אני מצטרף למחאה על צורת ההתבטאות.
לגופו של ענין,
לוצאטי כתב:שיטת ההגהות ע"פ הבבלי תמוהה, שכן בבבלי עצמו יש נוסחאות שונות - תניא הכי ותניא אידך. וגם התוספתא בגדר תניא אידך.

פשוט שהגהותיו של גר"א ע"פ הבבלי אינם תיקון הנוסח אלא תיקון השיטה. במילים אחרות, אין הכוונה שיש ט"ס פשוטה בתוספתא והנוסח היחיד הוא כנוסח הבבלי, אלא כוונת הגר"א לתקן את הברייתא ע"פ שיטת הבבלי שהיא השיטה העיקרית. הגהות אלו דינם ככמה מהגהות הגר"א על הר"ש למשל שבהם הגר"א מוחק את דברי הר"ש וכותב במקומה את דעתו - אין אלו הגהות של תיקון הנוסח, אלא של מחלוקת על הנוסח.


האם כוונתך לומר כך? צודק לוצאטי שאין טעם להוציא את נוסחת הגר"א כי לא היתה כוונת הגר"א לשנות את נוסח התוספתא אלא לציין שנוסחת הבבלי שונה והיא העיקר, וממילא מה שצריך לעשות היא מה שעשה הגר"א עצמו לציין בצד. כי הוא עניין של לימוד וכעין הציונים שמציינים שבירושלמי גרס אחרת שאין הכוונה לתקן אלא ליידע. ולא שינויי נוסחאות במובן המקובל היום. לא צודק לוצאטי לפי זה בתמיהתו על הגר"א (מעבר לסגנון וגסות הרוח) אלא הטענה היא על הבנת כוונתו.


עקרונית כן. אבל הדברים מתייחסים רק להגהות שהגיה הגר"א ע"פ הבבלי, וגם זה במקום שאכן ברור שיש כאן שתי שיטות שונות ולא באמת ט"ס, כך שמבחינה מעשית כמובן שהדרך הנכונה היא להדפיס את הגהות הגר"א במלואן, אבל לענ"ד זו צריכה להיות ההתייחסות הנכונה להגהות הללו.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ב' ספטמבר 01, 2014 8:34 pm
על ידי מלח הארץ
כשלמדתי פעם שביעית עם ר"ש שמתי לב שהגהות הגר"א הם תיקון נוסח הירושלמי באופן אחר מגירסת הר"ש כך שכאשר קוראים לפי הגהתו דברי הר"ש הופכים ללא מובנים בעליל, כלומר שהגר"א יישב הירושלמי ע"י תיקון נוסחתו מה שמייתר את דברי הר"ש בביאור הירושלמי.
העולה מזאת הוא שהגר"א רשם לעצמו בספרו את דעתו, והתלמידים שהדפיסו את הגהותיו שגו שגיאה חמורה בכך שהכניסו לר"ש הגהות הבאות לחלוק על הר"ש.
[ומסתבר שגם ההגהות על התוספתא הם רשימות שרשם לעצמו ולא כיוון שידפיסום כאילו אין מקום לנוסח התוספתא עצמו שהוא אוצר בלום לדעות המנוגדות לדעת הבבלי]

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: א' ספטמבר 07, 2014 9:15 pm
על ידי יתר10
על סתירה בין הגהות הגר"א לתלמוד להגהותיו על התוספתא דק"ס מס' תענית יט ע"ב ההערה מתחילה בסוף העמוד הקודם

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' אוקטובר 14, 2015 9:49 pm
על ידי ישראליק
הנה הודות להשי"ת יצא לאור ששה סדרי תוספתא בדפוס מנוקד יפה ומהודרת, מצורף פה הלינק.
http://www.breslevcity.co.il/%D7%91%D7% ... 7%9C%D7%91

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' אוקטובר 14, 2015 10:19 pm
על ידי צונאמי

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ב' יוני 20, 2016 5:21 pm
על ידי עומק הפשט
האם יש תוספתא ערוכה כמו משנה סדורה אבל עם הגרסאות של ר' שאול ליברמן?

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ב' יוני 20, 2016 7:31 pm
על ידי ישראליק
עוד לא

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ב' יוני 20, 2016 7:41 pm
על ידי ישראל אליהו
חשבונות רבים כתב:"אני יודע לקלף בננות יותר טוב ממך" אמר הקוף לבן האדם..."

אני מוחה על הלשון המחצופת והמזלזלת שננקטת בפורום לאחרונה כלפי עירין וקדישין, ואני מבקש ממנהלי הפורום להבהיר את צורת הכתיבה הנאותה מכאן ולהבא בצורה ברורה.

הודעתך נסתרת מרישא לסיפא.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ב' יוני 20, 2016 8:18 pm
על ידי השואל מרבו
מלח הארץ כתב:כשלמדתי פעם שביעית עם ר"ש שמתי לב שהגהות הגר"א הם תיקון נוסח הירושלמי באופן אחר מגירסת הר"ש כך שכאשר קוראים לפי הגהתו דברי הר"ש הופכים ללא מובנים בעליל, כלומר שהגר"א יישב הירושלמי ע"י תיקון נוסחתו מה שמייתר את דברי הר"ש בביאור הירושלמי.
העולה מזאת הוא שהגר"א רשם לעצמו בספרו את דעתו, והתלמידים שהדפיסו את הגהותיו שגו שגיאה חמורה בכך שהכניסו לר"ש הגהות הבאות לחלוק על הר"ש.
[ומסתבר שגם ההגהות על התוספתא הם רשימות שרשם לעצמו ולא כיוון שידפיסום כאילו אין מקום לנוסח התוספתא עצמו שהוא אוצר בלום לדעות המנוגדות לדעת הבבלי]


זכור לי שראיתי בספר "דרכי שמואל" עמ"ס אהלות (להגר"ש אוריעבאך) שכתב - כמדומה בשם החזו"א - שאין כוונת הגר"א להגיה לשון הר"ש אלא לכתוב את דעתו. לצערי אני לא מצליח למצוא את זה.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ג' יוני 21, 2016 6:03 am
על ידי לוצאטי
גם אני בתחילה סברתי שכוונת הגר"א להודיע שיש נוסח אחר בתלמוד בבלי וכד', אבל יש לו הרבה הגהות לשוניות שאינן מוסברות ע"י כך. כגון 'כשמועו' שמתקן ל'כמשמעו'.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ג' יוני 21, 2016 8:59 am
על ידי בברכה המשולשת
הא והא איתא, הכל לפי עניין

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' דצמבר 28, 2017 7:45 pm
על ידי ישראליק
היום מתחילים מחזור השמונה עשר בלימוד תוספתא - פרק ליום

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 24, 2018 12:29 am
על ידי בן עזאי
עומק הפשט כתב:האם יש תוספתא ערוכה כמו משנה סדורה אבל עם הגרסאות של ר' שאול ליברמן?

עובדים על זה
הנה דוגמא:

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 24, 2018 10:46 pm
על ידי עומק הפשט
בן עזאי כתב:
עומק הפשט כתב:האם יש תוספתא ערוכה כמו משנה סדורה אבל עם הגרסאות של ר' שאול ליברמן?

עובדים על זה
הנה דוגמא:

יישר כחכם.
בבקשה תעלה עדכונים על פרוייקט הזה מדי פעם.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 24, 2018 10:53 pm
על ידי ישראליק
בן עזאי כתב:
עומק הפשט כתב:האם יש תוספתא ערוכה כמו משנה סדורה אבל עם הגרסאות של ר' שאול ליברמן?

עובדים על זה
הנה דוגמא:


יישר כח.

מהדורה/א זו יהי' מנוקד?

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' ינואר 25, 2018 12:36 pm
על ידי תוכן
צופר הנעמתי כתב:גם אני מצטרף למחאה על צורת ההתבטאות.
לגופו של ענין,
לוצאטי כתב:שיטת ההגהות ע"פ הבבלי תמוהה, שכן בבבלי עצמו יש נוסחאות שונות - תניא הכי ותניא אידך. וגם התוספתא בגדר תניא אידך.

פשוט שהגהותיו של גר"א ע"פ הבבלי אינם תיקון הנוסח אלא תיקון השיטה. במילים אחרות, אין הכוונה שיש ט"ס פשוטה בתוספתא והנוסח היחיד הוא כנוסח הבבלי, אלא כוונת הגר"א לתקן את הברייתא ע"פ שיטת הבבלי שהיא השיטה העיקרית. הגהות אלו דינם ככמה מהגהות הגר"א על הר"ש למשל שבהם הגר"א מוחק את דברי הר"ש וכותב במקומה את דעתו - אין אלו הגהות של תיקון הנוסח, אלא של מחלוקת על הנוסח.


יש לבדוק את כת"י הגר"א במקום שנשאר ממנו, ולבדוק איך באמת הגיה, אם זה בהעברת קו או בציון גרידא. כי לכאורה לפי צורתה הגרפית של ההגהה, כך אפשר לדעת מה היתה כוונתו. בינתיים יש לציין לדברי המגיה בדפוס וילנא, כנראה ר' שלמה הכהן, יבמות כ' ב' בהגהות הגר"א.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ש' ינואר 27, 2018 10:56 pm
על ידי בן עזאי
ישראליק כתב:
בן עזאי כתב:
עומק הפשט כתב:האם יש תוספתא ערוכה כמו משנה סדורה אבל עם הגרסאות של ר' שאול ליברמן?

עובדים על זה
הנה דוגמא:


יישר כח.

מהדורה/א זו יהי' מנוקד?


בשלב ראשוני לא, אולי בהמשך.
מה שמיוחד בתוספתא זו מלבד הגירסאות, הוא ההבאה של המשנה עליו 'מוסב' התוספתא, אשתדל להעלות דוגמא בהמשך.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' ינואר 17, 2019 3:29 am
על ידי ישראליק
בעזר א-ל חי, בשבת הבאה (י"ג שבט) מתחילים מחזור התשעה עשר בלימוד תוספתא - פרק ליום

לרגל התחלת המחזור מצו"ב תוספתא על מסכת ברכות עם פירוש בהיר ונעים, מנוקד וקל להבין - בשם "תוספות קדושה" יכונה

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 30, 2019 12:04 pm
על ידי פלוריש
ישראליק כתב:בעזר א-ל חי, בשבת הבאה (י"ג שבט) מתחילים מחזור התשעה עשר בלימוד תוספתא - פרק ליום

לרגל התחלת המחזור מצו"ב תוספתא על מסכת ברכות עם פירוש בהיר ונעים, מנוקד וקל להבין - בשם "תוספות קדושה" יכונה

הביאור אכן בהיר ונעים. יישר כח.
לענ"ד הפירוש ארוך מדי ומסביר גם דברים מובנים (אולי הפירוש מיועד לאנשים שאינם חברי בית המדרש, אבל למה להם להתחיל מהתוספתא?), וחסרים בו מקורות.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 30, 2019 12:27 pm
על ידי תם מה הוא אומר
לוצאטי כתב:הגר"א אמנם חכם מופלג היה וכיוון בהרבה מקומות לנוסח או לרעיון שיש בכ"י, וגם הגיה לעתים ע"פ נוסחאות שמצא בראשונים. אך אין זה הכלל.

היה לגר"א הרבה כ"י, וייתכן שהרבה מהגהותיו ע"פ כ"י.
האם אין את כ"י הגר"א לבדוק כיצד נעשו הגהותיו?

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 30, 2019 12:27 pm
על ידי תם מה הוא אומר
יתר10 כתב:על סתירה בין הגהות הגר"א לתלמוד להגהותיו על התוספתא דק"ס מס' תענית יט ע"ב ההערה מתחילה בסוף העמוד הקודם

ההגהות לתלמוד יותר מוסמכות, לא?

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 30, 2019 12:28 pm
על ידי תם מה הוא אומר
השואל מרבו כתב:
מלח הארץ כתב:כשלמדתי פעם שביעית עם ר"ש שמתי לב שהגהות הגר"א הם תיקון נוסח הירושלמי באופן אחר מגירסת הר"ש כך שכאשר קוראים לפי הגהתו דברי הר"ש הופכים ללא מובנים בעליל, כלומר שהגר"א יישב הירושלמי ע"י תיקון נוסחתו מה שמייתר את דברי הר"ש בביאור הירושלמי.
העולה מזאת הוא שהגר"א רשם לעצמו בספרו את דעתו, והתלמידים שהדפיסו את הגהותיו שגו שגיאה חמורה בכך שהכניסו לר"ש הגהות הבאות לחלוק על הר"ש.
[ומסתבר שגם ההגהות על התוספתא הם רשימות שרשם לעצמו ולא כיוון שידפיסום כאילו אין מקום לנוסח התוספתא עצמו שהוא אוצר בלום לדעות המנוגדות לדעת הבבלי]


זכור לי שראיתי בספר "דרכי שמואל" עמ"ס אהלות (להגר"ש אוריעבאך) שכתב - כמדומה בשם החזו"א - שאין כוונת הגר"א להגיה לשון הר"ש אלא לכתוב את דעתו. לצערי אני לא מצליח למצוא את זה.


יש מוצא?

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 30, 2019 3:02 pm
על ידי לוצאטי
תם מה הוא אומר כתב:
לוצאטי כתב:הגר"א אמנם חכם מופלג היה וכיוון בהרבה מקומות לנוסח או לרעיון שיש בכ"י, וגם הגיה לעתים ע"פ נוסחאות שמצא בראשונים. אך אין זה הכלל.

היה לגר"א הרבה כ"י, וייתכן שהרבה מהגהותיו ע"פ כ"י.
האם אין את כ"י הגר"א לבדוק כיצד נעשו הגהותיו?

למיטב ידיעתי זו הנחה חסרת בסיס. לא ידועים כמעט או בכלל כ"י שהיו שייכים לגר"א. יש מקומות שבהם כל כה"י שבידינו מנוגדים לגרסתו, כגון בגיטין ז ב.
מכה"י של ההגהות אי אפשר ללמוד כמעט כלום על המקורות שעל פיהם הגיה. ברור שהרבה הגהות הן מסברא וכבר עמד על כך המלבי"ם בכמה מקומות בביאורו.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ד' ינואר 30, 2019 3:58 pm
על ידי ישראליק
ישראליק כתב:בעזר א-ל חי, בשבת הבאה (י"ג שבט) מתחילים מחזור התשעה עשר בלימוד תוספתא - פרק ליום

לרגל התחלת המחזור מצו"ב תוספתא על מסכת ברכות עם פירוש בהיר ונעים, מנוקד וקל להבין - בשם "תוספות קדושה" יכונה


מצו"ב תוספתא מסכת "פאה" עם פירוש תוספות קדושה.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: א' אוקטובר 27, 2019 9:58 pm
על ידי גבול ים
תם מה הוא אומר כתב:זכור לי שראיתי בספר "דרכי שמואל" עמ"ס אהלות (להגר"ש אוריעבאך) שכתב - כמדומה בשם החזו"א - שאין כוונת הגר"א להגיה לשון הר"ש אלא לכתוב את דעתו. לצערי אני לא מצליח למצוא את זה.


יש מוצא?[/quote]
חזו"א כלים סי' יא סקי"ח ואהלות סי' כ סק"א.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: א' אוקטובר 27, 2019 10:54 pm
על ידי אב בבינה
יש לציין גם ההערה הידועה שהגר"א בגמ' ברכות ס: מוסיף לתוך ברכת אשר יצר "אפילו שעה אחת" בעוד שדעתו בביאורו לשו"ע שאין לגרוס כן. וזה עוד הוכחה שהגהות הגר"א הם ציונים לעוד נוסחאות, ולאו דווקא הכרעה.

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:36 pm
על ידי עושה חדשות
אגב הגהות הגר"א לתוספתא, ראיתי כעת -

אמונה והשגחה רבי שמואל מאלצאן.jpg
אמונה והשגחה רבי שמואל מאלצאן.jpg (104.91 KiB) נצפה 8350 פעמים

Re: תוספתא יומית - חדש

פורסם: ה' יוני 03, 2021 10:54 pm
על ידי ישראליק
התרגשות בעולם התורה עם הדפסת התוספתא.

לקראת הסיום בשבוע הבא (פרשת קורח): הגיעו למרכז ההפצה בירושלים מאות סטים מהודרים של תוספתא

שמחה אדירה לכל שוחרי התורה בכלל ולתלמידי היכל הקודש בפרט עם הדפסתו מחדש של התוספתא בסטים מהודרים של 3 כרכים על כל הששה סדרים, פעם הקודמת שהודפס התוספתא היה לפני 6 שנים, במהלך השנים האחרונות כאשר אזלו כל הסטים, גדל הביקוש לסט המהודר, ותלמידי היכל הקודש הלומדים בכל יום את הבי"ת נצחי הכולל פרק תוספתא בכל יום למדו לבנתיים בחוברות השבועיות, וכעת רבה השמחה עם ההדפסה המחודשת של הספרים, הצפי הוא שמאות הסטים ילקחו כבר בשבועות הקרובים.

ניתן להשיג את הספרים במרכז ההפצה בירושלים ובטלפון: 052-7644-664

היכונו למעמד הסיום הגדול בירושלים ובקבר רבי חייא בטבריה.