עמוד 1 מתוך 1

ערב פסח כיום טוב

פורסם: ג' ינואר 27, 2015 11:53 am
על ידי שומר-הגחלת
הנני מחפש מקור לכך שדין ערב פסח מחצות והלאה כיום טוב, במצית השקל (סי' תס"ח ס"א) הביא כן מהירושלמי. ואשמח לדעת האם כתבו על כך באחרונים. וכן האם ישנם שנהגו בזמן זה במנהגי יו"ט כלבישת בגדי יו"ט, אכילת בשר וכדו'.
ייש"כ ושכמ"ה.

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ג' ינואר 27, 2015 12:01 pm
על ידי עדיאל ברויאר
כמדומני שבספר חזון עובדיה על הל' פסח יש התייחסות לעניין

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ג' ינואר 27, 2015 12:04 pm
על ידי מלך זקן וכסיל
שומר-הגחלת כתב: וכן האם ישנם שנהגו בזמן זה במנהגי יו"ט כלבישת בגדי יו"ט,
ייש"כ ושכמ"ה.

אצל הרבה מהחסידויות הולכים עם בגדי שבת מחצות

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ג' ינואר 27, 2015 1:33 pm
על ידי מה שנכון נכון
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=254
וראה בביאור הגר"א ביו"ד שצט,ג.

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ג' ינואר 27, 2015 11:38 pm
על ידי שומר-הגחלת
תודה לכל המגיבים

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ג' ינואר 27, 2015 11:41 pm
על ידי עדיאל ברויאר
עכשיו הספר חזו"ע נמצא לידי, ראה ח"א עמ' קפא ואילך, בעיקר בהערות.

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ו' ינואר 30, 2015 3:55 am
על ידי מיללער
שומר-הגחלת כתב:הנני מחפש מקור לכך שדין ערב פסח מחצות והלאה כיום טוב, במצית השקל (סי' תס"ח ס"א) הביא כן מהירושלמי. ואשמח לדעת האם כתבו על כך באחרונים. וכן האם ישנם שנהגו בזמן זה במנהגי יו"ט כלבישת בגדי יו"ט, אכילת בשר וכדו'.
ייש"כ ושכמ"ה.

תוספות בפסחים נ' בד"ה מקום שנהגו מביאים את דברי הירושלמי שטעם איסור מלאכה בער"פ הוא מדין יו"ט משום שכ"א מקריב קרבן, ומסיימים 'ונראה דאף בזה"ז דליכא הקרבה כיון שנאסר אז אסור לעולם'.

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ו' ינואר 30, 2015 6:37 am
על ידי מחולת המחנים
אולי לצרף לזה המנהג המובא בשע"ת סי' רצה ס"ק ב כשחל פסח בשב"ק שאין אומרין ויהי נועם במוצ"ש שלפניו, ועיי"ש במשנ"ב.
[מנהג זה נוגע בשנה זו, וכמדומני שמנהג ירושלים שאין אומרין, מבלי להיכנס אם אומרין ברכה מעין שבע בליל פסח שהוא פולמוס בפני עצמו].

Re: ערב פסח כיום טוב

פורסם: ג' אפריל 09, 2019 9:35 am
על ידי מעט דבש