עמוד 1 מתוך 1

שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ב' ספטמבר 22, 2014 1:53 pm
על ידי סכינא חריפא
האם היה כדבר הזה שהריב"ש היה תחת שמד ואונס של התנצרות? כך שמעתי ולא מצאתי עדיין מקורו.

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ב' ספטמבר 22, 2014 2:20 pm
על ידי איש_ספר
גזירת קנ"א.

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ב' ספטמבר 22, 2014 2:21 pm
על ידי סכינא חריפא
הריב"ש עצמו?

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ב' ספטמבר 22, 2014 4:16 pm
על ידי בברכה המשולשת
בודאי (כמו כל מי שהי אז בספרד), ולכן הוא (ועוד רבים מיהודי ספרד) ברח למשם והגיע בסוף לאלג'יר

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ג' ספטמבר 30, 2014 3:57 pm
על ידי כנסת ישראל
נדפס פעם מאמר בנושא (בתרגום מספרדית) של ריירה ז'אומה [או משהו דומה] "לתולדות הריב"ש בגזירות קנ"א" והמסקנות שם צ"ע.

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ד' אוקטובר 01, 2014 9:05 am
על ידי סכינא חריפא
כנסת ישראל כתב:נדפס פעם מאמר בנושא (בתרגום מספרדית) של ריירה ז'אומה [או משהו דומה] "לתולדות הריב"ש בגזירות קנ"א" והמסקנות שם צ"ע.
זה מה שחיפשתי, אולי כת"ר יכול לקשר אותי עם זה

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ג' יוני 15, 2021 9:03 pm
על ידי פולסברג
מה דעת החכמים דהיום, האם הריב''ש באמת הוטבל לנצרות? המסמכים אמיתיים ומוכרחים?

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ג' יוני 15, 2021 9:46 pm
על ידי עדיאל ברויאר
סכינא חריפא כתב:
כנסת ישראל כתב:נדפס פעם מאמר בנושא (בתרגום מספרדית) של ריירה ז'אומה [או משהו דומה] "לתולדות הריב"ש בגזירות קנ"א" והמסקנות שם צ"ע.
זה מה שחיפשתי, אולי כת"ר יכול לקשר אותי עם זה


ז' ריירה, ספונות, יז (תשמ"ג), עמ' 20-11

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ג' יוני 15, 2021 10:44 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
נכתב על זה גם בספר שיצא לאור על הריב"ש לאחרונה.

Re: שעת השמד בדורו של הריב"ש

פורסם: ד' יוני 16, 2021 12:00 am
על ידי שמש
לפני כשלוש שנים בערך פורסמה ב'קולמוס' כתבה על הריב"ש בה הובא בקצרה באיזו מסגרת כי 'הטענה שהריב"ש התנצר היא מופרכת משום שאין לה בסיס מלבד השערה של חוקר אחד שטעה בינו לבין רב אחר' או משהו דומה. בזמנו שלחתי להם כמה הערות וביניהן את ההערה הבאה (שהושמטה על ידם כשפורסם המכתב בעיתון): "לגבי הנכתב במסגרת "הופרכה הטענה שהריב"ש היה אנוס" יש להעיר כי אין בדברים שהובאו משום 'פרכה' לטענתו (השנויה במחלוקת) של ז'אומה ריירה מאחר והוא הביא במאמרו - שאגב, תורגם לעברית ופורסם בקובץ 'ספונות' (י"ז, ירושלים תשמ"ג) הנמצא ב'אוצר החכמה' - גם מסמך המציין מפורשות את חנינתו של "נוצרי חדש שנקרא לפנים יצחק ברפת" (שם משפחתו של הריב"ש) כמו כן עצם הזכרתו של הרב דוואלנסיה מכוונת לכאורה לריב"ש שנשא בתפקיד זה. גם אם אין בכך ראיות גמורות אך גם פרכה אין כאן ... שמא מוטב היה להימנע מהעלאת נושא זה במסגרת כזו מאשר לכתוב דברים שאינם נכונים".