עמוד 1 מתוך 1

הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ה' אפריל 02, 2015 10:44 am
על ידי עם ישראל
מצורף תוכן העניינים

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ה' אפריל 02, 2015 11:00 am
על ידי עדיאל ברויאר
ייש"כ!
פסקי ר' אליהו מעכו, הם דפים חדשים מפנקס ההלכה לחכם צרפתי שעלה לארץ ישראל שהולכים ומתגלים בגניזה בשנים האחרונות. כבר לפני שנים אחדות עמד הרב יואל פרידמן על זהות המחבר במאמר באמונת עיתיך, וכעת התגלו דפים נוספים שיש בהם כדי לאשש את זיהויו ברמה גבוהה של וודאות.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ה' אפריל 02, 2015 1:01 pm
על ידי תוכן
למה כל השאר הם "הרב" בעוד שפרופסור שפיגל הוא "ר' "? האם הוא נופל מאחד מהם בתורה, בחכמה או ביראת שמים?

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ה' אפריל 02, 2015 2:09 pm
על ידי וואס
לא מדויק.
יש עוד אחד ר' - אסקוט.
עיין היטב.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ה' אפריל 02, 2015 2:49 pm
על ידי תוכן
נחמתני.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ג' אפריל 07, 2015 12:38 am
על ידי נוה הלבנון
תוכן כתב:למה כל השאר הם "הרב" בעוד שפרופסור שפיגל הוא "ר' "? האם הוא נופל מאחד מהם בתורה, בחכמה או ביראת שמים?

'הרב' אינו אמת מידה או משקל לכמות של תורה/חכמה/יראת שמים. 'הרב' בא לבטא מהות.
פרופסור ע"פ רוב זה ההיפך של המהות הזאת. תלמיד חכם ברמה זו או אחרת ע"פ רוב אם הוא לא שם הוא בכיוון.
נכון, יש ת"ח שהם רחוקים מזה, אבל פרופסורים בכיוון של המהות הזאת -ההקף הוא עוד יותר מצומצם.
אני מקווה שאתה מבין לבד שא"א להקים ועדה על כל שם האם הוא בכלל או יוצא ממנו.

כן, יש אנשים שתואר הפרופסורה מעורר בהם יראת כבוד יותר מאשר עוד סדר השגור בפיו של אברך מן השורה.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 3:41 am
על ידי עדיאל ברויאר
ישורון כרכים כב, כו-כח הועלו כעת להיברובוקס
(וכן קובץ פליטת סופרים גליון א. כמדומה שנדפס בשנת תשע"ב, או תשע"א. מאז עבר הקובץ כברת דרך משמעותית)

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 12:05 pm
על ידי תוכן
נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 12:40 pm
על ידי היא שיחתי
אולי זה הפוך, הקובץ רוצה להתפאר בכך שיש לו 'פרופסור'...

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 12:54 pm
על ידי חוקר_ומקובל
viewtopic.php?p=34259#p34259

סותרים משנתם?

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 3:35 pm
על ידי אב בבינה
עדיאל ברויאר כתב:ישורון כרכים כב, כו-כח הועלו כעת להיברובוקס
(וכן קובץ פליטת סופרים גליון א. כמדומה שנדפס בשנת תשע"ב, או תשע"א. מאז עבר הקובץ כברת דרך משמעותית)

פליטת סופרים הוחלף לקובץ חצי גיבורים

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 10:46 pm
על ידי נוה הלבנון
תוכן כתב:נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

לא כ"כ מבין מאין באת ולאן אתה הולך.
בכל מקרה אני חושב שלקחת מאמר מפרופסור ולהדפיסו בקובץ המיועד לבני תורה ועוד לתת לפרופסור את התואר " ר' ", זה אמור להיות כבוד גדול בשבילו.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 10:53 pm
על ידי עדיאל ברויאר
אב בבינה כתב:פליטת סופרים הוחלף לקובץ חצי גיבורים


לא "הוחלף", אלא "התאחד עם".

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 11:33 pm
על ידי תוכן
נוה הלבנון כתב:
תוכן כתב:נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

לא כ"כ מבין מאין באת ולאן אתה הולך.
בכל מקרה אני חושב שלקחת מאמר מפרופסור ולהדפיסו בקובץ המיועד לבני תורה ועוד לתת לפרופסור את התואר " ר' ", זה אמור להיות כבוד גדול בשבילו.


אם כל שאר הכותבים בקובץ היו ת"ח מופלגים ויר"ש מרבים, ומכניסים ד"ת מפרופסור אחד אז אה"נ לכבוד גדול יחשב לו. אבל מכיון שלמעשה כותבים רבים אינם עולים על הפרופסור לא בתורה, לא בחכמה ולא ביראה, אז למה יגרע חלקו? וכי מכיון שבעבר היה פרופסור אז מגיע לו בזיונות בפרהסיא? הרי גם אלו שכותבים שם מן הסתם גם חטאו בעבר, אז למה להם מתייחסים בסלחנות ולחטא הפרפסורה שבעבר יסורין ויוה"כ תולין אבל לא מכפרים?

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ה' אפריל 09, 2015 1:19 am
על ידי עדיאל ברויאר
מבלי להתייחס לצורה הטובה ביותר לציון התארים, רציתי רק לציין שיש מקום לחלק בין "חטא" הפרופסורה ובין החטאים של האחרים, שהוא בפרהסיה ובד"כ בעליו לא מתחרטים עליו (זאת כמובן אם אכן זהו חטא).
ואגב, לא נראה לי שהסיבה שעורכי ישורון עושים כך היא בגלל שהם רואים בפרופסורה "חטא", אלא יותר דבר מגוחך לכתוב "הרב" על אנשים שעיקר שיוכם לאקדמיה. משא"כ לאדם שעיקר שיוכו לעולם הישיבות. ושים לב שאינם מחלקים בין אברך צעיר שכותב מאמר ראשון ובין תלמידי חכמים מהשורות הראשונות בדורנו.
מלבד כל זה, לטעמי, אין טעם לדון בנושא הזה כל כך הרבה (בכלל, לאו דווקא על דרכם של עורכי ישורון).

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: א' אפריל 12, 2015 3:59 pm
על ידי נוה הלבנון
תוכן כתב:
נוה הלבנון כתב:
תוכן כתב:נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

לא כ"כ מבין מאין באת ולאן אתה הולך.
בכל מקרה אני חושב שלקחת מאמר מפרופסור ולהדפיסו בקובץ המיועד לבני תורה ועוד לתת לפרופסור את התואר " ר' ", זה אמור להיות כבוד גדול בשבילו.


אם כל שאר הכותבים בקובץ היו ת"ח מופלגים ויר"ש מרבים, ומכניסים ד"ת מפרופסור אחד אז אה"נ לכבוד גדול יחשב לו. אבל מכיון שלמעשה כותבים רבים אינם עולים על הפרופסור לא בתורה, לא בחכמה ולא ביראה, אז למה יגרע חלקו? וכי מכיון שבעבר היה פרופסור אז מגיע לו בזיונות בפרהסיא? הרי גם אלו שכותבים שם מן הסתם גם חטאו בעבר, אז למה להם מתייחסים בסלחנות ולחטא הפרפסורה שבעבר יסורין ויוה"כ תולין אבל לא מכפרים?

במטותא ממך, דומני שכבודו מקשקש.
אין כאן לא חטא ולא כפרה,
עולם האקדמיה ועולם התורה הם שני קווים מקבילים שלעולם לא יפגשו.
הנמצאים בעולמה של תורה לעולם חשובים יותר מהנמצאים בהיכלי האונברסיטאות, משכך ההתייחסות בהתאם.
הבזיונות המדוברים נולדו במוחך ועדיין שוכנים שם, שאר האנשים הפשוטים טרם זכו לחזות בביזיון כלשהוא ע"י חלוקת התארים המדוברת.

אני חושב שגם פרופסור יבין את זה.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ב' אפריל 13, 2015 3:57 pm
על ידי עשוי לנחת
כמדומני שזו דרישה נחרצת של ר' שפיגל שלא לכתוב עליו יותר מאשר ר'.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ב' אפריל 13, 2015 4:10 pm
על ידי מה שנכון נכון
עשוי לנחת כתב:כמדומני שזו דרישה נחרצת של ר' שפיגל שלא לכתוב עליו יותר מאשר ר'.

במאמריו שבמוריה, ירושתנו, אור ישראל נכתב עליו הרב.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ב' אפריל 13, 2015 4:12 pm
על ידי עשוי לנחת
מה שנכון נכון כתב:
עשוי לנחת כתב:כמדומני שזו דרישה נחרצת של ר' שפיגל שלא לכתוב עליו יותר מאשר ר'.

במוריה, ירושתנו, אור ישראל נכתב עליו הרב.

אולי הדרישה שלהם נחרצת יותר..
מי שמכיר את שפיגל, יכול להבין מה שכתבתי.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ב' אפריל 13, 2015 4:13 pm
על ידי מה שנכון נכון
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?174617&&page=6

ככלל נראה לי שכתיבת הרב בנד"ד ודומיו באה לסלק חשדות העלולים להתעורר מתואר פרופסור [למי שאינו מכיר את הכותב].

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ב' אפריל 13, 2015 4:24 pm
על ידי וירטואלי
רק להעיר שבדרך כלל הדילמה קיימת דווקא כאשר הפרופ' מפרסם מאמר עם נגיעה לתחום עיסוקו במדעי היהדות, פרופ' לביולוגיה לדוגמא שיפרסם מערכה בסוגיית תקפו כהן יתקרא בנקל 'הרב'.
והדבר מבואר כי אין החשש להדרו בתואר 'הרב' עם הגברא בעצם אלא עם כובעו כפרופ', וסרה תלונת תוכן.

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ש' אפריל 25, 2015 10:20 pm
על ידי זסבה
אם יש מי שיכול לאשר או להכחיש סיפור תמוה ומוזר שהרב ענבל בקובץ ישורון מביא על הדלקת מאורר בשבת לחלשים וחולים ח"ו. ?

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

פורסם: ש' אפריל 25, 2015 10:27 pm
על ידי אחימעץ
זסבה כתב:אם יש מי שיכול לאשר או להכחיש סיפור תמוה ומוזר שהרב ענבל בקובץ ישורון מביא על הדלקת מאורר בשבת לחלשים וחולים ח"ו. ?

הרב ענבל בכבודו ובעצמו התווכח ע"ז כאן עם גדולי הפורום -- viewtopic.php?f=17&t=17004&p=162993&hilit=#p162617