עמוד 1 מתוך 1

שכינה - ה' אחרונה בשם

פורסם: א' אוגוסט 09, 2015 7:03 pm
על ידי הנאמן בפקדונו
אולי יש אי מי מחכמי הפורום דכאן, היודע מהו המקור המדויק והראשון בזוה"ק שהשכינה נרמזת בה' האחרונה שבשם הוי"ה
ייש"כ.

Re: שכינה - ה' אחרונה בשם

פורסם: א' אוגוסט 09, 2015 8:55 pm
על ידי חכם באשי
בעיית איתור מובאות בספר הזוהר ידועה, כי מרבית המחפשים אינם מכירים את מושגי הספר ואת לשונו, בשונה מהתלמודים והמדרשים.
לכך הפתרון לבדוק בספרי מפתחות מיוחדים שנכתבו על ספר הזוהר, כמו הספר הזה http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?145238&
חפש שם תחת ערך 'שכינה' או 'שם הוי"ה' וכנראה תמצא משהו.

Re: שכינה - ה' אחרונה בשם

פורסם: א' אוגוסט 09, 2015 9:07 pm
על ידי הנאמן בפקדונו
לצערי לא מצאתי שם כלום.
לא מדובר במפתח מרובה ערכים וממצה כמו הנהוג כיום.

Re: שכינה - ה' אחרונה בשם

פורסם: א' אוגוסט 09, 2015 9:17 pm
על ידי גימפעל
מידת המלכות מכונה שכינה, וכמו"כ ה"א אחרונה (ה"א תתאה) מרמזת על מידת המלכות.

Re: שכינה - ה' אחרונה בשם

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2015 1:19 am
על ידי עתניאל בן קנז
ראה זוהר ח"ג יז.

[עצם הענין, שמידת 'מלכות' היא ה' אחרונה. מובא פעמים רבות בזוה"ק. ול'מלכות' יש הרבה כינוים. ובזוהר משתמשים בכנוים שונים, כמו 'כנסת ישראל', 'ארץ תחתונה' , 'בת' או 'ברתא', וכיוצ"ב למי שמכיר קצת את ערכי הכינוים בקבלה. כך שלמעשה יש בזוה"ק מקורות רבים ומפורשים ליסוד האמור. במקור שציינתי מוזכר בפירוש 'שכינתא תתאה' עיי"ש.

Re: שכינה - ה' אחרונה בשם

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2015 8:53 am
על ידי מקורות
אין כל המלכויות שוות.

ראה מה שכתוב בפרי עץ חיים, שער הלולב, פרק ב'
"ונבאר סוד הלולב וד' מינים מה ענינם, הלא נודע, כי הוא רומז לד' אותיות הויה, והנה נודע אצלינו, כי ה' אחרונה שבשם, הוא סוד מלכות דז"א, שהיא העטרה שלו, ואינה הנוקבא ממש, כי לכן הה' דבוקה בשם, ואינה בפ"ע. אך הנוקבא, הוא אדנ"י, או אלהי"ם.

Re: שכינה - ה' אחרונה בשם

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2015 12:21 pm
על ידי עתניאל בן קנז
מקורות כתב:אין כל המלכויות שוות.

ראה מה שכתוב בפרי עץ חיים, שער הלולב, פרק ב'
"ונבאר סוד הלולב וד' מינים מה ענינם, הלא נודע, כי הוא רומז לד' אותיות הויה, והנה נודע אצלינו, כי ה' אחרונה שבשם, הוא סוד מלכות דז"א, שהיא העטרה שלו, ואינה הנוקבא ממש, כי לכן הה' דבוקה בשם, ואינה בפ"ע. אך הנוקבא, הוא אדנ"י, או אלהי"ם.


אכן.
א. לא נראה לי שהשואל התכוון לרדת לפרטים עד כדי כך. (די לו בקבלת הראשונים והרמ"ק).

ב. מה שכתבתי היה להורות שבזוה"ק מובא פעמים נוספים ענין 'ה' תתאה' או ה' בתראה' וכיוצ"ב. בכינוים שונים, כפי שציינתי, ושידע שהכל סובב על ענין אחד.