עמוד 1 מתוך 1

עישון מן התורה

פורסם: ד' פברואר 01, 2017 9:06 am
על ידי הכהן
בשוטטי ברשת מצאתי תגובה זו:
יהודי לא מעשן
אין שום חלק ביהדות למי ששקוע בעישון
יש 3 סיבות עיקריות :
1. המקור קדום וכל כולו הוא צורת עבודה זרה שהגיעה לעולם המערבי מאמריקה ו"עבודתו בכך "
2. זה היה מאז ומתמיד ענין וסמל וקישוט לכל עניני זנות וגילוי עריות ואכמ"ל וד"ל ודו"ק ודפח"ח.
3. שפיכות דמים של עצמו ושל אחרים אין צורך כלל להסביר (עשן מתפשט על שטח עצום במהירות ובבת אחת פוגע בהרבה!

4. אין צורך להסביר שזה עצמו הוא שנאת חינם ואהבת עצמו : קנאה תאוה וכבוד.
ליבי ליבי על ילדי ישראל שרואים נערים שרואים בחורים שרואים אברכים שרוים רבנים וכולם עסוקים בפולחן טיפשי של חיקויים מכוערים של כל ענין העישון ועוד מסבירים שהלא מפורסמים (אין צורל לפרט כי פשה הנגע - ויש קורבנון העלם דבר ע' בש"ס - ושוטים שקלקלו עתידים ליתן את הדין)

האמנם יש בזה משום ג' עבירות?

Re: עישון מן התורה

פורסם: ד' פברואר 01, 2017 9:09 am
על ידי אוצר החכמה
באמת ראוי שאף יהודי לא יעשן. ורק ע"ה אינו חס על חייו וחיי אחרים.
אבל טיעוני הע"ז וג"ע שבזה קצת מצחיקים.

Re: עישון מן התורה

פורסם: ד' פברואר 01, 2017 9:34 am
על ידי תבא
נראה ששם לו למטרה לתלות את העישון בכל החמורות, ג' עבירות וקנאה תאוה וכבוד,
שיכתוב בקיצור ששקול עישון ככל התורה כולה.
(למותר לציין שאינני מעשן כלל)

Re: עישון מן התורה

פורסם: ד' פברואר 01, 2017 12:03 pm
על ידי לייטנר
מזכיר לי את טיעוני הויואל משה.

Re: עישון מן התורה

פורסם: ד' פברואר 01, 2017 6:28 pm
על ידי קראקובער
אפילו לא בדיחה מוצלחת, זה הגיע למערב מאז שגילו את אמריקה ובמקור זה מהאינדיאנים ואכמ"ל וד"ל ודו"ק ודפח"ח.

Re: עישון מן התורה

פורסם: ד' פברואר 01, 2017 7:12 pm
על ידי משה נטע
יש לציין שבעבר היה נהוג, בעיקר באירופה, לתת לעשן בשביל רפואת המעיים.
בכלל העישון מועיל למעיים, אמנם הרעות האחרות שמביא אינם שוות לזה ואין הצר שווה בנזק המלך...
מה גם, הטיעונים האחרים קצת מגוחכים ולא נכונים, לתלות את העישון בג' חמורות וקנאה תאווה כבוד היה צריך לכתוב מאמר יותר גדול, בלי מלא 'וד"ל ודו"ק ודפח"ח'...
חוץ מזה שהרבה גדולים נהגו ונוהגים לעשן, ואם יש בזה סרך איסור איך עשו כן?

Re: עישון מן התורה

פורסם: ד' פברואר 01, 2017 11:41 pm
על ידי שכניה בן יחיאל
על הטעמים לאסור עישון כתב הגר"מ שטרנבוך בכמה תשובות (ואין לפני את המ"מ) אבל כתובים שם סברות אחרות.