עמוד 1 מתוך 1

מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: א' אוגוסט 16, 2015 7:54 pm
על ידי רוצה ללמוד
הבעל נעלם לפני 11 חודשים...

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: א' אוגוסט 16, 2015 8:00 pm
על ידי עתניאל בן קנז
רוצה ללמוד כתב:הבעל נעלם לפני 11 חודשים...


זה בדיוק היה הסיפור שם כידוע...
אבל מדוע צריך לספר זאת לילדים?

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: א' אוגוסט 16, 2015 8:03 pm
על ידי גימפעל
צריך לפתוח אשכול מיוחד על סיפורי צדיקים שאין בהם כל תועלת.

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: א' אוגוסט 16, 2015 8:05 pm
על ידי גבול ים
עוי"ל דאישתהויי הוא דאישתאי, יבמות פ: עיי"ש.

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: א' אוגוסט 16, 2015 8:18 pm
על ידי חכם באשי
לפותח האשכול,
מדוע אינך נותן את הקרדיט למי שמגיע לו (ואתה יודע בדיוק למי הכוונה!)

ועל הריונות ממושכים,
עי' אמרות טהורות וכו' לריה"ח, במילואים שבסופו, מאמר ארוך ומקיף. (מצוי באוצר)

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: א' אוגוסט 16, 2015 9:04 pm
על ידי סגי נהור
להלכה לכאורה הוולד אינו ממזר עד י"ב חודש. ומכל מקום בסיפור המקורי הטעם ש"מוסדות הצדקה לא היו יכולים לסייע בעדה" הוא כמובן כי ראו בה אשה נואפת. וכפי הנראה כותב/ת הסיפור לא תפס/ה את הנקודה, ולכן העתיק/ה את הסיפור עבור הילדים...

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ב' אוגוסט 17, 2015 12:54 pm
על ידי רוצה ללמוד
חכם באשי כתב:לפותח האשכול,
מדוע אינך נותן את הקרדיט למי שמגיע לו (ואתה יודע בדיוק למי הכוונה!)




באמת שאיני יודע, קיבלתי מחבר במייל, שלח בבקשה אתה את הקדריט למגיע לו בשמי...

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ב' אוגוסט 17, 2015 1:11 pm
על ידי כנסת ישראל
סגי נהור כתב:כפי הנראה כותב/ת הסיפור לא תפס/ה את הנקודה, ולכן העתיק/ה את הסיפור עבור הילדים...

הכותב/ת לא תפס'ה את שלושת הנקודות, אחרי ה"ימיה קרבו ללדת..."

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ב' אוגוסט 17, 2015 6:45 pm
על ידי צונאמי
חכם באשי כתב:לפותח האשכול,
מדוע אינך נותן את הקרדיט למי שמגיע לו (ואתה יודע בדיוק למי הכוונה!)

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp? ... rum_id=771
ומשם
http://onegshabbat.blogspot.co.il/2015/ ... st_16.html
הפוך בה והפוך בה...

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ב' אוגוסט 17, 2015 6:58 pm
על ידי צונאמי
כמה דברים שליקטתי בעניין זה מהכתובות הנ"ל:

בבריסק הנהיג הרב חיים מבריסק שאת התינוקות לא ישליכו סתם (או למנזרים) אלא יניחו על מפתן ביתו והוא היה דואג להם בכל ההיבטים החל ממימון מינקת בשנה הראשונה עד לנישואין בהמשך החיים.
היו בבריסק שדווקא ראו בעין לא יפה את ההתמסרות של ר' חיים לאלו שהיו בשולי החברה והתינוקות הללו היו מכונים: 'הממזרים של הרב'...


העובדה שרב חיים ידע גם ידע שהאישה הרתה שלא מבעלה ולמרות זאת לא רק חילק לה קצת צדקה אלא הכניסה לביתו ובעצמו דאג לחגוג ולערוך ברית מילה לילוד הממזר.
אני עצמי שמעתי את הסיפור בישיבה בדרשה של ראש ישיבה מ״ממשיכי דרכו של "רב חיים״ אשר ביקש שנבין כיצד יש לנהוג בריש גלי באופן ראוי ומוסרי (ולא בטיפשות וקטנוניות בחדרי חדרים...)


לקיים דברי חז"ל:
ב-1945 ילדה ביילה האנטר את ביתה לאחר ההיריון המתועד הארוך בהיסטוריה שנמשך 375 יום.
http://community.babycenter.com/post/a2 ... n_pregnant

להלכה לכאורה הוולד אינו ממזר עד י"ב חודש. ומכל מקום בסיפור המקורי הטעם ש"מוסדות הצדקה לא היו יכולים לסייע בעדה" הוא כמובן כי ראו בה אשה נואפת. וכפי הנראה כותב/ת הסיפור לא תפס/ה את הנקודה, ולכן העתיק/ה את הסיפור עבור הילדים...

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ג' אוגוסט 18, 2015 9:53 am
על ידי טוב לי
מהיכן הציטוט של הסיפור?

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ג' אוגוסט 18, 2015 11:30 am
על ידי צונאמי
טוב לי כתב:מהיכן הציטוט של הסיפור?

עובדות והנהגות לבית בריסק.

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ג' אוגוסט 18, 2015 7:47 pm
על ידי אוצרניק
הדברים מרגשים ומבהילים. (בהנחה שהסיפור נכון).
לר' חיים לא היה שכל.
לר' חיים היה רק תורה.
אם עפ"י תורה (לא משנה אם זה גמרא, או רמב"ם או הלכה אחרת) אומרים "אישתהי" אז זה המציאות. ולא מנסים להתחכם בשאלות "אבל....." וכו'. אותו נותן התורה שציוה על דיני ממזרות הוא ציוה על דיני "אישתהי". וכל זמן שאין עדות כשרה שהאשה מרשעת הרי היא בחזקת כשרה. ולכן יש עליה את כל המצוה של והחזקת בו, ואהבת לרעך כמוך, וכו' וכו' עם כל ההידורים וכמו שר' חיים הידר בכל המצוות.

הבעיה שלנו (שאנו חושבים) שיש לנו שכל.

אחד מהפירושים של חננו מאיתך וכו', שתתן לנו שכל אמיתי של תורה, ולא להיות חכמים לבד.

Re: מעשה נורא - הולד ממזר?

פורסם: ג' אוגוסט 18, 2015 7:53 pm
על ידי עתניאל בן קנז
אוצרניק כתב:הדברים מרגשים ומבהילים. (בהנחה שהסיפור נכון).
לר' חיים לא היה שכל.
לר' חיים היה רק תורה.
אם עפ"י תורה (לא משנה אם זה גמרא, או רמב"ם או הלכה אחרת) אומרים "אישתהי" אז זה המציאות. ולא מנסים להתחכם בשאלות "אבל....." וכו'. אותו נותן התורה שציוה על דיני ממזרות הוא ציוה על דיני "אישתהי". וכל זמן שאין עדות כשרה שהאשה מרשעת הרי היא בחזקת כשרה. ולכן יש עליה את כל המצוה של והחזקת בו, ואהבת לרעך כמוך, וכו' וכו' עם כל ההידורים וכמו שר' חיים הידר בכל המצוות.

הבעיה שלנו (שאנו חושבים) שיש לנו שכל.

אחד מהפירושים של חננו מאיתך וכו', שתתן לנו שכל אמיתי של תורה, ולא להיות חכמים לבד.


חבל על ההתלהמות (למרות שהדברים נכונים כשלעצמם).
כפי הידוע ר' חיים, היה מאמץ גם ילדים פסולים בוודאי (גם בלי היתירים של 'אשתהי'). גם על ממזר יש מצות 'וחי אחיך עמך'.