עמוד 1 מתוך 1

וליושביו שברא במידת הרחמים. האמנם?

פורסם: א' מרץ 15, 2015 5:24 pm
על ידי הכהן
שאלני היום:
מה טעם להזכיר בברכת המאורות באיזו מידה נברא העולם? זאת בנוסף לכך שהעולם לא נברא במידת הרחמים אלא במידת הדין בשיתוף מידת הרחמים.

וענה:
"ומאיר לעולם כולו וליושביו שברא, במידת הרחמים", וזה קאי א'ומאיר' ולא א'שברא'
ומתאים עם "המאיר לארץ ולדרים עליה ברחמים".

יש מקור לכך?

Re: וליושביו שברא במידת הרחמים. האמנם?

פורסם: א' מרץ 15, 2015 6:36 pm
על ידי מה שנכון נכון
כבר דברו ע"ז, וראה בעיון תפלה שבאוצר התפלות.

Re: וליושביו שברא במידת הרחמים. האמנם?

פורסם: ב' מרץ 16, 2015 2:57 pm
על ידי ארופאי
שתוף מידת חסד עם דין, המיזוג ביניהם הוא 'רחמים', וכנודע שהוא בסוד ג' אבהן- חד"ר; חסד-אברהם, דין- יצחק, רחמים- יעקב. והרי 'עולם חסד יבנה' שמתכלית הטוב להיטיב, ושלימות ההטבה היתה לברוא במדה"ד שלא יהא נהמא דכסופא וכמו שהאריך בכ"ז החסיד לוצאטו בכ"ד ועוד בקדמונים, וכיון שראה שאין העולם מתקיים 'שיתף', ושתוף זה הוא המיזוג בין חסד ודין - רחמים. והוא ידוע ליודעים.