עמוד 1 מתוך 1

זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 10:09 pm
על ידי איש_ספר
קבלתי בדוא"ל את הספר המצ"ב ע"מ להכניסו לאוצר.

משנת צניעות - מיחיאל.pdf
(670.76 KiB) הורד 1244 פעמים

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 10:22 pm
על ידי קומי_אורי
טוב.....
מענין שהספר שנדפס בתרצ"ד מביא (בעמ' 13) את "נוסחת הגר"א לספרי מהדורת ירושלים תשמג".. ובהמשך (40) מצטט "חכם אחד מאופקים"..
והכי מדהים בעמ' 32 שמדבר על הפאות הנכריות של ימינו בזוהר של שחקניות וכו', והכוונה כמובן לזמן המחבר, א"כ נסתרת הטענה הידועה שלא התירו אלא את הפאות שהיו בזמנם (תרצ"ד)...
אם באמת השולח הוא אחד מכותבי כל הקונטרסים הללו, מעניין לראות שמוכנים לעשות גם מעשי זיוף מגוחכים כאלו

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 10:35 pm
על ידי בברכה המשולשת
ומצטט מאור ישראל טבת תשס"א, ומספר דברי יואל

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 10:38 pm
על ידי ישבב הסופר
כנראה הלך בעצת הרמב"ם.... זה הרי רמב"ם מפורש שדרך בני אדם להאמין לספר כזה יותר מאל ספר חדש...

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 10:49 pm
על ידי יתר10
משער הספר זה נראה יותר כפרודיה ולא כזיוף

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 11:09 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
רואים שזה פונט של מחשב ולא אותיות עתיקות באמת.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 11:12 pm
על ידי חכם באשי
אי"ס,
הספר יכנס לאוצר או לא?..

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 11:15 pm
על ידי איש_ספר
מי שיחפש את הספר (המחבר ואשתו) ימצא כתוב: הספר נמצא באוצר בגרסת פורום בלבד.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ב' יוני 22, 2015 11:17 pm
על ידי בדיעבד
הרב הזה היה בעל רוח הקודש אמיתי. שכן בספר שנדפס בתרצ"ד לאחר מותו כבר מצטט משו"ת דובב מישרים, דברי יציב, וחלקת יעקב. והוא פלאי!

אגב, רבינו מצטט כמה פעמים "חכם א' בשו"ת שלו" האם ישנו לחיבורו של החכם האלמוני הזה באוצר? ואם כן, אולי גם זה זיוף...

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 12:05 am
על ידי ישראל אליהו
"העתק - הדבק" מיב"א.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 12:34 am
על ידי הוה אמינא
וכן הביא מאגרות משה
וכן הביא משרידי אש
וכן כתב קאסטם מקורי
וכן כתב קה"צ בריברקט (???)
וכן כתב לאחרונה התפרסם סיפור בעיתונות החרדית

והזיוף כביכול לכתב ישן, שוברו בסוף כל עמוד כמעט, כי שבר את השורות בכפתור האנטר של מחשב ונוצר ע"י התוכנה מירכוז שורה זו, אף שאינו בסוף קטע. ואת עמ' 55 השאיר ריק רק עם כותרת קבועה... מה שאינו יכול לקרות בעולם לזייפן מקצועי, שיודע לסדר כאילו אינו עשוי במחשב בן זמננו...
ובכלל מי שימצא על מפת ארץ כלשהי את שם עירו שרשם על שער הספר, יקבל ק"נ אדומים...
וכמדומה שאין לכלול במי שיחפש את הספר את אשתו של המחבר, דרובא וחזקה של המתעסקים בזה אינם נשואים וד"ל.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 12:37 am
על ידי יעקב כהן
ברור ללא כל ספק שאין כאן כוונת זיוף במובן הפשוט של המילה אלא שהמחבר לא רצה לעמוד מאחורי דבריו ולכן עשה את כל ה"שמח" הזה.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 12:41 am
על ידי אוהב אוצר
האותיות שוות, רואים שזה זיוף ולכן לדעתי העניה, אין זכות לאחד כזה שיכנס ספרו בשום מקום ובשום גר'.
(אולם מי אני כלפי הגדולים שכאן)

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 12:46 am
על ידי אוהב אוצר
אחרי העיון, מדובר בליצן גמור. לי, אין הגדרה אחרת.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 12:46 am
על ידי מה שנכון נכון
איש_ספר כתב:קבלתי בדוא"ל את הספר המצ"ב ע"מ להכניסו לאוצר.

משנת צניעות - מיחיאל.pdf


כבר ישנו באוצר.

http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?169463&

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 1:40 am
על ידי נהר שלום
מה שנכון נכון כתב:
איש_ספר כתב:קבלתי בדוא"ל את הספר המצ"ב ע"מ להכניסו לאוצר.

משנת צניעות - מיחיאל.pdf


כבר ישנו באוצר.

http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?169463&

?
זה ספר אחר לגמרי

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 2:12 am
על ידי מה שנכון נכון
עיין שם ושם ודו"ק.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 3:51 am
על ידי מבית ומחוץ
אולי קצת נלעג אבל לא זיוף, כמו שכתבו יעקב כהן ויתר10.
יש באוצר החכמה, למרבה הצער, פשקוילים של ממש וספרים נלעגים ומזויפים בהרבה יותר.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 4:00 am
על ידי בדיעבד
מה שנכון נכון כתב:עיין שם ושם ודו"ק.


מה שנכון אמנם נכון.
אי אפשר להתעלם מהדמיון המוחלט והבולט שקיים בין שני החיבורים. השווה ראשי הפרקים ותמצאם כמעט זהים!
כמובן שזה לא אומר שהמחברים זהים, יתכן שהזייפן עיבד את הספר בנותן טעם עתיקות. (אכן אני צריך להודות שהוא לא הראה בזה אומנות רבה הוא משתמש במונחים חדשים כמו "ללא חולק", לשון זה לא תמצא בספרות הלכתית של שנות הצ', ועכ"פ לא כאלו שריח סאטמר נודף הימנו כמו זה.)

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 4:03 am
על ידי בדיעבד
.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 9:13 am
על ידי מה שנכון נכון
בדיעבד כתב:
מה שנכון נכון כתב:עיין שם ושם ודו"ק.

מה שנכון אמנם נכון.
אי אפשר להתעלם מהדמיון המוחלט והבולט שקיים בין שני החיבורים. השווה ראשי הפרקים ותמצאם כמעט זהים!
כמובן שזה לא אומר שהמחברים זהים, יתכן שהזייפן עיבד את הספר בנותן טעם עתיקות.

לא רק ראשי הפרקים, אלא כמעט כל הספר כולו, אות באות תיבה בתיבה, למעט שינויים קלים.
כולל הפניות [במשנ"צ] ל'מה שכתבנו בספר פלוני' הנזכר גם בזהב לבושה כחיבור נוסף של המחבר.

אגב, מחידושיו ההלכתיים: מוטב לילך בפריעת ראש גמורה מלילך בפאה נכרית.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 9:39 am
על ידי אוהב אוצר
צריך להוקיע אחד כזה.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 10:39 am
על ידי זלמניו
בדיעבד כתב:
מה שנכון נכון כתב:עיין שם ושם ודו"ק.


הוא משתמש במונחים חדשים כמו "ללא חולק", לשון זה לא תמצא בספרות הלכתית של שנות הצ', ועכ"פ לא כאלו שריח סאטמר נודף הימנו כמו זה.)

וכן "ולסיכום"....

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 10:43 am
על ידי אוהב אוצר
ואם אמת הדבר שהספר הקיים באוצר הוא של אותו מחבר כדברי 'מה שנכון', צריך להסיר גם אותו.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 12:19 pm
על ידי קומי_אורי
נראה שהוא מכנה עצמו "יחיאל"

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 1:11 pm
על ידי אנא עבדא
מבית ומחוץ כתב:אולי קצת נלעג אבל לא זיוף, כמו שכתבו יעקב כהן ויתר10.
יש באוצר החכמה, למרבה הצער, פשקוילים של ממש וספרים נלעגים ומזויפים בהרבה יותר.


לדוגמא?

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 2:47 pm
על ידי מבית ומחוץ
עדיף לא לתת מראה מקום, אבל לא חסרים קונטרסים למינהם עם התקפות אישיות כנגד רבנים וחוגים, הכתובים בדרך של פגיעה אישית, או קונטרסים של פרופוגנדה בעד או נגד חוגים מסויימים, שאפילו לא חייבים גניזה ומקומם לא יכירם בכל מקום המכבד את עצמו.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 3:26 pm
על ידי אספקלריא
מה שנכון נכון כתב:לא רק ראשי הפרקים, אלא כמעט כל הספר כולו, אות באות תיבה בתיבה, למעט שינויים קלים.
כולל הפניות [במשנ"צ] ל'מה שכתבנו בספר פלוני' הנזכר גם בזהב לבושה כחיבור נוסף של המחבר.

אגב, מחידושיו ההלכתיים: מוטב לילך בפריעת ראש גמורה מלילך בפאה נכרית.

ראה גם [במשנ"צ] עמ' 32, ב"באר הגולה" אות י"ד וט"ו, שכותב מקור לדבריו "ספר זהב לבושה".

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 3:35 pm
על ידי מה שנכון נכון
אספקלריא כתב:
מה שנכון נכון כתב:לא רק ראשי הפרקים, אלא כמעט כל הספר כולו, אות באות תיבה בתיבה, למעט שינויים קלים.
כולל הפניות [במשנ"צ] ל'מה שכתבנו בספר פלוני' הנזכר גם בזהב לבושה כחיבור נוסף של המחבר.

אגב, מחידושיו ההלכתיים: מוטב לילך בפריעת ראש גמורה מלילך בפאה נכרית.

ראה גם [במשנ"צ] עמ' 32, ב"באר הגולה" אות י"ד וט"ו, שכותב מקור לדבריו "ספר זהב לבושה".

וכ"ה בבאה"ג אותיות טז, יז, כ, כב, כד.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 3:55 pm
על ידי פרנצויז
הוה אמינא כתב:ובכלל מי שימצא על מפת ארץ כלשהי את שם עירו שרשם על שער הספר, יקבל ק"נ אדומים...

יש שם אוסף של שמות נדירים!
למחבר קוראים ר' יצחק יוסף פרידמן, ולאביו ר' ישעיה פיק, נכד הגר"א מוילנא, והוא ראש ישיבת שערי תורה. ולגבי שם העיר בה הוא אב"ד יש שתי גירסאות: אבד"ק געאלוציעין, ותוך כדי דיבור: גאלוצין. והיה מלפנים אב"ד בוריסעק אנסטרועפאן.
(ונדפס בעיר טשערנאוויץ תרצ"ד).
לפחות היה ממציא שמות שיכולים להיות נכונים!
כי עכשיו זה מזוייף מתוכו!

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 3:59 pm
על ידי מלך זקן וכסיל
המו"ל ניצח!!!
במקום לשלוח אותו לאשפוז בבית החולים החדש שנבנה בבני ברק
יושבים פה ודנים כמה הוא שקרן כמה הוא זייפן וכו'

לא רציתי לכתוב את זה בבוקר, אבל גם אני נגררתי.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 4:08 pm
על ידי פרנצויז
מלך זקן וכסיל כתב:במקום לשלוח אותו לאשפוז בבית החולים החדש שנבנה בבני ברק

למה אתה רוצה לאשפז אותו רחוק מהבית, להמבואר בשער ספרו "זהב לבושה", הכתובת שלו היא בירושלים.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 4:35 pm
על ידי לא ידען
פרנצויז כתב:למה אתה רוצה לאשפז אותו רחוק מהבית, להמבואר בשער ספרו "זהב לבושה", הכתובת שלו היא בירושלים.


אולי נבין אחת ולתמיד תופעה סוציולוגית בולטת:
הלא מדובר כאן במחלוקת הלכתית. אף אם חמורה.
מדוע מחלוקת אחת ויחידה של הפאות הנכריות מאופיינת בהשמצות רבות, בירידה על נשים, באלימות כלפיהן ברחוב (מילולית ולעיתים רחוקות גם פיזית) ברמקולים ומודעות, בשקרים וכזבים ועוד מעללים?

מדוע מצדדי התכלת בזמננו למשל וכמוהם כל בעלי ההלכות הנדירים, ואפילו 'חשמל גנרטורי בשבת' וכל כיוצא באלו, אינם מציקים לאנשים ונשים ברחוב וכותבים שבגלל חילול שבת שלהם השואה, לא פחות ממנה, התרחשה??

יש לכך רק מקבילה אחת! המצווה החשובה להשתתפות בחירות. גם שם, חרמות ואיומים, נידויים ושמתות, ארורים.

והרבי שלמה המלמד שלי מכיתה א' נענה בחיוכו ואומר: מי שצועק לא צודק.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 4:38 pm
על ידי מה שנכון נכון
המו"ל ניסה קצת לטשטש את הלשונות המורים על זמנו של הספר. למשל:
הגר"ש משאש שבזהב לבושה נהפך במשנת הצניעות לחכם מערבי אחד.
ספרי יבי"א ויחו"ד נהפכו למה שכתב אחד מגאוני גדולי הזמן [בספרו הנד"מ].
הגרב"ץ אבא שאול נהפך לחכם אחד.
סיפר לי סבי הגאון המופלג מוהר"א שריקי נהפך להעיד הגאון מהר"א שריקי.
התקלקלו על ידי האשכנזים נהפך להתקלקלו ע"י אירופא.
ועוד ועוד.

כמו"כ הושמטו שמות הרבה ספרים שי"ל סמוך לזמנינו ובמקומם נכתב 'ראיתי למי שכתב' וכדומה, אלא שגם עבודה זו נעשתה ברשלנות כפי שהובאו דוגמאות לעיל [אחדות מני רבות]. ויש עוד שאריות עריכה ברורות שנלאיתי מלכותבם.

במקומות שיש אריכות בזהב לבושה ולא הועתקו למש"צ צויין לעיין 'בספרו שבכת"י'.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 4:41 pm
על ידי לא ידען
לדעתי הענייה, פשקוויל זה מבית מדרשם של מטורפי ירושלים 'מחריבי קרתא', אינו ראוי להתייחסות.

ומנין לי כאשמה החמורה הנ"ל? אילו היה מדובר באברך יר"ש ות"ח שלמד וליבן את ההלכות והחליט שראוי לאסור ורצה לזכות את הרבים,
לא היה משקר ומרחיק עדות בכזבים ובבדיות המוציאות שם רע על כל הוויכוח ההלכתי ועל כל וויכוח הלכתי בכלל.

כפיית הלכות שונות באמצעים אלימים על רוב הציבור, צריכה להיות מוקעת מעמנו.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 4:59 pm
על ידי אספקלריא
מה שנכון נכון כתב:המו"ל ניסה קצת לטשטש את הלשונות המורים על זמנו של הספר. למשל:
הגר"ש משאש שבזהב לבושה נהפך במשנת הצניעות לחכם מערבי אחד.
ספרי יבי"א ויחו"ד נהפכו למה שכתב אחד מגאוני גדולי הזמן [בספרו הנד"מ].
הגרב"ץ אבא שאול נהפך לחכם אחד... כמו"כ הושמטו שמות הרבה ספרים שי"ל סמוך לזמנינו ...

עוד דוגמאות לשמות של זמנינו, ראה עמ' 27 הרה"ג הנאמ"ן, עמ' 39 מה שרצה הגרב"ץ, וכן מובא הרבה אגרות משה, דברי יציב, דברי יואל, ועוד. וכן ספר בשם ד"ו ?

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 5:02 pm
על ידי פרנצויז
לא ידען כתב:לדעתי הענייה, פשקוויל זה מבית מדרשם של מטורפי ירושלים 'מחריבי קרתא', אינו ראוי להתייחסות.

אינו שייך לחוגי נטורי קרתא, הוא שייך לחוג תלמידי הג"ר עובדיה יוסף זצ"ל כניכר מתוך הדברים.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 5:04 pm
על ידי מה שנכון נכון
אספקלריא כתב:
מה שנכון נכון כתב:המו"ל ניסה קצת לטשטש את הלשונות המורים על זמנו של הספר. למשל:
הגר"ש משאש שבזהב לבושה נהפך במשנת הצניעות לחכם מערבי אחד.
ספרי יבי"א ויחו"ד נהפכו למה שכתב אחד מגאוני גדולי הזמן [בספרו הנד"מ].
הגרב"ץ אבא שאול נהפך לחכם אחד... כמו"כ הושמטו שמות הרבה ספרים שי"ל סמוך לזמנינו ...

עוד דוגמאות לשמות של זמנינו, ראה עמ' 27 הרה"ג הנאמ"ן, עמ' 39 מה שרצה הגרב"ץ, וכן מובא הרבה אגרות משה, דברי יציב, דברי יואל, ועוד. וכן ספר בשם ד"ו ?

מהשואה עם הז"ל עולה כי הוא ספר דת משה וישראל.

בתחלה חשבתי שהוא ספר דת והלכה לר"מ שטרנבוך המובא בכמה מקומות בזהב לבושה, ושם מתבטא עליו בחוצפה רבה בכמה מקומות, ועלה באש'ו כי הגדיל לעשות בעמוד קעד לכנותו "דת והלכה לשטרנבוך". ובעמוד לה כתב עליו "הלזה שוטה שוטה יקרא".

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 5:06 pm
על ידי מה שנכון נכון
פרנצויז כתב:
לא ידען כתב:לדעתי הענייה, פשקוויל זה מבית מדרשם של מטורפי ירושלים 'מחריבי קרתא', אינו ראוי להתייחסות.

אינו שייך לחוגי נטורי קרתא, הוא שייך לחוג תלמידי הג"ר עובדיה יוסף זצ"ל כניכר מתוך הדברים.

כמובן. והבודק ימצא בשאר פרסומיו עוד כמה מהדברים החביבים והרגילים: היתר מכירה, זמן ר"ת במוצ"ש, חדר יחוד בחופה.

Re: זיוף נלעג

פורסם: ג' יוני 23, 2015 8:40 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
לא ידען כתב:
פרנצויז כתב:למה אתה רוצה לאשפז אותו רחוק מהבית, להמבואר בשער ספרו "זהב לבושה", הכתובת שלו היא בירושלים.


אולי נבין אחת ולתמיד תופעה סוציולוגית בולטת:
הלא מדובר כאן במחלוקת הלכתית. אף אם חמורה.
מדוע מחלוקת אחת ויחידה של הפאות הנכריות מאופיינת בהשמצות רבות, בירידה על נשים, באלימות כלפיהן ברחוב (מילולית ולעיתים רחוקות גם פיזית) ברמקולים ומודעות, בשקרים וכזבים ועוד מעללים?

מדוע מצדדי התכלת בזמננו למשל וכמוהם כל בעלי ההלכות הנדירים, ואפילו 'חשמל גנרטורי בשבת' וכל כיוצא באלו, אינם מציקים לאנשים ונשים ברחוב וכותבים שבגלל חילול שבת שלהם השואה, לא פחות ממנה, התרחשה??

יש לכך רק מקבילה אחת! המצווה החשובה להשתתפות בחירות. גם שם, חרמות ואיומים, נידויים ושמתות, ארורים.

והרבי שלמה המלמד שלי מכיתה א' נענה בחיוכו ואומר: מי שצועק לא צודק.


בוודאי התכוונת לכתוב 'יש לכך רק מקבילה אחת! האיסור הגדול והנורא של השתתפות בבחירות. גם שם, חרמות ואיומים, נידויים ושמתות, ארורים.'

ע"מ שלא יבוא אי מי לתלות את שגיונות כותב הקונטרס המדובר גם בגרע"י זצ"ל, אעידה את אשר שמעתי מאת הרב אהרן בן אדיבה (מג"ש בביהכ"נ אליהו הנביא בירושלים) שהיה נוכח בשעה ששאל מישהו את הגרע"י על כך שאשתו מתעקשת לכסות ראשה בפאה נכרית, האם עליו לגרשה (כדין עוברת על דמו"י), והוסיף שהוא מוכן לעשות ככל שיפסוק לו הרב. הגרע"י ענהו שחלילה לו מלגרשה, רק תראה להקפיד שהפאה תהיה צנועה, וד"ב.