עמוד 1 מתוך 1

קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ג' דצמבר 14, 2010 7:41 pm
על ידי אליחי
כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 12:00 am
על ידי אליחי
מה קרה? אף אחד לא מצא תשובה.

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 12:34 am
על ידי גוראריה
אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 12:38 am
על ידי אליחי
גוראריה כתב:
אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'

וא"כ קשיא טובא מנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה, הוא קידושין ולא נישואין.

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 12:43 am
על ידי גוראריה
אליחי כתב:
גוראריה כתב:
אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.

ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'

וא"כ קשיא טובא מנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה, הוא קידושין ולא נישואין.

מגז"ש.
שאין אדם דן אלא א"כ קיבלה מרבו.

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 1:15 am
על ידי אליחי
גוראריה כתב:שאין אדם דן אלא א"כ קיבלה מרבו.

אני שואל מה הביאור בל' קיחה, אף לג"ש צריך להיות הסבר.
בג"ש רואים שהוקש לקיחה דשדה עפרון שהיא בכסף. ולכאו' עדיין אין אנו יודעים מה הוקש קידושין או נישואין. ושמא נישואין בכסף.

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 9:13 am
על ידי אפרקסתא דעניא
עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 8:31 pm
על ידי אליחי
אפרקסתא דעניא כתב:עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.

ישר כח
ועדיין צ"ב. שלא מסתבר שכאן תהא הלשון הפשוטה כך וכאן הא כך.

Re: קיחה- קידושין או נישואין

פורסם: ד' דצמבר 15, 2010 9:34 pm
על ידי מעיין
אליחי כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.

ישר כח
ועדיין צ"ב. שלא מסתבר שכאן תהא הלשון הפשוטה כך וכאן הא כך.

עי' הסוגי' יבמות צז, א, ותוד"ה הראוי לקיחה קיחה, וע"ע מלבי"ם על הפסוק ואיש אשר יקח את אשה ואת אמה (ויקרא כ יד).