חכם באשי כתב:לא אפנה אותך לספרות אקדמית, כי כנראה אינך מצוי בה.
אולם ראה בתורה שלמה, כרך א, עמ' 86-87 (מהאוצר), עמ' 111-112 (מהאוצר) שמסכם כמה מהשיטות.
הוד_והדר כתב:שכויח, יש לי את ספר של שלום, ולא זכרתי שיש שמה בנושא אבדוק
נוטר הכרמים כתב:כתב חכם באשי:
בתו"ש בדקת?
אתה רוצה ספרות אקדמית, הנה, עי' בספרו של ג' שלום, 'פרקי יסוד', ותרווה נחת (או צער...)
נחת או צער? אז הנה מבעל השמועה...
Re: כמות המים שהִשקו את הסוטה
על ידי חכם באשי ב ו' יוני 04, 2010 12:42 am
תודה. זה באמת מעניין.
גם מפליא, שנותנים לו להביא מקורות 'חיצוניים' (שאני "מחבב" אותם...)
הוד_והדר כתב:העיקר מה שאני מחפש מי מביא את כל השמיטות, ובאיזה נמצאים כעת ואיזה שמיטה יהיה שמיטה הבא, כי לפי ידיעתי שמיטת הרחמים כבר היה, ומצאתי בכת"י שאני עסוק בה ששמיטה העתידה הינו שמיטת הרחמים
איש_ספר כתב:ההזדקקות לחוקרים חילוניים בדברים שכאלו, סתרו של עולם ברום חביון. חרפה הוא לנו! וכלימה תכסה פנינו!
איש_ספר כתב:חשבתי שאצל חסידים יש 'קפידא' שלא להשתמש בספר של מחבר מפוגל. כנראה טעיתי.
איש_ספר כתב:חשבתי שאצל חסידים יש 'קפידא' שלא להשתמש בספר של מחבר מפוגל. כנראה טעיתי.
הוד_והדר כתב:איש_ספר כתב:חשבתי שאצל חסידים יש 'קפידא' שלא להשתמש בספר של מחבר מפוגל. כנראה טעיתי.
הרי בא סנחרב ובלבל את העולם, אצל הליטאים נמצאים דברים שמקורם אצל החסידים וכנראה כן להיפוך :-)
חיים כתב:הוד_והדר כתב:איש_ספר כתב:חשבתי שאצל חסידים יש 'קפידא' שלא להשתמש בספר של מחבר מפוגל. כנראה טעיתי.
הרי בא סנחרב ובלבל את העולם, אצל הליטאים נמצאים דברים שמקורם אצל החסידים וכנראה כן להיפוך :-)
כלומר הליטאים לומדים קבלה מפי חוקרים ואפיקורסים?
מנחם זאב צוקרמן כתב:נראה לומר בכוונת הוד והדר, שקפידא זו היא דוקא קפידא ליטאית, כידוע המשל של הגר"ח על הציונות/השכלה שהיא כבשר כשר שנתבשלה בקדירה של טריפה.
ולעיקרא דמילתא, במה נשתנתה חכמת הקבלה מחכמת הנגלה, שזו אינה נלמדת מפי כופרים מה שאין כן זו (קליפתו זרק וכו')?
אסקופא הנדרסת או הדורסת?
.מנחם זאב צוקרמן כתב:נראה לומר בכוונת הוד והדר, שקפידא זו היא דוקא קפידא ליטאית, כידוע המשל של הגר"ח על הציונות/השכלה שהיא כבשר כשר שנתבשלה בקדירה של טריפה.
ולעיקרא דמילתא, במה נשתנתה חכמת הקבלה מחכמת הנגלה, שזו אינה נלמדת מפי כופרים מה שאין כן זו (קליפתו זרק וכו')?
אסקופא הנדרסת או הדורסת?
אסקופה הנדרסת כתב:.מנחם זאב צוקרמן כתב:נראה לומר בכוונת הוד והדר, שקפידא זו היא דוקא קפידא ליטאית, כידוע המשל של הגר"ח על הציונות/השכלה שהיא כבשר כשר שנתבשלה בקדירה של טריפה.
ולעיקרא דמילתא, במה נשתנתה חכמת הקבלה מחכמת הנגלה, שזו אינה נלמדת מפי כופרים מה שאין כן זו (קליפתו זרק וכו')?
אסקופא הנדרסת או הדורסת?
אסקופה הנדרסת תחת כפות רגלי הצדיקים וחכמי האמת, והדורסת את אפרם של המינים והאפיקורסים, על במות גאוות דלותם הסרוחה אדרוך לבטח.
מנחם זאב צוקרמן כתב:אסקופה הנדרסת כתב:.מנחם זאב צוקרמן כתב:נראה לומר בכוונת הוד והדר, שקפידא זו היא דוקא קפידא ליטאית, כידוע המשל של הגר"ח על הציונות/השכלה שהיא כבשר כשר שנתבשלה בקדירה של טריפה.
ולעיקרא דמילתא, במה נשתנתה חכמת הקבלה מחכמת הנגלה, שזו אינה נלמדת מפי כופרים מה שאין כן זו (קליפתו זרק וכו')?
אסקופא הנדרסת או הדורסת?
אסקופה הנדרסת תחת כפות רגלי הצדיקים וחכמי האמת, והדורסת את אפרם של המינים והאפיקורסים, על במות גאוות דלותם הסרוחה אדרוך לבטח.
באישו של מי נשרפו?
חיים כתב:איש_ספר כתב:חשבתי שאצל חסידים יש 'קפידא' שלא להשתמש בספר של מחבר מפוגל. כנראה טעיתי.
וגם להיפך, הספה"ק הזהירו כי הלומד קבלה טרם היותו ראוי לכך, עלול הוא להגיע לידי מינות.
הדברים ק"ו כאשר גם הספר אינו ראוי...
הוד_והדר כתב:ולא ידעתי שהקורא את קשקושיו של שלום ודעימיה כבר נקרא שלומד קבלה מפי שאינו ראוי וכו'
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 536 אורחים