עמוד 1 מתוך 1

קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 1:09 am
על ידי איש_ספר
מדי פעם אנו מתבשרים על תפילה חדשה שמתקן הרב שמואל אליהו מצפת כפי צחות לשונו. פעם זה למבחן טסט בנהיגה, פעם לפני גלישה ברשת ועוד ועוד.
מנויי הרמב"ם היומי זכו לקבל תפילה חדשה והיא מיועדת למסיימי ספר אחד ברמב"ם, והרי היא לפניכם
אליהו.jpeg
אליהו.jpeg (280.18 KiB) נצפה 7019 פעמים

נניח לשאלה, למה זכה ר' חיים מבריסק להזכר בשמו למה שלא זכה ר' נהוראי ג'רמון בעל יתר הבז, מה שבעיקר מציק לי, מה עם הגמ"י דפוס קושטא?

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 1:15 am
על ידי עדיאל ברויאר
לא הבנתי מה מפריע לך
(יש לתמוה מדוע נזכרו כל המפרשים בתפילה ללומדי רמב"ם יומי שלומדים את מה שליקט מאן דהוא ממפעל משנה תורה או ממכון שפע, ועוד שאינם לומדים את ספר המצוות)

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 1:19 am
על ידי ס''ט
איש_ספר כתב:...מה עם הגמ"י דפוס קושטא?

י"ל זכרון אחד עולה לכאן ולכאן.

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 3:23 am
על ידי ישבב הסופר
ויועיל לשמחה בעזהשי"ת

המליצה בכותרת האשכול - חזקה

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 7:04 am
על ידי סעדיה
ומה עם רבינו מנוח?

ומה עם הצפנת פענח?

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 9:10 am
על ידי ישראל אליהו
לא זכיתי להבין איך זה מקביל ל - חנינא בר פפא וכו'.
מה הקשר?

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 9:29 am
על ידי שש ושמח
נראה שהוא מפרש מה שאומרים יה"ר מלפניך כו' ותהא עימנו לעולם הבא חנינא בר פפא כו', שהכל המשך אחד ואנו מתפללים שהם יהיו עמנו לעוה"ב? האם יש מי שפי' כן?

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 10:23 am
על ידי מקורות
בים של שלמה בסוף בבא קמא מפרש שאנו מזכירים עשרה בני רב פפא כנגד עשרה מאמרות שבהם נברא העולם, והוא מסביר איך כל אחד מהם מכוון למאמר אחד, וגם כאן הוזכרו עשרה מפרשים של הרמב"ם, ורק נשאר לנו להבין איך כל אחד מכוון נגד מאמר מיוחד שאין בחבירו.

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 11:11 am
על ידי אורח
עדיאל ברויאר כתב:לא הבנתי מה מפריע לך

במחילה אבל התפילות האלו יש בהם משהו זול. ואולי זו רגישות יתר.
ס''ט כתב:
איש_ספר כתב:...מה עם הגמ"י דפוס קושטא?

י"ל זכרון אחד עולה לכאן ולכאן.
ובזה מיושב השמטת מגיד משנה לר"י כלץ על הל' שחיטה. שהוא כלול בר' וידאל ע"ה. זיע"א.

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ד' פברואר 17, 2016 11:40 am
על ידי משה גרוס
מקורות כתב:בים של שלמה בסוף בבא קמא מפרש שאנו מזכירים עשרה בני רב פפא כנגד עשרה מאמרות שבהם נברא העולם, והוא מסביר איך כל אחד מהם מכוון למאמר אחד, וגם כאן הוזכרו עשרה מפרשים של הרמב"ם, ורק נשאר לנו להבין איך כל אחד מכוון נגד מאמר מיוחד שאין בחבירו.


וזה פשיטא שלא שייך בסיום על הרמב"ם... אבל פלא שלא הזכיר את המעשה רקח ומרכבת המשנה, וכן את בעל יד פשוטה, ה' יאריך ימיו ושנותיו בנעימים

Re: קושטא לא קאי

פורסם: א' פברואר 21, 2016 3:23 pm
על ידי לעומקו של דבר
וברוח ל' יום לפני החג, שמעתי מהרה"צ שייע פינק נר"ו
לפני אמירת ההדרן ובני רב פפא כתוב בגמרא "אחר השלמת המסכתא יאמר זה ויועיל לזכרון בעזרת השם"
והיינו: שכשלומדים דף היומי, כל יום כשלומדים את הדף החדש זה גורם שלא יזכרו את הדף הקודם
אבל הדף האחרון מה יהא עליו? ולכן אומרים הדרנים ותפילות, כדי שיועיל לזכרון בעז"ה ולא יזכרו גם את הדף האחרון במסכת

Re: קושטא לא קאי

פורסם: א' פברואר 21, 2016 4:17 pm
על ידי עיק
לעומקו של דבר כתב:וברוח ל' יום לפני החג, שמעתי מהרה"צ שייע פינק נר"ו
לפני אמירת ההדרן ובני רב פפא כתוב בגמרא "אחר השלמת המסכתא יאמר זה ויועיל לזכרון בעזרת השם"
והיינו: שכשלומדים דף היומי, כל יום כשלומדים את הדף החדש זה גורם שלא יזכרו את הדף הקודם
אבל הדף האחרון מה יהא עליו? ולכן אומרים הדרנים ותפילות, כדי שיועיל לזכרון בעז"ה ולא יזכרו גם את הדף האחרון במסכת


ההלצה נוסדה על הלשון "ויועיל לשכחה בעז"ה", כפי שנדפס בחלק מהמסכתות. במסכתות אחרות נדפס "ויועיל לזכרון", ולפי זה ההלצה מוצלחת פחות (יכול להיות שבאמצע ההדפסה מישהו סיפר את הבדיחה למדפיסים ולכן שינו)?

Re: קושטא לא קאי

פורסם: א' פברואר 21, 2016 4:32 pm
על ידי אוצר החכמה
אגב שהזכרת כמדומני שהלשון יועיל לשכחה היא הנכונה וכך היו רגילים לומר שיועיל למשהו כלומר נגד משהו ולרפא ממנו

Re: קושטא לא קאי

פורסם: א' פברואר 21, 2016 4:54 pm
על ידי סגי נהור
"יועיל לשכחה" זה כמו שיש תפילה לעצירת גשמים...

Re: קושטא לא קאי

פורסם: א' פברואר 21, 2016 10:40 pm
על ידי זקן ששכח
סגי נהור כתב:"יועיל לשכחה" זה כמו שיש תפילה לעצירת גשמים...

ויאים הדברים למי שאמרם...

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ב' פברואר 22, 2016 9:05 pm
על ידי חיים ושלו'
עיק כתב:
לעומקו של דבר כתב:וברוח ל' יום לפני החג, שמעתי מהרה"צ שייע פינק נר"ו
לפני אמירת ההדרן ובני רב פפא כתוב בגמרא "אחר השלמת המסכתא יאמר זה ויועיל לזכרון בעזרת השם"
והיינו: שכשלומדים דף היומי, כל יום כשלומדים את הדף החדש זה גורם שלא יזכרו את הדף הקודם
אבל הדף האחרון מה יהא עליו? ולכן אומרים הדרנים ותפילות, כדי שיועיל לזכרון בעז"ה ולא יזכרו גם את הדף האחרון במסכת


ההלצה נוסדה על הלשון "ויועיל לשכחה בעז"ה", כפי שנדפס בחלק מהמסכתות. במסכתות אחרות נדפס "ויועיל לזכרון", ולפי זה ההלצה מוצלחת פחות (יכול להיות שבאמצע ההדפסה מישהו סיפר את הבדיחה למדפיסים ולכן שינו)?

באיזה מהדפוסים הישנים מצאת ויועיל לזכרון?

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ב' פברואר 22, 2016 9:59 pm
על ידי עיק
חיים ושלו' כתב:
עיק כתב:
לעומקו של דבר כתב:וברוח ל' יום לפני החג, שמעתי מהרה"צ שייע פינק נר"ו
לפני אמירת ההדרן ובני רב פפא כתוב בגמרא "אחר השלמת המסכתא יאמר זה ויועיל לזכרון בעזרת השם"
והיינו: שכשלומדים דף היומי, כל יום כשלומדים את הדף החדש זה גורם שלא יזכרו את הדף הקודם
אבל הדף האחרון מה יהא עליו? ולכן אומרים הדרנים ותפילות, כדי שיועיל לזכרון בעז"ה ולא יזכרו גם את הדף האחרון במסכת


ההלצה נוסדה על הלשון "ויועיל לשכחה בעז"ה", כפי שנדפס בחלק מהמסכתות. במסכתות אחרות נדפס "ויועיל לזכרון", ולפי זה ההלצה מוצלחת פחות (יכול להיות שבאמצע ההדפסה מישהו סיפר את הבדיחה למדפיסים ולכן שינו)?

באיזה מהדפוסים הישנים מצאת ויועיל לזכרון?

בדפוס וילנא נדפס כן בסוף נידה.
לא בדקתי בסוף כל המסכתות, ומן הסתם יש עוד.

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ב' פברואר 22, 2016 11:05 pm
על ידי מה שנכון נכון
יעו"ע סנהדרין כו: מחשבה מועלת אפילו לד"ת.

Re: קושטא לא קאי

פורסם: ב' מרץ 14, 2022 8:08 pm
על ידי בקרו טלה
לעומקו של דבר כתב:והיינו: שכשלומדים דף היומי, כל יום כשלומדים את הדף החדש זה גורם שלא יזכרו את הדף הקודם
אבל הדף האחרון מה יהא עליו? ולכן אומרים הדרנים ותפילות, כדי שיועיל לזכרון בעז"ה ולא יזכרו גם את הדף האחרון במסכת

viewtopic.php?f=7&t=48858&p=594233#p594206