טוב לי כתב:בימים אלו חותמים תלמידי הגר"ש קמנצקי שליט"א על מכתב בו הם יוצאים להגנתו.
נמסר לי כי החתימות עדיין בעיצומם ורשימה זאת היא חלקית בלבד.
חובב_ספרים כתב:רש"ק כתב, מה שהרבה כבר אמרו, שהאיש הנכון להביע דעתו בזה הוא הגאון ר' דוד פיינשטין. שמעתי שהוא התבקש וסירב להתערב. האם ידוע טעמו?
חובב_ספרים כתב:רש"ק כתב, מה שהרבה כבר אמרו, שהאיש הנכון להביע דעתו בזה הוא הגאון ר' דוד פיינשטין. שמעתי שהוא התבקש וסירב להתערב. האם ידוע טעמו?
מחולת המחנים כתב:חובב_ספרים כתב:רש"ק כתב, מה שהרבה כבר אמרו, שהאיש הנכון להביע דעתו בזה הוא הגאון ר' דוד פיינשטין. שמעתי שהוא התבקש וסירב להתערב. האם ידוע טעמו?
ולמה רנ"ג ובנו רש"ק הביעו את דעתם ועשו מעשה לפני שאלת דעתו של ר"ד פיינשטיין?
חובב_ספרים כתב:שמעתי, מאחד שאני מכיר ומאמין הטוען שהוא מדבר מתוך ידיעה, שיש זייפן ידוע מעורב בפרשה זו, ויש עוד מסמכים בענין הפרשה שהם ידועים או חשודים להיות מזוייפים.
קטןודל כתב:באשכול האחר שהיתה בעני"ז, הביאו שם קונטרס ובתוכו מכתב קצר מהגר"ש קמינצקי בה מצהיר שמעולם לא התיר.
תוכן כתב:חובב_ספרים כתב:שמעתי, מאחד שאני מכיר ומאמין הטוען שהוא מדבר מתוך ידיעה, שיש זייפן ידוע מעורב בפרשה זו, ויש עוד מסמכים בענין הפרשה שהם ידועים או חשודים להיות מזוייפים.
איזה עוד מסמכים מזוייפים יש?
קטןודל כתב:באשכול האחר שהיתה בעני"ז, הביאו שם קונטרס ובתוכו מכתב קצר מהגר"ש קמינצקי בה מצהיר שמעולם לא התיר.
אז אני מבולבל לגמרי...
יבנה כתב:חובב ספרים: מסמך הראשון אינו זיוף אלא רק הודעה אנונימית לבקש רחמים על רנ"ג. ההודעה השניה אינה זיוף של רבנים אלא של ארגון אורה ועורך עיתון עמי וארגון של פמניסטים, ואין לדעתם ההלכתית שום משקל. גם יתכן להחשיבו כפרודיה ולא כזיוף. ואינו דומה למזייף מכתבי רבנים, שבינתיים הכל רק מצד של המתירים.
ובקשר למזייף את מכתב הרבנים לרש"ק, המכתב היה אמור להיות פרטי ולא להתפרסם. כך שמי שפרסמו ע"כ היה מהמקורבים לצד המתירים. והוסיף עד כמה חייבים לשמוע לרש"ק, וכפי רצון צד שלהם.
חובב_ספרים כתב:יבנה כתב:חובב ספרים: מסמך הראשון אינו זיוף אלא רק הודעה אנונימית לבקש רחמים על רנ"ג. ההודעה השניה אינה זיוף של רבנים אלא של ארגון אורה ועורך עיתון עמי וארגון של פמניסטים, ואין לדעתם ההלכתית שום משקל. גם יתכן להחשיבו כפרודיה ולא כזיוף. ואינו דומה למזייף מכתבי רבנים, שבינתיים הכל רק מצד של המתירים.
ובקשר למזייף את מכתב הרבנים לרש"ק, המכתב היה אמור להיות פרטי ולא להתפרסם. כך שמי שפרסמו ע"כ היה מהמקורבים לצד המתירים. והוסיף עד כמה חייבים לשמוע לרש"ק, וכפי רצון צד שלהם.
כנראה נתברר שמסמך הראשון היה מזוייף כחלק ממערכה כנגד רנ"ג ולא בקשה אמיתי לבקשת רחמים. נכון שמכתב השני אינו זיוף של רבנים אבל לא הבנתי הנ"מ. זייפן אינו מחלק בין מכתב רבנים למכתב אחר. אם הוא עלול לזייף הוא יזייף כל מה שביכלתו.
ע"ע מכאן שמכתב אחד שנכתב בשם ר' שלום קמנצקי נראה חשוד. יש לי דרך ליישב כל התמהיות עליו, אבל כשיש כבר זיופים מסתבר דברי הגר"ח על תרץ אחד המיישב כמה קושיות.
יבנה כתב:חובב ספרים: מסמך הראשון אינו זיוף אלא רק הודעה אנונימית לבקש רחמים על רנ"ג. ההודעה השניה אינה זיוף של רבנים אלא של ארגון אורה ועורך עיתון עמי וארגון של פמניסטים, ואין לדעתם ההלכתית שום משקל. גם יתכן להחשיבו כפרודיה ולא כזיוף. ואינו דומה למזייף מכתבי רבנים, שבינתיים הכל רק מצד של המתירים.
ובקשר למזייף את מכתב הרבנים לרש"ק, המכתב היה אמור להיות פרטי ולא להתפרסם. כך שמי שפרסמו ע"כ היה מהמקורבים לצד המתירים. והוסיף עד כמה חייבים לשמוע לרש"ק, וכפי רצון צד שלהם.
יבנה כתב:עוד הביא שם דברי רא"י סולובייציק בענין
נוטר הכרמים כתב:איני צד בענין, אבל באמת הדברים מוזרים מאוד. ההיתר המשונה כבר נעשה!! ולזעוק על ההיתר הזה, שלדעת המתנגדים אליו הוא פירצה כללית חמורה, זו זכות וחובה קדושה כמו בכל סוגיא הלכתית משמעותית כל כך.
לכאורה הטענה על כבוד תורתו של הגאון הגדול רבי שמואל קמינצקי שליט"א אינה מן הענין כלל! בפרט שהגר"מ שטרנבוך שליט"א אינו מתקיפו כלל, אלא מתייחס לעצם הענין, וכאשר הדברים מגיעים ממי שמעיד שהוא תלמיד הגר"ש שליט"א זה מדיף ריח רע מאוד, במחילה.
נוטר הכרמים כתב:איני צד בענין, אבל באמת הדברים מוזרים מאוד. ההיתר המשונה כבר נעשה!! ולזעוק על ההיתר הזה, שלדעת המתנגדים אליו הוא פירצה כללית חמורה, זו זכות וחובה קדושה כמו בכל סוגיא הלכתית משמעותית כל כך.
לכאורה הטענה על כבוד תורתו של הגאון הגדול רבי שמואל קמינצקי שליט"א אינה מן הענין כלל! בפרט שהגר"מ שטרנבוך שליט"א אינו מתקיפו כלל, אלא מתייחס לעצם הענין, וכאשר הדברים מגיעים ממי שמעיד שהוא תלמיד הגר"ש שליט"א זה מדיף ריח רע מאוד, במחילה.
סעדיה כתב:יש דרך קלה ופשוטה לתקן את הפירצה הזאת: שרש"ק יפרסם שהוא חוזר בו ושהיא אשת איש (וזה גם יועיל למעט בה'פירצה' בענין כבוד תורתו של רש"ק).
הסיבה שהוא לא עושה זאת הוא משום שהוא לא חוזר בו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 524 אורחים