עמוד 1 מתוך 1

בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 7:15 pm
על ידי אוצר החכמה
כתב אמש מנהלנו איש ספר:
לידע ולהודיע שעל דעת מייסדי מקום זה, עיקרו ותכליתו לבוא לעזר חכמים, לבאר ולברר ולמצוא מוצא ופשר, איש לרעהו יעזורו, ומנהון תרווח שמעתתא ויתקלס עילאה. והכל בלשון חכמים, וברצינות ואחריות המאפיינת כתיבת בני תורה ות"ח. ומכלל הן אתה שומע לאו. באופן שאם לא יבוא מקום זה לתכליתו ולמגמתו, הרי שאין לאיש ענין להחזיק בו ולשאת באחריות דברי הכותבים בו.

פנו אלינו כמה מבאי בית מדרש זה, והעידו על רוב התועלת שנמשכה להם מכמה מן הדיונים כאן, וטענתם בפיהם, מפני מה נאבד פנת יקרת זו מפני השוטים, אכן עין רואה שלעיתים קרובות טובעים ד"ת ומילי דחכמה הבאים בכאן, ביון מצולה של דברים פחותים של מה בכך, ולעיתים גם דברי שטות שחוק וקלות ראש. אי לכך הוחלט כי מכאן ואילך, כל כתיבה שלא תתאים לאופי המקום, תמחק לאלתר ללא שיהוי. והיה ומגמה זו תביא לדעיכת המקום עד סגירתו, אות היא כי לא עלה חפצנו בטוב, ויפה איפוא השתיקה.

יה"ר שלא נכשל ולא יכשלו בנו וישמחו בנו חברינו.
גמח"ט וכט"ס

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 7:37 pm
על ידי חיים
אוצר החכמה כתב:אכן עין רואה שלעיתים קרובות טובעים ד"ת ומילי דחכמה הבאים בכאן, ביון מצולה של דברים פחותים של מה בכך, ולעיתים גם דברי שטות שחוק וקלות ראש.

נראה שעיקר הדגש צריך להיות על דברים שהם לשם קנטור בעלמא.
ודוגמאות לא חסרות...

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 7:43 pm
על ידי חכם באשי
חיים כתב:
אוצר החכמה כתב:אכן עין רואה שלעיתים קרובות טובעים ד"ת ומילי דחכמה הבאים בכאן, ביון מצולה של דברים פחותים של מה בכך, ולעיתים גם דברי שטות שחוק וקלות ראש.

נראה שעיקר הדגש צריך להיות על דברים שהם לשם קנטור בעלמא.
ודוגמאות לא חסרות...


גם אני מסכים לדברי ר' חיים,
צריך להזהר מלהגדיר כל מילתא דבדיחותא כ"דברי שטות שחוק וקלות ראש".
אולי מורינו אוצר החכמה הוא באווירת הימים הנוראים, ואשרי לו, אולם מחיקה של כל דבר שיש בו קורטוב שחוק - תבריח את מרבית המשתתפים, גם הטובים שבהם. וחבל.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 7:53 pm
על ידי המעיין
כידוע מהגמרא בתענית גבי שוקא דבי לף אינשי דבדיחי יכולים להיות בני עוה"ב
לכן צריך להבחין היטיב בין הומור חיובי לבין ליצנות וביזוי

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:16 pm
על ידי זקן ששכח
המעיין כתב:כידוע מהגמרא בתענית גבי שוקא דבי לף אינשי דבדיחי יכולים להיות בני עוה"ב
לכן צריך להבחין היטיב בין הומור חיובי לבין ליצנות וביזוי

ומענין לענין:
כידוע מנהג ישראל לעסוק בשמחת חתן וכלה אף בדברי ליצנות.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:24 pm
על ידי צוציק
כמובן שמותר להתבדח, אבל השאלה העיתוי.
כמו שברור לכל בר בי רב, שמי שכותב ספר חידושים על הש"ס, לא יכתוב בתוכו דברי ליצנות והומור, למרות שיש בזה משום שמחת הלומדים. כך בפורום רציני זה שכל מהותו הוא לדברי תורה ומילי דחכמה, אין ראוי להכניס בו בדיחות, ליצנות והומור, ובפרט הומור גרוע.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:40 pm
על ידי איש_ספר
צוציק כתב:כמובן שמותר להתבדח, אבל השאלה העיתוי.
כמו שברור לכל בר בי רב, שמי שכותב ספר חידושים על הש"ס, לא יכתוב בתוכו דברי ליצנות והומור, למרות שיש בזה משום שמחת הלומדים. כך בפורום רציני זה שכל מהותו הוא לדברי תורה ומילי דחכמה, אין ראוי להכניס בו בדיחות, ליצנות והומור, ובפרט הומור גרוע.


העיתוי ובעיקר המקום.

ידוע מליצת הרה"ק ר"ב ממעזבוז', דרוש נוי ואולמי.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:43 pm
על ידי חכם באשי
איש_ספר כתב:ידוע מליצת הרה"ק ר"ב ממעזבוז', דרוש נוי ואולמי.


איני יודע,
פרש, בבקשה, דבריך.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:47 pm
על ידי סענדער
גם יש הבדל בין ליצנות ל'לימוד בחיוך', שהאחרון אולי ב'סדר א' אינו מתאים , אבל בפורום ניתן להקל.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:50 pm
על ידי סמ''ק
חכם באשי כתב:
איש_ספר כתב:ידוע מליצת הרה"ק ר"ב ממעזבוז', דרוש נוי ואולמי.

איני יודע,
פרש, בבקשה, דבריך.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:58 pm
על ידי המעיין
בעניין ההומור נראה לי שהדוגמה המתאימה היא מעין הא דתחילת כיצד הרגל
במילים אחרות מותר בתחילת הלימוד לומר משפט בחיוך אבל חיוך שמעלה חיוך גם על פני השומע.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 9:07 pm
על ידי איש_ספר
הרבה דברים חשובים, בריאים, מועילים, יסודתם בהררי קודש. אבל בכ"ז לא מתאימים למקום וסגולתם בדוקה ומנוסה להחריבו.
אני ראיתי במקום אחר בשם ר' ברוך, לפני שהינך מדבר דרוש את המקום, הנוה, ובאם לא תמצאם מתאימים, אולמי.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ה' ספטמבר 16, 2010 1:19 am
על ידי בר אוריין תנינא
המעיין כתב:בעניין ההומור נראה לי שהדוגמה המתאימה היא מעין הא דתחילת כיצד הרגל
במילים אחרות מותר בתחילת הלימוד לומר משפט בחיוך אבל חיוך שמעלה חיוך גם על פני השומע.


באר נא למה כוונתך?

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ה' ספטמבר 16, 2010 8:46 am
על ידי אוצר החכמה
ב"ק יז ב הוה קמהדר ליה בבדיחותא

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ה' ספטמבר 16, 2010 9:31 am
על ידי ווונדערלעך
ואי אפשר להמנע מהביא דברי המהר"ץ חיות ז"ל:

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ה' ספטמבר 16, 2010 9:38 am
על ידי סענדער
כלומר ש'אלו ואלו דא''ח ובלבד שיכוון ליבו לשמים'.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ה' ספטמבר 16, 2010 6:58 pm
על ידי יאיר
לגבי סוף דברי המהר"ץ חיות, תמיד הבנתי שכוונת הגמ' שאסור למלאות שחוק פיו דהיינו לשחוק בפה מלא אך לכאו' פשיטא (ויעידו על כך אלפי האנשים החרדים לדבר ה' וכל הגדולים במשך כל הדורות) שמותר לשחוק בחצי פה..

ומימלא רש"י מיושב שפיר..

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ד' ספטמבר 29, 2010 2:43 pm
על ידי אלי בנאי
דיון מעניין פורה שיביא גם ליצירתיות.
אני חדש בפורום ועד עכשיו יש הרבה דברים, טכניים וגם דיוניים
שאני ממש לא מבין איך הם אצים ורצים. אבל שחוק ואפילו קלות ראש,
לדעתי שימחקו לאלתר, חלילה אם יש חשש להלבנת פנים ח"ו.
אין בכלל ספק שהרבה מאוד יידע מתגלה באתר וחבל בכלל לחשוב
על כיוון של סגירה או על יד.
כבר הבעתי את מחשבתי על הופעה העילום שם או כינויים.
שוב, בפורום מסוג זה, כבוד גדול להופיע בשם מלא כולל טלפון לשאלות
כולל מייל פרטי להתכתבות אישית.
על כולם הברכה
אחד שנהנה מאוד ולוקח את שצריך וממלא את התיק האישי.
חד שמח
אלי בנאי
קיבוץ להב - זמני

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ה' ספטמבר 30, 2010 10:05 pm
על ידי yankev
אלי בנאי כתב:כבר הבעתי את מחשבתי על הופעה העילום שם או כינויים.
שוב, בפורום מסוג זה, כבוד גדול להופיע בשם מלא כולל טלפון לשאלות
כולל מייל פרטי להתכתבות אישית.
על כולם הברכה
אחד שנהנה מאוד ולוקח את שצריך וממלא את התיק האישי.
חד שמח
אלי בנאי
קיבוץ להב - זמני


עלית לקרתא נהוג בנימוסה...
מנהג ירושלים ובני ברק וכיו"ב להצטנע... וחוששים שאם יגידו דבר חידוש- שלא יכשלו בגאוה ח"ו ע"י שיפארו את שמם ויאמרו כי הם שאמרו את החידוש, ולפיכך הם מצטנעים. אשריהם ישראל! ודי לחכימא.

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 12:47 am
על ידי זקן ששכח
yankev כתב:עלית לקרתא נהוג בנימוסה...
מנהג ירושלים ובני ברק וכיו"ב להצטנע... וחוששים שאם יגידו דבר חידוש- שלא יכשלו בגאוה ח"ו ע"י שיפארו את שמם ויאמרו כי הם שאמרו את החידוש, ולפיכך הם מצטנעים. אשריהם ישראל! ודי לחכימא.

...!!!

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 11:21 am
על ידי אוצר החכמה
זה מזכיר לי מה שאמר לי פעם ת"ח אחד
שים לב לכל אותם המחקים את החזו"א ולא כותבים את שמם על ספריהם מחמת ענווה , כנראה שהם בטוחים שהספר שלהם הוא לפחות חזו"א ולו רק יוודע שהם חיברו את הספר הנפלא הזה...

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 12:29 pm
על ידי אלי בנאי
אני לא יודע לעשות הדבקות, אך אם נלך קצת אחורה
נראה שכבר התקבלו התשובות על בני ברק וירושלים
וגם על הת"ח. טוב מאוד שחוזרים על כך ונלמד מהדבר.
לפי פתיחת האשכול מדובר על תשובות שאינן הולמות,
(לא צניעות ולא תלמידי חכמים), כנראה שהדברים כ"כ חמורים
שהאוצר מוחק ואף הרחיק למחשבות דילול ואולי גם ח"ו סגירה.
(כך הבנתי), עם כל הכבוד לחכמי ירושלים ובני ברק וצניעותם,
וגם לתלמדי החכמים, אם נדבר בשמות, נצא נשכרים.
בכל מקרה אני שמח להיות אני ואף גאה בזה.
אלי בנאי
שבת שלום
תודה על הסבלנות

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 12:32 pm
על ידי סענדער
אלי בנאי כתב:אני לא יודע לעשות הדבקות, אך אם נלך קצת אחורה
נראה שכבר התקבלו התשובות על בני ברק וירושלים
וגם על הת"ח. טוב מאוד שחוזרים על כך ונלמד מהדבר.
לפי פתיחת האשכול מדובר על תשובות שאינן הולמות,
(לא צניעות ולא תלמידי חכמים), כנראה שהדברים כ"כ חמורים
שהאוצר מוחק ואף הרחיק למחשבות דילול ואולי גם ח"ו סגירה.
(כך הבנתי), עם כל הכבוד לחכמי ירושלים ובני ברק וצניעותם,
וגם לתלמדי החכמים, אם נדבר בשמות, נצא נשכרים.
בכל מקרה אני שמח להיות אני ואף גאה בזה.
אלי בנאי
שבת שלום
תודה על הסבלנות

תן הוכחה שאתה הוא אתה ולא תחפושת!

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 1:55 pm
על ידי אלי בנאי
סענדער שלום רב
אלי בנאי
00007381-7
08-9913556
054-4978989
elibanai@zahav.net.il
פרסי, עיניים כחולות, נעלים 44, חולצה L
ט"ו בשבט מזמן (63). (פרשת בשלח).
מה עוד חסר ואני רץ להשלים.
תודה רבה
ולהשתמע
אתה מוזמן להתקשר או לשלוח לי מייל
תשובה מנומסת מובטחת.
שבת מבורכת

Re: בין כסה לעשור השלכנו רוע שאור - הודעה חשובה

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 4:52 pm
על ידי yankev
אלי בנאי כתב:אני לא יודע לעשות הדבקות, אך אם נלך קצת אחורה
נראה שכבר התקבלו התשובות על בני ברק וירושלים
וגם על הת"ח. טוב מאוד שחוזרים על כך ונלמד מהדבר.
לפי פתיחת האשכול מדובר על תשובות שאינן הולמות,
(לא צניעות ולא תלמידי חכמים), כנראה שהדברים כ"כ חמורים
שהאוצר מוחק ואף הרחיק למחשבות דילול ואולי גם ח"ו סגירה.
(כך הבנתי), עם כל הכבוד לחכמי ירושלים ובני ברק וצניעותם,
וגם לתלמדי החכמים, אם נדבר בשמות, נצא נשכרים.
בכל מקרה אני שמח להיות אני ואף גאה בזה.אלי בנאי
שבת שלום
תודה על הסבלנות


לא התכוונתי במה שכתבתי (לעיל), ללמד קטגוריא על אלו שמזדהים בשמם, פשוט באתי לומר שאלו ואלו דברי אלהים חיים.
וצריך להסתכל גם על אלו וגם על אלו בעין טובה- כל אחד והחבילה שלו.
לא דומה מי שדר בירושלים וב"ב וכיו"ב למי שדר בקיבוץ להב. כל אחד ומטענו בידו, ואחד המרבה בפרטים ואחד הממעיט ובלבד שיכוין לבו לשמים. וד"ל.