עמוד 1 מתוך 1

הרי את סגורתי - הרי זה נאמר על הבשר!

פורסם: ה' אוקטובר 27, 2016 8:23 pm
על ידי אברהם
שוב סליחה על ההטרדה, עקב קלקול דיסק אוצר החכמה שלי.

בגמרא בקידושין ו,א הרי את סגורתי הוי ספק קידושין, ופרש"י משום שנאמר 'ויסגור בשר תחתינה', ותמוה מאד הרי זה קאי על הבשר שבא תחתיה ולא על האשה, ומה זה שייך ללשון קידושין. וכן קשה על מה דאיתא שם על האומר 'הרי את תחתי' משום שנאמר ויסגור בשר תחתינה, הרי זה נאמר על הבשר ולא על האשה.

האם אפשר לחפש עבורי מי ביאר דבר פלא זה.

[אני הקטן חשבתי שרואים מכאן שלא בכדי סגר הקב"ה בשר תחתיה, אלא כדי לומר לאדם שלא יחשוב שהוא הפסיד והחסיר משלו עבור יצירת האשה, לא כך, אלא אדרבה האשה היא המשלימה אותו וע"י יצירתה נתמלא לו חסרונו, ולא הפסיד כלום, אדרבה רק הרוויח אשה לעזר. ומזה נלמד לקח, לבל יחשוב האדם שהוא מפסיד ומוותר בשבילה, כי בזה הוא משלים את חסרונו שלו ורק מרוויח מכך! נמצא לפי"ז שהאשה היא 'סגורתי' כלומר היא המשלימה אותי, [סגורתי לשון השלמה ומילוי כמו שתרגם אונקלוס] וכן לשון 'תחתי' - היא באה תחת חסרוני להשלימו].

Re: הרי את סגורתי - הרי זה נאמר על הבשר!

פורסם: ה' אוקטובר 27, 2016 8:53 pm
על ידי גבול ים
לכאו' יתכן שמכיון והבשר הוא 'תחתנה' כלומר הוא משמש בתפקיד זהה לצלע שהיתה מקודם, ולכן ניתן להגדיר גם את הצלע לסגירה.

Re: הרי את סגורתי - הרי זה נאמר על הבשר!

פורסם: ה' אוקטובר 27, 2016 9:09 pm
על ידי אברהם
יישר כוחך!


אבל הרי לשון 'סגירה' הוא מחמת שהיה 'חסרון' לאחר שיצא הצלע, אבל על הצלע המקורי לא שייך לומר שהוא 'סגר'.



לא מצאת מי שמדבר מזה??? ממש פלא.

Re: הרי את סגורתי - הרי זה נאמר על הבשר!

פורסם: ו' אוקטובר 28, 2016 1:13 am
על ידי גבול ים
גם הצלע המקורי היה כחלק נפרד (דיו פרצופין וכו') שסגר את גופו השלם של אדה"ר.
לא התפניתי לחיפוש.

Re: הרי את סגורתי - הרי זה נאמר על הבשר!

פורסם: ו' אוקטובר 28, 2016 11:29 am
על ידי דוד העיתונאי
אברהם כתב:יישר כוחך!


אבל הרי לשון 'סגירה' הוא מחמת שהיה 'חסרון' לאחר שיצא הצלע, אבל על הצלע המקורי לא שייך לומר שהוא 'סגר'.



לא מצאת מי שמדבר מזה??? ממש פלא.

למה על הצלע המקורי לא שייך הלשון סגירה ? גם הוא היה סגור בגוף האדם