עמוד 1 מתוך 1

התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: ה' נובמבר 12, 2015 4:35 pm
על ידי אבא יודן
היתכן?
תנחומא.jpg
תנחומא.jpg (236.24 KiB) נצפה 2317 פעמים
תפארת שלמה.jpg
תפארת שלמה.jpg (307.67 KiB) נצפה 2317 פעמים

Re: התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: ה' נובמבר 12, 2015 5:46 pm
על ידי אוצר החכמה
מה השאלה?

התפא"ש מסביר שהמדרש רבה סובר שאברהם לא הספיד לבסוף את שרה, ואתה שואל שבמדרש תנחומא משמע שכן הספיד. מה השאלה?

Re: התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: ה' נובמבר 12, 2015 6:29 pm
על ידי אבא יודן
הספיד או לא ?

Re: התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: ה' נובמבר 12, 2015 6:54 pm
על ידי אוצר החכמה
המד"ר סובר שלא התנחומא סובר שכן.

Re: התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: ו' נובמבר 13, 2015 4:17 pm
על ידי אבא יודן
אוצר החכמה כתב:המד"ר סובר שלא התנחומא סובר שכן.

סביר להניח שאם ידע מן המדרש לא אמר אחרת על סמך דבר מוסר ודו"ק.

Re: התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: ש' נובמבר 14, 2015 8:22 pm
על ידי עת_ללמוד
בדיוק בימים האחרונים ראיתי בקדושת לוי לפורים שמביא את קושית התוס' אחרי שאמרו בנ"י נעשה ונשמע מדוע הוצרכו ל'כפה עליהם והקדושת לוי מביא שראה במפר' שכ' שנעשה ונשמע זה על תורה שבכתב וכפה עליהם עת תורה שבעל פה ומסיים אלא שלא פי' הטעם ואח"כ מבאר עפ"י דרכו והנה ידוע שהמדרש תנחומא פר' נח מקשה השאלה ומתרץ את אותו התי' וכן מבאר את הטעם כיון שתורה שבע"פ יותר קשה ללמוד. ובודאי שאין זה שאלה על הקדושת לוי ולא על התפארת שלמה שהרי אפי' באמוראים אומרים ברייתא לא שמיע ליה ובפרט שהם מדברים בדרוש ואין משיבין את ההגדות ויש דוגמאות אין סוף לכך בדברים הרבה יתר ידועים כגמרות ופסוקים מפורשים ואכמ"ל ולא איש א-ל ויכזב (וכמ"ש השואל ומשיב פסוק זה על הגר"א שנשמטו מזכרונו מאמרח חז"ל)

Re: התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: א' אפריל 30, 2023 10:07 pm
על ידי מיללער
בספה"ק תפארת שלמה סוף פרשת אחרי עה"כ ומאת בני ישראל כתב בזה"ל: הלא כל הקרבנות של כהן גדול אפי' החביתין שבכל יום, היו גם כן מקופת הקהל וכו'

והדברים תמוהים ונגד הלכה מפורשת דמנחת החביתין היתה באה משל הכהן גדול ולפיכך נקראת מנחת כהן משיח, ומצוה ליישב.

Re: התפארת שלמה בהעלם עין מן מדרש תנחומא

פורסם: ב' מאי 01, 2023 2:05 pm
על ידי מיללער
קבלתי בפורום אידישע וועלט מענה לתמיהתי:

[quote="ראובן איש מהעם" post_id=4271246 time=1682900534 user_id=27280]
[quote=מיללער post_id=4270034 time=1682881448 user_id=235]
בספה"ק תפארת שלמה סוף פרשת אחרי עה"כ ומאת בני ישראל כתב בזה"ל: הלא כל הקרבנות של כהן גדול אפי' החביתין שבכל יום, היו גם כן מקופת הקהל וכו'
והדברים תמוהים ונגד הלכה מפורשת דמנחת החביתין היתה באה משל הכהן גדול ולפיכך נקראת מנחת כהן משיח, ומצוה ליישב.
[/quote]

עי' כאן https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?r ... &pgnum=262
[מאות ב' ואילך].
כנסת יחזקאל ח''ב סי' עט.pdf
(3.76 MiB) הורד 42 פעמים
[/quote]

תשוח"ח להמשלח