פסקי מהרי"ח למסכת ראש השנה, נדפסו על ידי הרב אברהם שושנה בישורון כ"ג מכתב יד פראג, מצו"ב.
פיסקאות מתוך פסקי מהרי"ח למסכת ראש השנה, בנוסח מתוקן יותר, הועתקו במרדכי ובהגהות אשרי.
הפיסקאות בפסקי מהרי"ח חתומות כדרכו:
פר"י. לפי השוואת חלק מהפיסקאות נראה שמקור הדברים מתוספות ראש השנה על הדף, שהן תוספות שאנץ.
(כמו שכתבו כאן. וכן במרדכי השלם מגילה (מכ"י אושטרייך, עמ' תרכט): 'ובפרק ראוהו בית דין (ר"ה כז.) כתב רבינו שמשון משנ"ץ וז"ל...', והוא בתוס' ר"ה שם ד"ה אבל). לפעמים אחרי החתימה
פר"י, הוסיף מהרי"ח דברים שאינם נמצאים בתוספות. ונראה שבתיבת 'פר"י' כוונתו לציין שעד כאן דברי התוספות המונחים לפניו, שמתוכן העתיק את תמצית הפסק, ומשם ואילך אלו דברי מהרי"ח עצמו.
א) פסקי מהרי"ח פרק ראוהו בית דין (סי' תתך, הובא במרדכי ר"ה שם רמז תשיג):
'ואם לאחר שנסתם מעכב התקיעה פסול... כן פר"י. מיהו צ"ע די"ל דהלכה כר' נתן דאמר במינו אפילו מעכב התקיעה כשר'.
כל ההתחלה עד תיבת 'פר"י' נמצא בתוספות שאנץ על הדף (כז: ד"ה ניקב).
ההמשך 'מיהו צ"ע...' לא נמצא בתוספות, ונראה הוספת מהרי"ח עצמו.
ב) פסקי מהרי"ח שם (סי' תתיו, הובא בהגהות אשרי פ"א סי' ז):
ובעד נעשה דיין יש ג' חילוקים... ובדיני נפשות אפילו עד הרואה אין נעשה דיין, והוא הדין לענין מכה את חבירו כדאיתא פרק החובל (ב"ק צ:). פר"י. אך פרק החובל כדפיר' שני שרי לדון עשה דווקא דיני נפשות ולא בחבלה".
כל ההתחלה עד תיבת
פר"י, נמצא בתוספות שאנץ על הדף (כו. ד"ה דרחמנא): 'ובעד נעשה דיין יש דינים חלוקים כמו שפי' בפרק ב' דכתובות [תוספות שאנץ כתובות כא: ד"ה עד]...'.
אך כל הסיום בפסקי מהרי"ח כתב יד פראג 'כדפיר' שני שרי לדון עשה' לא נמצא כלל בתוספות, וכפי שהוא לפנינו חסר פשר.
ובהגהות אשרי בדפוס (פ"א סי' ז) העתיק את לשון פסקי מהרי"ח: "...והוא הדין לענין מכה את חבירו כדמוכח פרק החובל.
פר"י. אך
בפרש"י פי' דוקא בדיני נפשות, ולא בחבלה,
מהרי"ח". וגם כאן יש ט"ס, כי התוספות (ר"ה שם, כתובות שם, ב"ק צ: ד"ה כגון) לא הזכירו כן בשם רש"י.
ומצאתי בהגהות אשרי
כתב יד פרמה 1267 משנת קי"ג, וכתב יד פריז 417 משנת ר"ך, מועתק לשון פסקי מהרי"ח בנוסח צח ומתוקן: "אך
בפרישת שירליאון פי', דדוקא בדיני נפשות ולא בחבלה,
מהרי"ח".
נמצא שבעל פסקי מהרי"ח מעיר על מחלוקת שיש בין שני מחברי התוספות ממסכת למסכת, שתחילה כתב את דברי תוספות שאנץ בר"ה כאן בחתימה 'פר"י', ושוב העיר שבפרישת שירליאון לב"ק חולק.
(ושו"ר כיוצ"ב בהגהות אשרי ב"מ (איזהו נשך סי' לד) בשם מהרי"ח: 'וכן מצאתי בפרישת ה"ר יהודה שירליאון', והובא במבוא לפסקי מהרי"ח שבת עמ' 14, ויש לצרף לשם את המובא כאן מפסקי מהרי"ח ר"ה).הלוואי בעתיד הקרוב יוציאו את ספר 'פסקי מהרי"ח' על הש"ס בכרך אחד מסודר.