עמוד 1 מתוך 1

גליון חבד"י 'אור וחיות'

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 11:12 am
על ידי מוישי
לאחרונה ראיתי גליונות 'אור וחיות' מסתובבים בבתי מדרשות, בהוצאת חסידי חב"ד, ולא, אין מילה על הרבי ולא על המשיח, ועיקר עניינם הוא להביא את תורת בעל התניא לציבור בני התורה.
ושם מופיע מאמר נפלא על מחלוקת יסודית בהשקפה בין בעל התניא למסילת ישרים בעניין תכלית בריאת העולם. וכמו"כ בגליון הקודם, סיון, הבא מאמר מאלף על מחלוקת התניא עם נפש החיים בסוד הצמצום ובתורה לשמה, ממש מאיר עיניים!
שאלתי ובקשתי האם ידוע על עוד מאמרים כאלו, והאם ניתן להשיג את המאמרים הנ"ל

Re: אור וחיות

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 11:26 am
על ידי איתן
http://www.toratchabad.com/contents.asp?aid=136825

מצויין שם דוא"ל:
orvechayoot
ותוסיף בסוף את:
@gmail.com (שטרודל (@) לפני ה gmail.com ולא בסוף ופשוט. רק שיש בעיה בתצוגה כשיש שפות עם כוונים שונים של קריאה.)
לצורך הגנה מפני הספאם אני אף פעם לא כותב ברשת דוא"ל של מישהו במישרין.

למנוי בדואר רגיל תתקשר לטלפון הזה:
072-2799066

Re: אור וחיות

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 6:34 pm
על ידי לעומקו של דבר
מוישי כתב: ולא, אין מילה על הרבי ולא על המשיח, ועיקר עניינם הוא להביא את תורת בעל התניא לציבור בני התורה.


אתה אופטימי...

Re: אור וחיות

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 10:01 pm
על ידי בתבונה
לעומקו של דבר כתב:
מוישי כתב: ולא, אין מילה על הרבי ולא על המשיח, ועיקר עניינם הוא להביא את תורת בעל התניא לציבור בני התורה.


אתה אופטימי...

הרמח"ל כותב ההיפך ממה שהם מצטטים בשמו
ספר מסילת ישרים פרק כו
והנה האיש המתקדש בקדושת בוראו אפילו מעשיו הגשמיים חוזרים להיות ענייני קדושה ממש, וסימניך אכילת קדשים שהיא עצמה מצות עשה, ואמרו ז"ל (ספרא): כהנים אוכלים ובעלים מתכפרים, ותראה עתה ההפרש שבין הטהור לקדוש: הטהור, מעשיו החומרים אינם לו אלא הכרחים, והוא עצמו אינו מתכוין בהם אלא על צד ההכרח, ונמצא שעל ידי זה יוצאים מסוג הרע שבחומריות ונשארים טהורים, אך לכלל קדושה לא באו, כי אילו היה אפשר בלתם, כבר היה יותר טוב.
אך הקדוש הדבק תמיד לאלהיו, ונפשו מתהלכת בין המושכלות האמתיות באהבת בוראו ויראתו, הנה נחשב לו כאילו הוא מתהלך לפני ה' בארצות החיים עודנו פה בעולם הזה, והנה איש כזה הוא עצמו נחשב כמשכן, כמקדש, וכמזבח, וכמאמרם זכרונם לברכה (ב"ר פפ"ב): ויעל מעליו אלהים, האבות הן הן המרכבה, וכן אמרו (רש"י בראשית ז): הצדיקים הן הן המרכבה, כי השכינה שורה עליהם כמו שהיתה שורה במקדש, ומעתה המאכל שהם אוכלים הוא כקרבן שעולה על גבי האישים, כי ודאי הוא שיהיה נחשב לעילוי גדול אל אותם הדברים שהיו עולים על גבי המזבח כיון שהיו נקרבים לפני השכינה, וכל כך יתרון היה להם בזה, עד שהיה כל מינם מתברך בכל העולם, וכמאמרם ז"ל במדרש - כן המאכל והמשתה שהאיש הקדוש אוכל, עילוי הוא למאכל ההוא ולמשתה ההוא, וכאילו נקרב על גבי המזבח ממש.
גם פשוט שהגר"ז גם סבר שצריך להתעלות כדי להגיע לקדושה צריך להתעלות.

Re: אור וחיות

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 10:07 pm
על ידי סגי נהור
בתבונה כתב:גם פשוט שהגר"ז גם סבר שצריך להתעלות כדי להגיע לקדושה צריך להתעלות.

משפט זה מוכיח שלא התחלת להבין את הנושא המדובר...

Re: אור וחיות

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2016 10:10 pm
על ידי בתבונה
שה' יציל אותך מע"ז

Re: אור וחיות

פורסם: ו' ספטמבר 30, 2016 9:38 am
על ידי לבנון
בתבונה כתב:שה' יציל אותך מע"ז

ע"ז יז א; משלי ב יט

Re: גליון חבד"י 'אור וחיות'

פורסם: ו' ספטמבר 30, 2016 10:29 am
על ידי מוישי
מדוע נשתנה שמו של האשכול, וכי בעל התניא היה חבד"י? זה בערך כמו שהחזוא היה חזונישניק והגריז היה בריסקער, והראי"ה היה מזרחניק