עמוד 1 מתוך 1

אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:02 am
על ידי מתאבק בעפר חסידים
כבר עסק העוסק בריבוי האשכולות ודברי הרהב על חסידים וחסידות, נשתכחה או לא נשתכחה,
התנגדו או לא התנגדו, הוחרמו או לא הוחרמו, יינם נסך או סתם יינם, פתם ושמנם, וגזירת חיתון.

שלושה אשכולות רשמים ומוצהרים ועוד כמה סמויים ומסותרים, מנגחים בעדינות בחסידים וחסידות,
ומדלא נעלו - קמ"ל ניחא להו.

ואולם הלום ראיתי מי ששאל שאלת תם על ספרו של ר"נ קמינצקי, ולמרבה הפליאה, עוד בטרם החל
השיח מתפתח, נעלו לאשכולו, בעודו בכפו (דבר חסר תקדים בפורום!!!).

כמתאבק בעפר החסידים, אני מרשה לעצמי לתהות האם אין כאן עדות לאוריינטציה שלילית מעט על החסידים והחסידות.
משהו מגמתי ישיבתי?! וצע"ג והחכמים יאירו עיני - אם לא ינעל גם אשכול זה.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:05 am
על ידי בכל אלה לא מצאתי
מתאבק בעפר חסידים כתב:כבר עסק העוסק בריבוי האשכולות ודברי הרהב על חסידים וחסידות, נשתכחה או לא נשתכחה,
התנגדו או לא התנגדו, הוחרמו או לא הוחרמו, יינם נסך או סתם יינם, פתם ושמנם, וגזירת חיתון.

שלושה אשכולות רשמים ומוצהרים ועוד כמה סמויים ומסותרים, מנגחים בעדינות בחסידים וחסידות,
ומדלא נעלו - קמ"ל ניחא להו.

ואולם הלום ראיתי מי ששאל שאלת תם על ספרו של ר"נ קמינצקי, ולמרבה הפליאה, עוד בטרם החל
השיח מתפתח, נעלו לאשכולו, בעודו בכפו (דבר חסר תקדים בפורום!!!).

כמתאבק בעפר החסידים, אני מרשה לעצמי לתהות האם אין כאן עדות לאוריינטציה שלילית מעט על החסידים והחסידות.
משהו מגמתי ישיבתי?! וצע"ג והחכמים יאירו עיני - אם לא ינעל גם אשכול זה.


מתאבק, זכור את דברי התניא קדישא: המתאבק עם מנוול מתנבל...

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:06 am
על ידי מתאבק בעפר חסידים
בכל אלה לא מצאתי כתב:
מתאבק בעפר חסידים כתב:כבר עסק העוסק בריבוי האשכולות ודברי הרהב על חסידים וחסידות, נשתכחה או לא נשתכחה,
התנגדו או לא התנגדו, הוחרמו או לא הוחרמו, יינם נסך או סתם יינם, פתם ושמנם, וגזירת חיתון.

שלושה אשכולות רשמים ומוצהרים ועוד כמה סמויים ומסותרים, מנגחים בעדינות בחסידים וחסידות,
ומדלא נעלו - קמ"ל ניחא להו.

ואולם הלום ראיתי מי ששאל שאלת תם על ספרו של ר"נ קמינצקי, ולמרבה הפליאה, עוד בטרם החל
השיח מתפתח, נעלו לאשכולו, בעודו בכפו (דבר חסר תקדים בפורום!!!).

כמתאבק בעפר החסידים, אני מרשה לעצמי לתהות האם אין כאן עדות לאוריינטציה שלילית מעט על החסידים והחסידות.
משהו מגמתי ישיבתי?! וצע"ג והחכמים יאירו עיני - אם לא ינעל גם אשכול זה.


מתאבק, זכור את דברי התניא קדישא: המתאבק עם מנוול מתנבל...


בדיוק זו שאלתי: אכן מנוול?!...

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:14 am
על ידי מתאבק בעפר חסידים
קיבלתי באישי:

אתה יכול לכתוב בלי להזכיר את שמי ש"מתנגד" שלח לך באישי שהוא די מסכים איתך שיש מחיקות ונעילות לא ראויות הן בחסידות והן בנושאים אחרים וכן השמצות לא ראויות.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:21 am
על ידי נוטר הכרמים
מתאבק,

התאבק בעפר חכמים כתיב, ולו התאבקת-החכמת. אלא ש'בחכמים' נאבקת באותן אשכולות, ודווקא חסידי הונגריה התמימים והנלבבים עברו תחת שבט לשונך.

הנושאים 'מאי חסידות' או 'אם נשתכחה תורת הבעש"ט', דיונים חשובים ופולמוסים תורניים הם, שפרנסו קדרין של ת"ח ועובדי ה' במשך מאות שנים. עד שלא רעו בהם עד שנסתאבו, ויגיחו הדובים והעיזים תלויים להם בין קרניהם, הרי מקומם יפה להם כאן, ישוטטו רבים ותרבה הדעת. מן הזהירות שלא תרבה להזהר, וכי יאבד עולמו מפני השוטים.

ספרו של ה' קמיצקי נאסר ע"י כל גדולי הדור, אין בו דיונים תורניים כאלו ואחרים, אלא נסיון להמעטת הדמות של גדולי עולם שהמחבר משום מה (ודי למבינים) לא חפץ ביקרם, אין כאן שום נושא לדיון, וק"ו לא תורני מכל סוג שהוא.

אי נעילתו היה גורר השמצות ולעז דווקא על המחבר ה'דגול', שלא שעה לעצתו של ידידו ששימש לו כחברותא, הרב שלמה לורינץ ז"ל שהתרה בו כי טובה לא תצמח לו מהוצאת הספר. מלבד ממון רב שהפיקו העותקים שכן נמכרו, במחירים מפולפלים, והפרסום השלילי העצום לו זכה, הרי תחזיתו הקודרת של 'המוליך ומביא' המנוסה הגשימה את עצמה.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:31 am
על ידי מתאבק בעפר חסידים
נוטר, ומדוע את כרמי שלי לא נטרת?!.

לא מעט מחברים עברו כאן תחת שבט הביקורת הקטלנית. דנו בהם ובמעשיהם לאו דווקא בהקשר מחמיא.
גם הרה"ח ר' מנדל כשר זצ"ל, סבל משבט הביקורת ולא מצאנו חושש לכבודו.

אפילו לכבודו של מחבר ספר 'הגאון' נמצאו חוששים, ורק כאן השתנו לפתע הדברים.
הוא אשר ביקשתי: נטור נא אף את כרמי שלי.

אני בדידי, כאשר האשכול פתוח וכל בר בי רב כותב את הבליו, ואין נוטר,
באין מנוס נאלצתי להסביר ולחדד. בדיוק כמו שהיו הרבה אחרים עושים לאשכולו
של ר"נ קמינצקי.

על כך בדיוק כיוונתי באומרי 'אוריינטציה'.
כאן : תורה היא וללמוד אני צריך, וכאן : כבוד אלוקים הסתר דבר.
האין זו אוריינטציה ישיבתית?!

ואתה רבינו הנוטר, אף כי הצדק עמך בענייני, גם בדבריי טמון צדק. נטור נא את כרמי שלי.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:42 am
על ידי נוטר הכרמים
גם את כרמו של מחבר הגאון לא נטרנו, וזאת בלבוש אחר, וכבר אמרת: כבוד א' הסתר.

את כרמך נטור ננטור בעת אשר חכך כיין הטוב ילך למישרים, ולא תקו לעשות באושים, סורי הגפן נכריה, ענבי ראש אשר כלענה ימרו בפי תמימי דרך.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 12:51 am
על ידי מתאבק בעפר חסידים
חוששני שבעת הנטירה, משנן אתה פסוקי שירי קודש קודשים.
ואני בער לא אדע, אין בכוחי להעמיס שברי פסוקים בכדי לשאול שוב:

האם אינך רואה כאן נטייה לצד אחד. לכבד בהסתר לעמת ללמוד אני צריך?!

השב בחדות ושוב לנטירתך.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 1:03 am
על ידי מאחורי הקלעים
מתאבק בעפר חסידים כתב:כבר עסק העוסק בריבוי האשכולות ודברי הרהב על חסידים וחסידות, נשתכחה או לא נשתכחה,
התנגדו או לא התנגדו, הוחרמו או לא הוחרמו, יינם נסך או סתם יינם, פתם ושמנם, וגזירת חיתון.

שלושה אשכולות רשמים ומוצהרים ועוד כמה סמויים ומסותרים, מנגחים בעדינות בחסידים וחסידות,
ומדלא נעלו - קמ"ל ניחא להו.

ואולם הלום ראיתי מי ששאל שאלת תם על ספרו של ר"נ קמינצקי, ולמרבה הפליאה, עוד בטרם החל
השיח מתפתח, נעלו לאשכולו, בעודו בכפו (דבר חסר תקדים בפורום!!!).

כמתאבק בעפר החסידים, אני מרשה לעצמי לתהות האם אין כאן עדות לאוריינטציה שלילית מעט על החסידים והחסידות.
משהו מגמתי ישיבתי?! וצע"ג והחכמים יאירו עיני - אם לא ינעל גם אשכול זה.


מצטרף לדבריך והי עוד שאשכול על אחד מראשי ישיבות בזמנינו שנסגר פחות מחצי שעה אחרי שנפתח ובאופן כללי היה ראוי מנהלי פורום לוודאות שאך אחד לא יפגע או יתבזה מהפורום או של יעלו דברים שיש בהם כדי לקנטר וד"ל

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 7:50 am
על ידי נוטר הכרמים
מתאבק בעפר חסידים כתב:חוששני שבעת הנטירה, משנן אתה פסוקי שירי קודש קודשים.
ואני בער לא אדע, אין בכוחי להעמיס שברי פסוקים בכדי לשאול שוב:

האם אינך רואה כאן נטייה לצד אחד. לכבד בהסתר לעמת ללמוד אני צריך?!

השב בחדות ושוב לנטירתך.
.

חד וחלק: יתכן.


כ'נוטר הכרמים' לא שמוני,

ועטרה זו אינה הולמתני,

הן משפט הבחירה לא בידי, העני!


השאלה בתוקפה מצפה למענה עניני,

פרוסה לרגלי איש הספר, עדינו העצני.

שיש ומעדן עצמו כתולעת השני,

ויש שמקשה עצמו כארז---

מהו השוני??

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:42 am
על ידי אוצר החכמה
בקורת הנאמרת בדרך כבוד ותוך הכרת מעלת חז"ל והראשונים כראוי אין בה פגם
ואם כל המשתמשים ינהגו כולם כדרך ת"ח לדבר בלשון ראויה לא יהיה צורך כ"כ בנעילה ומחיקה של אשכולות.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 9:13 am
על ידי אכשר דרא
אוצר החכמה כתב:בקורת הנאמרת בדרך כבוד ותוך הכרת מעלת חז"ל והראשונים כראוי אין בה פגם
ואם כל המשתמשים ינהגו כולם כדרך ת"ח לדבר בלשון ראויה לא יהיה צורך כ"כ בנעילה ומחיקה של אשכולות.

האם נעילת האשכול על האדר"ת היה בגלל חוסר כבוד ולשון שאינה ראויה? באשכול על קמנצקי נמצא בו פגם?
בעיקרו של דבר, גם אם אין מנהלי הפורום משתכרים מתפקידם, כהצהרתם החוזרת ונשנית השכם והערב (דבר שאינו אמור להיות עניינו של הגולש), עדיין תרבות המחיקות והנעילות והצנזור האגרסיבית גורמת להשלטת אווירה אלימה וכעורה ולתחושות עושק וחמס, על כך שאין אחד ראוי להשמיע את דעתו כרעהו, ולא מתקיים כבוד הדדי ולו למראית עין, גם בשל העובדה שהמנהלים משתמשים באפשרויות הניהול שבידיהם כדי להשליט את דעותיהם.
עצם העובדה שהמנהלים לא מתייחסים למשתתפים בכבוד הראוי ורואים בהם אויב שיש להשתיקו וחוששים מתגובתם המופרעת עוד טרם נשמעה, היא שגוררת אנטגוניזם ועוינות, המצדיקה את עצמה בדיעבד. כמים הפנים לפנים וכו'.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 10:31 am
על ידי חיים
נוטר הכרמים כתב:ספרו של ה' קמיצקי נאסר ע"י כל גדולי הדור, אין בו דיונים תורניים כאלו ואחרים, אלא נסיון להמעטת הדמות של גדולי עולם שהמחבר משום מה (ודי למבינים) לא חפץ ביקרם, אין כאן שום נושא לדיון, וק"ו לא תורני מכל סוג שהוא.

אי נעילתו היה גורר השמצות ולעז דווקא על המחבר ה'דגול', שלא שעה לעצתו של ידידו ששימש לו כחברותא, הרב שלמה לורינץ ז"ל שהתרה בו כי טובה לא תצמח לו מהוצאת הספר. מלבד ממון רב שהפיקו העותקים שכן נמכרו, במחירים מפולפלים, והפרסום השלילי העצום לו זכה, הרי תחזיתו הקודרת של 'המוליך ומביא' המנוסה הגשימה את עצמה.

הנה כי כן, נעילת האשכול תרמה לאותן השמצות עצמן...

כדי לאזן מעט את הדברים ראה קובץ הבא:
תגובה לנ"ל ותגובת המחבר הרב קמינצקי:

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 11:48 am
על ידי איש_ספר
טרם כל שיח. אין הדברים מופנים אלא למי שמזדהה עם עקרון הביקורת, הזיקוק והאחריות על אופי התכנים כאן, אלא שנבוך סביב השיטתיות ואמות המידה. אכן, מי שחשקה נפשו במקום בו מותר לכתוב כמעט הכל, הנה העיר הזאת קרובה לנוס שמה ותחי נפשו.

ועוד: אין ספק שלו היו שוכרים שומר סף למקום זה, היה ניתן לפעול באופן אחר. דרך משל: כותב אחד בא בשערי הפורום, כבר בהודעותיו הראשונות החל לכתוב בסגנון בלתי ראוי על אחד מקדושי ישראל. הוא הוזהר, ומששב על קיאו, נחסם לאלתר. ניתן היה להשאירו על כנו ולשכור מאן דהוא שיבהה שעה שעה במסך לבדוק אחר הודעותיו, תוכו נאכל וקליפותיו נזרוק. אלא שעדין לא נמצא מי שיואיל לקחת על עצמו תפקיד זה. ומשכך אין מנוס אלא לדבוק בעקרון כי כותב שהודעותיו התכופות, מלמדות על מגמתו שאינה הולמת את המקום, בצדק יעקד.

ובכן הפעם ידובר בפרטים שהועלו כאן ומהם נלמד על הכלל:

'חכם באשי' פתח אשכול שבו הוא מבקש את עזרת החברים כיצד להסביר לידיד חילוני את הצידוק שבמתן תמיכה לאברכים יותר מסטונדטים. ובכן: מכיון שחובת ומצות החזקת לומדי תורה, הינה דבר פשוט ומוסכם, והרי הם מסוג הדברים שאין להם מקום לויכוח או ביקורת במסגרת זו. נמצא איפוא שהשאלה כולה, יסודה באיזה שפה ניתן להסביר לחילוני לפי מושגיו וא וכו'. ובכן מוטב להפנות את השאלה למקומות המיועדים לכך, מנוף, ערכים, הדברות וכו'. זו אינה שאלה תורנית!

אין ספק שאשכולות אחרים שסטו גם הם באופן בוטה מיעוד הפורום נשארו, אלא שיסוד גדול היה להניח שנושא ה עלול להוות בקעה לכל מיני חתרניים וקנטרניים, להלעיז ולהגיס באברכים ולומדי תורה. וכן לא יעשה. ועדין נשאר האשכול על תילו ולא נידון משום סופו. אכן משהוגשמה התחזית והמים המאררים החלו לזרום בו נמחק האשכול ובצדק.

ומן הסוף להתחלה, פתח מ"ד אשכול על 'הבוך הידוע'. האם הספר נמצא ברשת בעברית וכו'. השאלה עצמה יש לה מקום. את תשובתו הוא קיבל מיד. ובכן א"צ להיות מבני הנביאים בכדי להבין שהמשך האשכול יפתח בדיון סביב הספר, הכוללים: לשה"ר, ביזוי ת"ח והוצאת שם רע. לכך לא היה מקום. מן הראוי היה למוחקו ולא נשאר אלא כדי להשביע את דעת השואל.

ולדברי פותח האשכול: קשה עלי איך גיבשת את מסקנתך הסוציולוגית. וכי באשכול 'מאי חסידות' נשאו פנים לספר הגאון? האם לא שם העלו את מכתבו של הרד"צ, האם לא שם סופר על דעת הגר"ח קנייבסקי? ואילו אשכול 'נשתכחה דרך הבעש"ט', הלא נפתח ע"י ניק המזוהה כחסיד (וכל חיותו לא באה לו אלא מהודעתיך שם) כמו גם אשכול 'תאריך התחלת החרם'. ועל מה בדיוק תיסוב תלונתך?


אני לכשעצמי הבהרתי ששנואים עלי אשכולות אלו כמו כל אשכולות שסגולתם להעכיר את האוירה ולהרעיל את הבאר. אך לא את טעמי אני כופה כאן. ועדיין תקוותי תאמציני - בכלל משאלת רבים מן הכותבים כאן - כי יגשים המקום את יעודו להיות בית מדרש לתורה וחכמה, בלשון חכמים אשר תיטיב דעת לימודים. מעין גנים באר מים חיים.

עלי באר ! עלי באר!

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 4:09 pm
על ידי גלילי
איש_ספר כתב:
אני לכשעצמי הבהרתי ששנואים עלי אשכולות אלו כמו כל אשכולות שסגולתם להעכיר את האוירה ולהרעיל את הבאר. אך לא את טעמי אני כופה כאן. ועדיין תקוותי תאמציני - בכלל משאלת רבים מן הכותבים כאן - כי יגשים המקום את יעודו להיות בית מדרש לתורה וחכמה, בלשון חכמים אשר תיטיב דעת לימודים. מעין גנים באר מים חיים. עלי באר ! עלי באר!

מצטרף למשאלת הלב...
כל הפוליטיקה וכל הפולמוסים ושבירת הקולמוסים נשאיר למחרחרי הריב שיש להם מספיק מקום לגבות חובם, ונשכין בבית הזה אהבת רעים המחדדין זא"ז, והב בסופה, ויהי ה' עמנו, שלום רב לאוהבי תורתך.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 4:30 pm
על ידי אכשר דרא
גלילי כתב:כל הפוליטיקה וכל הפולמוסים ושבירת הקולמוסים נשאיר למחרחרי הריב שיש להם מספיק מקום לגבות חובם, ונשכין בבית הזה אהבת רעים המחדדין זא"ז, והב בסופה, ויהי ה' עמנו, שלום רב לאוהבי תורתך.

אהבת רעים פירושה לקבל את השני גם כאשר אינו דעתו שווה לדעתך, השכנת שלום היא בין דעות חלוקות. ועל כך אמרו חז"ל קשוט עצמך תחילה: viewtopic.php?p=18384#p18384.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 7:05 pm
על ידי נוטר הכרמים
חיים כתב:
נוטר הכרמים כתב:ספרו של ה' קמיצקי נאסר ע"י כל גדולי הדור, אין בו דיונים תורניים כאלו ואחרים, אלא נסיון להמעטת הדמות של גדולי עולם שהמחבר משום מה (ודי למבינים) לא חפץ ביקרם, אין כאן שום נושא לדיון, וק"ו לא תורני מכל סוג שהוא.

אי נעילתו היה גורר השמצות ולעז דווקא על המחבר ה'דגול', שלא שעה לעצתו של ידידו ששימש לו כחברותא, הרב שלמה לורינץ ז"ל שהתרה בו כי טובה לא תצמח לו מהוצאת הספר. מלבד ממון רב שהפיקו העותקים שכן נמכרו, במחירים מפולפלים, והפרסום השלילי העצום לו זכה, הרי תחזיתו הקודרת של 'המוליך ומביא' המנוסה הגשימה את עצמה.

הנה כי כן, נעילת האשכול תרמה לאותן השמצות עצמן...

כדי לאזן מעט את הדברים ראה קובץ הבא:
'גידולו של גדול' נתן קמינצקי - פרופ' לב.pdf

תגובה לנ"ל ותגובת המחבר הרב קמינצקי:



אינני מעוניין להתפלש באפרי אותה פרשיה חרוכה, התבטאתי בעדינות מירבית, ונמנעתי מלמסור בזה את דעתו החריפה של מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א רק משום שאין זה כבודה ויעודה של אכסניה, וגם מסתבר שזהו לשון הרע שלא לתועלת, שכן הירא לדבר ה' די לו בכרוז החריף שחתמו גדולי ישראל שליט"א, ואינו תר אחר כל מיני פלפולים של 'בעל דבר' =תרתי משמע, המנסה לטהר את השרץ שבידו בק"נ טעמים.

דומני שגם מתוך ההתגוננות עצמה ניתן ללמוד על הלכי רוח זרים ומנוכרים שאינם מקובלים בדרך כלל במחוזותינו. לכך, חיים, חושבני שע"י העלאת הקבצים הנ"ל רק איששת את קביעת הרב לורנץ כי טובה לא תצמח מהוצאת הספר, ואיני מתיירא להוסיף כי גם לקוראיו לא תצמח תועלת מרובה, ונקוה שלא להיפך.

נראה כי אתה חש איזו שהיא סולדריות כלפי המחבר האומלל, אינני יודע במה שפר עליו גורלו משכינו הקרוב אל ביתו בעל מחבר ספר 'הגאון'. אפשר וטוב הוא להשתתף בצערם, אבל לבדם ישאו את פרי חטאתם.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 7:11 pm
על ידי בן פקועה
אולי מבני ברק נראות שכונת איתרי וקרית צאנז' כקרובות זו לזו, אבל מסתבר שיש מרחק מה ביניהן, גם מנטלית. דבר זה אינו בא אלא להצביע על האמינות שבדבריו.
לעצם הייתי מגיב על כמה שטויות שנכתבו בדברי הנוטר ונוקם כנחש, אבל חזקה על אדם שאינו משחית את דבריו לריק, והואיל וחזקה על המנהל שימחק את דברי תיכף, לא אטרח.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 7:20 pm
על ידי אליהוא
אינני יודע מי שמך נוטרה את הכרמים, מה שברור הוא שכרמך שלך לא נטרת.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 7:25 pm
על ידי נוטר הכרמים
בן פקועה כתב:אולי מבני ברק נראות שכונת איתרי וקרית צאנז' כקרובות זו לזו, אבל מסתבר שיש מרחק מה ביניהן, גם מנטלית. דבר זה אינו בא אלא להצביע על האמינות שבדבריו.
לעצם הייתי מגיב על כמה שטויות שנכתבו בדברי הנוטר ונוקם כנחש, אבל חזקה על אדם שאינו משחית את דבריו לריק, והואיל וחזקה על המנהל שימחק את דברי תיכף, לא אטרח.
.

1. על המיקום לא אתווכח, דומני, כי הם גרים ברחוב אחד ארוך, ה' קמינצקי בראשיתו המכונה ' פנים מאירות, ואילו ה' אליאך בקצה סופו בחלקו המכונה רח' הרב סורוצקין, הקירבה והשכנות בכגון דא הם יחסיים, ושאולים ממושגים ירושלמיים דווקא.

2. רק שלא הבנתי מה אמינות נצרכת לדברי, מכתבם של גדולי ישראל פורסם בזמנו ביתד נאמן.

על הצעתו של הרב לורינץ שמעתי בעצמי מבנו המתגורר בבני ברק.

על הדברים שלא ציטטתי ודאי אינני צריך להביא מקור.

3. את ההתרשמות מההתגוננות השארתי לקוראים.

4. אם כבר ב'חזקות' עסקינן, הרי מוחזק אתה ביותר מתלת זימני להגיב על דברי, ולו שקולים ומתונים הם, בחמת זעם שפוכה ובעצבים 'פקועים'.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 7:36 pm
על ידי יאיר
מי בעד לנעול?

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 7:58 pm
על ידי תולדות אדם
אני לא, אני בעד למחוק. ואני חושב שלתקופת זמן הבאה כל אשכול שיעלה את הנושא בכל צורה שהיא, יש למחקה לאלתר, כיון שכאן הנושא מוצה כבר עד תום, בתוספת תשפוכת שאינה מכבדת את האכסניה. מי שמחפש לדוש עוד בנושא יש לו את 'חרדי חרדים' אשר גליונותיו סובלים את הזבל הזה.

הבהרה! גם אני מתאבק בעפר חסידים ועל תחשדוני בנגיעה להתנגדות ח"ו.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:04 pm
על ידי בן פקועה
נוטר הכרמים כתב:אינני מעוניין להתפלש באפרי אותה פרשיה חרוכה, התבטאתי בעדינות מירבית, ונמנעתי מלמסור בזה את דעתו החריפה של מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א רק משום שאין זה כבודה ויעודה של אכסניה, וגם מסתבר שזהו לשון הרע שלא לתועלת, שכן הירא לדבר ה' די לו בכרוז החריף שחתמו גדולי ישראל שליט"א, ואינו תר אחר כל מיני פלפולים של 'בעל דבר' =תרתי משמע, המנסה לטהר את השרץ שבידו בק"נ טעמים.

[הגאון הגדול צדיק יסוד עולם בוצינא דנהורא הרב נתן קמנצקי שליט"א מתגורר בבית הדירות הענק סורוצקין 9, כפי שיודע כל בר בי רב, ואילו ה' אליאך גר היכן שהוא במעלה רחוב תורת חסד אחרי הפניה ימינה. שכונת אונסדורף כולה מפסקת בין השכונות.]
אתה יודע מה? אעיר על נקודה אחת קטנה, הרואה יראה והמוחק ימחק. ר' זליג אפשטיין* שקרא את הספר של קמנצקי טען שהוא מביא ליראת שמים והמליץ לבחורי ישיבתו לקרוא בו, ואילו ר' שמואל אויערבך שלא קרא את הספר טען עליו דברים חריפים. על עובדות אלו אי אפשר לחלוק.
ועכשיו, בגלל שהעזתי לא ללכת עם העדר, אחת דיני להיחסם. עוד תראו...

-------
* לבני ארץ ישראל שלא שמעו עליו, אספר רק דבר אחד: ר' שמואל אויערבך נהג להתייעץ עמו באופן קבוע, ולעדות הגר"ז שמע הגר"ש לעצותיו.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:17 pm
על ידי תחת אחד השיחים
אני ממש מלא הספעילוס מהמסיו"נ שלך להקריב את הניק שלך על קידוש שמו של קמניצקי יתברך. אז מי שאמר שאין מסירות נפש בדור שלנו. (אבל כפי שרמזו כאן כמה, זה אחד מתרייסר ניקים שלך ואם כן אין בזה כ"כ הפסד). בכל מקרה תמשיך כך, אני חסום לספרים וסופרים, ואמרו לי ששם היה מלא בלגנים ואקשן ופעסטע לשון הארעס, וכאן רק דברי תורה משעממים, בזכותך גם כאן שמח. ב"ה.

[אגב את הסיפור עם ר"ז עפשטיין מספר קמינצקי עצמו, כך זה נהפך לעובדה?]

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:26 pm
על ידי יאיר
נו..למה פתחו את הנעילה?

אם לא למחוק לפחות לנעול

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:27 pm
על ידי נוטר הכרמים
בן פקועה כתב:
נוטר הכרמים כתב:אינני מעוניין להתפלש באפרי אותה פרשיה חרוכה, התבטאתי בעדינות מירבית, ונמנעתי מלמסור בזה את דעתו החריפה של מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א רק משום שאין זה כבודה ויעודה של אכסניה, וגם מסתבר שזהו לשון הרע שלא לתועלת, שכן הירא לדבר ה' די לו בכרוז החריף שחתמו גדולי ישראל שליט"א, ואינו תר אחר כל מיני פלפולים של 'בעל דבר' =תרתי משמע, המנסה לטהר את השרץ שבידו בק"נ טעמים.

[הגאון הגדול צדיק יסוד עולם בוצינא דנהורא הרב נתן קמנצקי שליט"א מתגורר בבית הדירות הענק סורוצקין 9, כפי שיודע כל בר בי רב, ואילו ה' אליאך גר היכן שהוא במעלה רחוב תורת חסד אחרי הפניה ימינה. שכונת אונסדורף כולה מפסקת בין השכונות.]
אתה יודע מה? אעיר על נקודה אחת קטנה, הרואה יראה והמוחק ימחק. ר' זליג אפשטיין* שקרא את הספר של קמנצקי טען שהוא מביא ליראת שמים והמליץ לבחורי ישיבתו לקרוא בו, ואילו ר' שמואל אויערבך שלא קרא את הספר טען עליו דברים חריפים. על עובדות אלו אי אפשר לחלוק.
ועכשיו, בגלל שהעזתי לא ללכת עם העדר, אחת דיני להיחסם. עוד תראו...

-------
* לבני ארץ ישראל שלא שמעו עליו, אספר רק דבר אחד: ר' שמואל אויערבך נהג להתייעץ עמו באופן קבוע, ולעדות הגר"ז שמע הגר"ש לעצותיו.



1. אודה על האמת, כי כנראה זכרוני הטעני באשר למיקום הגיאוגרפי, אם זה חשוב למי שהוא.

2. הערצת הגר"ש להגר"ז ידועה, ובדידי הוה עובדא בענין, ואכמ"ל, אך באותה מדה וכמים הפנים לפנים-להיפך.

3. הגר"ש מכיר ויודע היטב את המחבר ואת שיחו מתקופת כיהונו כראש ישיבת תפארת אברהם-איתרי, כאשר הרב קמינצקי שימש שם כמנהל. אל תאלץ אותי לצטט את דבריו.

4. הנימוק הנ"ל שנובע מחוסר ידיעת שפת האנגלית, הוא שחוק ולעוס, חוץ מהטלת שיקוצים על דרך קבלת ההחלטות אצל גדולי ישראל אין בו ממש.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:39 pm
על ידי גלילי
תולדות אדם כתב:אני לא, אני בעד למחוק. ואני חושב שלתקופת זמן הבאה כל אשכול שיעלה את הנושא בכל צורה שהיא, יש למחקה לאלתר, כיון שכאן הנושא מוצה כבר עד תום, בתוספת תשפוכת שאינה מכבדת את האכסניה. מי שמחפש לדוש עוד בנושא יש לו את 'חרדי חרדים' אשר גליונותיו סובלים את הזבל הזה.

הבהרה! גם אני מתאבק בעפר חסידים ועל תחשדוני בנגיעה להתנגדות ח"ו.

תולדות, כל הכבוד!!!
גם אני בעד דבריך!

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:49 pm
על ידי ירושלמי
אחים! ברידער'ס! (פונה לחסידים ומתנגדים גם יחד)

כלום לא די בהתקפות והכפשות שמלעיזים עלינו שונאינו מבחוץ, שזקוקים אנו למדורות מחלוקת ורפש בתוכנו?! ובמה יבדל פורום יקר ונאדר זה מעמיתיו גדושי הטינופת, ההשמצות וההכפשות, הארס והרעל?!
איה הם ימיו הראשונים, הזכים, של הפורום בהם ההערה הכי גסה היתה "מקום שאלה זו הוא בפורום בית המדרש"?
הספו תמו נושאים נעדרי זיקת מחלוקת, אך מלאי עסיס וטעם זקנים, להעלותם לדיון לשמחת לב החברים דכאן?

נקבל נא על עצמנו (וכדרכם של דרשנים, אבהיר: אני מדבר לעצמי, ואתם רק שומעים) קבלה ממקום של בגרות, אחריות לנו ולנפשותינו, ולרמת הפורום היקר הזה (שכבר איבד כמה מטובי כותביו ומשתתפיו בשל הרוחות הזרות שבאו בשעריו): לא נעלה ולא נביא נושאים השנויים במחלוקת (זו הפסולה, כמובן), ואם יחטא אחד מאיתנו בשגגה, יעירו לו החברים בעדינות, ויקבל נא את ההערה בהבנה ואהדה.

היה ומשאלתי זו לא תתמלא, והנושאים הבעייתים ימשיכו ויצוצו כאן חדשות לבקרים, הריני קורא מכאן לאיש ספר: חזק בריחי שעריך! כן, נעל ומחק את הנדונים לכך! והרי לך אשכול זה על הודעותיו המצמררות - כשובר והוכחה לצדקת דבריך דלעיל.
אני הק' בפירוש בעד ביקורת אובייקטיבית, ומניעת העלאת כל רפש וחומר בעירה כזה או אחר, וחזקה על ההנהלה דכאן שתשכיל לראות מראש את כיווני האשכול ומגמותיו, ולגזור את דינו עוד באיבו. אין בזה משום סתימת פיות או שאר מושגים אחרים השאובים מעולמות של שקר וסחי, יש כאן רצון ומגמת שמירה על צביון הפורום כראוי ויאה לחכמים החפצים לידע ולהשכיל, בלא להתבוסס ברפש סו"סים, מחלוקות נשכחות ומטעני אנרגיות בני שנות דור, (ועי' בהודעתי הבאה).

וה' יערה עלינו רוח טהרה ממרומיו, יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:54 pm
על ידי תוך כדי דיבור
[אם רוצים המנהלים דפ"ק שלא להרשות דיון בעניין ר' נתן קמנצקי, הרי אפשר להבין זאת בהחלט ורצונם כבודם, ואם יינעל דיון בזה לא אפצה פה. אבל אם בכל זאת כותבים כאן הגולשים דברים בעניין, כדאי לפחות להימנע מלכתוב דברי בורות ועלילות-כזב כמו "אגב את הסיפור עם ר"ז עפשטיין מספר קמינצקי עצמו, כך זה נהפך לעובדה?".
אז הנה "הסיפור של קמנצקי" (שמי שהיה טורח קצת יותר לחזר אחר העובדות, ולו רק בתוך אשכול זה לבדו, כבר היה מוצאו בעצמו), וסהדי במרומים שלא הייתי מתערב כאן בנושא בכלל אלמלי ההאשמה הסמויה-גלויה הזו בשקר וזיוף, והכל כמובן תוך היתלות באילנם של מרנן ורבנן שליט"א].

מכתב.jpg
מכתב
מכתב.jpg (97.3 KiB) נצפה 11956 פעמים

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 8:59 pm
על ידי נוטר הכרמים
ירושלמי כתב:אחים! ברידער'ס! (פונה לחסידים ומתנגדים גם יחד)

כלום לא די בהתקפות והכפשות שמלעיזים עלינו שונאינו מבחוץ, שזקוקים אנו למדורות מחלוקת ורפש בתוכנו?! ובמה יבדל פורום יקר ונאדר זה מעמיתיו גדושי הטינופת, ההשמצות וההכפשות, הארס והרעל?!
איה הם ימיו הראשונים, הזכים, של הפורום בהם ההערה הכי גסה היתה "מקום שאלה זו הוא בפורום בית המדרש"?
הספו תמו נושאים נעדרי זיקת מחלוקת, אך מלאי עסיס וטעם זקנים, להעלותם לדיון לשמחת לב החברים דכאן?

נקבל נא על עצמנו (וכדרכם של דרשנים, אבהיר: אני מדבר לעצמי, ואתם רק שומעים) קבלה ממקום של בגרות, אחריות לנו ולנפשותינו, ולרמת הפורום היקר הזה (שכבר איבד כמה מטובי כותביו ומשתתפיו בשל הרוחות הזרות שבאו בשעריו): לא נעלה ולא נביא נושאים השנויים במחלוקת (זו הפסולה, כמובן), ואם יחטא אחד מאיתנו בשגגה, יעירו לו החברים בעדינות, ויקבל נא את ההערה בהבנה ואהדה.

היה ומשאלתי זו לא תתמלא, והנושאים הבעייתים ימשיכו ויצוצו כאן חדשות לבקרים, הריני קורא מכאן לאיש ספר: חזק בריחי שעריך! כן, נעל ומחק את הנדונים לכך! והרי לך אשכול זה על הודעותיו המצמררות - כשובר והוכחה לצדקת דבריך דלעיל.
אני הק' בפירוש בעד ביקורת אובייקטיבית, ומניעת העלאת כל רפש וחומר בעירה כזה או אחר, וחזקה על ההנהלה דכאן שתשכיל לראות מראש את כיווני האשכול ומגמותיו, ולגזור את דינו עוד באיבו. אין בזה משום סתימת פיות או שאר מושגים אחרים השאובים מעולמות של שקר וסחי, יש כאן רצון ומגמת שמירה על צביון הפורום כראוי ויאה לחכמים החפצים לידע ולהשכיל, בלא להתבוסס ברפש סו"סים, מחלוקות נשכחות ומטעני אנרגיות בני שנות דור, (ועי' בהודעתי הבאה).

וה' יערה עלינו רוח טהרה ממרומיו, יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל.
.

דברים כדרבנות,

מתוך הכאה על חטאי ופשעי, הריני לחזק את הצעתו של ירושלמי חבירנו, כדאי והגון הוא לקרוא מראשית אחרית, ולבצור את ענבי הקוצים בעודם באיבם, ולא לפרוס המכמורת לפנינו, פן ישיאנו יצרנו, ואזי אין השאול בית מנוס לנו....

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 9:17 pm
על ידי ירושלמי
כאשר הבטחתי, הנה משל נאה ונמרץ ששמעתי משמיה דא' מגדולי הדור (הנמנה על חוג המתנגדים) זצוק"ל, שהיה נושא משל זה כל אימת שענין חסידים-מתנגדים היה עולה לדיון:

לר' אייזיק גביר העיירה היו שתי בנות, כשרות וחרוצות, ומוכתרות בכל מדה נכונה. משבאת הראשונה לפרק השידוכים, בא במרכבתו ההדורה לראש הישיבה הגדולה שבעיירה, וכדרכם של גבירים פתח ואמר: הבה לי את העילוי שבעילויים, פאר שתיליך, והרי לו 'קעסט' ודירה לכל ימי חייו. קם ראש הישיבה והמליץ לו על יוסף, בחיר הישיבה, ואכן, קם השידוך והיה. ברם, חסרון אחד היה לו ליוסף שלנו - 'צמחוני' היה מבטן ומלידה, ובשר לא עלה על דל שפתיו. ומיום שהיה אוכל בבית חמיו ר' אייזיק, יוחד לו שולחן בקרן חדר האוכל, שם הוגשו לו מיטב המעדנים על בסיס הצמחונות.
עברה חלפה שנה, ואף הבת השניה הגיעה לפרקה, ושוב היה ר' אייזיק שם פעמיו לראש הישיבה, שכעת המליץ לו על אברהם, בחיר הישיבה בדור שאחרי יוסף. ברם אף אברהם זה נתעטר במום אחד ויחיד; גופו לא סבל מאומה פרט לסוג מסויים של בשר ודגים, אשר רק אותם מסוגל היה לאכול ומהם לשבוע. קם איפוא אייזיק, והתקין לו לאברהם גם הוא, שולחן בקרן אחרת של חדר האוכל, לשם הוגש האוכל אשר אהבה נפשו, הא ותו לא.
וכך היה יושב אייזיק בראש משפחתו סביב לשולחן המרכזי, כאשר מימינו יוסף ורעייתו סביב לשולחנם הם, ומשמאלו אברהם ורעייתו ושולחנם הם, ושלוה ונחת שורים על פני כולם, תורה וגדולה במקום אחד.

ימים קשים החלו באו, ומעמדו של אייזיק החל מתערער קמעא, ואט אט החל יורד הוא מנכסיו, והרי תוך תקופה קצרה אין לו אלא כסותו שלעורו, וביתו רחב הידיים - ריקן מרהיטיו המפוארים, והמעדנים אשר שכנו קבע בארונותיו. תחת לעלות על שולחנו מיטב מעדנים מטוב הארץ ומשמניה, היה מסתפק לחם צר ומים לחץ, טבולים במעט מי בצל וקצת חומץ.
היו בני הבית מתכנסים ובאים לחדר האוכל, והנה פונה יוסף לשולחנו המיוחד שבימין, ואברהם לשולחנו שבשמאל, כאשר באמנה איתם מימים ימימה.
או אז פנה אליהם אייזיק בקול כאוב ושקט: חתני היקרים! עד היום, שהיה ביכולתי לספק לכם מעדני צמחונות ובשר ודגים כיד המלך - הרי שפיר ישם טעם בחלוקה והיפרדות לב' שולחנות. אך משאין לנו אלא לחם עבש וכמה פרוסות בצל תפלות, הרי יכולים אנו לחלוק את אותו השולחן ללא שום חשש...

והנמשל, מובן.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 9:29 pm
על ידי תולדות אדם
לרגע עוברת מחשבה במוחי שהנה עלתה האשכול לפסים ישרים, מה טוב ומה נעים שהנקודה המשותפת לכולנו מככבת ועולה, וכבר אמרו דורשי רשומות שאמנם יש חילוקי נוסחאות אם להקדים הודו לפני ב"ש או ב"ש לפני הודו אבל כשמגיעים ליהי כבוד ה' לעולם כולם משתוים.

ואולי בכל זאת אפשר להשאיר את האשכול [רק לשנות את הכותרת]

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 9:34 pm
על ידי זקן ששכח
בשולי האשכול: האם מתאים לקרא להשקפה עקומה ועקושה בשם 'השקפה ישיבתית'?! אתמהה!

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 9:45 pm
על ידי ירושלמי
זקן ששכח כתב:בשולי האשכול: האם מתאים לקרא להשקפה עקומה ועקושה בשם 'השקפה ישיבתית'?! אתמהה!


אתמה על תמיהתך: עודנו מלקקים פצעינו וחברבורותינו, ואתה בא אלינו עם חבית חומר נפץ טעונה? הלמאי?

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 9:53 pm
על ידי יאיר
הנושא הראשון שרציתי להעלות בפורום הוא נושא חסידים-מתנגדים משום הענין הרב וה"אקשן" שיש בו אך היא הנותנת וכ"כ היה ברור (מה שכנראה לא היה ברור לכמה) שכך יראו הדברים ויגיעו לאן שהגיעו עד שלא העליתי בדעתי באמת להעלותו והיה זה רק בגדר הו"א שבהו"א...

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 10:02 pm
על ידי חכם באשי
איני רוצה להתערב,
אבל חבר'ה,
אתם פשוט 'לא נורמאלים'!
תגידו לי, אין לכם דאגות אחרות? האם אתם חושבים שדווקא אתם תצליחו בכל אותם מחלוקות ועניינים שדשו בהם רבים?
לא חבל על הזמן ועל היגיעה?
זהו! מספיק!!!

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ד' נובמבר 03, 2010 10:32 pm
על ידי זקן ששכח
ירושלמי כתב:
זקן ששכח כתב:בשולי האשכול: האם מתאים לקרא להשקפה עקומה ועקושה בשם 'השקפה ישיבתית'?! אתמהה!


אתמה על תמיהתך: עודנו מלקקים פצעינו וחברבורותינו, ואתה בא אלינו עם חבית חומר נפץ טעונה? הלמאי?

אולי לא הבנת דברי. טענתי היא שאם יש אדם המסוגל להבדיל בין דם לדם ובין דין לדין - השקפה ישביתית אין לו. עכ"פ אין לו את ההשקפה של מה שנראה בעיני כ'ישיבה'. ודי בכך למבין.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ה' נובמבר 04, 2010 12:17 am
על ידי חיים
נוטר הכרמים כתב:
חיים כתב:
נוטר הכרמים כתב:ספרו של ה' קמיצקי נאסר ע"י כל גדולי הדור, אין בו דיונים תורניים כאלו ואחרים, אלא נסיון להמעטת הדמות של גדולי עולם שהמחבר משום מה (ודי למבינים) לא חפץ ביקרם, אין כאן שום נושא לדיון, וק"ו לא תורני מכל סוג שהוא.

אי נעילתו היה גורר השמצות ולעז דווקא על המחבר ה'דגול', שלא שעה לעצתו של ידידו ששימש לו כחברותא, הרב שלמה לורינץ ז"ל שהתרה בו כי טובה לא תצמח לו מהוצאת הספר. מלבד ממון רב שהפיקו העותקים שכן נמכרו, במחירים מפולפלים, והפרסום השלילי העצום לו זכה, הרי תחזיתו הקודרת של 'המוליך ומביא' המנוסה הגשימה את עצמה.

הנה כי כן, נעילת האשכול תרמה לאותן השמצות עצמן...

כדי לאזן מעט את הדברים ראה קובץ הבא:
'גידולו של גדול' נתן קמינצקי - פרופ' לב.pdf

תגובה לנ"ל ותגובת המחבר הרב קמינצקי:



אינני מעוניין להתפלש באפרי אותה פרשיה חרוכה, התבטאתי בעדינות מירבית, ונמנעתי מלמסור בזה את דעתו החריפה של מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א רק משום שאין זה כבודה ויעודה של אכסניה, וגם מסתבר שזהו לשון הרע שלא לתועלת, שכן הירא לדבר ה' די לו בכרוז החריף שחתמו גדולי ישראל שליט"א, ואינו תר אחר כל מיני פלפולים של 'בעל דבר' =תרתי משמע, המנסה לטהר את השרץ שבידו בק"נ טעמים.

דומני שגם מתוך ההתגוננות עצמה ניתן ללמוד על הלכי רוח זרים ומנוכרים שאינם מקובלים בדרך כלל במחוזותינו. לכך, חיים, חושבני שע"י העלאת הקבצים הנ"ל רק איששת את קביעת הרב לורנץ כי טובה לא תצמח מהוצאת הספר, ואיני מתיירא להוסיף כי גם לקוראיו לא תצמח תועלת מרובה, ונקוה שלא להיפך.

נראה כי אתה חש איזו שהיא סולדריות כלפי המחבר האומלל, אינני יודע במה שפר עליו גורלו משכינו הקרוב אל ביתו בעל מחבר ספר 'הגאון'. אפשר וטוב הוא להשתתף בצערם, אבל לבדם ישאו את פרי חטאתם.

נוטר,
א. רציתי רק להראות כיצד נעילת אשכולות פועלת לפעמים כחרב פיפיות, ואתה הינך ההוכחה, במחילה מכבוד תורתך. הנעילה בוצעה כדי למנוע העלאת הודעות מהסגנון שלך.
ב. אין לי דעה בעניין הספר "גידולו של גדול", והנושא לא מעסיק אותי, אך דומני שהמחאות סביב הספר יצרו את אותו אפקט של נעילת האשכולות בפורומינו הנכבד. [כמובן שלפעמים אין בררה אחרת.]
ג. אין לי שום דבר נגד ביקורת ונעילת אשכולות, אני רק רציתי להראות את הבעייתיות שבדבר, ולחדד את ההכרה בדבר הצורך לבחון בכל פעם אם הנעילה עשויה להשיג את מטרתה, או שמא להפך. אני חושב שאם הנעילה הייתה מלווה בהודעה מכובדת, התגובות היו שונות.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ה' נובמבר 04, 2010 2:08 am
על ידי אליהוא
אשירה נא לידידי שירת דודי לכרמו כרם היה לידידי בקרן בן שמן.
ויעזקהו ויסקלהו ויטעהו שרק ויבן מגדל בתוכו וגם יקב חצב בו ויקו לעשות ענבים ויעש באשים.

היה מן הראוי למתן את העיסוק האינטנסיבי בנטירת כרמי הזולת, ולא כל מה שלא "מקובל במחוזותינו" מיד נהפך למינות ואפיקורסות והשמצות חסרות שחר.
הרב קמינצקי כתב את ספרו לשם שמים, להגדיל תורה ולהאדירה, וגם אם שגה לדעת כמה [וצדק לדעת אחרים], הרי הסכים להוציא את הקטעים שהפריעו למי שהפריעו, וא"צ לחזור על פרטי הפרשיה האומללה. אך וודאי שלא להוסיף בגנותו בדברי הבל.
מן הראוי לשנן כאן שוב ושוב את דברי הנצי"ב הידועים על ספר הישר
זה הספר, הנקרא ספר בראשית, נקרא בפי הנביאים ספר הישר, כדאיתא [=כפי שישנו] במסכת עבודה זר... ויש להבין הטעם: למה קרא בלעם את אבותינו בשם ישרים ביחוד, ולא צדיקים או חסידים וכדומה? וגם: למה מכונה זה הספר ביחוד בכינוי ישרים? ובלעם התפלל על עצמו שיהא אחריתו כמו בעלי זה הכינוי?
והעניין, דנתבאר בשירת האזינו על הפסוק: הצור תמים פעלו וגו' צדיק וישר הוא (דברים ל"ב, ד), דשבח יָשָׁר הוא נאמר להצדיק דין הקדוש ברוך הוא בחורבן בית שני, שהיה דור עיקש ופתלתל; ופירשנו שהיו (בני אותו דור) צדיקים וחסידים ועמֵלי תורה, אך לא היו ישרים בהליכות עולמים. על כן, מפני שנאת חִנם שבלבם זה את זה, חשדו את מי שראו שנוהג שלא כדעתם ביראת ה' הוא צדוקי ואפיקורס; ובאו על ידי זה לידי שפיכות דמים בדרך הפלגה ולכל הרעות שבעולם עד שחרב הבית. ועל זה היה צידוק הדין, שהקדוש ברוך הוא ישר הוא, ואינו סובל צדיקים כאלו, אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם, ולא בעקמימות, אף על גאו שהוא לשם שמים, דזה גורם חורבן הבריאה והריסות ישוב הארץ.
וזה היה שבח האבות, שמלבד שהיו צדיקים וחסידים ואוהבי ה' באופן היותר אפשר, עוד היו ישרים... כמו שאנו רואים כמה השתטח אברהם אבינו להתפלל על סדום... והיינו ממש כ"אב המון גוים" (בראשית י"ז, ד'), שאף על גאו שאין הבן הולך במישרים, מכל מקום (האב) שוחר שלומו וטובו.

Re: אוריינטציה ישיבתית?!

פורסם: ה' נובמבר 04, 2010 9:46 am
על ידי דרדקי
את הנצי"ב המפורסם הזה היה צריך לכתוב כאן באשכול בפני עצמו או בכרזה רבתי מעל כל דבר!!!