עמוד 1 מתוך 1

קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ד' מרץ 01, 2017 3:38 pm
על ידי בר אוריין תנינא
לגדור פרץ שער.png
לגדור פרץ שער.png (157.07 KiB) נצפה 6597 פעמים



Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ד' מרץ 01, 2017 9:00 pm
על ידי עתניאל בן קנז
תשו"ח.
כפי המובא בשער ובהקדמה, זוהי מהדורא מקוצרת.
האם ניתן גם להעלות את המהדורא המורחבת?
בתודה.

(נחוץ לי, לצורך).

קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 1:01 am
על ידי לייבעדיג יענקל
אע"פ שאיני מסכים כלל לשינו"ס מבית היוצר של ישיבת כס"ר, מ"מ בראותי את הגיוואלד הנורא חשבתי שנס גדול היה לו לר' שבתי סופר שהוא גר בפרעמישלא ולא בבני ברק ...
(מי שמכיר את התחום מקרוב, יודע שמהרש"ס עשה לסידור האשכנזי/הפולני בדיוק את מה שעשה הרב הנאמ"ן לסידורי ספרד.)

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 6:21 pm
על ידי הבטחתי
לפחות יכתוב מר 'להבדיל'. לא ידעתי שהנאמ"ן קיבל הסכמות לסידורו מכל גדולי דורו [לצורך הענין, הספרדים].
ואגב, גם בנוסחאות האשכנזים שלח הנאמ"ן ידו.

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 6:52 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
אם איני טועה יש לסידורו הסכמה של הגרע"י, אבל לא זאת הנקודה. רש"ס תיקן בנוסח פולין טעויות, ושינה מהמסורת ע"פ כללי דקדוק לשון מקרא וע"פ נוסחי עדות אחרות וגם תיקן מעט מסברת עצמו. יש מהפוסקים שהתנגדו לחלק משיטתו (איני זוכר כעת אם הב"ח או הט"ז) ואחרים הסכימו לו. רוב שינוייו התקבלו אצל האשכנזים, וכגון 'בורא פרי הגפן' שנהגו לאמרו בסגול תחת הגימ"ל (רש"ס כתב ש'כל ישראל' אומרים בסגול) ובעקבות רש"ס שינו האשכנזים לקמ"ץ. הוי אומר לדעת הרבה מגדו"י (והכי נהגו למעשה בני אשכנז) אין כאן בעיה עקרונית בשינויים מסוג זה, וגם לדעת החולקים על רש"ס הוא לא עשה בזה עבירה חמורה שמחמתה יש להחרימו ולרדפו ללא הרף. וא"כ ה"ה לרב הנאמ"ן שעשה את אותם דברים בדיוק (ואחד מהם הוא ממש אותו ענין של שינוי ניקוד הגפן) שלא חטא בזה באופן שמצדיק רדיפות ומחאות וזעקות נוראות כגון אלה שקמו כנגדו.
כפי שכתבתי לעיל, אישית הנני מתנגד לשינויים אלו (כשם שאיני מסכים עם שינויי רש"ס ממסורת הראשונים), וכל שבאתי לומר הוא שהמלחמה האובססיבית הזו אינה מוצדקת כלל (ומסתבר שיש לה מניעים אחרים, ולא החרדה לקדושת הנוסחים הישנים היא שמטרידה את מפרסמי הקונטרסים).

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 9:27 pm
על ידי הבטחתי
אינני חולק על עיקר דבריך, אבל במחילה יש קצת הבדל בין האישים, וגם אלו שהתנגדו לו הסכימו על סידורו (הב"ח).
המלחמה האובססיבית היא לא נחלת צד אחד בלבד, כידוע לכל.

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 9:41 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
לסיכום: אין כאן 'שינויים חמורים' ולא 'פירצות חמורות, חדשים לא שערום אבותינו' ולא 'מכשלה גדולה'. הכל פוליטיקה, ותול"מ ...

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 9:52 pm
על ידי ידיד הנאמן
בר אוריין תנינא כתב:
הקובץ המצורף לגדור פרץ שער.png לא זמין יותר.


טעות לעולם חוזרת חוברת.pdf
(3.04 MiB) הורד 2577 פעמים

קראתי הקונטרס הנ"ל אשר כולו מלא דברי בלע וביזיון, ואמרתי טוב יותר שלא להגיב, כי מתוך דברי הכותבים נראית שנאתם וקנאתם המעבירה אותם על "דעתם" (אם יש...) ועל דתם (שכבר נכרתו משני העולמות). ומה יש לרחם עליהם, כי אין תרופה למכתם. ישובו לערב יהמו ככלב ויסובבו עיר (תהילים נט, יז. ועי' במפרשים).
אך כדי שלא יבוא הקורא התמים להימשך אחריהם, שהרי שאני מינות דמשכא, אניח כאן מעט שבמעט. למען יתבשמו החכמים ויחכמו. והרשעים יעקשו דרכיהם ויהבלו. כי נהפכה להם תורתם לסם המוות.
וכבר נאמר: תֻּמַּת יְשָׁרִים תַּנְחֵם וְסֶלֶף בּוֹגְדִים יְשָׁדֵּם. ופי במצו"ד: תמימות הישרים תנהיגם בדרך הטוב להם. ועקמימות הבוגדים ישודד מהם נפשותם.
ולא מצאו להם במי לדבר, באחד המיוחד שבדורנו השלם בכל חכמה ומידה טובה, וכתר לראשו הענווה. ואיך לא יראתם לדבר בעבדי במשה?

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 10:20 pm
על ידי מדבר קדש
חייבים לומר שעל אף שיש מה לדון בחלק מהטענות של הקונטרס לגדור פרץ, הרי שכל מי שמכיר ובא בקרב חוגו של הגר"מ מאזוז יכול להעיד עליו שהוא טהור לבב ובעל מידות תרומיות, ואילו מקונטרס זה באו כל הטענות הענייניות לשם האשמתו בעזות מצח, בגסות הוראה ובגאווה גדולה. ה' הטוב יכפר

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ה' מרץ 02, 2017 10:26 pm
על ידי ע. התשבי
לייבעדיג יענקל כתב:לסיכום: אין כאן 'שינויים חמורים' ולא 'פירצות חמורות, חדשים לא שערום אבותינו' ולא 'מכשלה גדולה'. הכל פוליטיקה, ותול"מ ...

תמה אני עליך ר' יענקל, שלקחת עיקר קדוש ונשגב של פאליטיק, והנחתו למטה במדרגה מדקדוקי סידורים?...

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ו' מרץ 03, 2017 11:55 am
על ידי מכון חכמי ספרד
למה אין שם מחבר לקונטרס הראשון והשני?
זה נותן אוירה של פשקוויל מורחב.

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: א' מרץ 05, 2017 1:06 am
על ידי וונדרבר
מכון חכמי ספרד כתב:למה אין שם מחבר לקונטרס הראשון והשני?
זה נותן אוירה של פשקוויל מורחב.

אחרי כל הקללות של הידיד הנאמן,
viewtopic.php?f=7&t=32224&p=345199#p345069
יש לך עוד שאלה למה לא כתב את שמו?
הוא פשוט מפחד מטרור.

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: א' מרץ 05, 2017 6:28 am
על ידי מכון חכמי ספרד
תינח החשש של הקןנטרס התוקף.
אבל למה האנונימיות של הקונטרס המגיב?


אגב, בשבת נזכרתי שגם לרב עובדיה יש סימן שלם ביביע אומר על נוסחאות התפילה, וגם הוא מוסיף ומוחק ומכריע במחלוקות קדומות. מינים/זדים, חוס וחננו, ועוד.
עליו לא יצא הקצף.

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: א' מרץ 05, 2017 11:40 am
על ידי איש גלילי
טוב היה להם להרצות את טענותיהם בצורה ממוקדת ועניינית, אולי היה ראוי להתייחס אליהם.
צורת קונטרס זה נראית ממש כפשקוויל לכל דבר.

אל דאגה, אינני מתפלל בסידור איש מצליח... ואדרבה, אני מן האומרים בתפילה: "וחננו מאתך דעה בינה והשכל חכמה בינה ודעת", "כי אתה שומע תפלת כל פה עמך ישראל ברחמים", ועוד רבים כיו"ב...

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: א' מרץ 05, 2017 2:57 pm
על ידי ע. התשבי
מכון חכמי ספרד כתב:תינח החשש של הקןנטרס התוקף.
אבל למה האנונימיות של הקונטרס המגיב?

לכידה.PNG
לכידה.PNG (37.83 KiB) נצפה 5963 פעמים

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ש' ינואר 15, 2022 8:54 pm
על ידי תורה יהדי''ר
אשמח אם מאן דהו מבאי אתרא הדין יוכל להעלות לכאן את המהדורה המורחבת של לגדור פרץ.
בעבר היה באוצר, ובגירסאות האחרונות הוסר.

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ש' ינואר 15, 2022 9:44 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
פחות לה"ר.

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ש' ינואר 15, 2022 9:45 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
.........

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ש' ינואר 15, 2022 9:45 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
......

Re: קונטרס לגדור פרץ תשע"ז

פורסם: ש' ינואר 15, 2022 10:51 pm
על ידי עני בן פחמא
יש דרך לכתוב על אדם גדול בישראל, על רבנים אחרים לא היו כותבים כך! ממש בושה!

למי הקונטרס הזה מיועד? לאשכנזים? לספרדים? יש אחד בעולם שיקרא את הדברים הללו וישתכנע?
אז למה כותבים? לבזות ת"ח? חסר לכם מצוות לעשות?