עמוד 1 מתוך 1

הרמב"ם > הרמב"ן ולהיפך

פורסם: ה' דצמבר 08, 2016 11:45 am
על ידי חד ברנש
האם מישהו כתב על החילוף השכיח בין רמב"ם לרמב"ן ולהיפך?
זכור לי שהגרי"ח סופר כתב משהו בנידון, וכעת אינני מוצאו. אודה למי שישיב אבדתי!

Re: הרמב"ם > הרמב"ן ולהיפך

פורסם: ה' דצמבר 08, 2016 1:45 pm
על ידי פלגינן
סתם דוגמאות יעזרו?
[למשל מוריה, שנה לב, ו-ז (שעח-שעט), ניסן תשע"ג, עמ' יב - תיקון בהל' רבינו ירוחם. וראה גם וידר, התגבשות, א, עמ' 169, הע' 76]

Re: הרמב"ם > הרמב"ן ולהיפך

פורסם: ה' דצמבר 08, 2016 2:07 pm
על ידי חד ברנש
דוגמאות לא חסרות.
אני מחפש מישהו שריכז‏ כמה וכמה דוגמאות למקום אחד.

Re: הרמב"ם > הרמב"ן ולהיפך

פורסם: ו' דצמבר 09, 2016 10:24 am
על ידי השואל מרבו
אם כבר העלתם את הנושא, אבקש לשמוע חוו"ד לגבי הדוגמא דלהלן:

במיוחס לר"ן סנהדרין ע"ד ב' ד"ה והא, לאחר שהביא השיטה דבת ישראל א"א הנבעלת לגוי לא חשיבא ג"ע, כתב "וכן דעת הרמב"ם ז"ל". אולם ע"ש בהערת המהדיר (מהדורת מכון הרי פישל) הערה 189 שהעיר שיתכן שהוא ט"ס וצ"ל "הרמב"ן", שהרי הר"ן עצמו שם נ"ב ב' ד"ה איש, הביא כן בשם הרמב"ן.
ויש להוסיף דאין לומר איפכא דבתרווייהו נגרוס "הרמב"ם", וההיא דנ"ב ב' הוא הט"ס, דנראה דז"א, שהרי הר"ן הביא כן בדף נ"ב גם בשם הרז"ה, ואם נגרוס "הרמב"ם" יוצא שהר"ן שביק דברי הרמב"ן הנסובים על הרז"ה שהביא שם, וא"כ מסתבר לגרוס בתרווייהו "הרמב"ן", וכמו שכתב הרב המהדיר הנ"ל.
ואולי גם יש לדייק מלישנא ד"וכן הסכים הרמב"ן" בדף נ"ב הנ"ל, דמלישנא ד"הסכים" יותר נראה שהוא הרמב"ן שעיקר תכלית ספרו מלחמות ה' היא להשיג על הרז"ה.

האם זה אכן מוזר לומר שהר"ן שביק דברי הרמב"ן הנסובים על הרז"ה שהביא ויביא רק דברי הרמב"ם?

נ.ב. אבקש את מחילת הרב חד ברנש שקצת סטיתי מהנושא המבוקש.