עמוד 1 מתוך 1

תחתים שנים ושלשים תעשה

פורסם: ב' אוקטובר 11, 2010 12:13 am
על ידי סענדער
האם קומות התיבה היו מחולקות בשווה 10 לכל קומה ?

מקורות ?
------------------------------------
נראה שפרשת נח מרתקת ביותר.

Re: תחתים שנים ושלשים תעשה

פורסם: ב' אוקטובר 11, 2010 9:27 am
על ידי בן מלך
סענדער כתב:נראה שפרשת נח מרתקת ביותר.


אכן, מרתקת ביותר.
לולא דמיסתפינא מחבראי, הייתי כותב איך רואים בפרשת נח את התייחסות הראשונים מפרשי התורה אל המדע [לעומת התייחסות היראים בימינו...].
עי' בראב"ע, רמב"ן ורד"ק [בפרט ברמב"ן].

Re: תחתים שנים ושלשים תעשה

פורסם: ב' אוקטובר 11, 2010 2:07 pm
על ידי תולדות אדם
בן מלך כתב:אכן, מרתקת ביותר.
לולא דמיסתפינא מחבראי, הייתי כותב איך רואים בפרשת נח את התייחסות הראשונים מפרשי התורה אל המדע [לעומת התייחסות היראים בימינו...].
עי' בראב"ע, רמב"ן ורד"ק [בפרט ברמב"ן].

ידוע הסיפור על אחד מגדולי ישראל שנשאל ע"י המשכילים, הרי הראשונים עסקו במדע מדוע יהא אסור עלינו, ענה לו ע"פ איזהו עשיר כל שיש לו ביה"כ סמוך לשולחנו, וקשה וכי העני אינו יכול לעשות ביה"כ סמוך לשולחנו? אלא העני שיש דירה קטנה הרי כל הדירה תסריח, משא"כ העשיר יכול להרחיקו לקצה דירתו.
[אשמח אם מאן דהו יביא את מקור הסיפור]

Re: תחתים שנים ושלשים תעשה

פורסם: ב' אוקטובר 11, 2010 2:58 pm
על ידי חכם באשי
תולדות אדם כתב:[אשמח אם מאן דהו יביא את מקור הסיפור]


אני הייתי כותב: "את מקורות הסיפורים",
כי לכל סיפור מוצלח אבות רבים במקורות רבים, שכל אחד ייחס את הסיפור לרבו. ודוק.

Re: תחתים שנים ושלשים תעשה

פורסם: ב' אוקטובר 11, 2010 8:26 pm
על ידי בן מלך
תולדות אדם כתב:
בן מלך כתב:אכן, מרתקת ביותר.
לולא דמיסתפינא מחבראי, הייתי כותב איך רואים בפרשת נח את התייחסות הראשונים מפרשי התורה אל המדע [לעומת התייחסות היראים בימינו...].
עי' בראב"ע, רמב"ן ורד"ק [בפרט ברמב"ן].

ידוע הסיפור על אחד מגדולי ישראל שנשאל ע"י המשכילים, הרי הראשונים עסקו במדע מדוע יהא אסור עלינו, ענה לו ע"פ איזהו עשיר כל שיש לו ביה"כ סמוך לשולחנו, וקשה וכי העני אינו יכול לעשות ביה"כ סמוך לשולחנו? אלא העני שיש דירה קטנה הרי כל הדירה תסריח, משא"כ העשיר יכול להרחיקו לקצה דירתו.
[אשמח אם מאן דהו יביא את מקור הסיפור]

בלי להתייחס לסיפור הנ"ל [שמן הסתם התשובה שבו אינה אמיתית אלא לדחיה בעלמא של מקנטרים], לא התכוונתי ליחס החיובי ללימוד מדעים שהיה בתקופת הראשונים, אלא איך מתייחסים הראשונים כשהמדע נוגד לכאורה את דברי התורה.