עמוד 1 מתוך 1

ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ב' נובמבר 02, 2015 7:58 pm
על ידי זקן ששכח
שח לי 'מנקר' תימני שרוב ספרי הניקור הידועים הם למחברים אשכנזיים.
בספרי הניקור יש, כמובן, גם פירוט כיצד מנקרים את החלק האחורי שבבהמה - דבר המעיד שגם הציבור האשכנזי היה נוהג לאכול חלק זה. ולא זו אף זו, הוא טוען בפני בפירוש שלפני ארבעה עשורים היו האשכנזים אוכלים אף חלק זה.

היש ביד מי מידע מתי ובעקבות מה פסק הציבור האשכנזי מאכילת החלק האחורי? ואולי יפנני מאן דהו לספרים או מאמרים הדנים בנושא?
ייש"כ

Re: ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ב' נובמבר 02, 2015 9:01 pm
על ידי בברכה המשולשת
היה בזה מחלוקת מנהגים בין האשכנזים- כמדומני לספר סדר הניקור הירושלמי (וכמדומני שהיו על זה חילופי אגרות בין מרנן הגרח"ע והראי"ה)

Re: ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ב' נובמבר 02, 2015 9:50 pm
על ידי יוסף משה
הנה מאמר באנגלית מד"ר. ארי זיבוטופסקי:

https://www.ou.org/torah/machshava/tzar ... _achoraim/

Re: ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ב' נובמבר 02, 2015 10:12 pm
על ידי זקן ששכח
בברכה המשולשת כתב:היה בזה מחלוקת מנהגים בין האשכנזים- כמדומני לספר סדר הניקור הירושלמי (וכמדומני שהיו על זה חילופי אגרות בין מרנן הגרח"ע והראי"ה)

היש בידי מר להרחיב יותר?
יוסף משה, תודה. לצערי אינני מבין אנגלית.

Re: ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ב' נובמבר 02, 2015 10:15 pm
על ידי בברכה המשולשת
זכור לי שמרן הגרח"ע פנה למרן הראי"ה בעקבות פניית גיסו מדרא"פ על מנקרים אשכנזים שם שניקרו את האחוריים בטענה שכך המנהג האשכנזי בירושלים. והיו על זה אגרות ותשובות של שניהם. (כמדומני שזה נזכר בחוברת הראי"ה ואחיעזר שהו"ל מע"כ ידידי הגה"צ רבי עמיחי ישראל כנרתי שליט"א המצויה באוצר)

Re: ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ב' נובמבר 02, 2015 10:18 pm
על ידי זקן ששכח
תודה רבה לך בבה"מ.
ובכן, מתוך כתיבתך אני למד שכלל לא ברור שכן נהגו האשכנזים תמיד.
אולם, גם כאן נצטרך לברר ממתי ובעקבות מה הפסיקו לצרוך את האחוריים, שהרי ברור כי בדורות קודמים היה נאכל.

Re: ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ב' נובמבר 02, 2015 10:27 pm
על ידי איש_ספר

Re: ניקור בחלק האחורי לאשכנזים

פורסם: ג' נובמבר 03, 2015 12:53 am
על ידי נוה הלבנון
שח לי מנקר אשכנזי כי כל מה שאשכנזים נמנעים מלנקר הוא רק מחמת חוסר מנקרים מומחים.
וכן שאל לאחד מחשובי הרבנים (שמסתמא רוב הציבור בני התורה דכאן סומכים על הוראותיו בכשרות) ואמר לו שבמידה והוא יודע לנקר אין כל מניעה שיאכל מהאחוריים.