בשבת קיג ע"ב
'פסיעה גסה נוטלת אחד מחמש מאות ממאור עיניו של אדם'
האם גם נסיעה ברכב נוטלת ממאור עיניו של אדם ?
בשבת קיג ע"ב
'פסיעה גסה נוטלת אחד מחמש מאות ממאור עיניו של אדם'
אוצר החכמה כתב:למה להניח שיש קשר חוץ מהרוחני סגולי? האם גם על הרפואה של קידושא דבי שימשי אתה אומר שזה משהו מלבד הרוחני סגולי? (מסתמא סתם יין לא יעזור)
מה שנכון נכון כתב:ברמב"ם דעות ה,ח לא ילך ת"ח... ולא ירוץ ברשות הרבים כמנהג משוגעים. וכתב בלח"מ דאולי מקורו מדין פסיעה גסה הנ"ל. וכתב שבתלמוד לא נתנו את טעמו של רבנו. ע"כ. [והרמב"ם כנראה לשיטתו בגישה לפירוש אגדות חז"ל, ומסתמא בסגנון כעין זה יפרש את מהדר ליה בקדושא דב"ש].
ובאמת בברכות מג: נאמר דין זה בין הנהגות הת"ח, ומשמע שאין כאן ענין סכנה לגוף כפשוטו. וכן אחי יוסף שהזהירם יוסף ע"כ בתענית י: ודאי היו בגדר ת"ח. אמנם בשבת קיג: אמרו בסתמא שפסיעה גסה אף בחול לא הותרה משום שנוטלת וכו', ומשמע בכל אדם. וי"ל.
יאיר כתב:וכבר היו דברים שבתחילה חשבו שהם סגוליים ולבסוף המדע והרפואה גילו את הקשר המדעי והרפואי.
אבא יודן כתב:עיין הסוגיה בטור או"ח רסט ומפרשים שם. ובמיוחד דברי מהרי אבוהב ש"מיד כשטועם הש"ץ הקידוש מיד יש בכאן רפואה אע"פ שלא יעשו דבר!!"
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 266 אורחים